Feed
Άρθρα
Σχόλια

#Συμμετοχή στον Διαγωνισμό Φυσικής της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών

Δώδεκα μαθητές της σχολικής μονάδας συμμετείχαν στην Β’ φάση του Διαγωνισμού Φυσικής της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών που διεξήχθη στις 7 Μαϊου. Τρεις μαθητές της Α’ τάξης και τρεις μαθητές της Β’ τάξης βραβεύτηκαν με έπαινο για την απόδοση τους.



Λήψη αρχείου

#Συμμετοχή στον Πανελλήνιο διαγωνισμό Βιολογίας της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων

Τρεις μαθητές της Γ’ τάξης συμμετείχαν στον πανελλήνιο διαγωνισμό Βιολογίας της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων που διεξήχθη στις 11 Μαϊου 2023. Οι μαθητές είχαν αξιοπρεπέστατη απόδοση αλλά δεν κατάφεραν να βραβευτούν.



Λήψη αρχείου

#Συμμετοχή στον Διεθνή Διαγωνισμό Αγγλικής Γλώσσας

.jpg

Θέλουμε να συγχαρούμε θερμά όλους τους  μαθητές του σχολείου μας που συμμετείχαν  στο Διεθνή Διαγωνισμό Αγγλικής Γλώσσας, που διεξήχθη διαδικτυακά από τις 17 έως 20 Νοεμβρίου 2022. Με τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό, οι μαθητές μας ωφελήθηκαν πολλαπλώς. εξάσκησαν την κατανόηση κειμένου, εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους και καλλιέργησαν τη φιλανθρωπική τους συνείδηση,  συνεισφέροντας  στον οργανισμό Παιδικά Χωριά SOS ενισχύοντας το πολύτιμο έργο τους.

Από τη σχολική μας μονάδα συμμετείχαν πέντε μαθητές τέσσερις εκ των οποίων αρίστευσαν! Συγχαρητήρια!!!

1 2

#Συμμετοχή στον διαγωνισμό Μαθηματικών “Θαλής” της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

HMS 1

Στις 11/11/2022 διεξήχθη ο διαγωνισμός Μαθηματικών “Θαλής” της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ). Στο διαγωνισμό συμμετείχαν τρεις μαθητές της σχολική μας μονάδας, ένας από την Β’ Γυμνασίου και δύο από την Γ’ Γυμνασίου. Τους ευχόμαστε καλή επιτυχία!

Υπέυθυνος Εκπαιδευτικός: Νικόλαος Κανάκης, ΠΕ03

IMG 20221111 115906

#Συμμετοχή στον Διαγωνισμό Ζωγραφικής του Περιοδικού “Σχεδία”

Μαθητές της Α’ Γυμνασίου συμμετείχαν στον Διαγωνισμό Ζωγραφικής του Περιοδικού “Σχεδία”. Τα έργα τους είναι αξιοθαύμαστα!

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Βασίλειος Πούλιος, ΠΕ08

ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ ΤΑΜΠΑΚΟΥ ΣΑΡΑΝΤΑΚΗΣ ΜΑΤΖΑΡΙΔΟΥ ΠΑΡΑΓΥΙΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΒΙΔΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΒΕΝΕΤΙΑ ΝΑΤΑΛΙΑ ΒΑΣΙΛΑΚΗ ΓΕΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΛΟΥΛΙ ΧΑΨΗ

 

#Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Καρπάθου

Στις 7/10/2022 στα πλαίσια της διδασκαλίας της αρχαίας ελληνικής ιστορίας, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών της Α τάξης του σχολείου μας στο χώρο της αρχαιολογικής ανασκαφής στα Πηγάδια και στο αρχαιολογικό μουσείο της Καρπάθου.
Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο μουσείο από τον υπεύθυνο του χώρου, έθεσαν τα ερωτήματα τους και είδαν από κοντά ευρήματα των περιόδων που διδάσκονται στο μάθημα της Ιστορίας.
Στη συνέχεια μαζί με την αρχαιολόγο κ. Ρουσσάκη, περιηγήθηκαν στο χώρο της ανασκαφής και μπόρεσαν να πληροφορηθούν για την ανασκαφική διαδικασία  και όλα τα στάδια μέχρι τα ευρήματα να γίνουν εκθέματα.
Τα παιδιά εξέφρασαν τόσο τις απορίες τους, όσο και το θαυμασμό τους.
Ευχαριστούμε πολύ τους υπεύθυνους της ανασκαφής στα Πηγάδια και τον υπεύθυνο του αρχαιολογικού μουσείου για τη φιλοξενία τους.
Οι υπεύθυνες καθηγήτριες:
Οικονομάκη Μαρία, Σταματοπούλου Ουράνια, Τσιουμάνη Ειρήνη.
IMG 20221007 085016 IMG 20221007 093443 IMG 20221013 204021 IMG 20221013 204140 IMG 20221013 204257

 

 

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

Συντονίστρια: Μαργέλη Παρθένα

Καθηγήτριες που συμμετείχαν:

Γεωργιάδου Συραγώ – Δημοπούλου Σοφία – Σεβδαλή Γεωργία

(σχολικό έτος 2022/2023)

Το πρόγραμμα δράσεων κατά του σχολικού εκφοβισμού ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Όλες οι δράσεις έγιναν ξεχωριστά σε όλα τα τμήματα του σχολείου.

Νοέμβριος / Δεκέμβριος 2022:  1η δράση «Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός;»

Προσεγγίσαμε και αναλύσαμε το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού με την προβολή ενός βίντεο. Συζητήσαμε και έγιναν κατανοητές οι προϋποθέσεις που πρέπει να υπάρχουν για να μιλάμε για σχολικό εκφοβισμό.

link βίντεου:     https://www.youtube.com/watch?v=tXI79v0l-QE

Τα περισσότερα παιδιά έδειξαν βαθιά συγκίνηση αλλά και ενσυναίσθηση. Αναφερθήκαμε και στην αξία που έχει η αληθινή φιλία και στα κριτήρια, σύμφωνα με τα οποία θα έπρεπε να επιλέγουμε τους φίλους μας. Οι μαθητές αντιλήφθηκαν την σοβαρότητα του φαινομένου και τις συνέπειες αυτού στην μετέπειτα ζωή ενός θύματος.

1

Ιανουάριος 2023: 2η δράση «Σενάρια σχολικού εκφοβισμού και βίας»

Οι μαθητές κάθε τμήματος χωρίστηκαν τυχαία σε ομάδες 3-4 ατόμων και τους δόθηκαν δύο διαφορετικά σενάρια με φαινόμενα βίας ή σχολικού εκφοβισμού. Κλήθηκαν να συζητήσουν το κάθε σενάριο και να αποφασίσουν αν πρόκειται για εκφοβισμό ή για άλλες μορφές βίας. Επειδή κάποια σενάρια δεν ήταν πολύ ξεκάθαρα και άφηναν περιθώρια για εικασίες, οι συζητήσεις των παιδιών σε αυτές τις περιπτώσεις ήταν ιδιαίτερα θερμές. Έπειτα κάθε ομάδα διάβαζε δυνατά τα σενάρια της μπροστά στην τάξη και εξέφραζε τις απόψεις της. Οι υπόλοιποι  μπορούσαν επίσης να επιχειρηματολογήσουν. Έγινε κατανοητό πότε μιλάμε για εκφοβισμό και πότε για βία, πάνω από όλα όμως, ότι και τα δύο προκαλούν πόνο ψυχής ή/και σώματος.

2

Φεβρουάριος 2023: 3η δράση «Προσωπικές εμπειρίες και δραματοποίηση»

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες 4-5 ατόμων και συζήτησαν για τις προσωπικές τους εμπειρίες. Υπήρξαν ποτέ θύμα, θύτης ή θεατής; Πως ένιωθαν και τι έκαναν; Έπειτα η κάθε ομάδα επέλεξε ένα συμβάν σχολικού εκφοβισμού και το δραματοποίησε μπροστά στην ολομέλεια της τάξης. Μεγάλος ήταν ο ενθουσιασμός στις ομάδες, όσο συζητούσαν τα σενάρια που θα δραματοποιήσουν. Από τα διάφορα σενάρια των παιδιών προέκυψαν τα είδη σχολικού εκφοβισμού που υπάρχουν (λεκτικός, σωματικός, κοινωνικός κτλ.)

Οι μαθητές ζήτησαν και από εμάς τις καθηγήτριες να παίξουμε ένα δικό μας σενάριο, και ανταποκριθήκαμε με μεγάλη μας χαρά. Αυτό οδήγησε σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για τον κοινωνικό αποκλεισμό.

Οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερα προβληματισμένοι με το εξής ερώτημα:

‘Τι κάνουμε όταν ένα παιδί δεν ταιριάζει στην παρέα μας ή κάνει πράγματα που μας ενοχλούν;’

Τα παιδιά κατανόησαν ότι η συζήτηση έχει δύναμη και ότι η ειλικρίνεια απέναντι στους άλλους χωρίς ενοχές, η αποδοχή των ελαττωμάτων των άλλων, ο σεβασμός στα όρια και στη διαφορετικότητα των άλλων και στους κανόνες της σωστής κοινωνικής συμπεριφοράς είναι αξίες αναμφισβήτητες. Κάποια από αυτά τα σενάρια παρουσιάστηκαν και σε άλλα τμήματα και αυτό οδήγησε τους μαθητές σε περισσότερη ενασχόληση με το θέμα. Η δράση αυτή άρεσε πολύ.

3

Μάρτιος 2023: 4η δράση «Μικρό θεατρικό με ‘πάγωμα εικόνας’»

Ζητήσαμε από κάθε τμήμα να σχηματίσει μια μικρή ομάδα η οποία κλήθηκε να ετοιμάσει μέσα στον ελεύθερο χρόνο της ένα  μικρό θεατρικό σχολικού εκφοβισμού. Έπειτα δραματοποίησαν το θεατρικό με “πάγωμα εικόνας” μπροστά στο τμήμα τους. Καθώς παιζόταν το θεατρικό ο εκπαιδευτικός φώναζε “στοπ” και οι ‘ηθοποιοί’ “πάγωναν” στην θέση τους. Οι μαθητές που παρακολουθούσαν το θεατρικό, καλούνταν να έρχονται μπροστά στην “παγωμένη εικόνα”, να αγγίζουν ένα από τα πρόσωπα και να εκφράζουν κάποιο συναίσθημα, που πίστευαν ότι νιώθει το συγκεκριμένο άτομο εκείνη τη στιγμή. Αυτό είχε έναν συγκεκριμένο στόχο: όταν φανερώνονται αισθήματα, η ενσυναίσθηση “ζωντανεύει” και δεν μπορούμε να μένουμε αδιάφοροι απέναντι σε ανθρώπους που υποφέρουν. Ακολούθησε συζήτηση, όπου οι μαθητές κατανόησαν όλα τα συναισθήματα που βιώνει το θύμα, ο θύτης και ο θεατής.

4

Απρίλιος 2023: 5η δράση «Πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού”

Οι μαθητές κάθε τμήματος συζητήσανε σε ομάδες για τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού. Σε αυτήν την δράση οι μαθητές κυρίως αναφέρανε την επιθυμία τους να υπάρχουν και άλλες παρόμοιες δράσεις στο σχολείο τους, γιατί συμβάλουν στην ύπαρξη ενός όμορφου κλίματος μεταξύ τους. Τόνισαν επίσης ότι θα ήθελαν τα φαινόμενα αυτά να “τιμωρούνται”, δηλαδή να υπάρχουν συνέπειες για τα άτομα που εκφοβίζουν, δίχως όμως αυτό να σημαίνει ότι θέλουν περισσότερη αυστηρότητα αλλά βοήθεια με τη μορφή ψυχολογικής υποστήριξης για τους θύτες, για να μην νιώθουν την ανάγκη να γίνονται βίαιοι, όταν οι ίδιοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Κάποια παιδιά δήλωσαν ακόμα, ότι επιθυμούν οι εκπαιδευτικοί να είναι πιο κοντά με τους μαθητές.

5

Μάιος 2023: 6η δράση «Ερωτηματολόγιο και καλλιτεχνική προσέγγιση»

Ένα σύντομο ερωτηματολόγιο δόθηκε στους μαθητές.

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αυτό έδειξε τα παρακάτω:

  • κυρίως τα αγόρια δυσκολεύονται ακόμα να ξεχωρίσουν τον σχολικό εκφοβισμό από άλλα φαινόμενα βίας
  • οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών είναι αρκετά καλές
  • η πλειοψηφία προσέρχεται στο σχολείο νιώθοντας ασφάλεια
  • λίγες φορές έχουν αντιληφθεί φαινόμενα εκφοβισμού ή βίας στο σχολείο τους
  • συνήθως αντιδρούσαν με αδιαφορία, παρηγορούσαν το θύμα ή φοβόντουσαν
  • μικρός αριθμός επενέβαινε στο συμβάν
  • μικρός ήταν και ο αριθμός μαθητών που δήλωσαν θύμα ή θύτης
  • οι περισσότεροι διαφωνούν με τη συμπεριφορά των θυτών ή τους λυπούνται
  • οι λόγοι που οδηγούσαν τους θύτες να ασκήσουν βία ήταν κυρίως επειδή τους έβαζαν άλλοι να το κάνουν ή επειδή δέχθηκαν και οι ίδιοι βία. Σπάνια το έκανα για αναγνώριση, επίδειξη δύναμης ή επειδή βαριόντουσαν
  • οι δράσεις βοήθησαν κυρίως να καταλάβουν την σοβαρότητα του εκφοβισμού και το ότι δεν πρέπει να μένουν αμέτοχοι στο φαινόμενο αυτό
  • η πλειοψηφία των μαθητών αγάπησε όλες τις δράσεις και θα ήθελε να συνεχιστούν, έπεσε μάλιστα και η ιδέα να γίνει μάθημα στο σχολικό πρόγραμμα

 

Παράλληλα έγινε και καλλιτεχνική προσέγγιση στο θέμα του σχολικού εκφοβισμού.

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι μαθητές εμπνεύστηκαν συνθήματα, μηνύματα, ποιήματα, ζωγραφιές, μαντινάδες ακόμα και στοίχους για τραγούδια Rap.

 

Σας παραθέτουμε εδώ κάποια από αυτά:

Ενωμένοι Άνθρωποι, Καλύτερη Κοινωνία!     (Αγγελική Κιαγιά)

 

Αν είσαι θύμα μίλησε,

κάνε την φωνή σου δυνατή,

γιατί ο κόσμος μαζί σου θα σταθεί !                  (Κέισι Χύρα)

 

Το bullying είναι κακό,

ποτέ να μην το κάνεις

και αν το δεις να γίνεται

την πάπια να μην κάνεις.                                    (Ραφαήλ Μαγιάφης)

 

 

Ο εκφοβισμός είναι κακός,

μακάρι να ήταν ανύπαρκτος,

η βία είναι αμαρτία,

ζήτω η φιλία.                                                          (Άλεξ Γκικοπούλης, Αλέκος Αλεξιάδης, Νικόλας Ζερβός)

 

 

Technology EXPO

ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ

ΕΚΘΕΣΗ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 2023

 

  1. Αφίσα

Αφίσα

  1. ΕΚΘΕΣΗ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 2023

Ένα όμορφο και δημιουργικό ταξίδι έφτασε στον προορισμό του.

Οι μαθητές της Α’ Β’ και Γ’ Γυμνασίου παρουσίασαν τους κόπους μιας ολόκληρης σχολικής χρονιάς στο πλαίσιο του μαθήματος της «Τεχνολογίας» με υπεύθυνη την καθηγήτρια Ανταζοπούλου Σωτηρία. Γονείς και εκπαιδευτικοί ψήφισαν και ανέδειξαν τα καλύτερα εκθέματα και δόθηκαν έπαινοι στους μαθητές.

Παράλληλα, στα πλαίσια του «Θεατρικού Ομίλου» παρουσιάστηκαν αποσπάσματα από τρεις ταινίες του παλιού Ελληνικού Κινηματογράφου με συντονίστριες τις καθηγήτριες Μαργιέλη Νούλα και Δημοπούλου Σοφία.

Οι μαθητές ανέπτυξαν τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες με βιωματικό τρόπο, ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο της τέχνης και καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση, την υπευθυνότητα και την ομαδοσυνεργατικότητα, αξιοποιώντας δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο τους.

 

  1. Βίντεο από την εκδήλωση

Σωτηρία Ανταζοπούλου

Σοφία Δημοπούλου

 

 

  1. Φωτογραφίες από την εκδήλωση

IMG fec0ffc7ddcdaa7ec3787bd83e4b99ae VV

IMG b052e2cb7cc9cacd7bc832c164fc10a9 V  IMG 83777c75a7ecb9faec402c8737356c8d V

IMG 3bdf09edc321877050429ffca719e1b6 V  IMG 2b7b38cd244ba1c8f4b165ae5aca1df1 V

IMG 0ccb94069d023d63cfcc7d54f7e338b8 V  IMG ecd678664a93793e2d42466d1565cb3d V

IMG d794b4e3ab4ee8b5e64e6b13a8be1524 V  IMG f2e4c22b7b6d3ec9fd46e60e3f0e7b4b V

 

IMG 8806ee38a2d89cd15e108e6b832b4300 V  IMG c0a3c6587649a26195faece6eb72e80d V

IMG d7b27807be429ec279868f04a0567d0e V  IMG d444b6b0ea33cd5d3c23332a52754b7f V

IMG e96a789c8fc53f6451a432c1bc536fef V  IMG 1b2ae8b7783636f7e8b45b39c726cfa2 V

IMG 3f15c93a8bb344fe816f0193cc0024b5 V  IMG 5c492edef169c637e98ecd5232237763 V

IMG 386b9395e01e8291ebf941801f686548 V  IMG 421db5e3b71532a914871ef513d1408f V

IMG 6277b8aa5beaa77bb5f2caa5b4b74546 V  IMG 0866272ddfc0b60fb8659d7cacae92cb V

 

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων