Άρθρο «Παιδαγωγικές εφαρμογές θεμάτων ειδικής αγωγής στη διδασκαλία των Γαλλικών».

Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου

Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής

Νοτίου Αιγαίου

«Παιδαγωγικές εφαρμογές θεμάτων ειδικής αγωγής

στη διδασκαλία των Γαλλικών».

 

Η εισήγηση αυτή  αποτελεί τον πρόλογο για την προβολή της σπουδαιότητας των εφαρμογών της ειδικής αγωγής ως παιδαγωγικό βοήθημα στις δραστηριότητες της γλωσσικής παραγωγής.

Οι μαθησιακές δυσκολίες στις μέρες μας είναι ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός. Οι ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί πτυχιούχοι ανωτέρων πανεπιστημιακών σπουδών βρίσκονται αντιμέτωποι με μια πικρή πραγματικότητα. Την αδυναμία ορισμένων μαθητών να παρακολουθήσουν, να παράγουν το γραπτό αλλά και συχνά τον ξενόγλωσσο προφορικό λόγο πολύ περισσότερο από την μητρική τους γλώσσα. Οι επιπλήξεις, τιμωρίες και υποτιμητικές εκφράσεις είναι συχνά οι στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί που απογοητευμένοι προσπαθούν να επιλύσουν έτσι το πρόβλημα της διαχείρισης της τάξης τους. Πολλές φορές τα παιδιά αυτά γίνονται ανεπιθύμητα και μισητά από τους ίδιους τους συμμαθητές τους και απομονώνονται.

Η αναγκαιότητα λοιπόν μεθόδων διδασκαλίας της γαλλικής γλώσσας  με βάση τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες είναι ξεκάθαρη. Η επιμόρφωση και των καθηγητών γαλλικής σε θέματα πρακτικής και διαδραστικών τρόπων διδασκαλίας καθώς και η ένταξη του μαθήματος στο πρόγραμμα σπουδών θα έδινε μια σύγχρονη διάσταση στο ρόλο του ξενόγλωσσου εκπαιδευτικού.

 

Ασκήσεις που αναδεικνύουν,  καλλιεργούν  και συνδέουν το οπτικό με το ακουστικό πεδίο της διαδικασίας της μάθησης, τον γραπτό και προφορικό λόγο με τα οποία βρίσκονται σε αλληλεξάρτηση  η φωνολογική επίγνωση, η αυτοματοποιημένη κατονομασία, το λεξιλόγιο και η μετέπειτα αναγνωστική κατανόηση κινητοποιούν τους μαθητές, ενθαρρύνουν  τη συμμετοχή τους, συμβάλλουν στην κατανόηση των προσφερομένων αναφορών του και παρέχουν  ποικίλες εμπειρίες μάθησης.

Τα τελευταία χρόνια έρευνες έχουν αποδείξει ότι η απλή χρήση αυθεντικών κειμένων στα εγχειρίδια εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας από μόνη της δεν είναι επαρκής. Είναι επίσης εξαιρετικά ουσιώδης η χρήση των Η/Υ είναι ουσιαστική και αποτελεσματική.

Επομένως, οι εικόνες, τα τραγούδια, η ζωγραφική, τα κόμικς αποτελούν  ένα ιδανικό βοήθημα στις σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους διδασκαλίας της ξένης γλώσσας σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Σήμερα, με την ανάπτυξη των πολυμέσων και με τη  διαφοροποιημένη διδασκαλία των  γαλλικών ευνοείται μια ευδόκιμη και αποτελεσματική  εργασία που εναρμονίζεται με την αυτοματοποιημένη μάθηση. Είναι  λοιπόν αναγκαίο να καθοριστεί μια νέα στρατηγική διδασκαλίας χωρίς αφομοίωση του λεξιλογίου και κανόνες γραμματικής, που να   προκαλεί μια θετική επίδραση μεταξύ του μαθητή και της γλώσσας στόχου. Η σύγχρονη εκμάθηση μιας γλώσσας θα πρέπει να ορίζεται γενικά ως μια προσέγγιση που απευθύνεται σε όλες τις αισθήσεις και να απευθύνεται και στους παραγκωνισμένους εκ των πραγμάτων μαθητές της ξένης γλώσσας.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

20 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2016

Ώρα Ομιλητής Χώρος Θέμα
11.30-11.45   ΙΔ.ΣΧ. «Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ» Προσέλευση-καφές-Χαιρετισμός
11.45-12.15  Δρ. Ευτυχία ΝικολακοπούλουΣχολική Σύμβουλος Π.Ε και Δ.Ε.Κυκλάδων και Δωδεκανήσου, κλάδου

ΠΕ05

 

 

  Ομιλία με θέμα: «Παιδαγωγικές εφαρμογές θεμάτων ειδικής αγωγής στη διδασκαλία των Γαλλικών». 

 

 

 

12.15-12.45 Δρ. Μαρία ΔερέκαΣχολική Σύμβουλος Ειδικής Αγωγήςκαι Εκπαίδευσης 17ης Περιφέρειας.   Ομιλία με θέμα: «Τρόποι αντιμετώπισης παιδιών με μαθησιακέςδυσκολίες».
   
12.45-13.45 Αγγελική ΤζάλαΨυχολόγος στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.   Ομιλία με θέμα: «Ανοιχτή συζήτηση για θέματα διαχείρισης,συμπεριφοράς των μαθητών στην τάξη».
14.00     Λήξη Εργασιών

 

 

 

 

 

 

 

;


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Copyright © Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου           Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση