Οι Γ΄& Δ΄τάξεις στην έκθεση αντικειμένων από την ανασκαφή του νεολιθικού οικισμού Αναργύρων στα Βαλτόνερα

😎 Την Τρίτη 7 Νοεμβρίου 2017 οι μαθητές των τάξεων Γ΄ και Δ΄ μαζί με τους δασκάλους τους την κυρία Σερμπίνη Ευαγγελία και τον κύριο Μαρτσούλη Νικόλαο επισκέφτηκαν την έκθεση αντικειμένων από την ανασκαφή του νεολιθικού οικισμού Ανάργυροι VIIc, με θέμα:

«Ευρήματα ηλικίας 7.000 χρόνων» – Προϊστορικός Οικισμός Ανάργυροι V

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν την ιστορία του τόπου, να ενημερωθούν για τις ασχολίες και τις συνήθειες των ανθρώπων εκείνης της εποχής, να δουν από κοντά τα ανασκαφικά ευρήματα – εργαλεία, ειδώλια, αγγεία καθημερινής χρήσης, οικοδομικά υλικά – και να κατανοήσουν τον τρόπο που κατασκευάζονταν τα σπίτια.

εικόνα Viber
εικόνα Viber8
εικόνα Viber11 εικόνα Viber12 εικόνα Viber13 εικόνα Viber15 εικόνα Viber16 εικόνα Viber17 εικόνα Viber18

Επίσης, γνώρισαν το αρχαιολογικό έργο συνολικά, πριν και μετά την ανασκαφή, αλλά και την επίδρασή του στη σύγχρονη τοπική κοινωνία και στη δυνατότητα απασχόλησης των κατοίκων, τη συμβολή του στην οικονομική δραστηριότητα και την ανάπτυξη της περιοχής.

Σταύρος Πασπάλης

(Το κείμενο συντάχθηκε με στοιχεία της αρχικής αναγγελίας για την Έκθεση από το ΝέαΦλώρινα)

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού στο Δημοτικό Σχολείο Φιλώτα

DSC_0065_MED_web DSC_0068_MED_web DSC_0079_MED_web DSC_0022_MED_web DSC_0024_MED_web DSC_0030_MED_web DSC_0033_MED_web DSC_0039_MED_web DSC_0047_MED_web DSC_0058_MED_web DSC_0062_MED_webΟ Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Φλώρινας (Σ.Ε.Π.Φ) πραγματοποίησε για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά εκπαιδευτική εκδήλωση για μαθητές και μαθήτριες του Νομού Φλώρινας στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού (7-22 Οκτωβρίου 2017), η οποία είναι αναγνωρισμένη από το ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Στόχος της εκδήλωσης ήταν να έρθουν σε επαφή με τον προγραμματισμό, την αλγοριθμική και την υπολογιστική σκέψη τα νέα παιδιά μέσα από ευχάριστες και δημιουργικές δραστηριότητες

Φέτος η εκδήλωση έλαβε χώρα στις 17 Οκτωβρίου 2017 στο Δημοτικό Σχολείο Φιλώτα με τη συμμετοχή μαθητών από την Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού και έτυχε πολύ θετικής υποδοχής και ενθουσιασμού Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν περιελάμβαναν ασκήσεις αλγοριθμικής σκέψης χωρίς χρήση υπολογιστών, αλλά και διαδικτυακές εφαρμογές προγραμματισμού από τον ιστοχώρο http://code.org.

Ως σύλλογος θέλουμε να  ευχαριστήσουμε τους Δ/ντες Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπ/σης Φλώρινας κ. Κίμων Σαββάκη και κ. Ιωάννου Παύλο, αντίστοιχα, τη Σχολική Σύμβουλο Α/βάθμιας Εκπ/σης κα. Κασίδου Στέλλα, καθώς και το Δ/ντή του Δημοτικού Σχολείου Φιλώτα κ. Σταύρο Πασπάλη για την υποστήριξη και τη συνεργασία τους.

Πιστεύουμε ότι τέτοιες εκδηλώσεις προάγουν το Ψηφιακό Αλφαβητισμό της νέας γενιάς και ελπίζουμε να μας δοθεί η δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε και άλλες στο μέλλον.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Φλώρινας

«Το πηγάδι των ευχών» στο σχολείο μας

το πηγάδι των ευχών (4) Την Τετάρτη 18 Οκτωβρίου όλοι οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη διαδραστική-μουσική θεατρική παράσταση, η οποία έγινε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων.

Ο Πίτερ Παν, η Άριελ, η Χιονάτη και ο Πινόκιο βρίσκονται ξαφνικά στην καρδιά ενός πυκνού δάσους, μπροστά από ένα πηγάδι. Και τους τέσσερις ήρωες τους συναντάμε κάποια χρόνια μετά από τις γνωστές ιστορίες τους. Έχουν όμως αλλάξει… Μια σειρά από γεγονότα, είχαν ως αποτέλεσμα και οι τέσσερις να εμφανίζουν διαφορετικό χαρακτήρα από τον γνωστό των παραμυθιών… Στόχος και των τεσσάρων ηρώων είναι να ξαναβρούν τον εαυτό τους και να επαναφέρουν την ευτυχία στις ζωές τους! Το μονοπάτι για να το καταφέρουν όμως είναι μόνο ένα. Το μονοπάτι της αλήθειας! Κι ο μοναδικός τρόπος για να φτάσουν ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο τους, είναι να κάνουν μια ευχή στο μαγικό πηγάδι. Χρειάζονται τέσσερα νομίσματα, ένα για κάθε ευχή, όμως βρίσκουν μονάχα ένα!

το πηγάδι των ευχών (5)

Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά και χάρηκαν την παράσταση.

το πηγάδι των ευχών (4)

Ευχαριστούμε θερμά τους συντελεστές για την εξαιρετική παρουσία τους και για την ευγενέστατη προσφορά να γίνει η παράσταση σε χώρο του σχολείου μας.

Logo Euromosaica

logo erasmus

Στα πλαίσια του προγράμματος Euromosaica στις 29 Οκτωβρίου 2017 θα επιλέξουμε το λογότυπο του Σχολείου μας για τη διετία 2017-2019.

Στόχος μας είναι δημιουργήσουμε ένα ψηφιδωτό που θα περιλαμβάνει την Ελλάδα (Φιλώτας, Αντίγονο, Πελαργός) και τις χώρες Ιταλία (Ταορμίνα Σικελίας και Ίσκια Νάπολι), Βουλγαρία, Τουρκία, Ρουμανία, Σλοβακία και Λετονία. Αυτό θα έχει σχέση με την επικοινωνία, τη γνώση, τη μάθηση κλπ.

Το έργο μας θα μας βοηθήσει να σκεφτόμαστε τα προβλήματα σε παγκόσμιο επίπεδο και να μη φοβόμαστε τη διαφορετικότητα. Να προβάλουμε την ταυτότητά μας, αλλά ταυτόχρονα να αποδεχόμαστε τους άλλους πολιτισμούς με τις παραδόσεις, τα έθιμα και τις αξίες τους.

Έτσι στόχος μας θα αποτελέσει και η δημιουργία μιας «γέφυρας» μεταξύ των παλαιότερων και των μελλοντικών αξιών στην Ευρώπη.

Τα κομμάτια του μωσαϊκού θα καλύπτουν τους παρακάτω τομείς:

  1. Γλώσσα και πολιτισμός

  2. Έθιμα και εορτές

  3. Λαογραφία

  4. Τρόφιμα και μαγειρική

  5. Παραδοσιακές κατασκευές και χειροτεχνία

  6. Κοινωνία και οικογένεια

  7. Πολυπολιτισμικότητα

Erasmus+

Ξεκινώντας δυναμικά το πρόγραμμα σύμπραξης του σχολείου μας με άλλα σχολεία της Ευρώπης, Erasmus+, είναι καλό να δούμε στο χάρτη πού βρίσκονται αυτά τα σχολεία.

Ο τίτλος του προγράμματος είναι Euromosaica.

Από την 1η Οκτωβρίου ξεκινάμε να εργαζόμαστε για το πρόγραμμα. Σχεδιάζουμε, δρούμε και χαιρόμαστε για την ευκαιρία που μας δίνεται να δούμε τη σχολική μας ζωή από άλλη οπτική γωνία. Εξωστρέφεια, ευχάριστο κυνήγι με στόχο τη πολύπλευρη γνώση που θα διευρύνει τους ορίζοντές μας και θα μας κάνει πιο καλούς και πιο χρήσιμους πολίτες ευρύτερων γεωγραφικών τόπων.

Erasmusmap_gr1

 

And the Euromosaica map in english

Euromosaica in English

 

Τα Smartphones και τα τάμπλετ κάνουν τα παιδιά παχύσαρκα και νευρικά

Προσοχή!!!

Πρώτη είδηση για σήμερα 29-5-2017 στη Γερμανία

Για τα παιδιά και τους νέους ανθρώπους είναι απαραίτητος ο τεχνολογικός γραμματισμός. Η ανεξέλεγκτη όμως χρήση των Smartphonoes και των τάμπλετ προκαλεί στα παιδιά υπερκινητικότητα, παχυσαρκία και καθώς επίσης οδηγεί σε διαταραχές της συγκέντρωσης και γλωσσικής ανάπτυξης. Αυτό μπορεί να είναι αποτέλεσμα της καθημερινής χρήσης των συσκευών αυτών από παιδιά.

Ein Junge sitzt mit einem Laptop auf seinem Bett und hat die Hände vor das Gesicht geschlagen. (picture alliance / dpa / Horst Ossinger)

Αυτό προκύπτει από μεγάλη έρευνα του Υπουργείου Υγείας της Γερμανίας που έγινε σε μεγάλο αριθμό παιδιών και νέων της χώρας.

Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι συγκλονιστικά για τα μωρά μέχρι ενός έτους. Κατά τη διάρκεια της φροντίδας των μωρών τους αν η μητέρα  χρησιμοποιεί τάμπλετ ή κινητό αυτά παρουσιάζουν πολύ συχνά διαταραχές σε σχέση με τον ύπνο και τη διατροφή τους.

Για τα παιδιά μεταξύ δύο και 13 ετών που χρησιμοποιούν τέτοιες συσκευές για πάνω από μία ώρα την ημέρα παρατηρείται υπερκινητικότητα. Επίσης διαπιστώνεται ελλειμματική προσοχή, επιθετικότητα, όπως επίσης και διαταραχές ύπνου και ελλειμματική γνώση στη χρήση ηλεκτρονικών μέσων(;). Το τελευταίο διαφαίνεται σε παιδιά μεταξύ 8 και 14 ετών.

Για τα παιδιά από 13 ετών και πάνω η έρευνα έδειξε ότι έχουν αυξημένη διάθεση στην κατανάλωση γλυκών αναψυκτικών και γλυκών. Και φυσικά υπάρχει αδυναμία χρονικού ελέγχου χρήσης του ιντερνέτ.

Στην έρευνα συμμετείχαν 6.000 παιδιά.

Παγκόσμια Γεωγραφία ΣΤ΄ τάξης

Μάθημα Γεωγραφίας στη ΣΤ΄

Η γνώση του παγκόσμιου χάρτη και η αντίληψη της θέσης σε κάθε κίνηση του ανθρώπου στον πλαη Γη.

Διαδραστικός παγκόσμιος χάρτης του Φωτόδεντρου. Πτήσεις αεροπλάνου από τον Ομφαλό της Γης που είναι το Δημοτικό Σχολείο Φιλώτα προς όλη τη Γη.

20 τεύχη της Εφημερίδας «Καθημερινή της Κυριακής» και 14 Τεύχη του ένθετου «Ταξίδια».

Αναζήτηση των στα έντυπα αναφορών σε τόπους του πλανήτη. Κατόπιν με τη βοήθεια του δασκάλου εντοπισμός του προορισμού και καταγραφή σε γραμμή της πτήσης προς αυτόν με αφετηρία τον Φιλώτα.

WP_20170515_08_49_28_Pro WP_20170515_08_51_21_Pro WP_20170515_08_56_48_Pro WP_20170515_09_09_54_Pro WP_20170515_09_46_25_Pro

«Μέρες Ελληνο-Ρωσικού Πολιτισμού» «Πέρα από τα Σύνορα»

Το σχολείο μας συμμετείχε στη δράση του Μουσικού Γυμνασίου Αμυνταίου με τίτλο:

«Μέρες Ελληνο-Ρωσικού Πολιτισμού«

«Πέρα από τα Σύνορα«

Κάντε κλικ στο link για να δείτε το θέμα μας.

https://www.youtube.com/watch?v=xpkiiRfagZA&t=20s

 

 

 

Ασφάλεια στο διαδίκτυο για γονείς: Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών

Computer

Στο πλαίσιο των δράσεων για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, πρόκειται να διοργανωθούν επιμορφωτικές δράσεις για γονείς, η θεματολογία των οποίων θα διαμορφωθεί από τις πραγματικές ανάγκες των ίδιων των γονιών.
Για τον λόγο αυτόν, σας καλούμε από τα παρακάτω ερωτήματα να επιλέξετε εκείνα που περιγράφουν τις δικές σας ανάγκες. Επίσης, να προσθέσετε οτιδήποτε επιπλέον δεν έχει συμπεριληφθεί στα παραπάνω ερωτήματα και επιθυμείτε να μάθετε.

Την πρωτοβουλία για τις επιμορφωτικές δράσεις έχει αναλάβει η Ομάδα Συνεργατών του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου (http://saferinternet4kids.gr/) για την Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας και, συγκεκριμένα, οι:
Μπαφίτη Άννα (Υπεύθυνη Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Φλώρινας),
Κασκαμανίδης Ιωάννης (Σχολικός Σύμβουλος 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Φλώρινας),
Δράγου Ευαγγελία (Εκπαιδευτικός Πληροφορικής)
Μπούτσκου Λεμονιά (Μαθηματικός)
Τσορτανίδου Αθηνά (Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής).

Την υποστήριξή τους παρέχουν το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Φλώρινας και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Νομού Φλώρινας.

Για το ερωτηματολόγιο κάνετε εδώ 

Συνδυαστική διδασκαλία μαθηματικών με ΤΠΕ και εναλλαγή βασικού εισηγητή με βοηθό.

Μαθηματικά στην ΣΤ΄ τάξη σε συνδιδασκαλία και παρουσία δύο εκπαιδευτικών. Χρήση της τεχνολογίας και εναλλαγή ρόλων μεταξύ εισηγητή και βοηθού (assistant). 

Πρακτικές ιδιαίτερα διαδεδομένες, και μάλλον επιτυχημένες, σε γνωστά ανά τον κόσμο εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Μάθημα Μαθηματικών

Μάθημα Μαθηματικών

ITP-ASSISANT

 

Η γιορτή του «ΟΧΙ» και η ανάγκη ύπαρξης ενός κατάλληλου χώρου για σχολικές και άλλες εκδηλώσεις

Τι όμορφη, συγκινητική, διδακτική, ψυχαγωγική η γιορτή των μαθητών των τάξεων Γ΄και Δ΄ για την 28η Οκτωβρίου 1940!!! Υπέροχοι οι μαθητές μας! Άριστοι παρουσιαστές, εξαιρετικοί ηθοποιοί, παραστατικότατοι απαγγελείς!

Οι επιμελητές εκπαιδευτικοί Μαρτσούλης Νικόλαος και Σερμπίνη Ευαγγελία πρότειναν υλικό εξαιρετικό από τις ημέρες εκείνες και άριστα επικαιροποιημένο. Αξιοποίηση της τεχνολογίας για την εντονότερη αίσθηση των ημερών τού τότε.

Θερμά Συγχαρητήρια στα παιδιά και στους δασκάλους τους!

ΓΙΟΡΤΗ 27-10-16 (26) ΓΙΟΡΤΗ 27-10-16 (36) ΓΙΟΡΤΗ 27-10-16 (8) ΓΙΟΡΤΗ 27-10-16 (3) ΓΙΟΡΤΗ 27-10-16 (2) ΓΙΟΡΤΗ 27-10-16 (17)

Πόσο όμως χρειάζεται ένας χώρος στο σχολείο μας για τέτοιου είδους εκδηλώσεις; Η σκηνή είναι σε λάθος θέση. Οι κυρίες του Συλλόγου Γυναικών σε εκδήλωσή τους έκαναν  παρεμβάσεις που αναβάθμισαν λειτουργικά τη σκηνή. Υπάρχει ανάγκη ηχητικών συστημάτων για την καλύτερη ακουστική. Ελπίδα στο προσεχές μέλλον να αναβαθμίσουμε το χώρο…

Ο Αγιασμός στο Δημοτικό Σχολείο Φιλώτα

Ναι! Για κάποιους είναι η έκτη φορά. Ή η πέμπτη. Για τους νεότερους είναι η τέταρτη, η τρίτη ή και η δεύτερη…

Ναι, ναι, ναιαιαιαιαι… Για τους πιο ξεχωριστούς είναι η πρώτη. Πρώτη φορά στον Αγιασμό. Του μεγάλου πια σχολείου. Του Δημοτικού Σχολείου. Με μεγάλο σίγμα. «Το μάθαμε στο νηπιαγωγείο το μεγάλο Σίγμα».

Για σένα και για τους συμμαθητές σου των μεγαλύτερων τάξεων τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου η πόρτα θα ανοίξει διάπλατα. Όλοι οι εκπαιδευτικοί (δάσκαλοι και δασκάλες) θα έχουν κι αυτοί μια διάπλατα ανοιχτή αγκαλιά για να σε υποδεχτούν. Θα είναι και ο Παππούλης της ενορίας μας εκεί. Θα τελέσει τον Αγιασμό και θα σε βρέξει με τον Βασιλικό, αν και τελευταία έχεις γίνει πολλές φορές μούσκεμα με τα πρώιμα πρωτοβρόχια. Θα πρέπει όμως να είσαι λίγο πριν τις 9.30 το πρωί, γιατί τότε θα ξεκινήσει ο Αγιασμός.

Για σένα μικρούλη μου από το Αντίγονο και τον Πελαργό το λεωφορείο θα είναι στη γνωστή στάση στις 9.00. Θα σε ενημερώσουν σχετικά οι συμμαθητές σου πώς γίνεται, που είναι παλαιότεροι στο σχολείο μας.

Καλώς να έρθεις στο νέο σου σπίτι για να κάνουμε όλοι μαζί το ταξίδι των γραμμάτων, της γλώσσας, των αριθμών, της γνώσης….  

 

ΑΓΙΑΣΜΟΣ1

 

 

 

 

 

 

 

Γιορτή Λήξης την Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Την Τρίτη 14 Ιουνίου 2016 περάσαμε πολύ ευχάριστα όλοι. Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί. Γιορτή λήξης της σχολικής χρονιάς 2015-2016. 

Αποχαιρετίσαμε την ΣΤ΄ τάξη. Στενοχωρηθήκαμε για τον αποχωρισμό, αλλά ευχηθήκαμε για πολύ καλή σχολική ζωή και πρόοδο στο Γυμνάσιο. Ο Σύλλογος Γονέων χάρισε στους μαθητές πανέμορφα αναμνηστικά. 

Τα παιχνίδια που επιμελήθηκε η γυμνάστριά μας κυρία Δήμητρα Λιασκόνη ήταν ιδιαίτερα ψυχαγωγικά και διασκεδαστικά.

Καλό καλοκαίρι…

ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 14-6-16 (1) ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 14-6-16 (2) ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 14-6-16 (3) ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 14-6-16 (4) ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 14-6-16 (5) ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 14-6-16 (6) ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 14-6-16 (7) ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 14-6-16 (8) ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 14-6-16 (9) ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 14-6-16 (10) ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 14-6-16 (11) ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 14-6-16 (12) ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 14-6-16 (13) ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 14-6-16 (14) ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 14-6-16 (15) ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 14-6-16 (16) ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 14-6-16 (17) ΓΙΟΡΤΗ ΛΗΞΗΣ 14-6-16 (18)

 

Μουσική Παράσταση της ΣΤ΄με το Μουσικό Γυμνάσιο Αμυνταίου

Την Τρίτη 10 Μαΐου οι μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μαζί με το Μουσικό Γυμνάσιο Αμυνταίου στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης παρουσίασαν το πρόγραμμα «Ιστορία της Μουσικής και Έλληνες μουσικοσυνθέτες». 

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας και την παρακολούθησαν όλοι οι μαθητές. 

Στην εκδήλωση παραβρέθηκε η Σχολική Σύμβουλος κυρία Στέλλα Κασίδου.

Συγχαρητήρια στα κορίτσια και στις δασκάλες τους Νίκη Μιχούλη και Δέσποινα Μπομπόλη.

Ευχαριστούμε το Μουσικό Γυμνάσιο Αμυνταίου!

Μουσική εκδήλωση ΣΤ΄ & Μουσικού σχολείου Αμυνταίου Μουσική εκδήλωση ΣΤ΄ & Μουσικού σχολείου Αμυνταίου Μουσική εκδήλωση ΣΤ΄ & Μουσικού σχολείου Αμυνταίου Μουσική εκδήλωση ΣΤ΄ & Μουσικού σχολείου Αμυνταίου Μουσική εκδήλωση ΣΤ΄ & Μουσικού σχολείου Αμυνταίου

Υποστηρίζοντας το παιδί κατά τη μετάβαση στο Γυμνάσιο και στην εφηβεία

Στα πλαίσια του προγράμματος μετάβασης από το δημοτικό στο γυμνάσιο«Προχωρώ», πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση στο σχολείο μας για τους γονείς των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης των Δημοτικών Σχολείων Λεβαίας και Φιλώτα με τίτλο: «Υποστηρίζοντας το παιδί κατά τη μετάβαση στο Γυμνάσιο και στην εφηβεία». Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 20 Απριλίου 2016.

Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο (26) Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο (31) Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο (24)

Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο (12) Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο (11)

Την όλη εκδήλωση οργάνωσαν η Σχολική μας Σύμβουλος κυρία Στέλλα Κασίδου με τις δασκάλες των δύο τμημάτων της ΣΤ΄ τάξης κυρίες Νίκη Μιχούλη και Δέσποινα Μπομπόλη.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και χαιρέτησε ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας κύριος Κίμωνας Σαββάκης, καθώς επίσης και ο Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Λεβαίας κύριος Σταύρος Τυρπένος και ο δάσκαλος Γρηγόρης Τόιτος.

Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο (12)

Ο Κίμωνας Σαββάκης

Ο Κίμωνας Σαββάκης

Γονείς και εισηγητές μαζί με τον Διευθυντή Π.Ε. Φλώρινα Κίμωνα Σαββάκη

Γονείς και εισηγητές μαζί με τον Διευθυντή Π.Ε. Φλώρινα Κίμωνα Σαββάκη

Πρώτη ξεκίνησε η κυρία Κασίδου με την παρουσίαση του προγράμματος από το δημοτικό στο γυμνάσιο «Προχωρώ». Αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στις ανησυχίες και στα προβλήματα των παιδιών ως προς το νέο σχολείο.

Η Στέλλα Κασίδου

Η Στέλλα Κασίδου

Ακολούθησε η κυρία Άννα Πολατίδου, Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων που μίλησε για τις Αλλαγές και τις Ανάγκες στην εφηβεία: το δράμα του αστακού. Μια παρουσίαση ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και αποκαλυπτική για την κρίσιμη περίοδο κάθε ανθρώπου, αυτήν της εφηβείας.

Η Άννα Πολατίδου

Η Άννα Πολατίδου

Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο (24)

Η κυρία Άννα Μπαφίτη, Υπεύθυνη Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Φλώρινας και βασική συντελεστής στο πρόγραμμα καταπιάστηκε με την επικοινωνία γονέων και εφήβων. Η επικοινωνία με το παιδί που μεγαλώνει: Ρίζες για να ανήκει και φτερά για να πετάξει…

Η Άννα Μπαφίτη

Η Άννα Μπαφίτη

Η επόμενη παρουσίαση του κυρίου Σπύρου Παπαχαρίση, υπεύθυνου του ΣΕΠ-ΚΕΣΥΠ (Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού) της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας είχε να κάνει με τις εκπαιδευτικές δομές του Γυμνασίου. Οι γονείς γνώρισαν έτσι καλύτερα όλα όσα διέπουν τη λειτουργία του ελληνικού γυμνασίου.

Ο Σπύρος Παπαχαρίσης

Ο Σπύρος Παπαχαρίσης

Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο (005)

 

Το Γυμνάσιο Φιλώτα παρουσιάστηκε διεξοδικά και επιμελημένα από την καθηγήτρια μαθηματικών κυρία Μπούτσκου Παναγιώτα. Όλες οι πτυχές και οι παράμετροι του σχολείου που θα υποδεχτεί τους μαθητές της φετινής μας ΣΤ΄ από την προσεχή σχολική χρονιά.

Η Παναγιώτα Μπούτσκου

Η Παναγιώτα Μπούτσκου

Την εκδήλωση έκλεισαν οι δασκάλες μας κυρίες Νίκη Μιχούλη και Μπομπόλη Δέσποινα. Ενημέρωσαν τους γονείς για όλες τις δράσεις που πραγματοποίησαν με τους μαθητές. Αναφέρθηκαν σε όλα αυτά που διαπίστωσαν από την όλη διαδικασία των τελευταίων μηνών.

Οι δασκάλες Δέσποινα Μπομπόλη και Νίκη Μιχούλη

Οι δασκάλες Δέσποινα Μπομπόλη και Νίκη Μιχούλη

Η κυρία Δέσποινα Μπομπόλη

Η κυρία Δέσποινα Μπομπόλη

Η Νίκη Μιχούλη

Η Νίκη Μιχούλη

Συμπερασματικά: Πρόκειται για μια δράση η οποία ανέδειξε την ανάγκη για την καλύτερη δυνατή προετοιμασία και κατά κάποιο τρόπο «εκπαίδευση» των μαθητών για αυτήν την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Μετά το πέρας της ενημέρωσης.

Μετά το πέρας της ενημέρωσης.

Η παρέλαση της 25ης Μαρτίου 2016

Όμορφες στιγμές από τον εκκλησιασμό και την Παρέλαση της 25ης Μαρτίου 2016 στο Φιλώτα! Αν και ο καιρός δεν ήταν ιδιαίτερα ευνοϊκός παρ” αυτά ήταν πολύ όμορφα. Μερικές φωτογραφίες από την παρουσία  του σχολείου μας στις εκδηλώσεις.

ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΦΙΛΩΤΑΣ 25-3-2016 (15) ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΦΙΛΩΤΑΣ 25-3-2016 (14) ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΦΙΛΩΤΑΣ 25-3-2016 (13) ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΦΙΛΩΤΑΣ 25-3-2016 (12) ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΦΙΛΩΤΑΣ 25-3-2016 (11) ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΦΙΛΩΤΑΣ 25-3-2016 (10) ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΦΙΛΩΤΑΣ 25-3-2016 (9) ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΦΙΛΩΤΑΣ 25-3-2016 (8) ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΦΙΛΩΤΑΣ 25-3-2016 (7) ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΦΙΛΩΤΑΣ 25-3-2016 (6) ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΦΙΛΩΤΑΣ 25-3-2016 (5) ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΦΙΛΩΤΑΣ 25-3-2016 (4) ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΦΙΛΩΤΑΣ 25-3-2016 (3) ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΦΙΛΩΤΑΣ 25-3-2016 (2)

Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στο σχολείο μας

Αποτύπωση τυπικού σκηνικού χρήσης του διαδραστικού Προτζέκτορα.

Αποτύπωση τυπικού σκηνικού χρήσης του διαδραστικού Προτζέκτορα.

Σήμερα λάβαμε Email από το Υπουργείο Παιδείας για τη χρησιμότητα των Τεχνολογιών στο δημόσιο σχολείο.

Το σχολείο μας τα τελευταία 4 χρόνια έχει κάνει μεγάλη προσπάθεια να «εισέλθει» στη σύγχρονη εποχή με στόχο την αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). 

Οι φωτογραφίες είναι από διαδραστικούς προβολείς που χρησιμοποιούμε στο σχολείο

Οι φωτογραφίες είναι από διαδραστικούς προβολείς που χρησιμοποιούμε στο σχολείο

Διαδραστικοί μολύβια

 

 

 

Όλες οι αίθουσες του σχολείου είναι εξοπλισμένες με Ηλεκτρονικό Υπολογιστή συνδεδεμένο με διαδραστικό βιντεοπροβολέα που «δίνει ζωή» στον λευκό πίνακα μαρκαδόρου. Όλοι οι υπολογιστές είναι συνδεδεμένοι μεταξύ τους και έχουν σύνδεση ιντερνέτ. Έτσι μπορούν να έχουν άμεση και ταχύτατη πρόσβαση σε ιστοσελίδες εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος. Διαδραστικοί χάρτες, γλωσσολογικές πληροφορίες, ψηφιακή μορφή των βιβλίων και διαδραστική παρέμβαση ή επεξεργασία αυτών, διαδραστικά παιχνίδια, εκπαιδευτικά βίντεο, ηλεκτρονικά εικονικά εργαλεία,  κ.ά. αποτελούν καθημερινότητα στις αίθουσες. Οι εκπαιδευτικοί έχουν εκπαιδευτεί με εσωτερική επιμόρφωση και άσκηση να αξιοποιούν όλη αυτήν την τεχνολογική φιλοσοφία. Και φυσικά κάθε μέρα προστίθεται και ένα καινούργιο στοιχείο, μια καινούργια τεχνική προς χρήση και ουσιαστική αξιοποίηση του όλου concept.

Κατά συνέπεια η καινοτομία της προηγούμενης μέρας προκύπτει ως υποδομή της καινοτομίας της επομένης. 

Διαβάστε το μήνυμα το οποίο είναι γεμάτο προσεγγίσεις που εδώ και τέσσερα χρόνια αποτελεί σύνηθες φαινόμενο στο σχολείο μας:

«Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με σκοπό τη βελτίωση του δημόσιου σχολείου, προχωρά στην σταδιακή αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών όλων των σχολείων.

Στόχος είναι η δημιουργία ενός σχολείου το οποίο θα είναι καινοτόμο, ελκυστικό για τους μαθητές και θα παρέχει πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση για όλους, σε ένα αναβαθμισμένο σχολικό περιβάλλον μέσα στο οποίο οι εκπαιδευτικοί διευκολύνονται να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες και να αναπτύξουν τις ικανότητες των μαθητών. Σε αυτό θα συμβάλλει και η αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ).

Η αναβάθμιση αφορά συγκεκριμένες παρεμβάσεις στις ψηφιακές υποδομές του σχολείου που βελτιώνουν την παιδαγωγική – διδακτική διαδικασία. Θα αφορά υπολογιστές, συστήματα ρομποτικής και αισθητήρων, τρισδιάστατους εκτυπωτές και βοηθητικό εξοπλισμό και θα στηρίζεται σε ανοιχτές τεχνολογίες και πρότυπα, καθώς η χρήση των ανοιχτών τεχνολογιών:

(α) Συμβάλει στην ανάπτυξη της καινοτομίας, της δημιουργικότητας και της ανάπτυξης δεξιοτήτων των μαθητών, ενώ ταυτόχρονα δημιουργείται ένα σχολείο πιο ελκυστικό και ενδιαφέρον για τη μαθητική κοινότητα, καλλιεργώντας την διερευνητική μάθηση

(β) Παρέχει πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση για όλους,

(γ) Ενισχύει τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιήσουν ένα σχολικό περιβάλλον αναβαθμισμένο με σύγχρονες υποδομές και παιδαγωγικές πρακτικές, ώστε να εκπαιδεύσουν μαθητές με τις δεξιότητες που απαιτούνται από τον κόσμο του αύριο, όπως αυτός διαμορφώνεται σε παγκόσμιο αλλά και εθνικό επίπεδο.«

Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και δημοτικό σχολείο Φιλώτα

Τωρινοί και περσινοί μαθητές μας βραβεύτηκαν στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δήμου Φλώρινας από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ), Παράρτημα Φλώρινας για τις επιδόσεις τους σε διαγωνισμούς Μαθηματικών.
Συγχαρητήρια στο Γιώργο, στη Νάνσυ, στη Βηθλεέμ, στη Βάσω, στη Μελίνα, στην Αναστασία!
Πάντα τέτοια!!!
Υ.Γ. Ευχαριστούμε τη δασκάλα κα. Νίκη Μιχούλη για την παρουσία της στην εκδήλωση και τις φωτογραφίες!

ΝάνσηΓιώργος Βηθλεέμ Αναστασία, Εύα Μελίνα-Γιώργος-Νάνση

 

Η εθνική Νεανίδων Χάντμπολ στο σχολείο μας

Σήμερα είχαμε μια πολύ όμορφη και συνάμα άκρως ενδιαφέρουσα επίσκεψη! Μας επισκέφτηκε η Εθνική Ομάδα Νεανίδων του Handball της Ελλάδας. Οι αθλητικότατες και πανέμορφες νεάνιδες προετοιμάζονται για το τουρνουά της Κροατίας το οποίο θα κρίνει ποιες ομάδες θα προκριθούν στα τελικά του παγκόσμιου πρωταθλήματος.

Αναμνηστική φωτογραφία με εκπαιδευτικούς και τη Σχολική Σύμβουλο κα. Στέλλα Κασίδου

Αναμνηστική φωτογραφία με εκπαιδευτικούς και τη Σχολική Σύμβουλο κα. Στέλλα Κασίδου

Οι διεθνείς αθλήτριες επισκέφτηκαν όλες τις τάξεις. Ενημέρωσαν τους μαθητές και απάντησαν σε ερωτήσεις. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η προσέγγιση των κοριτσιών όσων αφορά τη ζωή του αθλητή, ο οποίος είναι ταυτόχρονα μαθητής, φοιτητής ή επιστήμονας. Διέκριναν την προτεραιότητα να είναι ο αθλητής και καλός μαθητής.

Ευχαριστούμε την ομοσπονδία του Χάντμπολ για την επιλογή του σχολείου μας. Να ευχηθούμε στην ομάδα καλούς αγώνες και πρόκριση στα τελικά!

ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (10)ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (9)ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (8) ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (7) ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (6) ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (4) ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (3) ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (1) ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (16) ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (15) ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (13) ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ (11)