Ενδοσχολική επιμόρφωση του δικτύου Νηπιαγωγείων never stop learning

Η ενδοσχολική επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών του δικτύου Νηπιαγωγείων never stop learning ολοκληρώθηκε σήμερα 29/5/2024.  Στις τελευταίες 2 συναντήσεις των εκπαιδευτικών που έγιναν στο 1ο Νηπιαγωγείο Δροσιάς η Νηπιαγωγός Μαρία Γιαμά επιμόρφωσε τις εκπαιδευτικούς του δικτύου στη δημιουργία ψηφιακού υλικού (learning apps, jigsaw..)και στη χρήση του προγράμματος movie maker.

Η συγκεκριμένη επιμόρφωση ήταν σε μορφή εργαστηρίου όπου οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιώντας τους υπολογιστές τους δημιούργησαν ψηφιακό υλικό στις προαναφερόμενες πλατφόρμες αλλά και τη δική τους ψηφιακή ιστορία, όπου υπό την καθοδήγηση της κας Γιαμά έντυσαν με μουσική αλλά και την εμπλούτισαν ενσωματώνοντας τη δική τους αφήγηση.

Οι εκπαιδευτικοί του δικτύου never stop learning εκπαιδεύτηκαν στις πρώτες βοήθειες

https://eviathema.gr/evoia/chalkida-nipiagogoi-ekpaideytikan-stis-protes-voitheies/118663/

Το πρόγραμμα με τίτλο “Πρώτες βοήθειες για σένα, για μένα, για όλους ολοκληρώθηκε. Οι εκπαιδευτικοί του δικτύου κατά τη διάρκεια των επιμορφώσεων, λαμβάνοντας μέρος στην πρακτική των όσων παρακολούθησαν, ευαισθητοποιήθηκαν για τη σημασία της γνώσης και της παροχής πρώτων βοηθειών, συνεργάστηκαν αποκομίζοντας το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα.

Κατά τη διάρκεια της 20ωρης επιμόρφωσης από τον κο  Σταύρο Τζιγιάννη, διασώστη,  οι νηπιαγωγοί του δικτύου έμαθαν:

  • Να περιποιούνται τα τραύματα, να τα επιδένουν και να ακινητοποιούν τον τραυματία, ώστε να μπορεί να μεταφερθεί με ασφάλεια στο πλησιέστερο νοσοκομείο για την ολοκλήρωση της θεραπείας του.
  • Να ακολουθούν τα πρωτόκολλα,  προστατεύοντας πρωταρχικά  τον εαυτό τους, για να κατορθώσουν να προσφέρουν  πρώτες βοήθειες σε εκείνον που κατέρρευσε.
  • Πρωτόκολλο επικοινωνίας με το ΕΚΑΒ
  • Να μπορούν αν ξεχωρίσουν στο πλήθος των παρακολουθούντων του περιστατικού εκείνον που πραγματικά μπορεί να συνεισφέρει

IMG 20240514 184048

  • Πόσο σημαντικό να γνωρίσουμε την επισήμανση ύπαρξης του απινιδωτή. Η φράση ψάξτε στο χώρο για μία άσπρη καρδιά με έναν πράσινο κεραυνό θα σώσει μία ζωή.
  • Ακολουθώντας τα πρωτόκολλα, έμαθαν να χρησιμοποιούν τον αυτόματο εξωτερικό απινιδωτή
  • Η χρήση του μπορεί να σώσει τη ζωή εκείνου που κατέρρευσε.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου ανακαλύψαμε ότι αρκετές από τις προϋπάρχουσες γνώσεις ήταν λανθασμένες – ελλιπείς  λόγω αλλαγής  και ανανέωσης των πρωτοκόλλων που ακολουθούνται κατά την προσφορά των πρώτων βοηθειών . Το σεμινάριο ενίσχυσε το ηθικό μας και τις γνώσεις μας ώστε να προσφέρουμε απλές πρώτες βοήθειες.

Διαπίστωση όλων μας η επιτακτική ανάγκη συνεχούς εκπαίδευσης όχι μόνο των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών η οποία θα ξεκινά από την προσχολική.

Ας ελπίσουμε ότι στο μέλλον το ουσιαστικότερο μάθημα ζωής θα εισαχθεί στα σχολεία, εκπαιδεύοντας τους μαθητές στην παροχή πρώτων βοηθειών αλλά και ότι τα σχολεία θα εφοδιαστούν κάποια στιγμή όχι μόνο με απινιδωτές, μιας και μάθαμε πως η ανακοπή δεν έχει σχέση με την ηλικία, αλλά και με νοσηλευτικό προσωπικό , γιατί σε αρκετές  περιπτώσεις είναι αδύνατη η παροχή πρώτων βοηθειών γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε χρήση ιατρικών εργαλείων και φαρμάκων (πχ ένεση σε περίπτωση αλλεργείας) .

 

Παράδοση και εκπαίδευση

Παράδοση του Νηπιαγωγείου μας εδώ  και πολλά χρόνια να τραγουδήσουμε στο χωριό το Λάζαρο με στολισμένα καλάθια αρωματισμένα με τη φρεσκάδα και την ομορφιά της άνοιξης

Messenger creation 7f8530a9 408f 4481 b3be 4b4d48597ca2 Messenger creation 30873f7f 97d2 4322 89bd adb134d97416 Messenger creation be481b90 2173 4684 b8f8 40d64df3737b Messenger creation db966acb b73c 45d6 9837 18c017893d08

υπενθυμίζουμε στους κατοίκους του χωριού πως πλησιάζει το Σάββατο του Λαζάρου.

Χαιρόμαστε όταν οι γονείς δηλώνουν την επιθυμία τους να βοηθήσουν στην κατασκευή του Ατομικού Λάζαρου από ζυμάρι Συνέχεια

Ενδοσχολική επιμόρφωση εκπαιδευτικών του δικτύου Never stop learning

Η επιμόρφωση των νηπιαγωγών δε σταματά ποτέ, γιατί η εκπαίδευση αποτελεί μία απαιτητική διαδικασία που συνεχώς εξελίσσεται

1η ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα πρώιμη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών διάρκειας 3 ωρών με εισηγητές τον  Ψυχολόγο Ανδρέα Καρυστινό και την ειδική παιδαγωγό ΚΕ.ΔΑ.ΣΥ Δήμητρα Λινάρδου στις 14/02/2024 στο 3ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας

1000013067 1000013063 1 1000013064

2η ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα: Άγχος κατάθλιψη και επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών – Συμπτώματα και αντιμετώπισή τους 3 ωρών με εισηγήτρια την ειδικευόμενη ψυχίατρο Κατερίνα Τρευλοπούλου στις 29/03/2024 στο 3ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας

IMG 1651 IMG 1652 1

3η ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα: Εκπαιδευτική Ηγεσία και διοίκηση. Οργανωσιακή συμπεριφορά (Επικοινωνία με γονείς και συναδέλφους) διάρκειας 3 ωρών με εισηγήτριες τις Νηπιαγωγούς Χριστίνα Καμαριώτου και Μαρία Γιαμά διάρκειας 3 ωρών στις 24/04/2024 στο 1ο Νηπιαγωγείο Δροσιάς

Messenger creation 481a701d ca98 42ce 9556 073ac2fb55e3 Messenger creation 481a701d ca98 42ce 9556 073ac2fb55e3 1

 

Το πλανητικό μας σύστημα σε μακέτα

Μελετήσαμε την περιστροφή των πλανητών, γύρω από τον εαυτό τους και γύρω από τον ήλιο, γίναμε πλανήτες γυρίζοντας γύρω από τον ήλιο, είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο, μάθαμε τα ονόματα των πλανητών και τα χαρακτηριστικά τους και αποφασίσαμε να δουλέψουμε σε ομάδες για την κατασκευή μακέτας. Χρησιμοποιήσαμε πλαστελίνες, ξυλάκια, χαρτόνια για να κόψουμε τα αστέρια, κιμωλία για να ζωγραφίσουμε την τροχιά τους και περήφανοι σας παρουσιάζουμε το αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας. Είμαστε έτοιμοι για την πρώτη μας βόλτα στο διάστημα! Προσδεθείτε απογειωνόμαστεεε….

eedf775b f899 4359 937b 6839985f61e7

 

Ανακύκλωση και κατασκευές

Στις ζωγραφιές τους τα παιδιά πολύ συχνά αποτυπώνουν κάδους σκουπιδιών και ανακύκλωσης (αφής, κομποστοποίησης, χαρτιού, γυαλιού, ρούχων, αλουμίνιου, σιδήρου)   και ρωτούν για κάθε σκουπίδι σε ποιον κάδο θα το βάζαμε αν είχαμε όλους τους κάδους στο σχολείο μας, συνεχίζουμε να δημιουργούμε κατασκευές με ιδέες που παίρνουμε από τα παραμύθια που διαβάζουν κατά την παραμονή τους στο σχολείο.

Ανακύκλωση όμως είναι και η επαναχρησιμοποίηση διαφόρων υλικών. Αποφασίσανε λοιπόν να δημιουργούν κατασκευές από χαρτόκουτα που υπάρχουν στο σχολείο. Θα σκεφτείτε ίσως ότι είναι χοντρά και δύσκολα στο κόψιμο, αλλά τα παιδιά τα καταφέρνουν μία χαρά.

Σας παρουσιάζουμε τις κατασκευές μας

IMG 20240415 154807

    Κομμάτι από χάρτινη αυγοθήκη μεταμορφώνεται σε κεφάλι λαγού

Συνέχεια

Η μέρα τη νύχτα κυνηγά και ποτέ δε σταματά

Στα πλαίσια της μελέτης, για το φαινόμενο της εναλλαγής της ημέρα με τη νύχτα, παρακολουθήσαμε βίντεο, κάναμε πείραμα με την υδρόγειο και ο φακός, να φωτίζει, όπως ,ο ήλιος, παίξαμε παιχνίδια και στο τέλος, αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας παραμύθι. Τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες όπου, άλλα ασχολήθηκαν με το εξώφυλλο, άλλα με την εικονογράφηση και άλλα έγραψαν στον υπολογιστή, τα ονόματα των δημιουργών του παραμυθιού..

 

4cc1efb5 6f6c 4b7a b2ce 42848698d266

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν δύο αδέρφια, η μέρα και η νύχτα. Ζούσαν σε ένα σπίτι και μάλωναν συνέχεια.

 

59e8246b 611e 40e4 bce6 5209de4d02d0

Ο μπαμπάς τους ο ήλιος και η μαμά τους το φεγγάρι τους είπαν ότι οι άνθρωποι δεν είναι χαρούμενοι όταν εκείνες μαλώνουν. Οι άνθρωποι μπερδεύονται.

0436310c c52d 4d6c b227 1f5180eb9e9f

Σταμάτησαν να μαλώνουν. Κατάλαβαν ότι η καθεμιά έχει τη δική της ομορφιά. Η μία άπλωνε το φως και οι άνθρωποι έκαναν τις δουλειές τους και η άλλη άπλωνε το σκοτάδι για να ηρεμήσουν και να ξεκουραστούν.

383035ea 886f 41d4 a5f7 a8faf08d9e17

Και βέβαια από το υπέροχο παραμύθι που δημιούργησαν τα παιδιά δεν θα μπορούσε να λείπουν τα ονόματα αυτών που το δημιούργησαν. Τα παιδιά χρησιμοποιούν τον υπολογιστή για να γράψουν το όνομά τους

Πραγματικά, τους αξίζουν συγχαρητήρια κυρίως, για την προσπάθειά τους!!!

Ανακύκλωση

Ξεκινώντας την αφήγηση του  παραμυθιού « Γκαζόζα Α.Α.Α» τα παιδιά αναρωτήθηκαν: « και τι έγινε που πέταξε ένα σκουπίδι;» Αυτή ήταν και η αφόρμησή μας για να ασχοληθούμε με το θέμα ανακύκλωση.

Όταν τελειώσαμε το παραμύθι εκείνο που πρότειναν τα παιδιά ήταν πως για είναι καθαρό το περιβάλλον πρέπει να μην πετάμε σκουπίδια κι ότι τα σκουπίδια να τα ανακυκλώνουμε.

  • Δηλαδή;
  • Κυρία εμένα η μαμά μου τα πλαστικά μπουκάλια τα βάζει σε άλλη σακούλα και τα πετάει στον μπλε κάδο.
  • Κοντά στο σχολείο έχω δει ότι υπάρχει και ένας κάδος μωβ, αλλά δεν ξέρω τι πρέπει να πετάω μέσα.

Η απορία του παιδιού για τον κάδο προσφέρει και την αφόρμηση για την ενασχόλησή μας με τους κάδους ανακύκλωσης. Ανακαλύπτουν αναζητώντας πληροφορίες στο διαδίκτυο ότι υπάρχουν κάδοι για ανακύκλωση σχεδόν όλων των απορριμμάτων. Ζητούν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον κάδο κομποστοποίησης και μαθαίνουμε ότι εκεί τοποθετούμε ότι περισσεύει από το φαγητό μας για να φτιάξουμε λίπασμα.

Όμως το τι είναι ανακύκλωση και γιατί πρέπει οι άνθρωποι να την κάνουμε είναι το θέμα που συζητάμε αναζητώντας πληροφορίες σε διαδίκτυο και βιβλία. Το βιβλίο …………………… μας προτρέπει να σκεφτούμε «γιατί πρέπει να προστατεύουμε το περιβάλλον» και σε συνδυασμό με τα όσα έχουν ανακαλύψει στο εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα «το δάσος» τα παιδιά καταθέτουν τις ιδέες τους.

  • Κυρία πρέπει όταν κόβουμε τα δέντρα μετά να φυτεύουμε άλλα
  • Τα δέντρα μας προσφέρουν το οξυγόνο που χρειαζόμαστε.
  • Πολύ ωραία μήπως όμως ξέρετε και τι άλλο μας προσφέρουν τα δέντρα;
  • Από το ξύλο τους φτιάχνουμε τα έπιπλα που έχουν στο σχολείο και το σπίτι μας
  • Εμείς καίμε ξύλα για να ζεσταθούμε το χειμώνα
  • Εγώ έχω ξύλινα παιχνίδια στο σπίτι και έχουμε και στο σχολείο.

Παρακολουθούμε το βίντεο Πώς φτιάχνουμε χαρτί;

  • Κυρία το χαρτί γίνεται από το ξύλο
  • Τότε κυρία δεν πρέπει να το ρίχνουμε στα σκουπίδια, πρέπει να το ανακυκλώνουμε.
  • Ούτε και τις ζωγραφιές να τις πετάμε όταν κάνουμε ένα λάθος.
  • Στο σχολείο μας όμως δεν έχουμε κάδο ανακύκλωσης χαρτιού.
  • Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε γι αυτό;
  • Να αγοράσουμε έναν κάδο και να κολλήσουμε και το σήμα της ανακύκλωσης.
  • Να φτιάξουμε εμείς έναν κάδο.
  • Τι θα χρειαστείτε;
  • Χαρτιά από αυτά που ζωγραφίζουμε, μπογιές, μολύβια, ψαλίδι και χαρτοταινία.
  • Μπορείτε να συγκεντρώσετε τα υλικά και να ξεκινήσετε αλλά μην ξεχνάτε ότι θα φτιάξετε τον κάδο όλοι μαζί.

Ξεκινούν και ένα παιδάκι φωνάζει στήνοντας το χαρτί Α4 όρθιο πως πρέπει να κολλήσουν τα άλλα χαρτιά αφού πρώτα τα ζωγραφίσουν πράσινα και μετά με άσπρη μπογιά να φτιάξουν το σήμα της ανακύκλωσης. Κανένας όμως δεν το ακούει. Προσπαθούν όλα να δημιουργήσουν το δικό τους κάδο και κάποια στιγμή τελειώνουν ανακοινώνοντας πολύ ευχαριστημένα πως το κατάφεραν. Το παιδάκι όμως που τους είχε προτείνει την παραπάνω ιδέα, τους λέει και τώρα πως θα βάλετε τα χαρτιά μέσα;

Αντιλαμβάνονται πως δεν έχουν φτιάξει ένα κάδο αλλά έχουν ζωγραφίσει.

Παράλληλα με την προσπάθειά τους να δημιουργήσουν τον κάδο χρησιμοποιούμε αντικείμενα που θα πετούσαμε και δημιουργούμε κατασκευές για να αντιληφθούν ότι ανακύκλωση σημαίνει αλλαγή. Δημιουργούμε με καπάκια εικόνες IMG 20240304 155730Σκαντζόχοιρος

 

IMG 20240304 155619

Γάτα

 IMG 20240304 155507

Γράμματα

IMG 20240229 160546

αλογάκια από χαρτόκουτα.

  • Κυρία δεν ανακυκλώσαμε όταν φτιάξαμε  κουκουβάγιες ;
  • Γιατί λες πως ανακυκλώσαμε;
  • Μα χρησιμοποιήσαμε το ρολό και μικρά κομμάτια χαρτόνι

Δεν ξεχνάμε όμως το στόχο μας να φτιάξουμε κάδο ανακύκλωσης χαρτιού για το σχολείο μας. Στο διάλειμμα τα προτρέπω να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν κάδους με αφρώδης πλάκες για να αντιληφθούν ότι ένας κάδος πρέπει να έχει και χώρο για να τοποθετηθούν σκουπίδια. Κάποια στιγμή κατορθώνουν να δημιουργήσουν έναν κάδο και ενθουσιασμένα ζητούν να ξεκινήσουν την κατασκευή του κάδου.

Χρησιμοποιούν ένα χαρτοκιβώτιο, μοιράζονται σε 3 ομάδες και μοιράζουν δουλειές. Εμείς κυρία θα βάψουμε τον κάδο και θέλουμε μπογιά πράσινη. Εμείς θα ψάξουμε στον υπολογιστή για το σήμα της ανακύκλωσης για να μπορέσουμε να το φτιάξουμε κι εμείς θα γράψουμε τη λέξη ανακύκλωση. Η ομάδα που είχε αναλάβει τη γραφή της λέξης αποφάσισε πως θα δουλέψει κοντά στον πίνακα αναφοράς της αλφαβήτα. Η ομάδα του υπολογιστή ζητά βοήθεια γιατί δεν μπορούν να βρουν ένα γράμμα και γιατί γράφει μόνο ένα παιδί.

  • Τι μπορείτε να κάνετε για να προλαβαίνετε να γράψετε όλοι;
  • Πρώτα ο ένας μετά ο άλλος μετά ο άλλος
  • Μπράβο σας
  • Κυρία το γράψαμε τώρα τι θα κάνουμε; (τους εξηγώ δείχνοντας πως τώρα πρέπει να πατήσουν το κουμπί enter στο πληκτρολόγιο και μετά να αποφασίσουν ποιο σήμα θα φτιάξουν.)

Αποφασίζουν όμως τελειώνοντας τον κάδο πως θα πρέπει να ενημερώσουν και τα παιδιά του πρωινού τμήματος και γι αυτό ετοιμάζουν και ένα γράμμα που θα το κολλήσουν στον κάδο και θα ζητήσουν τη βοήθεια της κυρίας για να το εξηγήσουν.

Όπως βέβαια υποσχεθήκαμε φτιάξαμε και κάδο ανακύκλωσης χαρτιού για το άλλο τμήμα.

IMG 20240409 163012 IMG 20240409 163022

Το σήμα της ανακύκλωσης φτιαγμένο από την ομάδα παιδιών που δούλευε στον υπολογιστή και η λέξη με τα μεμονωμένα  γράμματα από την ομάδα των παιδιών που δούλευε στον πίνακα αναφοράς της αλφαβήτα με μία εξαιρετική συνεργασία μεταξύ τους.

Τα παιδιά σκέφτηκαν να δημιουργήσουν και παιχνίδια με τα γράμματα της ανακύκλωσης.

IMG 20240409 163003 2

Θα ζητήσουν από τα παιδιά χρησιμοποιώντας τη λέξη να δείξουν και να πουν πως φωνάζει το κάθε γράμμα.

Θα τους ζητήσουν αν δείξουν το γράμμα στις καρτέλες γραμμάτων.

Θα τους ζητηθεί να βρουν το γράμμα που έχουν σκεπάσει με την παλάμη τους.

Θα τους ζητήσουν να πουν μία λέξη που αρχίζει με αυτό το γράμμα.

Σκέφτηκαν επίσης να φτιάξουν ένα πληκτρολόγιο υπολογιστή σε χαρτί Α4 και να ψάχνουν να βρουν το γράμμα επάνω στο πληκτρολόγιο.

Και βέβαια  σχεδόν όλα τα παιχνίδια τα δοκιμάσαμε και διασκεδάσαμε. Υποσχεθήκαμε όμως πως αύριο θα προσπαθήσουμε να φτιάξουμε και το τελευταίο παιχνίδι γιατί σήμερα δεν είχαμε χρόνο.

 

Γιορτάζουμε την Τσικνοπέμπτη

Ξεδιπλώνοντας τα αποκριάτικα έθιμα, τα παιδιά μας ανακοινώνουν πως αύριο που είναι Τσικνοπέμπτη θα ψήσουν με τους γονείς τους λουκάνικα, μπριζόλες παϊδάκια….

Τα ρωτούμε αν θα ήθελαν να γλεντήσουν κι αυτά την τσικνοπέμπτη στο σχολείο και ένας καταιγισμός ιδεών ξεκινά.

Να ντυθούμε μασκαραράδες, να ψήσουμε σουβλάκια και μπριζόλες, να πετάξουμε κορδέλες.Μασκαράδες θα ντυθούμε αλλά όχι αύριο, θα ντυθούμε την άλλη Παρασκευή. Δηλαδή πότε; Χρησιμοποιούν το ημερολόγιο, εντοπίζουν την Παρασκευή και λένε κυρία στις οκτώ. Όχι την άλλη Παρασκευή. Α κυρία στις 15.

Πολύ ωραία. Προτείνατε να ψήσουμε σουβλάκια, μπριζόλες. Πώς θα το κατορθώσουμε αυτό; Εμείς στο σχολείο έχουμε μόνο μία ηλεκτρική φριτέζα. Τι είναι αυτό; Ένα μεγάλο τηγάνι που λειτουργεί με ρεύμα. Τι μπορούμε να φτιάξουμε για να τσικνίσουμε;

Κυρία να φτιάξουμε κεφτέδες και να τηγανίσουμε και πατάτες.

Συμφωνείτε όλοι με την ιδέα;

Ωραία λοιπόν ποια υλικά θα χρειαστούμε για να φτιάξουμε κεφτέδες;

Κυρία εγώ βοηθάω τη μαμά μου και ξέρω τι βάζει μέσα για να κάνει κεφτέδες. Θέλουμε κιμά, αλάτι, πιπέρι, αυγό και κρεμμύδι. Τίποτε άλλο χρειαζόμαστε; Πώς θα κατορθώσουμε να τους κάνουμε αφράτους; Κυρία η μαμά μου χρησιμοποιεί και ψωμί που είναι ξερό. Συνέχεια

Μοιράζω (απλωμένα στο πάτωμα δύο σκοινιά)

Ζητώ από τα παιδιά να μοιραστούν σε δύο ομάδες. Τα παιδιά αρχίζουν να δημιουργούν ζευγάρια. Μπορείτε σας παρακαλώ να μετρήσετε τις ομάδες που δημιουργήσατε;

Ξεκινούν 1,2 …..5 ομάδες

Θυμάστε τι σας ζήτησα;

Να δημιουργήσουμε δύο ομάδες, απαντούν.

Το κατορθώσατε;

Θα ήθελα να ξαναδοκιμάσετε να μοιραστείτε σε δύο ομάδες. Μπαίνουν στο ένα σκοινί παιδιά και στο άλλο και 1 παιδί μένει αμέτοχο. Μοιραστήκατε σε δύο ομάδες; Όχι γιατί φτιάξαμε τρεις ομάδες

Ναι η μία ομάδα έχει 4 παιδιά, η άλλη 5 και 1 η άλλη ομάδα. Μπορείτε να μοιραστείτε σε δύο ομάδες;     Η ομάδα των πέντε παιδιών προσκαλεί το παιδί που είναι μόνο του να μπει στην ομάδα τους και λέει: κυρία γίναμε δύο ομάδες, η μία έχει 4 παιδιά και η άλλη 6. Ωραία γίνατε δύο ομάδες αλλά μοιραστήκατε; Κοιτούν προβληματισμένα και λένε: μοιράζομαι  σημαίνει ότι έχω κάτι και το δίνω και στο φίλο μου. Αντιλαμβάνομαι πως πρέπει να αλλάξω τη διατύπωση. Είναι δίκαιη μοιρασιά που κάνατε; Κοιτούν και πάλι προβληματισμένα.

Λοιπόν η μαμά σου, σου έδωσε 4 καραμέλες και σου  ζήτησε να τις μοιραστείς με την αγαπημένη σου φίλη. Εσένα σου έδωσε 5, εσένα 6, εσένα 7 και εσένα 8. Διαλέξτε από μία φίλη και θέλω να τις μοιραστείτε.

Τα ζευγάρια μοιράζουν τις καραμέλες 2- 2,

Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι
Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι

Συνέχεια