ΠΑΣΧΑ

Το Πάσχα πλησιάζει και είναι καιρός να μιλήσουμε και εμείς για τη μεγάλη αυτή γιορτή της Ορθοδοξίας. Συζητήσαμε τι γιορτάζουμε το Πάσχα και μιλήσαμε για τα ήθη και έθιμα που έχουμε την περίοδο αυτή, κυρίως τη Μεγάλη Εβδομάδα. Μιλήσαμε για τη Μεγάλη Εβδομάδα και παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο που φτιαχτήκαν ειδικά για το νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού που μας βοήθησαν να καταλάβουμε τα πιο σημαντικά με κατανοητό τρόπο για τα παιδιά

Τι τρελαίνει όμως τα παιδιά την περίδο αυτή; Μα φυσικά το βάψιμο των αυγών. Παρακολουθήσαμε την ιστορία «Το ραγισμένο κόκκινο αυγό», και συζητήσαμε για τα συναισθήματα του.

Δε χρειάζεται να βάψουμε και εμείς τα δικά μας αυγά;. Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο που δείχνει  ευφάνταστους τρόπους βαφής αυγών και αποφασίσαμε πως τα δικά μας θα τα βάψουμε με κηρομπογιες και μαρκαδόρους.

Και βγήκαν πραγματικά ΥΠΕΡΟΧΑ και πολύ διαφορετικά από τα συνηθισμένα!!

Φτιάξαμε Πασχαλινές κάρτες για να χαρίσουμε σε αυτούς που αγαπάμε

Παίξαμε ένα ωραίο παιχνίδι μυστηρίου για να βρούμε ποιος έκλεψε τα αυγά από το κοτέτσι και φτιάξαμε πολύ εύκολα, ένα πασχαλινό καλαθάκι για να τοποθετήσουμε μέσα τα αυγουλάκια που κρυφτήκαν στα σπίτια των παιδιών!!Διοργανώσαμε λοιπόν ένα παιχνίδι χαμένου θησαυρού διαδικτυακά, τα βρήκαμε και τα στολίσαμε στα καλαθάκια μας

Παίξαμε, χορέψαμε, γελάσαμε και κλείσαμε έτσι όμορφα τα διαδικτυακά μαθήματά μας, προσμένοντας το άνοιγα των σχολείων μετά τις διακοπές μας.

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!

ΔΑΣΟΣ

Δάσος!!. Τι να πρωτοπείς για το δάσος! Υπάρχουν τόσα πράγματα! Αλήθεια πόσο πολύτιμο είναι το δάσος για εμάς γνωρίζουμε; Τι μας προσφέρει; Είδαμε εικόνες και συζητήσαμε. Βρήκαμε αρκετά πράγματα. Αρχικά, μας δίνει οξυγόνο και απορροφά τα βλαβερά αέρια, συγκρατεί τα νερά της βροχής και αποφεύγονται οι πλημμύρες, μας δίνει ξυλεία, μας προσφέρει καρπούς, φρούτα, βότανα και φαρμακευτικά φυτά και είναι χώρος αναψυχής για όλους εμάς, για να  περπατάμε, να αθλούμαστε και φυσικά δίνει τροφή και στέγη σε πολλά ζώα.

Τι δέντρα όμως υπάρχουν σε ένα δάσος, τι φυτά; ποιους καρπούς μας δίνουν;. Είδαμε αρκετές εικόνες και συζητήσαμε και φυσικά μιλήσαμε και για τα ζώα που κατοικούν σε ένα δάσος. Τα γνωρίζουμε; Γνωρίσαμε αρκετά από αυτά και μάθαμε τι είναι ίχνος ενός ζώου. Τα μελετήσαμε και προσπαθήσαμε να αναγνωρίσουμε ποιο ίχνος αφήνει κάθε ζώο και  ζωγραφίσαμε και εμείς το ίχνος που μας άρεσε περισσότερο.

Ωραία τα ίχνη, αλλά πως αλλιώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε τα ζώα του δάσους;. Ακούσαμε διάφορους ήχους ζώων και προσπαθήσαμε να τα αναγνωρίσουμε. Ήταν πολύ διασκεδαστικό!

Παράλληλα, διαβάσαμε το παραμύθι «Ποιος άλλος μένει εδώ» και συνειδητοποιήσαμε, πόσα ζώα μικρά και πιο μεγάλα κατοικούν σε ένα δέντρο, τόσο πάνω στα κλαδιά, όσο και στον κορμό ή και κάτω από το δέντρο και με την ευκαιρία αυτή είδαμε και μάθαμε τα μέρη του δέντρου: Ρίζα, κορμός, κλαδιά, καρποί.

Ακούσαμε το παραμύθι «Το μικρό λυκάκι φροντίζει το δάσος» και είπαμε και εμείς διάφορους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατεύσουμε το δάσος.

Από τι κινδυνεύει αλήθεια; Ποιος είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος του δάσους; Η πυρκαγιές σίγουρα! Εμείς μπορούμε να προστατεύσουμε το δάσος από τις πυρκαγιές; Τι χρειάζεται να κάνουμε; Ποιοι σβήνουν τις φωτιές; Κάναμε μια πολύ ωραία συζήτηση με τα παιδιά, μάθαμε και είδαμε τους πυροσβέστες και παρακολουθήσαμε και το παρακάτω ενημερωτικό βίντεο από το πυροσβεστικό μουσείο για να καταλάβουμε καλύτερα πως μπορούμε να βοηθήσουμε για να μην προκληθεί μια καταστροφική πυρκαγιά.

Επεξεργαστήκαμε τη φωνούλα Δ και βρήκαμε και άλλες λεξούλες από τη φωνούλα αυτή. Βρήκαμε σύνθετες λεξούλες με τη λέξη Δάσος και μάθαμε τι προσφέρει ο δασοφύλακας. Παράλληλα, κάναμε διάφορα φύλλα εργασίας με όσο το δυνατόν πιο παιγνιώδη τρόπο!!

Τελειώσαμε με την ωραία μας περιπλάνηση στο δάσος, φτιάχνοντας ένα φανταστικό δέντρο με την παλάμη μας και συμφωνήσαμε όλοι ότι το δάσος είναι πηγή ζωής και πρέπει να το προστατεύουμε!

 

 

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΟΛΥΝΣΗ -ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Ένα πολύ σημαντικό μάθημα στα παιδάκια μας είναι φυσικά η αγάπη στο περιβάλλον και η προσπάθεια να σώσουμε τον πλανήτη μας. Αρχίσαμε δείχνοντας εικόνες από την ομορφιά του πλανήτη μας και έπειτα πως αυτός γίνεται όταν μολύνουμε τον αέρα, το έδαφος τη θάλασσα.

                                                              

Μιλήσαμε για την υπερθέρμανση του πλανήτη και τι αυτή προκαλεί και είδαμε ενδιαφέρουσες εικόνες που μας παραξένεψαν και τις συζητήσαμε

                                                             

 Παρακολουθήσαμε ενδιαφέροντα βιντεάκια και εξηγήσαμε στα παιδιά πως μπορούμε και εμείς  να βοηθήσουμε με τον δικό μας τρόπο.

Αλήθεια, τι πρέπει να κάνουμε; Είναι δύσκολο να σωθεί ο πλανήτης μας; Μιλήσαμε για τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας, την αιολική, την ηλιακή και την υδροηλεκτρική, από που προέρχονται, μιλήσαμε για την αναδάσωση καθώς και τρόπους που ο καθένας μας μπορεί  να βοηθήσει ώστε να μην καταναλώνουμε περιττή ενέργεια και νερό

Κάναμε ενδιαφέροντα φύλλα εργασίας που αφορούν το περιβάλλον,τόσο μαθηματικών όσο και γλώσσας, ακούσαμε πολύ όμορφα τραγουδάκια

και φυσικά ζωγραφίσαμε και εμείς με τον δικό μας τρόπο, τον άρρωστο πλανήτη μας και δώσαμε το δικό μας σύνθημα: «Σώστε τον Πλανήτη». 

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Ένα πολύ σημαντικό θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης είναι η ανακύκλωση. Μιλήσαμε για το περιβάλλον. Τι είναι το περιβάλλον: γιατί χρειαζόμαστε την ανακύκλωση: Είδαμε το παρακάτω βίντεο όπου  μας έμαθε κάποια πράγματα ο Πέρι το Περιβάλλον.

Είδαμε ποια σκουπίδια μπαίνουν στην ανακύκλωση,  από αλουμίνιο, χαρτί, πλαστικό, γυαλί και φέραμε και εμείς κάτι από το σπίτι μας που μπορεί να ανακυκλωθεί. Είδαμε το παρακάτω βίντεο με την Άννα την Ανακύκλωση 

Προσπαθήσαμε  να βάλουμε στον κατάλληλο κάδο το κάθε σκουπίδι και ασχοληθήκαμε με κάποια φύλλα εργασίας που αφορούν την ανακύκλωση για να μπορούμε να το εμπεδώσουμε καλύτερα, επίσης μάθαμε πως πρέπει να ανακυκλώνουμε σωστά: 

Ασχοληθήκαμε με τη φωνούλα Α και γράψαμε τη λέξη Ανακύκλωση.

Παράλληλα, μάθαμε και είδαμε για την ανταποδοτική ανακύκλωση και πράγματα που φτιάχνονται με ανακυκλωμένα υλικά. Κάτι που μας εντυπωσίασε ήταν και ο τρόπος που φτιάχνεται το ανακυκλωμένο χαρτί.

Διαβάσαμε την οικολογική ιστορία, «Τα όνειρα των σκουπιδιών», παίξαμε και φυσικά φτιάξαμε χειροτεχνίες.

Η ανακύκλωση είναι πολύ σημαντική για τον πλανήτη μας γι αυτό και τα παιδιά μας πρέπει να μάθουν από μικρά τη σημασία της και τη σωστή της χρήση προς όφελος του πλανήτη.

 

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ

           

2 Απριλίου και δεν μπορούσαμε να μη μιλήσουμε για την παγκόσμια μέρα βιβλίου. Γιορτάζεται αυτή την ημέρα γιατί  πριν από πάρα πολλά χρόνια γεννήθηκε ένας μεγάλος συγγραφέας παιδικών βιβλίων ο Χάνς Κρίστιαν Άντερσεν. Είδαμε κάποια από τα πολύ γνωστά του παραμύθια : «Το κοριτσάκι με τα σπίρτα»,  «Ο μολυβένιος στρατιώτης», «Το ασχημόπαπο»,  «Η μικρή Γοργόνα»

Γνωρίσαμε και άλλους γνωστούς παραμυθάδες όπως,  τους αδελφούς Grimm οι οποίο έγραψαν κάποια από τα πιο γνωστά παραμύθια που διαβάζουμε μέχρι και σήμερα: «O λύκος και τα 7 κατσικάκια», «Η Χιονάτη και οι 7 νάνοι»,  «Η Ραπουνζέλ».

παράλληλα, γνωρίσαμε το δικό μας παραμυθά, τον Ευγένιο Τριβιζά και είδαμε τα δικά του υπέροχα παραμύθια, όπως: «Τα 3 μικρά λυκάκια», «Δόνα Τερηδόνα», «Φρικαντέλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα», «Το ποντικάκι που ήθελε ν’ αγγίξει ένα αστεράκι».

και φυσικά τον Αίσωπο με τους γνωστότατους και διδαχτικούς του μύθους, όπως, «Ο λαγός και η χελώνα», » Η αλεπού και τα σταφύλια»  κ.α.

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο και μάθαμε πολύ σημαντικά πράγματα που αφορούν το βιβλίο

Ενημερωθήκαμε πως κάθε χρόνο για την παγκόσμια ημέρα του βιβλίου σχεδιάζεται μια αφίσα. Είδαμε και εμείς την φετινή αφίσα και ένα μέρος από το μήνυμά της

Η μουσική των λέξεων – Margarita Engle (Η.Π.Α.)

Όταν διαβάζουμε, το μυαλό μας βγάζει φτερά.
Όταν γράφουμε, τα δάχτυλά μας τραγουδούν.

Αλήθεια, εμάς γιατί μας αρέσουν τα παραμύθια; Ρωτήσαμε τα παιδιά ποιο παραμύθι τους αρέσει περισσότερο και προσπάθησαν να μας πουν την ιστορία του και φυσικά βρήκαμε από ποια φωνούλα ξεκινάει η λέξη βιβλίο. Παίξαμε με τη φωνούλα και βρήκαμε και άλλες λέξεις που ξεκινούν από αυτή. Γίναμε και οι ίδιοι συγγραφείς και προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε το δικό μας παραμύθι, διαλέγοντας τους ήρωές μας, καλούς και κακούς και τον τόπο που διαδραματίζονταν το κάθε παραμύθι.

Διαβάσαμε το πανέμορφο παραμύθι, «Ο κηπουρός των παραμυθιών»

και για το τέλος αφήσαμε όπως πάντα τη χειροτεχνία μας.

Υπέροχους σελιδοδείκτες για τα αγαπημένα μας παραμύθια.

    

ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑ

Μπήκε ο Απρίλιος και μαζί με αυτόν ήρθε κι η αγαπημένη σε όλους πρωταπριλιά! Μιλήσαμε για την αλλαγή του μήνα. Αποχαιρετήσαμε τον πρώτο μήνα της Άνοιξης και αισίως χαιρετήσαμε τον δεύτερο της μήνα. Είδαμε το παρακάτω βίντεο με τα ήθη και έθιμα του Απριλίου

Τι κάνουμε άραγε την πρώτη μέρα του Απρίλη; Μα φυσικά λέμε ψέματα!! Μικρά και αθώα ψεματάκια για να γιορτάσουμε το έθιμο. Ποιος άραγε είναι ο πιο γνωστός ψεύτης των παραμυθιών; Μα φυσικά ο Πινόκιο!! Είδαμε το παραμύθι μαζί με τα παιδιά και αποφασίσαμε ότι τελικά δεν είναι και τόσο ωραίο να λέμε ψέματα, καθώς το ψέμα πολλές φορές μας φέρνει στο τέλος σε πολύ δύσκολη θέση…

Γράψαμε το Ψ, παίξαμε με αυτό και κάναμε δραστηριότητες τόσο  γλώσσας, όσο και μαθηματικών. Παίξαμε ένα πολύ ωραίο παιχνίδι με τον χαχανούλη που έφερε τα πάνω κάτω στο στρουμφοχωριό με τις πλάκες του και φυσικά ζωγραφίσαμε τους ωραιότερους πινόκιο

ΣΕΙΣΜΟΣ

Καθώς η Ρόδος είναι μια σεισμογενής περιοχή, χρειάζεται να πούμε κάποια πράγματα, έστω και διαδικτυακά που αφορούν το σεισμό και την προστασία μας από αυτόν. Τι είναι όμως ο σεισμός;. Είναι ένα φυσικό φαινόμενο όπου κατά τη διάρκειά του αισθανόμαστε τη γη να κουνιέται κάτω από τα πόδια μας. Πως όμως δημιουργείται; Παρακολουθήσαμε το  παρακάτω βίντεο  μαζί με τα παιδιά για να μάθουμε..

Παράλληλα όμως, πρέπει να πάρουμε τις απαραίτητες πληροφορίες για το τι πρέπει να κάνουμε την ώρα που γίνεται ένας σεισμός ώστε να είμαστε ασφαλείς. Σε αυτό μας βοήθησε το παρακάτω πολύ κατατοπιστικό βίντεο.

Μόνο όμως με αυτά είμαστε ασφαλείς;. Όχι βέβαια! Το παρακάτω βίντεο μας δίνει τις απαραίτητες συμβουλές για το τι πρέπει να κάνουμε πριν γίνει ένας σεισμός ώστε να είμαστε όσο το δυνατόν περισσότερο ασφαλείς και σίγουροι.

Αφού πήραμε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, προσπαθήσαμε να αξιολογήσουμε τις γνώσεις μας με ένα πολύ ωραίο και ευχάριστο τεστ με τον Κύριο Σεισμό, που βρήκαμε στο πολύ ωραίο blog  του πυθαγόριου νηπιαγωγείου. Τέλος, ακούσαμε  το παρακάτω υπέροχο τραγούδι για το σεισμό και φυσικά τον αποτυπώσαμε στο χαρτί όπως ξέρουμε εμείς..

 

ΜΕΛΙΣΣΑ

Αφού μιλήσαμε για τα έντομα ήταν η στιγμή να μιλήσουμε για ένα πολύ αγαπημένο έντομο, τη μέλισσα!

Οι μέλισσες είναι  σπουδαίες για τον άνθρωπο και τη φύση γιατί βοηθάνε τα φυτά να φτιάξουν καινούρια φυτά και φυσικά φτιάχνουν το νοστιμότατο μέλι,το κερί,την πρόπολη και τον βασιλικό πολτό.

Μάθαμε κάποια βασικά πράγματα για την κοινωνία των μελισσών: Οι μέλισσες ζούνε σε μεγάλες οικογένειες, μέσα στις κυψέλες. Κάθε οικογένεια έχει μια βασίλισσα που είναι η πιο μεγάλη από όλες τις μέλισσες και είναι αυτή που γεννάει αυγά από τα οποία θα γεννηθούν άλλες μέλισσες. Οι εργάτριες φροντίζουν τη βασίλισσα, καθαρίζουν τις κυψέλες και συγκεντρώνουν φαγητό. Σε κάθε κυψέλη υπάρχουν και μερικοί κηφήνες που είναι οι αρσενικές μέλισσες δηλαδή που ζευγαρώνουν με τη βασίλισσα για να τη βοηθήσουν να φτιάξει τα αυγά της. Οι βασίλισσες μέλισσες τρέφονται με βασιλικό πολτό πού τον φτιάχνουν οι εργάτριες. Οι υπόλοιπες μέλισσες, δηλαδή, οι εργάτριες και οι κηφήνες, τρέφονται με γύρη που μαζεύουν από τα λουλούδια και μέλι που φτιάχνουν οι ίδιες.

Είδαμε το κύκλο ζωής της μέλισσας  μέσα από ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο.

Παρατηρήσαμε και αναφέραμε τη διαφορά της μέλισσας και της σφήκας 

Αναφέραμε τι προϊόντα μπορούμε να φτιάξουμε από το μέλι: καλλυντικά, παστέλι, σαπούνια, δημητριακά κτλ. Επεξεργαστήκαμε το Μ τη μέλισσας και παίξαμε μαντεύοντας τον ήχο από διάφορα έντομα.

Φυσικά δεν μπορούσαμε να μην τελειώσουμε την αναφορά μας σε αυτό το υπέροχο έντομο με μια το ίδιο υπέροχη χειροτεχνία.

ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ

Αφού μιλάμε για την Άνοιξη δε μπορούμε να μη μιλήσουμε για τα έντομα της Άνοιξης και ειδικά για τις λατρεμένες μας πεταλούδες. Είδαμε πληροφοριακό υλικό για τα μέρη της πεταλούδας και εξηγήσαμε τον κύκλο ζωής της. Παράλληλα, είδαμε ένα πολύ όμορφο βιντεάκι για αυτό, όπου τα παιδιά μπόρεσαν να καταλάβουν καλύτερα πως μπορεί αυτό το μικρό αυγό να μεταμορφώνεται σε μια πανέμορφη πεταλούδα!!

 

Προσπαθήσαμε να βάλουμε σε χρονολογική σειρά τον κύκλο ζωής της πεταλούδας, επεξεργαστήκαμε το γράμμα Π,  κάναμε μαζί με τα παιδιά διαδικτυακά κάποια φύλλα εργασίας και μάθαμε για την έννοια της συμμετρίας.

Στο τέλος είδαμε το παραμύθι «Μια κάμπια πολύ πεινασμένη». 

 

και φυσικά προσπαθήσαμε και εμείς να φτιάξουμε τις δικές μας πολύ ωραίες πεταλούδες!!!