Υλοποίηση της εκπαιδευτικής δράσης “Carbon Farming Schools” – “Σχολικοί Κήποι & Γεωργία του Άνθρακα”

IMG 20241018 121731
IMG 20241018 121731

Την Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Άνω Καλλινίκης, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών με τίτλο «Δημιουργώντας το δικό μας βιβλικό πάρκο: Οι φαρμακευτικές ιδιότητες των φυτών της Βίβλου», είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στην εκπαιδευτική δράση “Carbon Farming Schools”, που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την Open Farm με την υποστήριξη της ΔΕΗ. Στην προσπάθειά τους αυτή, είχαν τη βοήθεια των μαθητών/μαθητριών του Δημοτικού Σχολείου Κάτω Κλεινών.

Οι μαθητές/μαθήτριες και οι δάσκαλοί και των δύο σχολείων εκπαιδεύτηκαν στην κατασκευή και συντήρηση βιώσιμων σχολικών κήπων με την εφαρμογή αγροοικολογικών πρακτικών (γεωργία του άνθρακα).Συνεργαζόμενοι άψογα μεταξύ τους, δημιούργησαν λαχανόκηπο, βοτανόκηπο και εδώδιμο δάσος/food forestμε χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα και εφαρμογή πρακτικών βιολογικής και αναγεννητικής γεωργίας. Ταυτόχρονα, έμαθαν στην πράξη τα πλεονεκτήματα της εναλλαγής καλλιεργειών στο ίδιο χωράφι, τη σημασία της συγκαλλιέργειας και πήραν συμβουλές για την αντιμετώπιση εχθρών και ασθενειών με φυσικά σκευάσματα.

Η καθολική συμμετοχή και ο μεγάλος ενθουσιασμός όλων μας, αποτέλεσαν τα συστατικά επιτυχίας αυτής της βιωματικής εκπαιδευτικής δράσης, την οποία τίμησαν με την παρουσία τους η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας κ. Όλγα Μούσιου – Μυλωνά και η Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Φλώρινας κ. Σοφία Φουδούλη – Τζώτζη.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τη Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας, κ. Όλγα Μούσιου – Μυλωνά, η οποία είναι αρωγός και συμπαραστάτης σε κάθε προσπάθεια του Δημοτικού Σχολείου Άνω Καλλινίκης, την Αντιδήμαρχο Παιδείας του Δήμου Φλώρινας, κ. Σοφία Φουδούλη – Τζώτζη, η οποία στηρίζει τις δράσεις του σχολείου μας, τη Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου Κάτω Κλεινών, κ. Ελισάβετ Ποζατσίδου, η οποία αποδέχθηκε με πολλή χαρά την πρόσκληση που της απευθύναμε, και μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του σχολείου της μας επισκέφθηκαν και μας βοήθησαν στη δημιουργία του σχολικού μας κήπου. Φυσικά, ευχαριστούμε τον Γεωπόνο της Open Farm, κ. Παναγιώτη Παπαδόπουλο και την ομάδα του, για τη διοργάνωση των θεματικών βιωματικών εκπαιδευτικών εργαστηρίων.

Τέλος, οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τις επιχειρήσεις: ο «Φούρνος του Κώστα» και «Πορτοκαλάδα Φλώρινας – Ιτέα Ε.Π.Ε.» για τα κεράσματα που πρόσφεραν στα παιδιά.

 

Προγραμματισμός Σχεδίων Δράσεων των τάξεων

Τάξη (Α΄ + Β΄): Αριθμός μαθητών 9 – Καπολίτσα Αντιγόνη ΠΕ 70

1ος Θεματικός κύκλος: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

Υποενότητα 1: ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Ασφάλεια

Τίτλος Προγράμματος: Ασφαλώς κυκλοφορώ με το ποδήλατό μου

Περίοδος Υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος 2024

2ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποενότητα 1: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά

Τίτλος Προγράμματος: Για το δάσος μαθαίνω, δρω και δημιουργώ

Περίοδος Υλοποίησης: Δεκέμβριος 2024 – Ιανουάριος 2025

3ος Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Υποενότητα 1: Ανθρώπινα δικαιώματα και συμπερίληψη

Τίτλος Προγράμματος: Ο σχολικός εκφοβισμός χτυπά την πόρτα του σχολείου

Περίοδος Υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος 2025

4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία

Υποενότητα 1: STEM – Ρομποτική

Τίτλος Προγράμματος: Δημιουργία διαφήμισης (ραδιοφωνικής, τηλεοπτικής, αφίσας)

Περίοδος Υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος 2025

Τάξη (Γ΄ + Δ΄): Αριθμός μαθητών 4 – Δίβιου Ελευθερία ΠΕ 70

1ος Θεματικός κύκλος: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

Υποενότητα 1: ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Ασφάλεια

Τίτλος Προγράμματος: Νους υγιής εν σώματι υγιές

Περίοδος Υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος 2024

2ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποενότητα 1: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά

Τίτλος Προγράμματος: Η χλωρίδα και η πανίδα του τόπου μου

Περίοδος Υλοποίησης: Δεκέμβριος 2024 – Ιανουάριος 2025

3ος Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Υποενότητα 3: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός – διαφορετικότητα

Τίτλος Προγράμματος: Νοιάζομαι – Όχι διακρίσεις – Όλοι ίσοι

Περίοδος Υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος 2025

4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία

Υποενότητα 2: Επιχειρηματικότητα – Αγωγή σταδιοδρομίας – Γνωριμία με Επαγγέλματα

Τίτλος Προγράμματος: Χαρά και εργασία

Περίοδος Υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος 2025

Τάξη Ε΄: Αριθμός μαθητών 3 – Τσακμάκη Άννα – Μαρία ΠΕ 70

1ος Θεματικός κύκλος: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

Υποενότητα 2: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη

Τίτλος Προγράμματος: Γίνε ήρωας του διαδικτύου

Περίοδος Υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος 2024

2ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποενότητα 1: Φυσικές καταστροφές , Πολιτική προστασία

Τίτλος Προγράμματος: Φέρνουμε την φύση στην τάξη μας

Περίοδος Υλοποίησης: Δεκέμβριος 2024 – Ιανουάριος 2025

3ος Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Υποενότητα 2: Εθελοντισμός – διαμεσολάβηση

Τίτλος Προγράμματος: Εγώ και η κοινωνία

Περίοδος Υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος 2025

4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία

Υποενότητα 1: STEM – Ρομποτική

Τίτλος Προγράμματος: Σχεδιάζουμε ένα ρομπότ

Περίοδος Υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος 2025

Τάξη ΣΤ΄: Αριθμός μαθητών 8 – Περιβολάρη Μαρία ΠΕ 70

1ος Θεματικός κύκλος: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

Υποενότητα 2: Ψυχική και συναισθηματική υγεία – Πρόληψη

Τίτλος Προγράμματος: Μια εικόνα χίλιες λέξεις – Έμφυλη βία & τέχνη

Περίοδος Υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος 2024

2ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποενότητα 1: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά

Τίτλος Προγράμματος: Κήπος των ευχών, ο σχολικός μας κήπος

Περίοδος Υλοποίησης: Δεκέμβριος 2024 – Ιανουάριος 2025

3ος Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Υποενότητα 3: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός – διαφορετικότητα

Τίτλος Προγράμματος: Εγώ κι εσύ μαζί – Ελλάδα & Ευρώπη το σπίτι μας

Περίοδος Υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος 2025

4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία

Υποενότητα 2: Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα

Τίτλος Προγράμματος: Οι αόρατες αλυσίδες – Επαγγέλματα & στερεότυπα

Περίοδος Υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος 2025

Αγιασμός Σχολικού έτους 2024-2025

Αγαπητοί Γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός για την έναρξη της νέας Σχολικής Χρονιάς
θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου και ώρα 9:30 π.μ.
στον αύλειο χώρο του Σχολείου μας.

Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διαδασκόντων του Σχολείου σας εύχονται
Καλή και Δημιουργική σχολική χρονιά!!

image

Συνοπτική Έκθεση του Εκπαιδευτικού Έργου σχ. έτους 2023-2024



Λήψη αρχείου

Συμμετοχή στη διαδικτυακή ημερίδα του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών «ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΜΗ ΣΒΕΝΝΥΤΕ»

Την Τετάρτη 22 Μαΐου 2024 πραγματοποιήθηκε η 3η διαδικτυακή εκπαιδευτική ημερίδα, με διεθνή συμμετοχή, του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών με τίτλο «ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΜΗ ΣΒΕΝΝΥΤΕ». Η ημερίδα, η οποία τελεί υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Εργαστήριο Παιδαγωγικής του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ και το «Θεολογικό Εργαστήριο». Στην εν λόγω ημερίδα, παρουσιάστηκαν εκπαιδευτικές δράσεις 15 σχολικών μονάδων από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Το σχολείο μας είχε τη μεγάλη τιμή και χαρά να συμμετάσχει στην ημερίδα με την εκπαιδευτική δράση «Πλέκοντας κουλτούρα και προστασία του περιβάλλοντος στο χώρο του σχολείου μας», η οποία εκπονήθηκε στα πλαίσια του περιβαλλοντικού εκπαιδευτικού προγράμματος του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών «Δημιουργώντας το δικό μας βιβλικό πάρκο: Οι φαρμακευτικές ιδιότητες των φυτών της Βίβλου». Η προαναφερθείσα εκπαιδευτική δράση υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το 5ο Δ.Σ. Πτολεμαΐδας, το 2ο Δ.Σ. Μουρικίου Ν. Κοζάνης και το 2ο Γυμνάσιο Άργους – Ορεστικού Ν. Καστοριάς (Σχολικό Δίκτυο Δυτικής Μακεδονίας). Στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε τις 15 επιλεγμένες παρουσιάσεις. Η δική μας παρουσίαση είναι η πρώτη στη σειρά:

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=tzK4dg2Ywxs

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στην κ. Ιωάννα Κλιάρη, υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών, για την εξαιρετική συνεργασία και υποστήριξη, που μας παρείχε καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από το σύνολο των δράσεων, που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος.

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

1 1

2 

 

ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑ: ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

3

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

4

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ LAPBOOK

5

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΒΑΛΙΤΣΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ

6

ΕΙΣΗΓΗΣΗ Π. ΧΡΗΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ

7

ΕΙΣΗΓΗΣΗ & ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΕΩΠΟΝΟ – ΥΠ. ΔΡ. ΙΩΣΗΦ ΣΙΣΤΑΝΗ

8

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ Δ.Σ. ΑΝΩ ΚΑΛΛΙΝΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΡ. ΤΡΥΦΩΝΑ ΓΙΑΓΚΟΥΛΗ

9

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΒΛΑΤΑΔΩΝ

10

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΟΕΝΕΦ

11

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΣΠΗΛΙΟ

12 1

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΜΕ ΤΟ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚεραμιδΑγιοΓραφήματα

13

Διαδικτυακή συνάντηση με την Κάρμεν Ρουγγέρη

Την Παρασκευή 12 Απριλίου 2024, οι μαθητές/μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν την καταξιωμένη και αξιαγάπητη ηθοποιό, σκηνοθέτη και συγγραφέα παιδικών παραμυθιών, κ. Κάρμεν Ρουγγέρη, σε μια υπέροχη αφήγηση του παραμυθιού της Πηνελόπης Δέλτα “Το μαγικό κλειδί”. Η κ. Ρουγγέρη μας μετέφερε με εύληπτο τρόπο σε έναν κόσμο μαγικό επιτυγχάνοντας όχι μόνο την ψυχαγωγία όλων ημών, αλλά και την διδαχή εννοιών όπως η πίστη, η ελπίδα, η αγάπη.
Αμέσως μετά το τέλος της αφήγησης, οι μικροί και μεγάλοι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν με την κ. Ρουγγέρη. Της απηύθυναν ερωτήματα αναφορικά με το θέατρο, τη συγγραφή παραμυθιών, τις προσωπικές και επαγγελματικές επιλογές της, τα οποία απάντησε με μεγάλη χαρά.
Σας ευχαριστούμε πολύ για τη μεγάλη τιμή που μας κάνατε, κ. Ρουγγέρη! Εις το επανιδείν!

Αποκτώ παιδεία – Αλλάζω νοοτροπία

Ευχαριστούμε θερμά τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης, κ. Όλγα Μούσιου Μυλωνα, τον Διοικητή της Τροχαίας Φλώρινας, κ. Δημήτριο Γκίνη και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης ΠΕ70, κ. Θεόφιλο Κατσιανίδη, που παρευρέθηκαν στο σχολείο μας για τη διεξαγωγή της κλήρωσης ενός ποδηλάτου, που κέρδισε το Δ.Σ. Άνω Καλλινίκης στα πλαίσια της συμμετοχής του στις δράσεις για την Οδική Ασφάλεια «Αποκτώ παιδεία – Αλλάζω νοοτροπία. Η Οδική Ασφάλεια είναι ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα, που απαιτεί διαρκή εγρήγορση σε όλα τα επίπεδα. Με την παρουσία σας στο σχολείο μας καταδείξατε την ουσιαστική σημασία της εκπαίδευσης για την υιοθέτηση των κανόνων της σωστής οδικής συμπεριφοράς.

 

Eπιμορφωτική δράση ρομποτικής από το ΠΕΚΤΠΕ Φλώρινας

Την Τρίτη, 12 Μαρτίου 2024, οι μαθητές/μαθήτριες των Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξεων του Σχολείου μας έζησαν μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία.
Οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής του Πόλου ΠΕΚΤΠΕ Φλώρινας επισκέφτηκαν το  Σχολείο μας και εισήγαγαν τα παιδιά στην εκπαιδευτική ρομποτική. Συγκεκριμένα, στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θέμα το Διάστημα και κάνοντας χρήση ρομπότ LEGO, οι μαθητές/μαθήτριες κατασκεύασαν έναν πύραυλο, τον προγραμμάτισαν και τον εκτόξευσαν. Ο συνεργατικός και παιγνιώδης χαρακτήρας της εν λόγω διδακτικής προσέγγισης, αφενός προώθησε τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητες των παιδιών κι αφετέρου ενθάρρυνε την απόκτηση νέων γνώσεων, την καλλιέργεια κριτικής σκέψης και την εξοικείωσή τους με τους υπολογιστές.
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Σωτήρη Γεωργίου και την κ. Έλενα Οικονομίδου για την εξαιρετική παιδαγωγική τους προσέγγιση.
Ευελπιστούμε να έχουμε ξανά την ευκαιρία της από κοινού υλοποίησης παιδαγωγικών δραστηριοτήτων ρομποτικής.

Επισκέψεις του Δημοτικού Σχολείου Άνω Καλλινίκης στον ΟΕΝΕΦ και το Θέατρο

Τη Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Άνω Καλλινίκης πραγματοποίησαν εκπαιδευτικές επισκέψεις. Ο πρώτος προορισμός ήταν το Πολιτιστικό Κέντρο Φλώρινας «Θεόδωρος Αγγελόπουλος», όπου παρακολούθησαν τη θεατρική απόδοση του αλληγορικού παραμυθιού του Αντουάν ντε Σαιντ – Εξυπερύ «Ο μικρός πρίγκιπας». Μέσα από το συναρπαστικό γαλαξιακό του ταξίδι ο ομώνυμος ήρωας παραδίδει μαθήματα ανθρωπιάς, αλληλεγγύης, ανθρώπινων σχέσεων, αλλά και αγάπης για το περιβάλλον. Οι αξίες της αγάπης, της φιλίας, της αφοσίωσης, της αποδοχής και της εμπιστοσύνης αναδεικνύονται μέσα από τις περιπέτειες του μικρού πρίγκιπα, ο οποίος αντιστέκεται στην πλεονεξία και επιμένει να αντιλαμβάνεται τον κόσμο με την ψυχή του, καθώς όπως λέει και ο ίδιος «μόνο με την καρδιά βλέπεις καλά… την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια…»

Στη συνέχεια, οι μαθητές/μαθήτριες επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις του Ομίλου Ενεργών Νέων Δυτικής Μακεδονίας – Europe Direct Δυτικής Μακεδονίας. Εκεί τους υποδέχθηκε ο πρόεδρος του Ομίλου Ενεργών Νέων Φλώρινας, Δρ. Κωνσταντίνος Φιλιππίδης, ο οποίος μετά από ένα σύντομο χαιρετισμό έκανε μια συνοπτική παρουσίαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πιο συγκεκριμένα, με τη βοήθεια ενός χάρτη της Ευρώπης συζήτησε μαζί τους για την Ιστορία της Ένωσης, ενώ τους βοήθησε να κατανοήσουν την ευρύτητα της έννοιας του πολίτη και τη διεύρυνσή της από το τοπικό στο ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ακολούθως, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε επιδαπέδιο αλληλεπιδραστικό παιχνίδι, που αφορούσε την κλιματική αλλαγή. Με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο συνειδητοποίησαν αφενός το βαθμό της δικής τους ευθύνης απέναντι στο περιβάλλον, και αφετέρου πως ακόμα και οι απλές καθημερινές συνήθειες μπορούν να επηρεάσουν ολόκληρο τον πλανήτη.

Λίγο πριν την αναχώρησή μας από τις εγκαταστάσεις του ΟΕΝΕΦ μια ευχάριστη έκπληξη μας περίμενε. Τα στελέχη της ομάδας έργου του ΟΕΝΕΦ μοίρασαν σε όλους μας, εκπαιδευτικούς και μαθητές/μαθήτριες, αναμνηστικά δωράκια και έντυπο υλικό/εκδόσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου Άνω Καλλινίκης εκφράζουν τις θερμές ευχαριστίες τους στον κ. Κωνσταντίνο Φιλιππίδη και τα στελέχη της ομάδας έργου του ΟΕΝΕΦ όχι μόνο για τη φιλοξενία, αλλά και επειδή ανέλαβαν την ασφαλή μεταφορά εκπαιδευτικών και μαθητών τόσο στο χώρο τους όσο και στο Πολιτιστικό Κέντρο Φλώρινας.

Η Διευθύντρια του Σχολείου

Πασχαλιά Κυριάκου

Η Kινητή Βιβλιοθήκη στο Δ.Σ. Άνω Καλλινίκης

Την Τρίτη 5 Μαρτίου 2024 επισκέφθηκε το σχολείο μας η Κινητή Βιβλιοθήκη της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Φλώρινας «Βασιλικής Πιτόσκα».  Οι μαθητές όλων των τάξεων με περισσή χαρά και ενθουσιασμό μπήκαν στο ειδικά διαμορφωμένο όχημα, άκουσαν προσεκτικά τις χρήσιμες συμβουλές των βιβλιοθηκονόμων για τον τρόπο επιλογής ενός βιβλίου και υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτικών τους διάλεξαν τα βιβλία, που τους ενδιέφεραν. Ευχαριστούμε θερμά την Κινητή Βιβλιοθήκη, που κατέστησε πιο εύκολη την πρόσβαση των μαθητών του σχολείου μας στο βιβλίο.

Ενδοσχολική επιμορφωτική δράση

Τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024 υλοποιήθηκε στο σχολείο μας ενδοσχολική επιμορφωτική δράση με τίτλο «Ασφαλής χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά» με εισηγητή τον κ. Κωνσταντίνο Μπάτζιο, καθηγητή πληροφορικής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας. Η δράση αποσκοπούσε στην προώθηση της ασφαλούς και θετικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας και ως εκ τούτου απευθύνονταν τόσο σε γονείς όσο και σε εκπαιδευτικούς. Ο κ. Μπάτζιος κατά την εισήγησή του διαπραγματεύτηκε τα ακόλουθα θέματα:

  • Γονικός έλεγχος στη χρήση του διαδικτύου
  • Μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Κίνδυνοι στο διαδίκτυο
  • Κανόνες ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς

Μετά το τέλος της εισήγησης, ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση και γόνιμος διάλογος μεταξύ του κ. Μπάτζιου και των παρευρισκόμενων εκπαιδευτικών και γονέων, κατά την οποία θίχτηκαν θέματα αναφορικά με τη χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά, που προβληματίζουν όλους μας.

Ευχαριστούμε θερμά τόσο τον κ. Μπάτζιο για την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα παρουσίασή του, όσο και τους παρευρισκόμενους γονείς, που με τη συμμετοχή τους αγκάλιασαν τη δράση.

Εγγραφές μαθητών στα δημοτικά σχολεία για το σχολικό έτος 2024 – 2025

Σας γνωστοποιούμε ότι οι αιτήσεις για την εγγραφή μαθητών/μαθητριών που θα φοιτήσουν για πρώτη φορά στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου για το σχολικό έτος 2024 – 2025 θα πραγματοποιηθούν

Από 1 έως 20 Μαρτίου 2024

Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Κατά το σχολικό έτος 2024 – 2025 στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1 – 1 – 2018 έως και 31 – 12 – 2018.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομιστούν από τους γονείς και κηδεμόνες κατά την εγγραφή στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου είναι τα ακόλουθα:

  1. Αίτηση εγγραφής στην Α΄ Δημοτικού (Υπάρχει στα δικαιολογητικά που θα σας δοθούν).

  2. Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου για την εγγραφή στο Δημοτικό Σχολείο (Θα σας δοθεί από το Νηπιαγωγείο).

  3. Επίδειξη του Βιβλιαρίου Εμβολίων του Παιδιού ή προσκόμιση άλλου στοιχείου από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.

  4. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Υπάρχει στα δικαιολογητικά που θα σας δοθούν – Πρέπει να συμπληρωθεί από παιδίατρο).

  5. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο διαπιστώνεται η διεύθυνση κατοικίας του/της μαθητή/τριας (Λογαριασμός ΔΕΗ, ΟΤΕ κ.τ.λ.).

  6. Δήλωση γονέα για την εγγραφή του μαθητή στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα (Υπάρχει στα δικαιολογητικά που θα σας δοθούν).

  7. Υπεύθυνη Δήλωση γονέα για την μετακίνηση του μαθητή στο σχολείο (Υπάρχει στα δικαιολογητικά που θα σας δοθούν).

  8. Δήλωση στοιχείων εγγραφής (Υπάρχει στα δικαιολογητικά που θα σας δοθούν).

Η Δ/ντρια του Σχολείου

Πασχαλιά Κυριάκου

Ενδοσχολικές Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, που εορτάζεται ετησίως στις 9 Φεβρουαρίου, ημέρα θανάτου του Διονυσίου Σολωμού, του εθνικού ποιητή της Ελλάδας, διοργανώθηκαν στο σχολείο μας σχετικές δράσεις με τους μαθητές των Γ΄- Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεων υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών: Πασχαλιά Κυριάκου, Μαρία Περιβολάρη και Φανή Σιούτη.

Οι μαθητές της Γ΄ – Δ΄ τάξης αρχικά παρακολούθησαν μια ολιγόλεπτη εισήγηση από την εκπαιδευτικό κ. Πασχαλιά Κυριάκου με θέμα: «Το γλωσσικό ταξίδι μέσα στον χρόνο». Στη συνέχεια, αναζήτησαν στο διαδίκτυο αποφθέγματα αναφορικά με την ελληνική γλώσσα προσώπων αδιαμφισβήτητου κύρους, τα οποία κατέγραψαν στα τετράδιά τους. Τέλος, με την βοήθεια της κ. Φανής Σιούτη δημιούργησαν τη δική τους αφίσα.

Οι μαθητές της Ε΄ – ΣΤ΄ τάξης κατ’ αρχάς παρακολούθησαν μια σύντομη εισήγηση από την εκπαιδευτικό κ. Πασχαλιά Κυριάκου με θέμα: «Η επίδραση της ελληνικής σε άλλες γλώσσες», κατά την οποία αναφέρθηκαν χαρακτηριστικά παραδείγματα (αγγλικά: history, γερμανικά: geographie, ισπανικά: psicologia), ενώ έγινε λόγος για τη γλώσσα Γκρίκο (π.χ. I glossa stea (οστέα) en echi ce stea clanni: Η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει και κόκκαλα τσακίζει: Παροιμία από το Ροχούδι της Καλαβρίας) και τη μουσική παράδοση των ελληνόφωνων της Κάτω Ιταλίας. Κατόπιν, με την κ. Μαρία Περιβολάρη παρακολούθησαν βίντεο του Ελληνικού ΥΠΕΞ για την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, καθώς και το ισπανικό τραγούδι με τις ελληνικές λέξεις «Mi Ultimo Tango en Atenas», που ερμηνεύουν οι APURIMAC σε συνεργασία με την Έλλη Πασπαλά.

Εισήγηση του κ. Παύλου Ιωαννίδη με θέμα «Μέλισσα…ένας κόσμος μαγικός»

Στα πλαίσια του προγράμματος του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών «Δημιουργώντας το δικό μας βιβλικό πάρκο: Οι φαρμακευτικές ιδιότητες των φυτών της Βίβλου», ο κ. Παύλος Ιωαννίδης, Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ερασιτέχνης μελισσοκόμος, αποδεχόμενος την πρόσκλησή μας επισκέφτηκε το σχολείο μας την Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024 και μας μίλησε για τον μαγικό κόσμο των μελισσών. Μας εξήγησε την κοινωνική οργάνωση των μελισσών και τον τρόπο της μεταξύ τους επικοινωνίας, ενώ έκανε εκτενή αναφορά στα προϊόντα που παράγονται από τις μέλισσες (μέλι, βασιλικός πολτός, πρόπολη, κερί). Οι μαθητές παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον την παρουσίαση του κ. Ιωαννίδη, ενώ στη διαλογική συζήτηση που ακολούθησε του έκαναν εύστοχες ερωτήσεις. Στο τέλος της παρουσίασης, όλα τα παιδιά δοκίμασαν μέλι δικής του παραγωγής. Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Παύλο Ιωαννίδη για την εξαιρετική του παρουσίαση.

Διαδικτυακή συνάντηση σχολείων δικτύου ΠΙΠΜ

Στα πλαίσια του Προγράμματος του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών «Δημιουργώντας το δικό μας βιβλικό πάρκο: Οι φαρμακευτικές ιδιότητες των φυτών της Βίβλου», που υλοποιείται κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά στο σχολείο μας, τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση των μαθητών της Ε΄ και Στ΄ Τάξης του σχολείου μας με τους μαθητές των άλλων 3 σχολείων του δικτύου (5ο Δ.Σ. Πτολεμαΐδας, 2ο Δ.Σ. Μουρικίου Ν. Κοζάνης και 2ο Γυμνάσιο Άργους – Ορεστικού Ν. Καστοριάς). Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα μαθητές συζήτησαν για τις έως τώρα δράσεις τους, αντάλλαξαν τις απόψεις τους και ανανέωσαν το ραντεβού τους για επόμενη διαδικτυακή ή δια ζώσης συνάντηση.

Ευχαριστήριο προς τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων

Την Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024 στο Δημοτικό Σχολείο Άνω Καλλινίκης, αμέσως μετά από τον καθιερωμένο εκκλησιασμό για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών, πραγματοποιήθηκε η κοπή βασιλόπιτας.

Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τις βασιλόπιτες που προσέφερε τόσο στους μαθητές/τριες όσο και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, καθώς και τα δώρα που συνόδευαν το φλουρί.

Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείο εύχονται σε όλους υγεία και μια καλή και ευλογημένη χρονιά.

Vasilopita

Παρακολούθηση Εκπαιδευτικού Προγράμματος ΚΟΘ

Tην Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2024 οι μαθητές του σχολείου μας παρακολουθήσαν μέσω live streaming το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης με τίτλο «Ο Πέτρος και ο λύκος του Sergei Prokofiev». Με οδηγό τη μουσική, το λόγο και την εικόνα ξεδιπλώθηκε στην οθόνη της αίθουσας τελετών το συμφωνικό παραμύθι  για παιδιά, ένα μουσικό έργο για ορχήστρα και αφηγητή, του Sergei Prokofiev «Ο Πέτρος και ο λύκος». Οι μαθητές/μαθήτριές μας ταξίδεψαν στον μαγικό κόσμο της μουσικής του σπουδαίου αυτού συνθέτη μέσα από ένα ευφάνταστο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ

Την Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2024 επισκέφθηκε το σχολείο μας ομάδα Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων του ΚΕΔΑΣΥ Φλώρινας με σκοπό την υλοποίηση επιμορφωτικής δράσης με θέμα «Διαχείριση Ενδοσχολικών Συγκρούσεων». Η δράση εντάσσεται στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα του 3ου Θεματικού κύκλου: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη». Οι μαθητές/μαθήτριες όλων των τάξεων συμμετείχαν ενεργά σε βιωματικές δραστηριότητες υπό την καθοδήγηση των εισηγητών του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Φλώρινας: Ευδοξίας Αλεξοπούλου (ΠΕ30), Κωνσταντίνου Τρύφων (ΠΕ30) και Ιωάννη Σκενδέρη (ΠΕ23). Ακολούθησε εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση με το Σύλλογο Διδασκόντων αναφορικά με ζητήματα διαχείρισης της συμπεριφοράς των μαθητών.

Ευχαριστούμε θερμά το ΚΕΔΑΣΥ Φλώρινας για την άμεση ανταπόκρισή του στην πρόσκλησή μας.

Ασφαλής επιστροφή στα σχολεία – Οδηγίες ΕΟΔΥ (Ιαν 2024)

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ευχόμαστε Καλή και Ευλογημένη Νέα Χρονιά!

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως σύμφωνα με τις από 04-01-2024 οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), και προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης των λοιμώξεων του αναπνευστικού (λοιμώξεις από τον ιό SARS-CoV-2, γρίπη κ.α.) στο σχολικό περιβάλλον συστήνεται η τήρηση των ακόλουθων βασικών μέτρων από εκπαιδευτικούς, μαθητές και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:

  • Τακτικό πλύσιμο των χεριών
    • Όταν τα χέρια είναι εμφανώς λερωμένα (σαπούνι και νερό)
    • Πριν και μετά: -Την προετοιμασία ή χορήγηση γεύματος – Το γεύμα – Τη χρήση της τουαλέτας
    • Το πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, θα ακολουθείται από προσεκτικό στέγνωμα με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.

    • Εναλλακτικά, συστήνεται η εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος.
  • Καλός αερισμός των εσωτερικών χώρων διδασκαλίας. Συστήνεται να ανοίγονται τα παράθυρα τακτικά για τη βελτίωση του αερισμού.
  • Αποφυγή ανεπαρκώς αεριζόμενων χώρων με συνωστισμό ατόμων (π.χ. διάδρομοι, σκάλες, χρήση ασανσέρ).
  • Αποφυγή συγκεντρώσεων πολλών ατόμων – τήρηση φυσικών αποστάσεων.
  • Αποφυγή αγγίγματος προσώπου, μύτης, ματιών και στόματος και πλύσιμο των χεριών καλά πριν και μετά από αυτό.

  • Βήχας ή φτέρνισμα στον αγκώνα ή σε χαρτομάντιλο. Αν χρησιμοποιηθεί χαρτομάντιλο, θα πρέπει να πεταχτεί προσεκτικά μετά από μία μόνο χρήση και να ακολουθήσει πλύσιμο των χεριών.

  • Εάν κάποιος/α μαθητής/τρια παρουσιάζει συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού (πονόλαιμο, βήχα, καταρροή) ή έχει θετικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου για αναπνευστικό παθογόνο όπως SARS-CoV-2, ιό γρίπης ή RSV, συστήνεται να παραμένει στο σπίτι και να περιορίσει τις επαφές του με άλλα άτομα.

  • Η παραμονή στο σπίτι συστήνεται μέχρι την υποχώρηση ή βελτίωση των συμπτωμάτων και την ολοκλήρωση τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών σκευασμάτων).

Σας παρακαλούμε για την τήρηση των ανωτέρω και σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συνεργασία.

Χριστουγεννιάτικη Γιορτή 2023

IMG 20231221 094331
IMG 20231221 094331

Μέσα σε μια μαγευτική ατμόσφαιρα, οι μαθητές και μαθήτριες του Νηπιαγωγείου και όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Άνω Καλλινίκης έλαβαν μέρος στη χριστουγεννιάτικη γιορτή δίνοντας τον καλύτερο εαυτό τους με περίσσιο κέφι, ενθουσιασμό και γιορτινή διάθεση.

Η γιορτή ξεκίνησε με τις χορογραφίες και τα ποιηματάκια των μαθητριών του Νηπιαγωγείου. Ακολούθησε η θεατρική διασκευή του κλασικού παραμυθιού «Τα Χριστούγεννα του μπαρμπα Πανώφ». Οι μαθητές με τις ερμηνείες τους μας μετέφεραν αριστοτεχνικά στον κόσμο του μοναχικού γερο – τσαγκάρη που περίμενε έναν ξεχωριστό επισκέπτη ανήμερα των Χριστουγέννων. Μας συγκίνησαν βαθύτατα και απέδειξαν σε όλους μας πως τα Χριστούγεννα είναι γιορτή χαράς, αγάπης, αλληλεγγύης και ανθρωπιάς.

Αξίζουν τα θερμά μας συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, που υπό την καθοδήγηση της κ. Μαρίας Περιβολάρη, μας χάρισαν μοναδικές στιγμές χαράς και συγκίνησης.

Η ευλογία της Γέννησης του Θεανθρώπου ας φέρει σε όλους μας υγεία, αγάπη, ειρήνη, ευτυχία κι ελπίδα για το μέλλον!