Σχολικό Ημερολόγιο

Αξιοποίηση πολυμεσικού υλικού με χρήση Τ.Π.Ε. για την ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (e-learning) ΕΠΕΤΕΙΑΚΩΝ ΗΜΕΡΩΝ. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές δημοτικού

Οδηγίες πλοήγησης και μελέτης

Αγαπητοί φίλοι επισκέπτες,

Σας καλωσορίζω στο ιστολόγιό μου το οποίο δημιούργησα εν καιρώ καραντίνας από ανάγκη για συνεισφορά και επικοινωνία αναζητώντας διέξοδο στους προβληματισμούς των ημερών.  
Σκοπός δημιουργίας του ιστολογίου  

Σκοπός του ιστολογίου είναι να κάνει πιο ενδιαφέρουσες και δημιουργικές τις μέρες που εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά μένουμε σπίτι. Πρόκειται για μία προσπάθεια διδασκαλίας των επετειακών ημερών του έτους με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τα όποια μέσα και δυνατότητες διαθέτει ένα blog και το διαδίκτυο.Καθώς φέτος έχω παράλληλη στήριξη αποφάσισα να αξιοποιήσω υλικό που να αφορά όχι τόσο στην επανάληψη και εμπέδωση των μαθησιακών αντικειμένων αλλά στη φιλαναγνωσία, στην εμπλοκή των μαθητών με τις τέχνες και τις δημιουργικές δραστηριότες.

Προκειμένου να μη μας ξεφεύγουν καθημερινές χαρές θα προσπαθώ να καταχωρώ ένα μικρό θαύμα την ημέρα. Αυτό μπορεί να είναι η ανακάλυψη ή αποκάλυψη ενός ποιήματος, η φωτογραφική αποτύπωση μιας στιγμής, η ανάκτηση μιας παλιάς ανάμνησης, η επανασύνδεση με χαμένα πρόσωπα,  η απόπειρα δημιουργίας καινούριου φαγητού ή μίας μικρής μελωδίας ή απλά μία όμορφη σκέψη.

🙂 Ένα ιστολόγιο δεν αντικαθιστά σε καμία περίπτωση τη συμβατική τάξη που όλοι αγαπάμε.
Μπορεί όμως να λειτουργήσει συμπληρωματικά στη βάση μιας καλής συνεργασίας με τους γονείς συνεισφέροντας  στην εν δυνάμει αυτονομία των μαθητών.

Οδηγός Πλοήγησης

Στο μενού πλοήγησης πάνω οριζόντια και στην πρώτη στήλη δεξιά βρίσκονται οι σελίδες του ιστολογίου, δηλαδή οι μήνες του έτους και οι εορταστικές διακοπές του Πάσχα, των Χριστουγέννων και του Καλοκαιριού. Τα περιεχόμενα των σελίδων θα αποτελούν αναρτήσεις σε σχέση με τις Παγκόσμιες και Επετειακές Ημέρες, τις οποίες θα βρίσκετε από την αρχειοθέτηση στα μενού δεξιά, ανά ημερομηνίες στο ημερολόγιο ή ανά κατηγορίες. Εάν δε σας ανοίγει ολόκληρο το άρθρο πατήστε στην επικεφαλίδα όπου εμφανίζεται υπερσύνδεσμος-χεράκι. Στην πάνω δεξιά γωνία μπορείτε να κάνετε αναζήτηση στο ιστολόγιο. Στις στήλες δεξιά μπορείτε να βρείτε  τι έγινε “Σαν σήμερα”, τη δυνατότητα μετάφρασης του ιστολογίου (google translate) σε άλλες γλώσσες,  συνδέσμους προς αναζήτηση άγνωστων λέξεων σε online λεξικό και περαιτέρω πληροφοριών στο εγκυκλοπαιδικό λεξικό Wikipedia. Επίσης υπάρχει σύνδεσμος για έναν διαδραστικό πίνακα με ανακοινώσεις και post-it για να θυμόμαστε, για την  πρόγνωση του καιρού, για εορτολόγιο. 

Οδηγός Μελέτης

Οι αναρτήσεις θα γίνονται ημερολογιακά. Θα ξεκινούν με μία μικρή εισαγωγή στο θέμα και θα τίθενται προβληματισμοί με αφορμή τον εορτασμό της εκάστοτε Ημέρας. Είτε έχετε προηγούμενη εμπειρία για το θέμα ή όχι θα υπάρχουν υπερσύνδεσμοι πάνω στις λέξεις που θα οδηγούν στην διερεύνησή του. Όσοι έχουν άγνωστες λέξεις μπορούν να τις αναζητήσουν στο online λεξικό. Όσοι ενδιαφέρονται περαιτέρω μπορούν να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες στο Wikipedia. 

Στόχοι και δραστηριότητες

Για κάθε ανάρτηση θα αναφέρονται οι στόχοι της διδασκαλίας και για κάθε στόχο θα προτείνεται μία τουλάχιστον δραστηριότητα.

Οι αναρτήσεις θα περιλαμβάνουν πληθώρα δραστηριοτήτων τόσα από άλλα ιστολόγια όσο και δικές μου, προκειμένου να καλύψουν μαθητές από όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου.

Επειδή δε θα έχουν όλες οι δραστηριότητες τον ίδιο βαθμό δυσκολίας θα επισημαίνεται λεκτικά ή με εικονίδιο ποιες προορίζονται για τα μικρά παιδιά των πρώτων τάξεων του δημοτικού και ποιες για τα μεγαλύτερα.

Τα είδη των δραστηριοτήτων θα ποικίλουν: Μπορεί να είναι φόρμες αξιολόγησης (google forms) ή παιγνιώδεις δραστηριότητες με διαδραστικές online εφαρμογές τύπου κουίζ, γρίφοι, παζλ, σταυρόλεξα, κρεμάλες, ή μπορεί να έχουν τη συμβατική έντυπη μορφή και να δίνονται προς εκτύπωση. Μπορείτε να επιλέξετε οποιαδήποτε σας ταιριάζει, ανάλογα την ηλικία, τις ανάγκες και τις προτιμήσεις σας.

Απώτερος σκοπός των δραστηριοτήτων κάθε ενότητας είναι να μαθαίνει ο μαθητής πώς να μαθαίνει!  Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της διερεύνησης στις μηχανές αναζήτησης, την εξοικείωση με τα τεχνικά μέσα των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) και την ενεργό εμπλοκή των μαθητών σε συνεργατικά εργαλεία μάθησης που βοηθούν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ανάλυσης, κατανόησης, επικοινωνίας. 

Αρκετές βέβαια δραστηριότητες θα έχουν στόχο την ευαισθητοποίηση ή τη δημιουργικότητα, καθώς ό,τι κάνουμε βιωματικά το μαθαίνουμε καλύτερα και μας αφήνει όμορφα συναισθήματα. Η επιτυχία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης προκύπτει από το τρίπτυχο 1.Διερευνώ, 2. Ανακαλύπτω, 3. Δημιουργώ. Ο μαθητής θα βλέπει το υλικό, θα αλληλεπιδρά με τις δραστηριότητες και θα ανεβάζει την απάντησή του (αυτό που έχει να παραδόσει).

Αξιολόγηση και Ανατροφοδότηση

Κάποιες από τις δραστηριότητες θα δίνουν τη δυνατότητα άμεσης ανατροφοδότησης ή αυτοελέγχου ενώ κάποιες θα πρέπει να αποστέλλονται μέσω e-mail ή να αναρτούνται για ομαδική αξιολόγηση σε ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων.Επειδή δεν απευθύνομαι σε συγκεκριμένους μαθητές που να γνωρίζω τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες η διερεύνηση των αναγκών (με ερωτηματολόγιο ή εργαλείο δημοσκόπησης), το χρονικό περιθώριο που θα παρέχεται για την περαίωση της κάθε δραστηριότητας και ο χρόνος και ο τρόπος της ανατροφοδότησης υπόκεινται σε εσάς. 

Για οτιδήποτε χρειαστείτε μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου στο e-mail chmanousaki@gmail.com

Καλή σας πλοήγηση!

Υ.Γ.1.  Επειδή ο σχεδιασμός και η δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (εξ αε) είναι απαιτητική και χρονοβόρα διαδικασία η μορφή του ιστολογίου θα αλλάζει διαρκώς μέχρι να καταφέρει να προσομοιάζει με περιβάλλον ανταποκρινόμενο στις προδιαγραφές της εξαε. 

Υ.Γ.2. 

Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους εκάστοτε δημιουργούς τους. Παρακαλώ  οποιοσδήποτε παραγωγός ή καλλιτέχνης δεν συμφωνεί με κάποιο από αυτά, ή κάποιου θίγονται προσωπικά δεδομένα να επικοινωνήσει μαζί μου ώστε να διαγραφεί το ανάλογο περιεχόμενο.

 I do not own the rights. No copyright intended. Only for teaching and entertainment – All rights belong to the producers

Ευχαριστώ για την κατανόηση

Με εκτίμηση Manousaki Chrissi

Μανουσάκη Χρυσή

 

 

Translate

Νυχτοκάματα…

Σαν σήμερα

27/9/2004: Νταλίκα συγκρούεται με λεωφορείο του ΚΤΕΛ στο 173o χιλιόμετρο της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας, με αποτέλεσμα 7 μαθητές του Λυκείου Φαρκαδόνας να σκοτωθούν και 23 να τραυματιστούν.

Σεπτέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Μουσική επένδυση

Background audio track provided by Noises.Online under a CC 3.0 BY license.
Δεν υπάρχουν μελλοντικά γεγονότα.


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων