Feed
Άρθρα
Σχόλια

 

image0         image1

Πρόγραμμα Διημερίδας Διαφοροδιάγνωσης για ΔΕΠ-Υ και ΑΓΧΟΣ

Οι Δράση ικανοποιεί τους 3,4,17 Βιωματικούς Στόχους ΟΗΕ

 

Σάββατο 30.3.2024

16.30. Εγγραφές Συμμετεχόντων

17.00. Χαιρετισμοί: Βασιλείας Βασιλαράκη, Εκπροσώπου Γονέων και Κηδεμόνων,

Καλλιόπης Νικολαϊδου, Επάρχου, Αναστάσιου Μηλιού, Αντιδημάρχου Παιδείας

Εισηγήσεις, Διάλογοι

17.15. Μαριάννα Λαγουμίδη, PgD, «ΔΕΠ-Υ και ΑΓΧΟΣ: Δεν σας Φοβάμαι, Δεν σας

Αγνοώ ΚΑΙ Αγαπώ»

18.05. Ευφροσύνη Μπούτου, PhD, «ΔΕΠ-Υ και ΑΓΧΟΣ: Ο Ρόλος της Κληρονομικότητας»

18.50. Καφές

19.15. Γιάννης Παπανδρέου, PhD «Η έγκαιρη παρέμβαση στα παιδιά με ΔΕΠ-Υ και Άγχος

εξασφαλίζει ωραία παιδική, εφηβική και ενήλικη ζωή.»

20.05. Ελένη Γιαννακοπούλου, ΜΒΑ,  «Αυτοπεποίθηση: Το πολύτιμο λιθαράκι της

Προσωπικότητάς μας!!! Πώς δομείται όταν συνυπάρχεινμε τη ΔΕΠ-Υ;»

20.50  Περίληψη, Λήξη

 

Κυριακή 31.3

Εισηγήσεις-Διάλογοι

10.00. Χρήστος Μαρκαντώνης, PhD, «Παιδαγωγική διαχείριση μαθητών με ΔΕΠ-Υ.

Διδακτικές και Παιδαγωγικές Πρακτικές για εκπαιδευτικούς και γονείς».

10.50. Ελισάβετ Βελέντζα, PhD, «Αθλητισμός: Πρωταθλητής στη ΔΕΠ-Υ και στο Άγχος»

11.40. Καφές

Workshops

12.00. «Ο Μικρός Τουρίστας ταξιδεύει» βραβευμένη Δράση, με την Ελευθερία

Γκρίμπα, PhD … για παιδιά

12.30. Παιχνίδια οργάνωσης, βιωματικά, από το Έλα να παίξουμε μαζί, 2019,2021,  της

Μαριάννας Λαγουμίδη, εκδ.ΓΡΗΓΟΡΗ…. για παιδιά και γονείς

13.00 Ομαδικές Συζητήσεις ενηλίκων και case studies, για τη διαχείριση ΔΕΠ-Υ και Άγχους

στο σπίτι και στο σχολείο

14.00. Λήξη

ΕΚΔΡΟΜΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΗΓΑΔΙΩΝ ΚΑΡΠΑΘΟΥ – ΡΟΔΟΣ 2024

 

Πέμπτη 14 Μαρτίου 2024

11:30 : Συγκέντρωση στο Λιμάνι

12:20 : Αναχώρηση από Κάρπαθο για Ρόδο (Blue Star Chios)

17:00 : Άφιξη στη Ρόδο. Επιβίβαση στο λεωφορείο. Άφιξη στο ξενοδοχείο και παραλαβή δωματίων.

18:30 : Συγκέντρωση στο ξενοδοχείο και αναχώρηση για τα δωμάτια απόδρασης (escape room)

22:30 : Επιστροφή στο ξενοδοχείο – 1η διανυκτέρευση

 

Παρασκευή 15 Μαρτίου 2024

08.30 : Εγερτήριο, πρωϊνό στο ξενοδοχείο

10:00 : Επίσκεψη στο Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου

11:30 : Επίσκεψη με ξεναγό στο Παλάτι του Μεγάλου Μάγιστρου, στην Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου (Παλιά Πόλη), Αρχαιολογικό Μουσείο, Παναγία του Κάστρου

14:30 : Επίσκεψη στο Μουσείο Μέλισσας και Φιλέρημο

17:00 : Άφιξη στο ξενοδοχείο και ανάπαυση

19:00 : Συγκέντρωση στο ξενοδοχείο και αναχώρηση για τον κινηματογράφο 9D  – Ταινία Jumanji 2 – (Μεταγλωττισμένο στα ελληνικά)

22:30 : Επιστροφή στο ξενοδοχείο – 2η διανυκτέρευση

 

Σάββατο 16 Μαρτίου 2024

08.30 : Εγερτήριο, πρωϊνό στο ξενοδοχείο

10:00 : Αναχώρηση για τη Λίνδο, Επτά Πηγές, Λουτρά Καλλιθέας και Παναγία Τσαμπίκα

16:00 : Επιστροφή στο κέντρο της πόλης για περιήγηση

19:00 : Άφιξη στο ξενοδοχείο και ανάπαυση

21:00 : Μετάβαση στο κέντρο της πόλης για φαγητό και διασκέδαση με ζωντανή μουσική στη ταβέρνα  «Le Terazza»

23:00 : Επιστροφή στο ξενοδοχείο – 3η διανυκτέρευση

 

Κυριακή 17 Μαρτίου 2024

08.30 : Εγερτήριο, πρωϊνό στο ξενοδοχείο

11:00 : Παράδοση δωματίων

13:00 : Επιβίβαση στο λεωφορείο. Αναχώρηση από το ξενοδοχείο για το λιμάνι της Ρόδου

14:00 : Αναχώρηση για Κάρπαθο (Blue Star Chios)

18:30 : Άφιξη στη Κάρπαθο

 

 

Στη συνέχεια κάναμε μια σύντομη αναφορά στα πρόσωπα που εμφανίζονται και στις προϋποθέσεις που πρέπει να υφίστανται στον σχολικό εκφοβισμό.

Στη συνέχεια οι μαθητές παρακολούθησαν δύο μικρά βιντεάκια από το “Χαμόγελο του Παιδιού”:

  1. Κάθε μέρα στο σχολείο
  2. Πραγματικές ιστορίες Bullying

 

Τα βιντεάκια αυτά είναι διαθέσιμα να τα παρακολουθήσετε και εσείς στο διαδίκτυο.

 

Το δεύτερο βιντεάκι, στο οποίο μιλάνε μαθητές και παρουσιάζουν τα αληθινά βιώματα τους, είναι πολύ δυνατό και έδειξε πόσο υποφέρουν τα παιδιά που εκφοβίζονται.

2

Στη συζήτηση που ακολούθησε οι περισσότεροι μαθητές της Β’ και Γ’ τάξης φάνηκε να συνειδητοποιούν ότι ο εκφοβισμός έχει σοβαρές συνέπειες όχι μόνο κατά την διάρκεια που συμβαίνει, αλλά και στην μετέπειτα ζωή των θυμάτων. Και όμως η ερώτηση ενός μαθητή ήρθε να θέσει έναν νέο προβληματισμό.

«Κυρία, πιστεύετε ότι αυτές οι δράσεις θα αλλάξουν τίποτα;»

Εσείς τι θα απαντούσατε;

Την Παρασκευή 02/02/2024 και την Πέμπτη 08/02/2024 πραγματοποιήθηκε και η 1η δράση με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό (bullying) στην Β’ και στην Γ’ τάξη του σχολείου μας.

 

Ενημερώσαμε τους μαθητές ότι και φέτος θα πραγματοποιηθεί στο σχολείο μας μια σειρά δράσεων με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό. Οι μαθητές αυτών των τάξεων είχαν λάβει μέρος στις δράσεις που αφορούσαν στον σχολικό εκφοβισμό και πέρσι. Για αυτόν τον λόγο σε αυτήν την πρώτη δράση ο στόχος μας ήταν τα παιδιά να θυμηθούν το φαινόμενο του bullying, καθώς και όλα όσα πρέπει να ισχύουν για να μιλάμε για σχολικό εκφοβισμό.

 

Έπειτα κάθε τμήμα χωρίστηκε με τυχαίο τρόπο σε ομάδες τριών ή τεσσάρων ατόμων. Σε κάθε ομάδα δόθηκε μια κόλλα χαρτί. Πάνω σε αυτό με την μέθοδο του Brainstorming οι μαθητές κλήθηκαν να σημειώσουν λέξεις/εκφράσεις που τους έρχονται στο μυαλό όταν ακούν την λέξη bullying. Έπειτα η κάθε ομάδα παρουσίασε μπροστά σε όλο το τμήμα της o,τι είχε γράψει. Πολλές λέξεις/εκφράσεις ειπώθηκαν συχνά (κυρίως συναισθήματα) και φυσικά καμία δεν ήταν ευχάριστη:

 

  • σωματική και ψυχολογική βία
  • κοροϊδία
  • στεναχώρια
  • φόβος
  • τρόμος
  • ντροπή
  • κατάθλιψη
  • ανασφάλεια
  • πόνος
  • ρατσισμός
  • άγχος
  • απομόνωση
  • μοναξιά
  • απελπισία
  • αυτοκτονία

 

 

Την Παρασκεύη 02/02/2024 πραγματοποιήθηκε στην Α’ τάξη του σχολείου μας η 2η δράση με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό (bullying).

Αρχικά οι μαθητές κλήθηκαν να θυμηθούν όλους τους παράγοντες που πρέπει να ισχύουν για να μιλάμε για σχολικό εκφοβισμό. Αυτό έγινε με τη βοήθεια στοχευμένων ερωτήσεων όπως οι παρακάτω:

  • Ποιά πρόσωπα συναντάμε σε φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού;
  • Τι προφίλ έχει το κάθε πρόσωπο;
  • Ποιος είναι ο στόχος του εκφοβιστή (ή αλλιώς του θύτη);
  • Πως αντιδράει το παιδί που εκφοβίζεται (το θύμα);
  • Υπάρχει ισορροπία δύναμης μεταξύ του εκφοβιστή και του παιδιού που εκφοβίζεται;
  • Ο εκφοβισμός είναι φαινόμενο που επαναλαμβάνεται-συνεχίζεται ή ένα μεμονωμένο περιστατικό;

 

Έπειτα οι μαθητές χωρίστηκαν με τυχαίο τρόπο (τραβώντας χαρτάκια με αριθμούς) σε ομάδες τριών ή τεσσάρων ατόμων. Σε κάθε ομάδα δώθηκαν 2 με 3 διαφορετικά σενάρια ενδοσχολικής βίας.

1

Η κάθε ομάδα αφού διάβασε τα σενάρια που της έτυχαν, έπρεπε μέσα από συζήτηση να αποφασίσει αν πρόκειτε για σχολικό εκφοβισμό ή για κάτι άλλο. Επειδή αρκετά σενάρια δεν ήταν ξεκάθαρα, αλλά άφηναν περιθώρια για εικασίες (πράγμα που ήταν επιθυμητό), οι συζητήσεις ήταν ιδιαίτερα θερμές και υπήρχαν διαφωνίες. Ωστόσο η κάθε ομάδα, όταν ήρθε η ώρα να παρουσιάσει τα επιχειρήματα και τις σκέψεις της μπροστά στην υπόλοιπη τάξη, έδειξε μια ωριμότητα αξιέπαινη.

 

Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι στα διαλείμματα οι μαθητές των διαφορετικών τμημάτων της Α΄ τάξης συζητούσαν μεταξύ τους για τα σενάρια που τους έτυχαν με μεγάλο ενδιαφέρον. Όταν το θέμα μιας δράσης γίνεται αντικείμενο προβληματισμού, συζήτησης κι ενδιαφέροντος από τους μαθητές, τότε το πρώτο βήμα προς την βελτίωση έχει γίνει. Ας μην ξεχνάμε ότι η συζήτηση και όχι ο μονόλογος, μπορεί να οδηγήσει στην λύση οποιουδήποτε προβλήματος!

Παλιότερα Άρθρα »

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων