Υλικό από τις επιμορφωτικές ημερίδες για τις ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ (Πολύγυρος 30-10-2014 και Ν. Μουδανιά 4-11-2014)
Εισηγήσεις και εποπτικό υλικό σχολικού συμβούλου φιλολόγων, Γεωργιάδη Μιχαήλ (Για πρόσβαση στο υλικό ενεργοποιούμε τους συνδέσμους που ακολουθούν)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΕΧΝΗΣ
Διοικητικοί και Εποπτικοί Θεσμοί Εκπαίδευσης
Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων
http://www.minedu.gov.gr/
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής 1
http://www.iep.edu.gr/index.php?lang=el
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής 2 (Οδηγός Επιμορφωτή Εισαγωγικής Επιμόρφωσης)
http://www.iep.edu.gr/files/eis_epimorfosi/Odhgos_Epimorfoti_Eisag_2011_2012.pdf
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής 3 (Οδηγός Επιμορφούμενου Εισαγωγικής Επιμόρφωσης)
http://www.iep.edu.gr/files/eis_epimorfosi/Odhgos_Epimorfoumenou_Eisag_2011_2012.pdf
Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων
http://www.eye.minedu.gov.gr/
Περιφέρεια Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας
http://kmaked.pde.sch.gr/site/
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής
http://dide.chal.sch.gr/portal2/
Επιμορφωτική Ημερίδα Σχολικών Συμβούλων για τις Ερευνητικές Εργασίες (Πολύγυρος 3-3-2015 & Ν. Μουδανιά 4-3-2015)
Εισήγηση και εποπτικό υλικό, Γεωργιάδη Μιχάλη
1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ -ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΦΙΑ ΕΕ-ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
Δειγματική Διδασκαλία ΕΠΑΛ Αρναίας (11-2-2015)_ Ιστορία Α ΕΠΑΛ_Κλασικός Πολιτισμός
Συντάκτης: Γεωργιάδης Μιχάλης
1ο Γυμνάσιο Ν. Μουδανιών (22-1-2014)_ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα_Δευτερόκλιτα Επίθετα (Α Γυμνασίου)
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΚΛΙΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ (Συντάκτης: Γεωργιάδης Μιχάλης)
- Στις προτάσεις που ακολουθούν υπογραμμίζουμε τα επίθετα και στη συνέχεια κυκλώνουμε το ουσιαστικό που προσδιορίζουν. Τι μας φανερώνουν τα επίθετα για τα ουσιαστικά που προσδιορίζουν; (Γράφουμε την απάντησή μας κάτω από τα παραδείγματα, σε μια σειρά )
Η ξύλινη πόρτα άνοιξε διάπλατα.
Η σωστή απάντηση δόθηκε από τους μαθητές.
Ήταν μια ένοπλη ληστεία που κατέληξε σε φιάσκο
- Γράφουμε, στα Νέα Ελληνικά, το θηλυκό και το ουδέτερο γένος των επιθέτων που ακολουθούν:
ο καλός η ………………. το ……………………
ο δίκαιος η ………………… το…………………….
ο ένδοξος η ………………… το…………………….
Διαβάζουμε τον πίνακα ( Δευτερόκλιτα επίθετα, σελ. 65) με τα ίδια επίθετα, αλλά στην Αρχαία Ελληνική, και υπογραμμίζουμε τις διαφορές τους με τη Νέα Ελληνική.
- Διαβάζουμε τον πίνακα και τις παρατηρήσεις 2 και 4 (σελ. 65) και γράφουμε τα τρία γένη των επιθέτων στα Αρχαία Ελληνικά:
ὁ δεινός ἡ………………… τό ……………….
ὁ ὀλίγος ἡ………………… τό ……………….
ὁ ἅγιος ἡ………………… τό ……………….
ὁ μικρός ἡ………………… τό ……………….
ὁ ἄνανδρος ἡ………………… τό ……………….
- Συμπληρώνουμε τον πίνακα, στη σελίδα 66, τις πτώσεις που λείπουν στο επίθετο φαιδρός. Συμβουλευόμαστε προηγουμένως την παράγραφο 1 και 3 στη σελίδα 65 για να βοηθηθούμε .
- Κάνουμε την άσκηση 5 στη σελίδα 67, υπογραμμίζοντας στο βιβλίο τα επίθετα που θα βρείτε.
- Κάνουμε στο σπίτι την άσκηση 2 και 3.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΟΚΛΙΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ (δίδεται ως χωριστό φύλλο)
Α) Κυκλώνουμε το Σ (ΣΩΣΤΟ) ή Λ (ΛΑΘΟΣ)
- Το θηλυκό γένος του επιθέτου ὁ φαιδρός είναι:
ἡ φαιδρά Σ ή Λ
- Το θηλυκό γένος του επιθέτου ὁ άκαρπος είναι:
ἡ ἄκαρπος Σ ή Λ
- Η αιτιατική πληθυντικού στο ουδέτερο γένος του επιθέτου
ὁ δίκαιος είναι:
τά δίκαια Σ ή Λ
Β) Κυκλώνουμε τη σωστή επιλογή
- Ο σωστός τύπος της γενικής πληθυντικού του θηλυκού γένους του επιθέτου ὁ θεῖος είναι:
α) τῶν θειών
β) τῶν θείων
γ) τῶν θειῶν
- Ο σωστός τύπος της δοτικής ενικού του αρσενικού γένους του επιθέτου ὁ δεξιός είναι:
α) τῷ δεξιῷ
β) τῷ δεξίω
γ) τῷ δεξιό
δ) τῷ δεξίο
- Η αιτιατιατική ενικού του θηκυκού γένους του επιθέτου ὁ
ἄφθονος είναι :
α) τήν ἄφθονην
β) τήν ἄφθονον
γ) την ἄφθονη
ΑΝΑΤΡΟΦΟΤΗΣΗ (ενεργοποιούμε τον σύνδεσμο προκειμένου να έχουμε πρόσβαση στο αρχείο διαφανειών με τα στοιχεία ανατροφοδότησης των μαθητών)
e- ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ 1ου Γυμνασίου Ν. Μουδανιών Χαλκιδικής
Κάνοντας χρήση του συνδέσμου έχετε πρόσβαση στην ύλη της εφημερίδας των μαθητών του 1ου Γυμνασίου Ν. Μουδανιών