Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024) Σχολική Μονάδα: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΑΡΔΟΥ ΡΟΔΟΥ – 9100241 Σχολικό Έτος: 2023 – 2024 Ημερομηνία Εξαγωγής: 16/06/2024

 

 

Το νηπιαγωγείο Λάρδου βρίσκεται στο χωριό Λάρδος, στην νότια Ρόδο, σχεδόν 50 χλμ από το κέντρο της πόλης. Ο μαθητικός πληθυσμός του σχολείου αποτελείται από μαθητές που προέρχονται από το ίδιο χωριό και την περιφέρεια του ( Λαρδος Λοθιάρικα,και Π υλωνα), οι οποίοι έρχονται με τους γονεις τους , ακομα και τα παιδια που είναι εκτος του χωριού διοτι δεν εχει λεωφορείο.  Το 70% των μαθητών είναι Αλβανικής  εθνικότητας και το άλλο ελληνικής .  Το εκπαιδευτικό προσωπικό του νηπιαγωγείου αντιμετωπίζει προκλήσεις, που αφορούν κυρίως το κομμάτι της επικοινωνίας, τόσο με τους μαθητές όσο και με τους γονείς, λόγω της διαφορετικής μητρικής γλώσσας των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τόσο οι γονείς όσο και η τοπική κοινότητα είναι ενεργοί και υποστηρίζουν το έργο του νηπιαγωγείου, καθένας με τις δυνατότητες του.   Στο νηπιαγωγείο τη σχολική χρονιά 2023-2024 λειτούργησαν 3 υποχρεωτικά τμήματα , 1 τμήμα ολοήμερου και ΤΕ. Τη φετινή σχολική χρονιά υπήρχε επιπλέον η διδασκαλία των αγγλικών στο ωρολόγιο πρόγραμμα.  Στο Νηπιαγωγείο υπάρχουν 3 αίθουσες ξεχωριστές στον αυλειο χώρο, η μία είναι προκάτ . Σε κάθε αίθουσα υπάρχει ένας σταθερός υπολογιστής , επιπλέον 2 φορητοί υπολογιστες και 4 ταμπλετ και  ένα laptop και δυο σταθερούς υπολογιστές, οι οποίοι χρησιμοποιούνται απο τους μαθητές. Το σχολείο διαθέτει 1κιτ ρομποτικής για διδασκαλία και be boot.  .   Η εισαγωγή της διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας, η υλοποίηση προγραμμάτων κι ησυμμετοχή σε θεματικά δίκτυα τη φετινή σχολική χρονιά αναβάθμισαν το μαθησιακό έργο του Νηπιαγωγείου.  Θα πρέπει να τονιστεί η έλλειψη  κοινωνικής λειτουργού και ψυχολόγου και ότι στο σχολείο υπάρχει μία (1) μόνο καθαρίστρια για 4 ώρες.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση (Αξιολόγηση: 3) Η διαφορετικότητα στη γλώσσα επικοινωνίας, είναι ο βασικός παράγοντας που διαμόρφωσε και το εκπαιδευτικό έργο κατα τη φετινή σχολική χρονιά. Εφαρμόστηκαν διάφορες μέθοδοι αξιολόγησης των μαθητών και τηρήθηκε φάκελος portfolio για καθέναν ξεχωριστά. Τα συμπεράσματά της ανατροφοδοτούσαν το εκπαιδευτικό προσωπικό ώστε να  αναδιαμορφώνει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, θέτοντας στόχους για την ανάπτυξη κάθε μαθητή ξεχωριστά, με διαφοροποιημένη και εξατομικευμένη διδασκαλία.   Μεσα από τα θέματα που αναπτύχθηκαν και τα εργαστήρια δεξιοτήτων που διεξάχθησαν  απώτερος στόχος ήταν η απόκτηση αυτοεκτίμησης, αυτοελέγχου, ενσυναίσθησης, προβληματισμού και αναπτυξης της δημιουργικότητας. Στασεις και αξίες καλλιεργήθηκαν και εχουν αλλάξει εμφανώς από την αρχή της χρονιάς. Διάφορες δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα πλαισίωσαν το εκπαιδευτικό έργο, προσφέροντας ερεθίσματα στους μαθητές.

 

Σχολική διαρροή – φοίτηση (Αξιολόγηση: 4

Δεν παρουσιάζεται διαρροή από το νηπιαγωγείο

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών (Αξιολόγηση: 3)

Το εκπαιδευτικό προσωπικό του νηπιαγωγείου συνήθως δεν ερχεται  αντιμέτωπο με μια απαιτητική  περιόδο προσαρμογής. Διότι  σε στενή συνεργασία με τις οικογένειες των μαθητών, προσπαθούμε να  βρίσκομαι λύσεις για τον κάθε μαθητή ξεχωριστά και να καθοδηγούμε τους γονείς για το πώς συμπεριφέροντε στα παιδιά ώστε να γίνατε ομαλή η προσαρμογή κάθε νηπίου .

 

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

(Αξιολόγηση: 3)

Οι σχέσεις μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών ήταν από την αρχή  αρμονικές. Υπήρχε  μια σχέση αγάπης και εμπιστοσύνης.

Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

(Αξιολόγηση: 3)

Για την ομαλή λειτουργία του σχολείου και την επιτυχία των δράσεων που πραγματοποιήθηκαν συνέβαλε καθοριστικά η άψογη συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων – νηπίων, εκπαιδευτικών, οικογένειας,φορέων- . Επιτεύχθηκε η ενεργή συμμετοχή των γονέων, των μαθητών και των τοπικών φορέων στις

δράσεις της εκπαιδευτικής μας κοινότητας, ιδιαίτερα στη διαμόρφωση του αύλειου χώρου, και στις δράσεις που έλαβαν χώρο τόσο εντός όσο και εκτός σχολείου. Επιπλέον, βαρύτητα δόθηκε στην επικοινωνία μεταξύ σχολείου-οικογένειας. Ο Σύλλογος Διδασκόντων, στο τέλος κάθε εβδομάδας κοινοποιούσε στο ιστολόγιο του

νηπιαγωγείου τις δράσεις που προηγήθηκαν, λαμβάνοντας υποψη τη διαφορετικότητα της γλώσσας  εχοντας βρεί μια μαμα που να μπορει να μας μεταφράζει τα κείμενα στα αλβανικά

Θετικά σημεία

Τα θετικά σημεία της παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας ήταν:

  1. Οι αρμονικές σχέσεις που διαμορφώθηκαν ανάμεσα σε όλους τους εμπλεκόμενους ( εκπαιδευτικούς, μαθητές,

γονείς και φορείς) και η θετική τους στάση σε όλες τις δράσεις.

  1. Οι δεξιότητες και οι γνώσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού, οι οποίες βοήθησαν την υποστήριξη όλων των δράσεων.

Σημεία προς βελτίωση

Τα σημεία που χρήζουν βελτίωσης είναι:

  1. Ο εμπλουτισμός του υλικοτεχνικού εξοπλισμού και μερική επίλυση κτιριακών προβλημάτων.
  2. Η οικονομική ενίσχυση της σχολικής μονάδας.
  3. Η συμμετοχή περισσότερων ειδικοτήτων στη μαθησιακή λειτουργία.
  4. Η συμμετοχή περισσότερων φορέων στην παιδαγωγική λειτουργία.

Διοικητική λειτουργία Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας (Αξιολόγηση: 4)

Η προϊσταμένη της σχολικής μονάδας, έχοντας υπηρετήσει πολλές χρονιές από αυτή τη θέση, διαχειρίζεται πλεον με ευκολία τα ζητήματα που προκύπτουν και αφορούν την αρμονική λειτουργία της.

Σχολείο και κοινότητα (Αξιολόγηση: 4)

Τη φετινή σχολική χρονιά το σχολείο συνεργάστηκε με διάφορους φορείς και εταιρείες. Από την αρχή της σχολικής χρονιάς συντάχθηκαν και προωθήθηκαν αιτήματα, που αφορούσαν τον εμπλουτισμό του αύλειου χώρου με υποδομές σκιάσης αλλά και παιδαγωγικού υλικού. Σε κάποια απο αυτά υπήρξε ανταπόκριση.

Κοινές δράσεις πραγματοποιήθηκαν, επίσης, με το Νηπιαγωγείο της Καλάθου. Το νηπιαγωγείο της Καλάθου μας επισκέφθηκε δυο φορές το , για την παρακολούθηση θεατρικής παράστασης και για την κοινή συμμετοχή των μαθητών σε αθλητικά παιχνίδια που οργάνωσε εταιρεία ψυχαγωγίας που δραστηριοποιείται στο νησί μας.

Θετικά σημεία 1.

Αρμονική συνεργασία Διεύθυνσης και Εκπαιδευτικών μέσα σε δημοκρατικό κλίμα.

  1. Σαφής καταμερισμός εργασιών και ορθολογική αξιοποίηση του διδακτικού προσωπικού, με βάση τις δεξιότητες, τα ενδιαφέροντα και την κατάρτιση εκάστου εκπαιδευτικού.
  2. Άμεση και ενδελεχής ενημέρωση των εκπαιδευτικών και των γονέων τόσο για θέματα που αφορούν τη σχολική ζωή, όσο και για έκτακτες καταστάσεις,
  3.  Ορθολογική διαχείριση των υλικών πόρων και υποδομών με βάση τις τρέχουσες και τις μελλοντικές ανάγκες του Σχολείου

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις (Αξιολόγηση: 4)

Το προσωπικό συμμετείχε επιπλεον στο πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης 15 ωρών: “Επικοινωνία και Διαχείριση Συγκρούσεων στο Σχολικό Περιβάλλον” του ΕΕΠΕΚ, και αναμένουμε την έκδοση της σχετικής βεβαίωσης.  Εδω, να σημειώσουμε, οτι παρόλη τη διάθεση οργάνωσης ενδοσχολικών επιμορφώσεων, η θέση του νηπιαγωγείου αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα. Η προϊσταμένη του νηπιαγωγείου έχει έρθει σε επαφή με διάφορους επιστήμονες και φορείς, συζητώντας και προτείνοντας την οργάνωση ενδοσχολικών επιμορφώσεων, χωρίς αποτέλεσμα μεχρι στιγμής, λόγω απόστασης απο το κέντρο της πόλης.

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα (Αξιολόγηση: 4)

Το εκπαιδευτικό προσωπικό του νηπιαγωγείου συμμετείχε απο την προηγουμενη σχολική χρονιά σε προγραμμα Erasmus στην Ισπανία .  Φέτος περιμενουμε τα αποτελεσματα από το ΙΚΥ

Θετικά σημεία Η διάθεση για επιμόρφωση και εξέλιξη.

Σημεία προ

Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας

Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας
Σχολική Μονάδα: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΑΡΔΟΣ ΡΟΔΟΥ – 9100241
Σχολικό Έτος: 2022 – 2023
Ημερομηνία Εξαγωγής: 23/11/2022
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης
1
Οικοδόμηση ουσιαστικής επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών –
μαθητών με κλίμα συνεργασίας, αλληλοκατανόησης και
εμπιστοσύνης.
Εξασφάλιση των υλικών προϋποθέσεων για την ενίσχυση της
παιδαγωγικής σχέσης εκπαιδευτικού-μαθητή. Ουσιαστικός
αποφασιστικός ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων. Υποστηρικτικοί
θεσμοί και σταθερή προσφορά και ανάπτυξη αντισταθμιστικών
προγραμμάτων, με έγκαιρη και μόνιμη στελέχωση.
Άξονας 4 Σχέση μεταξύ
μαθητών/τριών εκπαι-δευτικών
Σχολική διαρροή – φοίτηση
A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης
1
Να καταγραφούν πρακτικές διαχείρισης της χρηματοδότησης για τα
λειτουργικά και άλλα έξοδα των σχολείων, από τους Δήμους και να
αναδειχθούν προβλήματα και λύσεις.
Αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων και
αποφυγή των ιδιωτικών διαμεσολαβήσεων. Άμεση και διαφανής
κατανομή και απόδοση της χρηματοδότησης σε κάθε σχολική
μονάδα. Δωρεάν κρατική χορήγηση των παγίων δαπανών σε όλα τα
σχολεία (ενέργεια, θέρμανση, επικοινωνία, ύδρευση,
καθαριότητα).Κατάργηση του ΦΠΑ για τις σχολικές μονάδες
Άξονας 7 Σχολείο και κοινότητα