Ιούν 20 2024

«ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ»

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΛΑΒΑΝ ΧΩΡΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-24 ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΔΕΙΚΤΗ «ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ» ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.

 

Στον συγκριμένο δείκτη αναπτύχθηκε η τρίτη από τις δράσεις που ανέλαβε φέτος το Εσπερινό Γυμνάσιο Χαλκίδας. Αυτό κρίθηκε επιτακτικό καθώς η φύση της προέλευσης των μαθητών μας (από διαφορετικές, ακόμα και απομακρυσμένες κάποιες φορές περιοχές κατοικίας από το τόπο στέγασης του Γυμνασίου) τους στερεί την αίσθηση ότι συμμετέχουν μιας κοινότητας η οποία περιβάλλει το σχολείο μας, πράγμα που μας αναγκάζει να «κατασκευάσουμε», κατά κάποιο τρόπο εκ του μηδενός, μια έννοια «κοινότητας» στη συνείδηση των μαθητών μας. Σε αυτή τη κατεύθυνση και με τον διττό στόχο της εμπλοκής του σχολείου στη ζωή της τοπικής κοινωνίας και ταυτόχρονα τη συμμετοχή αυτής της κοινωνίας στη σχολική πραγματικότητα, με τελικό σκοπό τον εμπλουτισμό του κοινωνικού χαρακτήρα του εκπαιδευτικού έργου, οργανώθηκαν οι παρακάτω δράσεις:

Ενημερωτική συνάντηση με τον Αντιδήμαρχο Καθαριότητας, Πρασίνου και Ανακύκλωσης Δήμου Χαλκιδέων όπου έλαβε χώρα συζήτηση σχετικά με τη διαδικασία και τα ευεργετικά οφέλη της ανακύκλωσης. Στη συνάντηση οργανώθηκε τρόπος εφαρμογής ανακύκλωσης απορριμμάτων στο σχολείο μας (ο οποίος και καθιερώθηκε) ενώ διερευνήθηκε και η προοπτική να διαχυθεί η δράση και στα υπόλοιπα σχολεία του Δήμου.

 

 

Εικόνα10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ομιλία γυναικολόγου-μαιευτήρα (βουλευτίνα ν. Ευβοίας) για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Πρόληψης. Ακολούθησε συζήτηση και επίλυση αποριών των μαθητών/τριων και των γονέων οι οποίοι παραβρέθηκαν στην εκδήλωση. Παρουσιάστηκαν επίσης οι σχετικές υπηρεσίες που προσφέρονται από το Νοσοκομείο Χαλκίδας.

 

 

Εικόνα11

 

 

 

 

 

 

 

 

Ομάδα μαθητών της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου παρακολούθησε ντοκιμαντέρ  με κοινωνικό περιεχόμενο στο Φεστιβάλ Ντοκυμαντέρ της Χαλκίδας «Docfest». Ακολούθησε συζήτηση με τους συντελεστές του έργου και ανταλλαγή απόψεων.

Ενόψει του εορτασμού των Χριστουγέννων πραγματοποιήθηκε επίσκεψη ομάδας μαθητών και εκπαιδευτικών στο Σωφρονιστικό Κατάστημα Χαλκίδας, όπου προσφέρθηκαν ρουχισμός και είδη ατομικής υγιεινής στους κρατουμένους. Ακολούθησε συζήτηση με τον διευθυντή του καταστήματος αναφορικά με τις συνθήκες κράτησης και τη ζωή των κρατουμένων.

 

Εικόνα12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συμμετοχή σε Ημερίδα για τους Τρεις Ιεράρχες που οργανώθηκε από τη Μητρόπολη της Χαλκίδας. Πραγματοποιήθηκε απαγγελία ποιημάτων και ανάγνωση αφηγηματικών κειμένων που συντέθηκαν από τους ίδιους τους μαθητές.

 

 

Εικόνα13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Παραγωγή βίντεο-κλιπ παραδοσιακού τσιγγάνικου τραγουδιού με τη συμμετοχή μαθητών μας της κοινότητας Ρομά. Το εν λόγω βίντεο και τραγούδι συμμετείχε στο πρόγραμμα για την ευρωπαϊκή μουσική «Eudamus».

 

 

Εικόνα14

 

 

 

 

 

 

 

 

Βιωματικό σεμινάριο παροχής πρώτων βοηθειών & ΚΑΡΠΑ στο σχολείο από πιστοποιημένο εκπαιδευτή και διασώστη κατά τη διάρκεια του οποίου δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές να εξασκηθούν πρακτικά στις αντίστοιχες τεχνικές.

 

 

Εικόνα15

 

 

 

 

 

 

 

 

Ενημερωτική συνάντηση-συζήτηση για την κυκλοφοριακή Αγωγή. Παρουσίαση των αθέατων πλευρών των τροχαίων ατυχημάτων από τον αξιωματικό της Τροχαίας Χαλκίδας. Στη συζήτηση που ακολούθησε οι μαθητές ζήτησαν διευκρινίσεις σχετικά με το νομικό πλαίσιο και αντιλήφθηκαν την ευθύνη που φέρουν για την οδική ασφάλεια.

 

 

Εικόνα16

 

 

 

 

 

 

 

 

Εθελοντική αιμοδοσία στο νοσοκομείο Χαλκίδας, όπου οι μαθητές συνομίλησαν με τους γιατρούς για τις τεράστιες ελλείψεις αίματος και τρόπους επίτευξης αυξημένης συμμετοχής στην εθελοντική αιμοδοσία.

 

 

Εικόνα17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ενημέρωση από τις νοσηλεύτριες του Κέντρου Υγείας Χαλκίδας σχετικά με τη σεξουαλική αγωγή και αντισύλληψη, κατά τη διάρκεια της οποίας οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου έλαβαν απαντήσεις στα ερωτήματά τους για την αντισύλληψη και τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα.

 

 

 

Εικόνα18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εκδήλωση στο σχολείο όπου μαθήτρια ΑΜΕΑ παρουσίασε τις διακρίσεις της σε πανελλήνιες και βαλκανικές αθλητικές διοργανώσεις. Οι μαθητές αντάλλαξαν απόψεις για τα θέματα ψυχικής ενδυνάμωσης και εξέφρασαν τον θαυμασμό τους.

 

 

Εικόνα19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η συνεργασία της σχολικής μονάδας με επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή αλλά και κάποιες μικρότερες τοπικού χαρακτήρα συνεχίστηκαν με την προώθηση μαθητών μας για εργασία στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις αλλά και με δωρεές από μέρους τους.

Δεδομένης της ιδιαιτερότητας του σχολείου μας, δυστυχώς, η συνεργασία με φορείς επιμέλειας ανηλίκων και δομές υποστήριξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων υπήρξε και αυτή τη χρονιά αναγκαία και όσο το δυνατόν διακριτική.

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Ιούν 20 2024

«ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ»

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΛΑΒΑΝ ΧΩΡΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-24 ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΔΕΙΚΤΗ «ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ» ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.

Για τη φετινή χρονιά το σχολείο ανέλαβε τον συγκεκριμένο δείκτη καθώς η συνύπαρξη και η αρμονική συνεργασία αποτελεί διαρκές διακύβευμα βάση της ιδιαιτερότητας που έχουμε περιγράψει παραπάνω. Στα πλαίσια λοιπόν της συγκεκριμένης δράσης υλοποιήσαμε τα εξής:

Ερωτηματολόγιο για τη διερεύνηση της σχέσης των μαθητών μεταξύ τους.

Στην απονομή επαίνων  επίδοσης κατά τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου προστέθηκε ηθικό βραβείο σε μαθήτριά μας που λόγω υγείας  δε μπόρεσε να έρθει στην περσινή εκδρομή μας στη Ζάκυνθο και χάρισε το εισιτήριό της σε συμμαθητή της που δε μπορούσε να αντεπεξέλθει οικονομικά.

 

 

Εικόνα1 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οργάνωση του εορτασμού της 17ης Νοέμβρη από τους μαθητές η οποία ενθουσίασε τους παρευρισκομένους και «έδεσε» μεταξύ της την ομάδα.

 

 

Εικόνα2 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Προσπάθεια ενεργοποίησης των μαθητικών κοινοτήτων, διοργάνωση βιωματικού παιχνιδιού «Τα Κλειδιά της  Εξουσίας».

 

 

 

 

 

Εικόνα3 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Από δεύτερο ερωτηματολόγιο που μοιράσθηκε στους μαθητές και σε σύγκριση με το αρχικό ελήφθησαν απαντήσεις που δίνουν σταθμισμένες απόψεις σχετικά με το θέμα διερεύνησης, πιο σημαντικές από τις οποίες οι ακόλουθες: Στον σχολικό χώρο εκδηλώνονται συγκρούσεις σε ελάχιστο  βαθμό. Τις σχέσεις χαρακτηρίζει ο αλληλοσεβασμός και η αποδοχή. Οι περισσότεροι έχουν φιλικές σχέσεις με τους υπόλοιπους. Στο σχολείο προωθούνται δράσεις ενίσχυσης της συνεργασίας. Οι εκπαιδευτικοί προτρέπουν τους μαθητές να εξομαλύνουν καταστάσεις συγκρούσεων  μέσω του διαλόγου.  Τέλος, στο σχολείο υλοποιούνται δράσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας. Τα παραπάνω στοιχεία αποτυπώνουν  ένα  καλό κλίμα στις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών.

 

Ερωτηματολόγιο για τις σχέσεις μεταξύ μαθητών/μαθητριών

Αγαπητέ μαθητή,
Αγαπητή μαθήτρια,
Στο ερωτηματολόγιο αυτό, σου ζητάμε να εκφράσεις τη γνώμη σου για  τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών στο σχολείο μας..

ΜΗΝ γράψεις το όνομά σου σε κανένα πεδίο. Οι απαντήσεις σου θα συνδυαστούν με εκείνες των άλλων μαθητών και θα μας βοηθήσουν να κάνουμε αυτό το σχολείο ακόμη καλύτερο.

 

  1. Εκφοβίζω τους συμμαθητές μου μέχρι να πετύχω αυτό που θέλω.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Πειράζω/Ενοχλώ τους άλλους για να με προσέξουν.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Προσβάλλω τους συμμαθητές μου που δεν συμπαθώ.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Στο σχολείο λύνω τα προβλήματά μου με τη βία.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Έχω πέσει θύμα βίας ή εκφοβισμού από εξωσχολικά άτομα.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Η βία μπορεί να είναι μια μορφή διασκέδασης.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Νιώθω ισχυρός όταν εκφοβίζω τους συμμαθητές μου.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Αισθάνομαι ασφαλής στους χώρους του σχολείου.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Η πολιτική του σχολείου απέναντι σε κάθε μορφή βίας είναι ξεκάθαρη και
    εφαρμόζεται.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Υπάρχει μία ομάδα μαθητών που φαίνεται να έχει ηγετικό ρόλο στο σχολείο.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Οι σχολικές αρχές επιτρέπουν σε αυτή την ομάδα να ασκεί έλεγχο σε άλλους μαθητές.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Οι μαθητές διδάσκονται πώς να εμποδίζουν ή να αποφεύγουν τις βίαιες
    συμπεριφορές.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για έναν μαθητή να μιλήσει ιδιαιτέρως με έναν
    καθηγητή.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Αισθάνομαι τυχερός-ή που ανήκω στο σχολείο αυτό.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Περνάω όμορφα στο σχολείο.

ΝΑΙ

ΟΧΙ

  1. Οι καθηγητές προωθούν ενεργά και ανταμείβουν τις μη βίαιες συμπεριφορές.

ΠΟΤΕ

ΣΠΑΝΙΑ

ΣΥΧΝΑ

ΠΑΝΤΑ

  1. Υπάρχουν μέρες που δεν πηγαίνω σχολείο επειδή φοβάμαι τους συμμαθητές μου.

ΠΟΤΕ

ΣΠΑΝΙΑ

ΣΥΧΝΑ

ΠΑΝΤΑ

  1. Οι περισσότεροι μαθητές επιλύουν μόνοι τους τις διαφωνίες με τους συμμαθητές τους.

ΠΟΤΕ

ΣΠΑΝΙΑ

ΣΥΧΝΑ

ΠΑΝΤΑ

  1. Οι μαθητές νοιάζονται και φροντίζουν για τους συμμαθητές τους.

ΠΟΤΕ

ΣΠΑΝΙΑ

ΣΥΧΝΑ

ΠΑΝΤΑ

  1. Οι καθηγητές ενθαρρύνουν τους μαθητές να λένε τη γνώμη τους.

ΠΟΤΕ

ΣΠΑΝΙΑ

ΣΥΧΝΑ

ΠΑΝΤΑ

  1. Οι μαθητές είναι θύματα εκφοβισμού από συμμαθητές τους (bullying) στο σχολείο.

ΠΟΤΕ

ΣΠΑΝΙΑ

ΣΥΧΝΑ

ΠΑΝΤΑ

  1. Να κυκλώσεις ποια από τα παρακάτω θεωρείς ότι είναι περιστατικά βίας ή
    εκφοβισμού: (κύκλωσε)

α) προσβλητικές εκφράσεις και βρισιές

β) απειλές

γ) ειρωνεία

δ) σωματική βία

ε) απόρριψη από άλλους

στ) καταστροφή προσωπικών αντικειμένων

ζ) βανδαλισμοί

η) κλοπή

θ) σεξουαλική παρενόχληση

  1. Αν υπήρξες μάρτυρας περιστατικού βίας στο σχολείο, πότε συνέβη

α) διάλειμμα

β) πριν το μάθημα

γ) κατά τη διάρκεια του μαθήματος

δ) κατά τη διάρκεια περιπάτου

  1. Αν υπήρξες μάρτυρας περιστατικού βίας στο σχολείο που συνέβη

α) κυλικείο

β) αίθουσα

γ) προαύλιο

δ) εργαστήριο

  1. Γράψε κάτι που θα μπορούσε να γίνει, .ώστε να πάψουν να υπάρχουν οι διαφορές – αντιπαραθέσεις ανάμεσα σε μαθητές-μαθήτριες στο χώρο του σχολικού περιβάλλοντος

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Από την ΕΔΥ (Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης) και με αφορμή την «Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού-bullying» προβλήθηκε σχετικό video και ακολούθησε συζήτηση ενώ τα μέλη της ΕΔΥ παρουσίασαν καλές πρακτικές αντιμετώπισης.

 

 

Εικόνα4 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στην ίδια εκδήλωση η κοινωνική λειτουργός και η ψυχολόγος οργάνωσαν βιωματική δράση με θέμα «Βία και Παραβατική συμπεριφορά». Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της σχολικής βίας και του εκφοβισμού δημιουργήσαμε ομάδα μαθητών διαμεσολάβησης.

Εικόνα5 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεκαπέντε μαθητές μας πήραν μέρος σε  ενδοσχολικό πρωτάθλημα επιτραπέζιας αντισφαίρισης όπου τα παιδιά γέλασαν και ενδυνάμωσαν τις επαφές τους (επισημαίνουμε ότι το μάθημα της Φυσικής Αγωγής απουσιάζει από το πρόγραμμα των Εσπερινών Γυμνασίων).

 

 

 

Εικόνα6

 

 

 

 

 

 

 

Συμμετοχή στον διαγωνισμό «Europian School Radio – Κάντο ν’ ακουστεί»  με τη δημιουργία τραγουδιού με τίτλο «Θα είμαι εδώ». Το τραγούδι αναφέρεται στην αξία της φιλίας. Διαβάσαμε ποιήματα για τη φιλία, ακούσαμε τραγούδια με συναφές περιεχόμενο, μιλήσαμε για τους φίλους μας. Τα συναισθήματα ήταν έντονα. Το παραγόμενο υλικό πήρε μαθητής μας και με τη βοήθεια της ομάδας προσάρμοσε τους στίχους στη μουσική συνθέτοντας μία μπαλάντα-ύμνο στη φιλία.

 

 

Εικόνα7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εορτασμός της 25ης Μαρτίου με «κυνήγι θησαυρού». Στη γιορτή συμμετείχαν και οι πρόσφυγες-μαθητές μας που εντυπωσίασαν με  τα ελληνικά τους τις ιστορικές τους γνώσεις και τις επιδόσεις τους στους ελληνικούς χορούς.

 

 

 

Εικόνα8 1

 

 

 

 

 

 

 

 

Επίσης κατά τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου οι πρόσφυγες-μαθητές μας μοιράστηκαν μαζί μας τα συναισθήματά τους για τα Χριστούγεννα καθώς και δικές τους ανάλογες εμπειρίες.

 

Τέλος σχηματίστηκε από εκπαιδευτικούς και μαθητές «ομάδα φροντίδας του σχολικού περιβάλλοντος» καθώς και «ομάδα ανακύκλωσης».

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Ιούν 19 2024

«ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ – ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ»

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΛΑΒΑΝ ΧΩΡΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-24 ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΔΕΙΚΤΗ «ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ – ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.

 

1) Τους πρώτους μήνες υλοποίησης των δράσεων (χονδρικά μέχρι τη διακοπή των Χριστουγέννων), για την προετοιμασία των μαθητών μας για την μετάβαση στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης ή και στην αγορά εργασίας, δόθηκε έμφαση στην συνειδητοποίηση από μέρους τους της σημασίας του σχεδιασμού αυτής της μετάβασης καθώς και της βελτιστοποίησης  αυτού του σχεδιασμού με έγκυρη και όσο το δυνατόν πλουσιότερη σχετική πληροφόρηση. Αυτή η συνειδητοποίηση επιτεύχθηκε διαλογικά με σχετική συζήτηση με τους μαθητές μας αλλά και πιο «βιωματικά» με την παρουσίαση «ιστοριών επιτυχίας» στην σχολική πορεία μαθητών μας από παλαιότερες χρονιές οι οποίοι μετά την αποφοίτησή τους συνέχισαν τις σπουδές τους φτάνοντας μέχρι και την τριτοβάθμια εκπαίδευση και είχαν την καλοσύνη να έρθουν και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με τους σημερινούς μαθητές μας. Σε αυτή τη φάση μοιράστηκε και ερωτηματολόγιο για τη διάγνωση των βασικών στάσεων των μαθητών σε σχέση με το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό τους μέλλον.

 

ΑΡΧΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ «ΜΕΤΑΒΑΣΗ»

Ηλικία:

 

  1. Έχεις σκεφτεί τι θα κάνεις σχετικά με σπουδές μετά το Γυμνάσιο;

Α. Ναι

Β. Όχι ακόμα

  1. Αν στην προηγούμενη ερώτηση απάντησες ναι να αναφέρεις σε ποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα (σχολείο) σκέφτεσαι να συνεχίσεις την εκπαίδευσή σου.

 

  1. Έχεις σκεφτεί το επαγγελματικό σου μέλλον;

Α. Ναι

Β. Όχι

  1. Αν στην προηγούμενη ερώτηση απάντησες ναι να αναφέρεις το επάγγελμα το οποίο σκέφτεται να ασκήσεις.

 

  1. Από πού επηρεάζεσαι και παίρνεις πληροφορίες για θέματα σπουδών και επαγγελματικής αποκατάστασης;

Α. Φίλους

Β. Γονείς – Συγγενείς

Γ. Σχολείο

Δ. ΜΜ.Ε

Ε. Άλλο

  1. Μέχρι ποια βαθμίδα εκπαίδευσης φτάνουν οι εκπαιδευτικές σου φιλοδοξίες;

Α. Γυμνάσιο

Β. ΕΠΑ.Σ. (Σχολή Μαθητείας του ΟΑΕΔ)

Γ. ΕΠΑ.Λ (Επαγγελματικό Λύκειο) ή ΓΕ.Λ. (Γενικό Λύκειο)

Δ. Πανεπιστήμιο

 

2) Επίσης αυτούς τους πρώτους μήνες επιχειρήθηκε η ενίσχυση της αυτογνωσίας και αυτοεκτίμησης των μαθητών μας καθώς και η ανάπτυξη προσδοκιών για το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό τους μέλλον. Για τον πρώτο στόχο χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια και τεστ της σελίδας του ΕΟΠΠΕΠ  τα οποία προτάθηκαν φέτος από το ΙΕΠ στη εφαρμογή του ΣΕΠ στο μάθημα των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» για την Γ΄ Γυμνασίου. Στο πλαίσιο του εν λόγω εργαστηρίου μάλιστα παράχθηκε παρουσίαση (ppt) με βασικές γνώσεις για την αυτογνωσία.  https://docs.google.com/presentation/d/1bVFzp_mbeUaG4ebFmdwYb9HlRcKbgLIB/edit?usp=sharing&ouid=102917974581912222442&rtpof=true&sd=true

Στη γενικότερη επίτευξη πάντως των προαναφερθέντων στόχων σημαντικότατη υπήρξε η συμβολή της ψυχολόγου και της κοινωνικού λειτουργού που εργάζονται στο σχολείο μας. Η δουλειά αυτών των συναδέλφων εξατομίκευσε διαδικασίες οι οποίες συνήθως μέσα στην τάξη είχαν περισσότερο ομαδικό και συλλογικό χαρακτήρα και προσανατολισμό.

Εικόνα1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τέλος σε αυτή τη διάσταση της δράσης μας εντάξαμε και την προβολή και συζήτηση της ταινίας «The Intouchables» (Οι Άθικτοι) για την ανάδειξη της σημασίας του ταιριάσματος της επιλογής  εργασίας στην προσωπικότητα του εργαζομένου.

 

 

 

Εικόνα2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3) Στο πλαίσιο της ενημέρωσης των μαθητών για τις διεξόδους τις οποίες προσφέρει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μετά το Γυμνάσιο (με την οποία ασχοληθήκαμε διεξοδικά το διάστημα μετά τη Χριστουγεννιάτικη διακοπή) πέρα από την παρουσίαση του εν λόγω συστήματος όπως αυτή προσφέρεται από αρμόδιους φορείς στο διαδίκτυο, οργανώθηκαν οι παρακάτω επιμέρους δράσεις: α) Ενημερωτική συνάντηση και συζήτηση με την υπεύθυνη ΣΕΠ του νομού. Στη συνάντηση αυτή, εκτός των άλλων, δόθηκαν απαντήσεις σε σχετικά ερωτήματα και απορίες των μαθητών μας (τα οποία είχαμε προηγουμένως σταλεί στην υπεύθυνη), με εμπεριστατωμένο, υπεύθυνο και εύληπτο τρόπο καθώς η υπεύθυνη δημιούργησε ειδική επί τούτου παρουσίαση.

 

 

 

 

 

 

Εικόνα3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

β) Ενημερωτική συνάντηση και συζήτηση με τον υποδιευθυντή του ΕΠΑ.Σ. (Σχολή Μαθητείας του ΟΑΕΔ) το οποίο λειτουργεί στο Βασιλικό και το οποίο συγκέντρωσε το ενδιαφέρον αρκετών ανήλικων μαθητών μας όταν το «επισκεφτήκαμε» διαδικτυακά.

 

 

 

 

Εικόνα4 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

γ) Ενημερωτική συνάντηση και συζήτηση με καθηγητή του 1ου ΕΠΑΛ Χαλκίδας ο οποίος έχει διατελέσει και υποδιευθυντής του Δημόσιου ΙΕΚ Χαλκίδας όπου ακόμα διδάσκει. Σε αυτή την συνάντηση αποσαφηνίστηκαν θέματα σχετικά με τη φοίτηση και τις προοπτικές που προσφέρει η φοίτηση στα ΕΠΑΛ και τα ΙΕΚ αντίστοιχα, παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι ειδικότητες οι οποίες παρέχονται και συζητήθηκαν ειδικότερες και εξειδικευμένες σχετικές απορίες των μαθητών μας.  δ) Την τελευταία ημέρα των ενδοσχολικών εξετάσεων υλοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση και συζήτηση με τον διευθυντή του Εσπερινού ΓΕ.Λ.

 

 

 

 

Εικόνα5 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4) Προς το τέλος της σχολικής χρονιάς (λίγο πριν και μετά τη διακοπή του Πάσχα) ασχοληθήκαμε με την επαγγελματική πλέον σταδιοδρομία και διερευνήθηκαν βασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάσθηκαν βασικές γνώσεις σχετικά με τις τεχνικές εύρεσης εργασίας και συζητήθηκαν ζητήματα όπως η ανεργία, η τοπική αγορά εργασίας, οι αυθαιρεσίες της εργοδοσίας εις βάρος νεαρών εργαζομένων και ο συνδικαλισμός. Παράχθηκε πρότυπο βιογραφικού σημειώματος προσαρμοσμένο στους μαθητές μας.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Προσωπικά στοιχεία – Επικοινωνία

Ονοματεπώνυμο:

Έτος Γένεσης:

Διεύθυνση Κατοικίας:

Τηλέφωνο:

e-mail:

Εκπαίδευση – Επιμορφώσεις – Γλώσσες

Ότι έχω κάνει σε σχέση με επίσημους εκπαιδευτικούς θεσμούς (π.χ. 2022: Αποφοίτηση από 1o ΕΠΑ.Λ. Χαλκίδας με βαθμό απολυτηρίου 163/12 και πτυχίο ειδικότητας Τεχνικού Η/Υ).

Αναφέρω όλα τα σχετικά με εκπαίδευση, σπουδές, επιμόρφωση, σεμινάρια κλπ με χρονολογική σειρά με το πιο πρόσφατο πάνω (π.χ. κάτω από την αποφοίτηση από το ΕΠΑΛ το 2022 βάζω 2000: Σεμινάριο «Επισκευή οθόνης tablet», 6 ωρών, διοργάνωση ΙΕΚ ΑΚΜΗ, παράρτημα Χαλκίδας).

2019: Πτυχίο Αγγλικών Lower του Cambridge University.

Εργασιακή Εμπειρία

Ότι έχω κάνει σχετικά με δουλειές.

Ιδανικά αναφέρω δουλειές σχετικές με αυτή που επιδιώκω με αυτή τη συγκεκριμένη μορφή του βιογραφικού μου. Αν όμως δεν έχω (λόγω νεαρού της ηλικίας κ.α.) αναφέρω όποια παραγωγική δραστηριότητα έχω κάνει, ακόμα και άμισθη.

(π.χ. 2023 – … : Συνεργασία με την εταιρία Γερμανός στη θέση του υπευθύνου συντήρησης και επισκευής συσκευών κινητής τηλεφωνίας.

2019 – 2020: Βοηθητικό προσωπικό στην επιχείρηση επισκευής Η/Υ του κ. Αθανασούλη “Compuheaven” με καθήκοντα παραλαβής και παράδοσης).

Για τη χρονολογική αναφορά ισχύει ότι και παραπάνω.

Άλλα στοιχεία

Εδώ βάζω πράγματα που έχω κάνει ή δεξιότητες που κατέχω, όλα πάντα σχετικά με τη θέση που επιδιώκω. Αν για παράδειγμα θέλω να προσληφθώ ως Τεχνικός Η/Υ σε κάποια εταιρία μπορώ και πρέπει να βάλω την «ειδίκευσή» μου στα video games, πράγμα που δεν θα αναφέρω αν η θέση που επιδιώκω είναι του νυχτοφύλακα.

☺ πάντα κλείνω το βιογραφικό μου με τη φράση :

Αποδεικτικά στοιχεία των ανωτέρω στη διάθεση του κάθε ενδιαφερομένου.

Τεχνικές εύρεσης εργασίας παρουσιάστηκαν και στο τμήμα προσφύγων, παράγοντας χρηστικά βιογραφικά στα ελληνικά για τους μαθητές-πρόσφυγες ώστε να τα χρησιμοποιήσουν στην αναζήτηση τους για εργασία στον τόπο μας.

ΒΑΣΙΚΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

 

Είμαι ο ________________________ __________________________________.

 

Γεννήθηκα στ   ________________________________                                                                         το έτος _________________ .

 

Έχω ζητήσει Πολιτικό Άσυλο στην Ελλάδα όπου βρίσκομαι από ___________ .                   Αυτήν την περίοδο διαμένω στη Δομή Φιλοξενίας της Ριτσώνας.

 

Μιλάω ___________________________________________________________

και αυτόν τον καιρό μαθαίνω να μιλάω ελληνικά.

 

Στη χώρα μου έχω σπουδάσει _______________________________________

Στη χώρα μου έχω εργαστεί _________________________________________

Στην Ελλάδα έχω δουλέψει __________________________________________

Επίσης ξέρω _________________________________________________________

 

Θα ήθελα κατ’ επιλογή να εργαστώ _____________________________________

αλλά θα με ενδιέφερε και _____________________________________________ .

 

Ευχαριστώ,

(Ονοματεπώνυμο)________________________________

 

Οργανώθηκε «Ημέρα Σταδιοδρομίας» στην οποία προσκλήθηκαν τρεις επαγγελματίες της περιοχής, ένας επιχειρηματίας, ένας αυτοαπασχολούμενος επιστήμονας και μια δημόσια υπάλληλος. Η συζήτηση που ακολούθησε την παρουσίαση των επαγγελματιών υπήρξε ζωντανή και διαφωτιστική καθώς συνέδεσε πολλά θέματα τα οποία είχαμε προηγουμένως διερευνήσει «θεωρητικά» στη τάξη με την βιωμένη καθημερινή εμπειρία που μας παρουσίασαν οι εργαζόμενοι.

5) Την τελευταία εβδομάδα της δράσης ζητήθηκε από κάθε μαθητή να παρουσιάσει στην τάξη του το ατομικό του «σχέδιο δράσης» του εκπαιδευτικού και επαγγελματικού του μέλλοντος, όσο το δυνατόν πιο τεκμηριωμένα και με όσο το δυνατόν περισσότερες λεπτομέρειες ενώ επισημάνθηκε ο δυναμικός και μεταβαλλόμενος χαρακτήρας που φυσικά διαθέτει ένα τέτοιο σχέδιο. Η δράση έκλεισε με το μοίρασμα τελικού ερωτηματολογίου στους μαθητές και συμπλήρωσή του για την διερεύνηση του βαθμού επίτευξης των στόχων της δράσης, δηλαδή της ανάπτυξης προσδοκιών και στρατηγικών σταδιοδρομίας από μέρους των μαθητών μας καθώς και την εμπλοκή των γονέων τους στην όλη διαδικασία.

ΤΕΛΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ «ΜΕΤΑΒΑΣΗ»

Ηλικία:

  1. Έχεις αποφασίσει τι θα κάνεις μετά το Γυμνάσιο;

Α. ΝΑΙ

Β. ΟΧΙ

  1. Τι από τα παρακάτω ισχύει για τα μελλοντικά σου σχέδια:

Α. Θα συνεχίσω τη σχολική μου πορεία χωρίς να εργάζομαι.

Β. Θα σταματήσω την εκπαίδευση και θα βγω στην αγορά εργασίας.

Γ.  Θα σταματήσω την εκπαίδευση και θα συνεχίσω να εργάζομαι στην εργασία που δουλεύω ήδη.

Δ. Θα συνεχίσω την εκπαίδευση ενώ παράλληλα θα εργάζομαι.

  1. Αν θα συνεχίσεις τις σπουδές σου σε ποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα (σε ποιο σχολείο) θα το κάνεις;

 

  1. Η απόφασή σου για το σχολείο που θα πας μετά το Γυμνάσιο συνδέεται με κάποια συγκεκριμένη επαγγελματική επιλογή;

Α. ΝΑΙ

Β. ΟΧΙ

  1. Αν στην ερώτηση 4 απάντησες ναι, ποια είναι αυτή η συγκεκριμένη επιλογή;

 

  1. Από πού επηρεάστηκες για τη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού και επαγγελματικού σου μέλλοντος;

Α. Φίλους

Β. Γονείς – Συγγενείς

Γ. Σχολείο

Δ. ΜΜ.Ε

Ε. Άλλο

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Οκτ 17 2023

ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

26/9/2023 – Δράση για την Ανακύκλωση

 

Στις 26 Σεπτέμβρη του 2023 στο Εσπερινό Γυμνάσιο Χαλκίδας πραγματοποιήσαμε εκδήλωση ενημέρωσης – ευαισθητοποίησης  για την ανακύκλωση. Καλεσμένος μας ήταν ο αντιδήμαρχος καθαριότητας – πρασίνου και ανακύκλωσης Γιώργος Πάνος. Οι μαθητές του σχολείου και οι καθηγητές μας είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε, να θέσουμε ερωτήματα και να προβληματιστούμε. Η συζήτηση επεκτάθηκε σε ευρύτερα περιβαλλοντικά ζητήματα πέραν του δήμου μας και πέραν της ανακύκλωσης.

 

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ3 ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Ωστόσο η όλη πρωτοβουλία είχε και έναν πιο πρακτικό στόχο· την εφαρμογή ανακύκλωσης απορριμμάτων στο σχολικό μας κτήριο. Θεωρούμε ότι καθημερινά παράγεται μεγάλος όγκος απορριμμάτων στα σχολεία της Ελλάδας ο οποίος είναι κρίμα να καταλήγει στις χωματερές αντί να ανακυκλώνεται. Κουρασμένοι να περιμένουμε την πολιτεία να οργανώσει την αυτονόητη δράση πήραμε την πρωτοβουλία και ζητήσαμε την προμήθεια του σχολικού χώρου με μπλε  κάδο ανακύκλωσης. Ο αντιδήμαρχος ανταποκρίθηκε άμεσα και την επόμενη εβδομάδα στο σχολείο έφτασε ένας κάδος ανακύκλωσης και τέσσερις μικρότεροι χάρτινοι κάδοι για ανακυκλώσιμα υλικά τους οποίους και τοποθετήσαμε στους διαδρόμους του σχολείου. Ήρθαμε σε επαφή με τα πρωινά γυμνάσια με τα οποία συστεγαζόμαστε (3ο και 6ο Γυμνάσιο Χαλκίδας) εξασφαλίζοντας τη συμμετοχή τους στη δράση και τον περαιτέρω συντονισμό της. Μελλοντικά σκοπεύουμε να εντάξουμε την εν λόγω δράση σε κάποιο ευρύτερο περιβαλλοντικό πρόγραμμα.

Η Ομάδα Πρασίνου του Εσπερινού Γυμνάσιου Χαλκίδας

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Οκτ 12 2023

Πρoστατευμένο: URL ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (ΚΩΔΙΚΟΙ ΓΙΑ ΤΟ WEBEX)

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Εισάγετε το συνθηματικό σας για να δείτε τα σχόλια.

Ιούν 21 2023

Ετήσια έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς 2022-2023)



Λήψη αρχείου

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Ιούν 20 2023

Σύνδεσμος παρουσίασης πολιτιστικού προγράμματος: “Η νέα γενιά για την ειρήνη”.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Ιούν 20 2023

Δράσεις στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος “Η αυλή του σχολείου μας”.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Απρ 05 2023

Αφίσα συμμετοχής στο 7ο Μαθητικό Φεστιβάλ του European School Radio

1680626398285

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Απρ 03 2023

Συμμετοχή στο Μαθητικό Φεστιβάλ European School Radio

https://youtu.be/54ezGQEK0D0

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια

Επόμενα »