Feed
Άρθρα
Σχόλια

#ΓίνεΗαλλαγή για τον άνθρωπο & τον πλανήτη!

Η δράση “#ΓίνεΗαλλαγή για τον άνθρωπο & τον πλανήτη” έγινε με την συμμετοχή των μαθητών/τριών των τάξεων Α και Β του σχολείου μας στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής.

Σκοπός της υλοποίησης της δράσης είναι να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης, με όραμα να διαμορφώσουμε τους ενεργούς πολίτες του αύριο, οι οποίοι να αναλάβουν δράση για τη μεγάλη αλλαγή στον πλανήτη μας μέχρι το 2030.

Οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης εκφράζουν τις σύγχρονες παγκόσμιες προκλήσεις για τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου χωρίς φτώχεια, πείνα και ανισότητες -έναν κόσμο με αξιοπρεπή εργασία και καλή εκπαίδευση, χωρίς την απειλή της κλιματικής αλλαγής, που μέσα από τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, θα μεριμνά για τις ανάγκες όχι μόνο της σημερινής γενιάς αλλά και των μελλοντικών γενεών.

Για να επιτευχθεί το όραμα που εκπροσωπούν οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, απαιτείται η συμμετοχή και η συντονισμένη προσπάθεια όλων μας!

Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε:

Για περισσότερες πληροφορίες: https://inactionforabetterworld.com/

Συντονίστρια εκπαιδευτικός: Αλεξίου Εύα

# CodeWeek (9-24 Οκτωβρίου 2021)

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

Συμμετοχή του Γυμνασίου Πηγαδίων Καρπάθου στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα με τη δραστηριότητα: https://codeweek.eu/view/374560/smart-classroom

Σε αυτό το έργο θα δημιουργήσετε μια εικονική τάξη που μπορεί να αντιδράσει σε αυτά που λέτε. Θα μπορείτε να ελέγχετε τις εικονικές συσκευές στην τάξη λέγοντας ό, τι θέλετε να κάνουν. Θα διδάξετε στον υπολογιστή να αναγνωρίζει εντολές για διαφορετικές συσκευές με παραδείγματα.

Αν θέλετε να συμμετέχετε στην δραστηριότητά μας, χρησιμοποιήστε τον κωδικό της δραστηριότητάς μας στην δική σας εκδήλωση https://code.org/

Certificate of excellence Eva Alexiou 2021

Συντονίστρια εκπαιδευτικός: Αλεξίου Εύα

Πρότυπο πιστοποίησης κατά του Εκφοβισμού

Συμμετοχή των μαθητών της Α τάξης στην διαδικτυακή εκδήλωση ενημέρωσης με θέμα “Πρότυπο Πιστοποίησης κατά του Εκφοβισμού” από τους συνεργαζόμενους φορείς “Ευρωπαϊκό Δίκτυο κατά του Εκφοβισμού” (Εuropean Antibullying Network-EAN), “Το Χαμόγελο του Παιδιού” και η “EUROCERT” την Τρίτη 26 Οκτωβρίου και ώρα 12.00μμ.

 

Το Πρότυπο φιλοδοξεί να αλλάξει την προσέγγιση του φαινομένου, με έμφαση στην πρόληψη και την καθιέρωση μέτρων για την οργανωμένη καταπολέμηση του εκφοβισμού.

Το Πρότυπο καθορίζει τα κριτήρια και τις προδιαγραφές για ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ώστε μια οργανωμένη δομή να μπορεί να:
– αποδεικνύει την ικανότητά της να προλαμβάνει και να αντιμετωπίζει με συνέπεια τη βία και τον εκφοβισμό ανηλίκων.
– στοχεύει στην ενίσχυση των μέτρων κατά της βίας και των φαινομένων εκφοβισμού, μέσω της αποτελεσματικής εφαρμογής του Προτύπου, συμπεριλαμβανομένων διαδικασιών για τη βελτίωση του συστήματος και τη διασφάλιση της δημιουργίας ευνοϊκού περιβάλλοντος για τα μέτρα αυτά.

Συντονίστρια εκπαιδευτικός: Αλεξίου Εύα

Πες μου ότι σου κάνουν Bullying! Μίλα Τώρα!

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά τις σχολικής βίας και του εκφοβισμού (6 Μαρτίου), οι μαθητές της Β τάξης συμμετείχαν σε δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης με στόχο την πρόληψη αλλά και την αντιμετώπιση του φαινομένου στα σχολεία.

Οι δράσεις αυτές είναι μέρος της καμπάνιας #milatora η οποία αποτελεί μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος «Γίνομαι εθελοντής – Υπερασπίζομαι τα Δικαιώματα μου» των οργανισμών «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και «YouSmile».

Πραγματικές ιστορίες Bullying | Μίλα Τώρα

4 πραγματικές ιστορίες παιδιών που καθημερινά δέχονται βία στο σχολείο τους. 4 παιδιά που πονάνε, ντρέπονται και φοβούνται να πάνε σχολείο επειδή δέχονται byllying. Την ιδέα του video έδωσαν οι μαθητές-εθελοντές του YouSmile όπου και συμμετέχουν σε αυτό για να δώσουν «φωνή» σε αυτά τα παιδιά που δεν μιλάνε…

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα: https://www.milatora.gr/

Τώρα

Συντονίστρια εκπαιδευτικός: Αλεξίου Εύα

Ο “ψηφιακός τοίχος” της Οικονομάκη Μαρίας

Η εκπαιδευτικός Οικονομάκη Μαρία (ΠΕ02, Φιλόλογος) στα πλαίσια εφαρμογής καινοτόμων διδακτικών πρακτικών και παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση δημιούργησε τον «ψηφιακό τοίχο επικοινωνίας» των μαθητών της. Ο τοίχος λειτουργεί ως δίαυλος επικοινωνίας της εκπαιδευτικού με τους μαθητές της και ως αποθετήριο ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού.

Μετάβαση στο padlet.com

Καλή σας πλοήγηση! Συντονίστρια εκπαιδευτικός: Οικονομάκη Μαρία

Όμιλος Φιλαναγνωσίας… “Φιλ…αναγιγκώσκουμε”

Στο Γυμνάσιο Πηγαδίων Καρπάθου κάθε Πέμπτη λειτουργεί Όμιλος Φιλαναγνωσίας. Το βιβλίο που επιλέξαμε να διαβάσουμε είναι “Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της” της αγαπημένης συγγραφέως όλων των παιδιών Άλκης Ζέη.
.jpg
Οι στόχοι του συγκεκριμένου ομίλου είναι να καλλιεργήσουν οι μαθητές τη γλωσσική τους έκφραση με έναν πιο βιωματικό τρόπο και να ενισχυθεί η ικανότητα κατανόησης ενός κειμένου.  Ν’ αγαπήσουν το εξωσχολικό βιβλίο. Ν’ ασχοληθούν με θέματα κοινωνικής παθογένειας των εφήβων, όπως τα ναρκωτικά, μέσα από  μια διαφορετική προσέγγιση του θέματος. Τέλος ν’ αναπτύξουν τη δημιουργική σκέψη και τη συναισθηματική νοημοσύνη τους.

Αποτίμηση: Πραγματοποιήθηκε όμιλος φιλαναγνωσίας καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Οι συμμετέχοντες μαθητές ήρθαν σ’ επαφή μ’ ένα λογοτεχνικό έργο με θέμα τα φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας.   Καλλιεργήθηκε η γλωσσική τους έκφραση και ενισχύθηκε η ικανότητά τους να κατανοούν και να επεξεργάζονται ένα λογοτεχνικό κείμενο. Παράλληλα, προβληματίστηκαν και ανέπτυξαν τη δημιουργική τους σκέψη.

Συντονίστρια εκπαιδευτικός: Οικονομάκη Μαρία

Όμιλος ζωγραφικής

ΖωγραφικήΤον Φεβρουάριο του 2022 στο Γυμνάσιο Πηγαδίων Καρπάθου δημιουργήθηκε όμιλος ζωγραφικής με την συμμετοχή μαθητών από όλες τις τάξεις του σχολείου μας.

Βασικοί στόχοι του ομίλου είναι οι ακόλουθοι:

  1. Ενδυνάμωση της δημιουργικής μάθησης μέσω των τεχνών.
  2. Ανάπτυξη και διαμόρφωση κριτικής και δημιουργικής σκέψης και της ανάληψης δράσης.
  3. Ανάπτυξη της εκφραστικότητας και της πρωτοβουλίας μέσα από τον πειραματισμό και την δημιουργία.
  4. Ανάπτυξη ειδικών γνώσεων και δεξιοτήτων που θα επιτρέψουν στον μαθητή να εξερευνήσει τα βαθύτερα νοήματα των οπτικών μορφών.
  5. Εργασία σε ατομικό αλλά και σε ομαδικό πλαίσιο.
  6. Διεύρυνση της φαντασίας και της σκέψης.
  7. Ανάπτυξη της προσωπικής έκφρασης και αξιολόγησης των ιδεών και των έργων.
  8. Γνωριμία με τις μεθόδους και τις τεχνικές του σχεδίου και της ζωγραφικής, των υλικών και των μέσων.
  9. Διαμόρφωση της έννοιας της τέχνης ως αυτοέκφραση.
  10. Οι διανοητικές, συναισθηματικές και δημιουργικές διαδικασίες που περιλαμβάνει η παραγωγή της τέχνης, θα βοηθήσουν τον μαθητή να αποκτήσει μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα.
  11. Ανάπτυξη της συνείδησης του κοινωνικού ρόλου της τέχνης.

Με την ολοκλήρωση των φετινών Εικαστικών μαθημάτων στα πλαίσια του Ομίλου Ζωγραφικής που δημιουργήθηκε στο Γυμνάσιο Πηγαδίων Καρπάθου, οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα διδάχτηκαν και απέκτησαν ορισμένες ειδικές γνώσεις στη ζωγραφική. Εξασκήθηκαν στο ελεύθερο σχέδιο, μελέτησαν και πειραματίστηκαν με διάφορους τρόπους και υλικά. Γνώρισαν νέες τεχνικές μεθόδους και εξοικειώθηκαν με αυτές. Ανέπτυξαν την ατομική τους έκφραση καθώς και την προσωπική τους αξιολογική κρίση.

Συντονιστής εκπαιδευτικός: Πούλιος Βασίλειος

Συστήνοντας τα αστερία που φωτίζουν τις ζωές των παιδιών

Make a wish

Το σχολείο μας συμμετείχε και φέτος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Αστέρι της Ευχής”, το οποίο υλοποιείται με την άδεια του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων (αρ.πρωτ. Φ.2.1/ΜΓ/68152/126587/Δ7 & Φ.14/118351/ΦΔ/125759/Δ1). Μέσω του προγράμματος δίνεται η δυνατότητα σε κάθε μαθητή με το συμβολικό ποσό των 2€ να αποκτήσει το δικό του Αστέρι της Ευχής και να βοηθήσει ένα παιδί που μάχεται για τη ζωή του.  Το Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) εκπληρώνει τις πιο βαθιές επιθυμίες παιδιών 3-18 ετών που νοσούν από μία πολύ σοβαρή ασθένεια.

IMG 20211130 081546Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να βρείτε χρήσιμο υλικό και περισσότερες πληροφορίες για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα:

υιοθεσίας .jpg
Κάναμε και εμείς  τα δικά μας αστέρια ευχών συμμετέχοντας ενεργά ως σχολική μονάδα σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια, ώστε όλες οι ευχές και τα όνειρα όλων των παιδιών, να πραγματοποιηθούν!

Συντονίστρια εκπαιδευτικός: Αλεξίου Εύα

Συγκέντρωση ειδών για “Το Χαμόγελο του Παιδιού”

IMG 20211209 081920Το σχολείο μας , εν όψει των Χριστουγέννων, στήριξε τον εθελοντικό οργανισμό για τα παιδιά «Το Χαμόγελο του Παιδιού» συγκεντρώνοντας τρόφιμα και χρηστικά είδη προσπαθώντας να καλύψει τις ανάγκες τόσο των παιδιών που διαμένουν στα σπίτια του Συλλόγου, όσο και των παιδιών και οικογενειών που λαμβάνουν υποστηρικτικές υπηρεσίες μέσω των Κέντρων Στήριξης Παιδιού & Οικογένειας, λόγω των σοβαρών προβλημάτων διαβίωσης που αντιμετωπίζουν.

Στόχος της δράσης ήταν η ανάδειξη της κοινωνικής ευαισθησίας και της έννοιας της προσφοράς, δημιουργώντας παράλληλα συνθήκες αισιοδοξίας στο σχολικό περιβάλλον.

Συντονίστρια εκπαιδευτικός: Αλεξίου Εύα

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία που τιμάται στις 3/12/2021 οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης θέλοντας να στείλουν ένα ηχηρό μήνυμα…

“Ο σεβασμός, η αποδοχή και η συμπερίληψη στην κοινωνία, των συνανθρώπων μας με αναπηρία, δεν είναι επιλογή αλλά υποχρέωση μας”

.jpg AMEA1

AMEA2

Γνωρίστε την Άν-να

ΆνναΗ Αν_να , 15 χρονών περιδιαβαίνει την πόλη. Συναντά σε κάθε βήμα της τη Βία κατά των γυναικών.

Η Αν_να  προχωρά, εξερευνά αναρωτιέται. Παρατηρεί γυναίκες κάθε ηλικίας, σε διαφορετικούς χώρους. Εισχωρεί σε σπίτια, σε αυλές σχολείων και πλατείες, ακολουθεί γυναίκες στον εργασιακό τους χώρο, στο δρόμο, σε ιδρύματα, ανταλλάσσει μηνύματα με φοιτήτριες, ακούει  ιστορίες μεγαλύτερων γυναικών, συνομιλεί.

Η Αν_ να στο σακίδιό της κουβαλά εμπειρίες. Τα κόκκινα μαλλιά της ανεμίζουν και δίνουν χρώμα στην  περιπλάνησή  της. Σε μια περιπλάνηση προς την ενηλικίωση που  η Βία την χρωματίζει μαύρη.

Η ΧΕΝ Ελλάδος  παρακολουθεί την Αν_να, τον φανταστικό μα τόσο πραγματικό χαρακτήρα, που δημιούργησε για να ενώσει όλες τις γυναίκες απέναντι σε κάθε μορφή βίας που υφίστανται και τώρα και πριν και παντού.

Στη διάρκεια του ταξιδιού της  αναδεικνύει, εκπαιδεύει, ευαισθητοποιεί για το φαινόμενο της βίας κατά των γυναικών το οποίο συνεχίζει να στιγματίζει  τη ζωή των γυναικών κάθε ηλικίας.

Το Κέντρο Πρόληψης «ΔΙΟΔΟΣ» αξιοποίησε τον χαρακτήρα της Άν-να, και η επιστημονική ομάδα δημιούργησε επιτραπέζιο υλικό πρόληψης για την ευαισθητοποίηση μαθητών/τριών σε θέματα έμφυλων διακρίσεων.

Πρόληψης Δίοδος

Βιωματικό εργαστήρι με την διεπιστημονική ομάδα του Κέντρου Πρόληψης «ΔΙΟΔΟΣ» Ρόδου, Ιωάννα Μαρίνου-Παιδαγωγός, Σωτηρία Κρητικού-Κοινωνική Λειτουργός, Σπύρος Στογιάννης-Κοινωνικός Λειτουργός με τους μαθητές/τριες της Α τάξης του σχολείου μας.

Συντονιστές εκπαιδευτικοί: Αλεξίου Εύα, Φανή Λύκου, Θεανώ Μπίνου

Εσύ ποιο δρόμο θα διαλέξεις;

ΚΕΘΕΑ Ρόδου

Τα στελέχη της Κινητής Μονάδας Ρόδου του ΚΕΘΕΑ «ΑΡΙΑΔΝΗ» Ευδοκία Ζάχου, Άννα Σκουλλή και Νατάσα Τριανταφύλλου, την Παρασκευή 13/5/2022, υλοποίησαν δράση πρόληψης, ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών της Γ τάξης του σχολείου μας. Τους ευχαριστούμε θερμά για την χρήσιμη ενημέρωση και το πλούσιο έντυπο υλικό που διανεμήθηκε.

Η Κινητή Μονάδα Ρόδου εφαρμόζει προγράμματα πρόληψης, ενημέρωσης και άμεσης πρόσβασης σε ζητήματα νόμιμων και παράνομων  εξαρτήσεων.

Συντονίστρια εκπαιδευτικός: Αλεξίου Εύα

#SID2022 Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

SID 2022

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE (https://www.betterinternetforkids.eu), με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των Online τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου θα εορταστεί στις 08/02/2022 σε περισσότερες από 180 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ.

Την Δευτέρα 7/2/2022  στις 18:00-19:30, η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Αλεξίου Εύα (καθηγήτρια Πληροφορικής) συμμετείχε σε διαδικτυακή εκδήλωση ενημέρωσης για τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς διαδικτύου 2022 που διοργάνωσε το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.  Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εκδήλωση στο κανάλι του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου στο YouΤube https://youtu.be/SyAufpLtKig

Certification

Certification υποστηρικτή

Πλούσιο υλικό και πληροφορίες για την Ασφαλή Πλοήγηση στο διαδίκτυο μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα saferinternet4kids.gr/

CyberAlert1 CyberAlert2

Για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος  διοργάνωσε διαδικτυακή ενημέρωση μαθητών και εκπαιδευτικών στις 8 Φεβρουαρίου 2022 σχετικά με επισφαλείς διαδικτυακές συμπεριφορές προκειμένου να δομήσουμε υπεύθυνους και ενημερωμένους ψηφιακούς πολίτες του μέλλοντος.

Η θεματολογία που αναπτύχθηκε αναφορικά με την πλοήγηση των παιδιών στο διαδίκτυο, είναι:

  • η πρόληψη και αντιμετώπιση των κινδύνων που σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες,
  • οι παγίδες που ελλοχεύουν στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης,
  • ο διαδικτυακός σεξουαλικός εξαναγκασμός και εκβιασμός,
  • ο εθισμός στο διαδίκτυο,
  • το φαινόμενο του διαδικτυακού εκφοβισμού.

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια των τηλεδιασκέψεων συνδεθήκαμε με άτομα ευρέως γνωστά και αποδεκτά από το ευρύ κοινό και με επιρροή ειδικά σε αυτές τις ηλικίες, όπως αθλητές, τα οποία θα μιλήσουν στα παιδιά για τη δική τους εμπειρία αναφορικά με τη χρήση του διαδικτύου και τις διεξόδους των παιδιών στην εποχή των τεχνολογιών που διανύουμε.

1 2 3

Πλούσιο υλικό και πληροφορίες για την Ασφαλή Πλοήγηση στο διαδίκτυο μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα www.cyberkid.gr

Συντονίστρια εκπαιδευτικός: Αλεξίου Εύα

# Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Ο GDPR και οι 40 κλέφτες!

Οι μαθητές της Γ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν στις πανελλήνιες εκδηλώσεις του 11ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας συμμετέχοντες στο διαδραστικό εργαστήριο «Ο GDPR και οι 40 κλέφτες: Ιδιωτικότητα και προσωπικά δεδομένα στην ψηφιακή εποχή» που υλοποιήθηκε στις 12/5/2022 διαδικτυακά.

GDPR

Το εργαστήριο είναι βασισμένο στο κόμικ του Δημήτρη Γραμμένου και της Ανθής Στρατάκη «Ο GDPR και οι 40 κλέφτες» (Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης – ΠΕΚ), το οποίο κέρδισε το Βραβείο Βιβλίου Γνώσεων των Λογοτεχνικών Βραβείων Αναγνώστη 2021 και στο ομώνυμο εργαστήριο το οποίο έχει διεξαχθεί σε συνεργασία με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και είναι επίσης διαθέσιμο ως webinar στην εκπαιδευτική πλατφόρμα Mathesis των ΠΕΚ (https://mathesis.cup.gr) όπου το έχουν παρακολουθήσει περισσότερα από 4.500 άτομα όλων των ηλικιών.

συμμετοχής 2022

30 παράξενες ιστορίες από την Επιστήμη των Υπολογιστών!

Η Πληροφορική είναι ένας κόσμος συναρπαστικός κι όχι απλά ένας κόσμος τεχνολογικός. Μέσα από αστείες, παράδοξες και εντυπωσιακές αληθινές ιστορίες θα προσπαθήσουμε να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών για να γνωρίσουν δημιουργικά τον κόσμο της Επιστήμης Υπολογιστών. Θα αφηγηθούμε γεγονότα και θα γνωρίσουμε ανθρώπους που συνέβαλαν ενεργά στη διαμόρφωση της ψηφιακής τεχνολογίας που κατάφερε να αλλάξει τόσο δραστικά τον κόσμο που ζούμε σήμερα.

Σε αυτή τη διαδικτυακή παρουσίαση του Γιάννη Φαρσάρη, που πραγματοποιήθηκε στις 13/5/2022 βλέπουμε 30 απίστευτες ιστορίες σχετικές με την Επιστήμη των Υπολογιστών, όπως:

  • Ποια ήταν η 1η προγραμματίστρια στον κόσμο και τι σχέση έχει με την ελληνική επανάσταση;
  • Γιατί τα γράμματα στο πληκτρολόγιο είναι …ανακατεμένα;
  • Ένας σκληρός δίσκος χωρητικότητας 5ΜΒ (όσο ένα τραγούδι ή μισή φωτογραφία)) του 1956 της IBM σε μέγεθος …ψυγείου!
  • Ποιο ήταν το πρώτο μήνυμα που στάλθηκε μέσω δικτύου υπολογιστών;
  • Πώς ήταν το πρώτο ποντίκι στην ιστορία; (ήταν ξύλινο και είχε ένα κουμπί, 1968!)
  • Γιατί το σύμβολο @ το λέμε παπάκι; Οι Ιταλοί το λένε σαλιγκάρι! Και οι Αρμένιοι κουτάβι. Για Σουηδούς και Δανούς είναι ένας ελέφαντας!
  • Γιατί ένα μουσικό CD έχει διάρκεια 74′;

Συντονίστρια εκπαιδευτικός: Αλεξίου Εύα

Σεμινάριο “Πρώτων Βοηθειών”

Βοήθειες Collage2

Στις 3 και 4 Μαρτίου στο χώρου του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε επιμορφωτικό σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών από τον κ. Μερκούριο Κυπραίο, διασώστη και πλήρωμα ασθενοφόρου στο Γ.Ν. Καρπάθου.

Το σεμινάριο έγινε με την συμμετοχή των μαθητών της Γ τάξης και των εκπαιδευτικών Αλεξίου Εύα, Λαιμοδέτη Ευγενία, Μηνά Διονυσία και Μανδηλαρά Αλίκη.

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν σε βασικές τεχνικές υποστήριξη ζωής και αντιμετώπισης πνιγμονής από ξένο σώμα. Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Κυπραίο για τις πολύτιμες συμβουλές του.

Συντονίστρια εκπαιδευτικός: Αλεξίου Εύα

# Ξυπνάει το μέλλον μέσα σου!

Real Science

Με το πρόγραμμα “Real Science” οι μαθητές/-τριες της Γ Γυμνασίου, έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν μια ευρεία γκάμα επαγγελμάτων αλληλοεπιδρώντας με ανθρώπους-πρότυπα (μέντορες) από όλο τον κόσμο.

Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, μέσω liveομαδικών συνεδριών επαγγελματίες διαφορετικών ειδικοτήτων μοιράζονται την καθημερινότητά τους, τα οφέλη που αποκομίζουν από το επάγγελμά τους, τις δυσκολίες που έχουν αντιμετωπίσει, καθώς και τις απαιτήσεις του αντικειμένου. Παράλληλα, οι μαθητές/-τριες έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν/ενημερωθούν για επαγγέλματα του μέλλοντος, καθώς και ιδέες/ευκαιρίες που μπορούν να ευδοκιμήσουν επαγγελματικά στον τόπο τους.

Στόχος του προγράμματος είναι η ενημέρωση των μαθητών/-τριών για ακαδημαϊκές και επαγγελματικές επιλογές, ώστε να πάρουν περισσότερο συνειδητοποιημένες αποφάσεις για τη μετέπειτα πορεία τους.

Γεωργική Σχολή

Πρόγραμμα ενημέρωσης από την Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Στόχος του Προγράμματος είναι η πληροφόρηση των μαθητών της Γ’ τάξης για τις επαγγελματικές προοπτικές του Αγροδιατροφικού τομέα τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.

Ευχαριστήρια επιστολή Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής.

Real compass Real compass2 Real compass1

Το REAL Compass είναι ένα webinar για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου. Έχει ελεύθερη συμμετοχή και είναι αφιερωμένο στην γνωριμία των μαθητών με νέους, ενεργούς επαγγελματίες, επιστήμονες και ερευνητές. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν δύωρα sessions με παρουσίασεις 10-15 λεπτών από τον κάθε εθελοντή, σχετικά με την καριέρα και την πορεία τους. Στο τέλος όλοι οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήσεις προς τους εθελοντές μέσα από το ηλεκτρονικό Q&A.

Απερίου 1

Πρόγραμμα ενημέρωσης από το Γενικό Λύκειο Απερίου Καρπάθου στα πλαίσια του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

ΕΠΑΛ Καρπάθου

Πρόγραμμα ενημέρωσης από το Επαγγελματικό Λύκειο Καρπάθου στα πλαίσια του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

Συντονίστρια εκπαιδευτικός: Αλεξίου Εύα

Profession has no gender

Η σύνδεση επαγγελμάτων με κάποιο συγκεκριμένο φύλο συχνά διαμορφώνεται ήδη από τα σχολικά χρόνια, περιορίζοντας έτσι την ελεύθερη και ανεπηρέαστη επιλογή επαγγελματικής ενασχόλησης.

Profession has no Gender1 Profession has no Gender2

Μέσα από τη δράση Profession has no Gender, ομάδες μαθητών και μαθητριών ανά την Ελλάδα, έρχονται σε επαφή με μέντορες που δραστηριοποιούνται σε επαγγέλματα που είναι στερεοτυπικά συνυφασμένα με το αντίθετο φύλο με στόχο να εμπνεύσουν τη νέα γενιά να ακολουθήσει την ακαδημαϊκή και επαγγελματική πορεία που επιθυμεί, χωρίς περιορισμούς. Μέντορες από πληθώρα επαγγελματικών κλάδων, όπως γυναίκες μηχανικοί, επιστήμονες και CEOs, άνδρες νοσηλευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, νηπιαγωγοί, κ.ά., συνομιλούν με μαθητές και μαθήτριες μέσω live ομαδικών συνεδριών και ασύγχρονων video-απαντήσεων, παροτρύνοντας έτσι τη νέα γενιά να διευρύνει το φάσμα των επιλογών της, να πιστέψει στις δυνάμεις της και να απαλλαγεί από στερεότυπα που σχετίζονται με το επάγγελμα και το φύλο. Στόχος της δράσης Profession has no Gender είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να δουν έμπρακτα πώς η εργασιακή πραγματικότητα αλλάζει και πώς το φύλο δεν πρέπει να επηρεάζει την ενασχόληση με οποιοδήποτε επάγγελμα επιθυμούν να ακολουθήσουν.

Μέσα από τη δράση, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν την δυνατότητα να:

  • ενδυναμωθούν και να ανακαλύψουν τα ενδιαφέροντα τους με κριτήριο τα ταλέντα και τις κλίσεις τους
  • εμπνευστούν ώστε να επιδιώξουν τα όνειρα τους χωρίς περιορισμούς
  • διευρύνουν το φάσμα των επιλογών τους σχετικά με τις σπουδές και τα επαγγέλματα που μπορούν να ακολουθήσουν
  • αναστρέψουν τις στερεοτυπικές αντιλήψεις που πιθανόν να έχουν διαμορφώσει και που αποτελούν τροχοπέδη στην προσωπική τους εξέλιξη.

Η δράση πραγματοποιείται με τη στρατηγική συνεργασία της Τράπεζας Πειραιώς.

Προγραμματιζόμενες συνεδρίες για το Γυμνάσιο Πηγαδίων Καρπάθου με τον φορέα The Tipping Point

  • Συνεδρία1: Εξέλιξη προς ηγετικές θέσεις με βάση το φύλο, μέντορας: Αριάννα Ιγγλεζάκη
  • Συνεδρία2: Ισότητα και ρόλος των φύλων στην αγορά εργασίας, μέντορας: Ελίνα Χατζηιωσήφ

Ευχαριστούμε θερμά την Κατερίνα Γεωργακίλα, Project Coordinator της ομάδας του The Tipping Point για τον συντονισμό και την πολύτιμη βοήθεια της στην υλοποίηση της δράσης και τους μέντορες Αριάννα Ιγγλεζάκη και Ελίνα Χατζηιωσήφ για τις σημαντικές γνώσεις και εμπειρίες που μοιράστηκαν με τους μαθητές της Γ τάξης του σχολείου μας.



Λήψη αρχείου

Συντονίστρια εκπαιδευτικός: Αλεξίου Εύα

82ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός στα Μαθηματικά «Ο ΘΑΛΗΣ»

Συμμετοχή των μαθητών του σχολείου μας στον 82ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό στα Μαθηματικά «Ο ΘΑΛΗΣ» της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.

Σκοπός του διαγωνισμού είναι η καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και της ευγενούς άμιλλας μεταξύ των μαθητών σε ένα καθαρά διανοητικό τομέα αλλά και η επιλογή των μαθητών που θα στελεχώσουν τις ομάδες που θα συμμετάσχουν στους Διεθνείς Μαθηματικούς Διαγωνισμούς.​

Θαλής συμμετοχής Θαλής

Συντονιστής εκπαιδευτικός: Κανάκης Νικόλαος

Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον Υπολογισμό της Ακτίνας της Γης

πείραμα1Η δράση διοργανώνεται από την Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε.) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (Ι.Α.Α.Δ.Ε.Τ.).

Το πείραμα αυτό, συγκαταλέγεται μεταξύ των 10 πιο όμορφων επιστημονικών πειραμάτων στη ιστορία της Φυσικής. Την ημέρα της Εαρινής Ισημερίας, που χαρακτηρίζεται ως «αρχή της Άνοιξης», ο Ήλιος βρίσκεται ακριβώς πάνω από τον Ισημερινό της Γης, με αποτέλεσμα η νύχτα και η ημέρα να έχουν ίση διάρκεια σε οποιοδήποτε σημείο της γήινης επιφάνειας. Έτσι, θεωρείται «ευκαιρία» να επαναλάβουμε το πείραμα του Ερατοσθένη, αφού γνωρίζουμε τον τόπο που ο Ήλιος ρίχνει τις ακτίνες του κατακόρυφα.

Στους πρωταρχικούς στόχους της δράσης συγκαταλέγονται: η συμμετοχή των μαθητών σε μια δραστηριότητα μεγάλου ενδιαφέροντος, η ανταλλαγή των δεδομένων και η διαθεματική προσέγγιση. Η διαδικασία των παρατηρήσεων, των μετρήσεων και των υπολογισμών υπεισέρχεται στη γνωστική περιοχή αρκετών σχολικών μαθημάτων της Πρωτοβάθμιας και  Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Φυσική, Γεωγραφία, Μαθηματικά, Πληροφορική κ.α.).

Το πείραμα του Ερατοσθένη: Παρουσίαση

Photo2 Photo1 photo3

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε τη διεύθυνση: https://panekfe.gr/eratosthenes

Συντονιστές εκπαιδευτικοί: Κουρουμπλάκης Μηνάς, Μηνά Διονυσία

10ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Φυσικής Γυμνασίου

ΕΕΦ

Το Σάββατο 7 Μάϊου οι μαθητές της Β τάξης Αγγελική Καγιά και Αμπντουλλάχ Ελ-Λαουέντη συμμετείχαν στην Β φάση του Πανελληνίου Μαθητικού Διαγωνισμού Φυσικής για το έτος 2022.

Για περισσότερες πληροφορίες για τον διαγωνισμό επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών: https://www.eef.gr/

Θεατρικοί όμιλοι

Η εφηβεία από το Α έως το Ω!

Collage

Στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων με τίτλο “Η εφηβεία από το Α ως το Ω” οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ τάξης του Γυμνασίου μας συμμετέχουν φέτος ενεργά στη διοργάνωση μιας θεατρικής παράστασης από το μηδέν.

Τα παιδιά με αφορμή την προετοιμασία του θεατρικού έργου “Η αλφαβήτα της εφηβείας”, διασκευής του ομώνυμου λογοτεχνικού βιβλίου της Μάγιας Δεληβοριά, έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν εμπειρία στην προετοιμασία και παρουσίαση μιας θεατρικής παράστασης, να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και ομαδικότητας, αλλά και να επικοινωνήσουν τα έντονα συναισθήματα που βιώνουν ως έφηβοι.

Οι συναντήσεις της ομάδας ξεκίνησαν τον Ιανουάριο και οι πρόβες θα ολοκληρωθούν τον Μάιο οπότε και θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση του θεατρικού στο κοινό, συμμαθητές, καθηγητές, γονείς και φίλους.

Η αλφάβήτα της εφηβείας

Συντονιστές του προγράμματος: Ανδρομάχη Καζάρα,  Σοφία Χαροκόπου, Φωτεινή Λύκου, Χρυσούλα Χατζησπύρου και Αλίκη Μανδηλαρά.

Ελληνικός κινηματογράφος

Τον Νοέμβριο του 2021 ιδρύθηκε στο Γυμνάσιο Πηγαδίων Καρπάθου θεατρικός όμιλος με τη συμμετοχή 10 μαθητών από όλες τις τάξεις του σχολείου. Σκοπός των υπεύθυνων εκπαιδευτικών είναι να ανεβάσουν στο τέλος της σχολικής χρονιάς του 2021-22 μια θεατρική παράσταση, η οποία θα περιλαμβάνει αποσπάσματα από ταινίες (κωμωδίες) του καλού παλιού ελληνικού κινηματογράφου.

κινηματογράφος

Οι στόχοι του θεατρικού ομίλου είναι:

  1. Ευκαιρία για αλληλεπίδραση εκτός σχολικής τάξης με επιδιωκόμενο αποτέλεσμα τη σύσφιξη σχέσεων μαθητών διαφόρων τάξεων και τμημάτων μεταξύ τους, καθώς και εκπαιδευτικών.
  2. Καλλιέργεια δημιουργικότητας με βιωματικό τρόπο.
  3. Ανάπτυξη καλλιτεχνικών δεξιοτήτων.
  4. Ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης (ενσυναίσθηση).
  5. Δημιουργική αξιοποίηση ελεύθερου χρόνου.
  6. Ανάπτυξη ομαδοσυνεργατικού πνεύματος.
  7. Γνωριμία και εξοικείωση με τον κόσμο της Τέχνης.
  8. Ανάπτυξη δεξιοτήτων διαχείρισης κρίσεων και υιοθέτιση καλών πρακτικών επίλυσης προβλημάτων.
  9. Ανάπτυξη και καλλιέργεια της προσωπικότητας των μαθητών.
  10. Γνωριμία με το παρελθόν, σύνδεση με το παρόν και οραματισμό του μέλλοντος του ελληνικού κινηματογράφου.

Αποτίμηση: Οι στόχοι του θεατρικού μας ομίλου επιτεύχθηκαν με επιτυχία. Οι  μαθητές μας μέσα από τη δραματοποίηση ρόλων,  πέτυχαν την σύσφιξη των μεταξύ τους σχέσεων και αξιοποίησαν  δημιουργικά τον ελεύθερό τους χρόνο.  Έμαθαν  να διαχειρίζονται καταστάσεις και συναισθήματα που τους προκαλούν άγχος  και τέλος γνώρισαν και σύγκριναν τον κόσμο των  ενηλίκων της δεκαετίας του 60 με τον σημερινό.

Συντονιστές εκπαιδευτικοί: Μέλπω Αβραάμ, Διονυσία Μηνά, Παρθένα Μαργέλη, Σοφία Δημοπούλου

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων