Feed
Άρθρα
Σχόλια

Καλωσήρθατε στο ιστολόγιο του Γυμνασίου Πηγαδίων Καρπάθου (blogs.sch.gr/gympigad). Πρόκειται για έναν ιστοχώρο ενημέρωσης για διάφορα θέματα της σχολικής κοινότητας που φιλοξενεί σημαντικές ανακοινώσεις, εκπαιδευτικό υλικό, ερευνητικές και δημιουργικές εργασίες και σχετικό υλικό από τα εκπαιδευτικά προγράμματα και τις δράσεις που έλαβαν χώρα.

Σας ευχόμαστε καλή πλοήγηση!

Σύμφωνα με την εγκύκλιο (20/3/2020) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να αποκτήσουν λογαριασμό χρήστη στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.), με τον  οποίο μπορούν να έχουν πρόσβαση  στις υπηρεσίες του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ)  (https://www.sch.gr/services).

Η δημιουργία λογαριασμού για τους μαθητές μπορεί να  γίνει είτε από τον γονέα/κηδεμόνα είτε από το σχολείο (με την σύμφωνη γνώμη του γονέα/κηδεμόνα).

Συνεχίστε να διαβάζετε ›

Τα «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» αφορούν μαθήματα καλλιέργειας δεξιοτήτων. Αποτελούν καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση και στόχος τους είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες. Η ένταξη των εργαστηρίων δεξιοτήτων στο πρόγραμμα των μαθητών, αναπροσαρμόζει το ωράριο διδασκαλίας.

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία. Ειδικότερα, οι θεματικές είναι οι εξής:

Η στοχοθεσία των προγραμμάτων έχει προσδιοριστεί βάσει των λεγόμενων δεξιοτήτων του 21ου αιώνα: δεξιότητες της ζωής (life skills), ήπιες δεξιότητες (soft skills) και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης. Ενδεικτικά, οι σύγχρονες δεξιότητες περιλαμβάνουν την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την επικοινωνία, την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα, την πρωτοβουλία, την οργανωτική ικανότητα, την ενσυναίσθηση και τις κοινωνικές δεξιότητες, την επίλυση προβλημάτων, τον ψηφιακό και τεχνολογικό γραμματισμό.

Πιο αναλυτικά οι δεξιότητες που καλλιεργούνται μπορούν να κατηγοριοποιηθούν στους τέσσερις (4) ακόλουθους Κύκλους Δεξιοτήτων:

Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs)

  • Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα).
  • Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας).
  • Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.

Δεξιότητες ζωής

  • Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα).
  • Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (Ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα).
  • Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα).
  • Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (entrepreneurship) (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα).

Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης

  • Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών).
  • Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (media) (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο διαδίκτυο).
  • Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη).

Δεξιότητες του νου

  • Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων).
  • Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη), Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές).
  • Ρουτίνες σκέψεις και αναστοχασμός.
  • Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές.
  • Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης (Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση).

 

 

Σύμφωνα με τις νέες οδηγίες του υπουργείου Παιδείας, οι μαθητές /τριες θα προσέλθουν τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021 στο Γυμνάσιο Πηγαδίων Καρπάθου στις 9:15 και θα παραμείνουν μέχρι την τέλεση του αγιασμού. Στο διάστημα αυτό θα ενημερωθούν για την πιστή εφαρμογή των κανόνων καθαριότητας και υγιεινής και λοιπών μέτρων προστασίας και πρόληψης βάσει των σχετικών οδηγιών του ΕΟΔΥ.

Ο καθιερωμένος αγιασμός θα πραγματοποιηθεί στον αύλειο χώρο του 2ου Δημοτικού Σχολείου Πηγαδίων Καρπάθου και ώρα 10:00 π.μ., με εκπροσώπους των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στη συνέχεια οι ιερείς θα επισκεφτούν όλες τις αίθουσες της σχολικής μας μονάδας, όπου θα παρευρίσκονται οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί.

Σας ενημερώνουμε ότι η χρήση μάσκας κρίνεται απαραίτητη από μαθητές, εκπαιδευτικούς και λοιπούς εκπροσώπους.

Οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα προμηθεύονται από την Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου ως και την Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου έξι (6) δωρεάν αυτοδιαγνωστικά τεστ (self test) από τα φαρμακεία, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες ελέγχου των τριών επόμενων εβδομάδων (13/9 έως 3/10). Οι μαθητές κάνουν το τεστ και οι γονείς τους δηλώνουν το αποτέλεσμα στη πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr/#mathites

Κανείς μαθητής δεν θα εισέρχεται στο σχολείο χωρίς την επίδειξη της σχολικής κάρτας. Τα Self Test πρέπει να γίνονται κάθε Δευτέρα και Πέμπτη, να δηλώνονται στην πλατφόρμα του gov.gr με το ΑΜΚΑ του μαθητή, ώστε οι μαθητές να επιδεικνύουν την βεβαίωση (Σχολική κάρτα για Covid-19) στο σχολείο κάθε Τρίτη και Παρασκευή.

 

Παλιότερα Άρθρα »

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων