Με τα παιδιά της Γ΄ και της Δ΄ τάξης συζητήσαμε για το διάλειμμα. Πώς μπορούμε να διασκεδάζουμε, αλλά και να είμαστε ασφαλείς; Ευτυχώς τα παιδιά έχουν πολλές ιδέες! Αποφασίσαμε να τις καταγράψουμε και να τις μοιραστούμε μαζί σας! Κάθε βδομάδα θα σας δίνουμε καινούριες ιδέες! Αν ξέρετε κι εσείς παιχνίδια κατάλληλα για το διάλειμμα μοιραστείτε τα μαζί μας κι ελάτε να παίξουμε!
Το Γ1 προτείνει παιχνίδια με τα χέρια, πχ Πετάει πετάει ο γάιδαρος!
Ένα παιδί κάνει τη μάνα. Μαζεύονται όλα τα παιδιά γύρω από τη μάνα και ακουμπάνε το δείκτη τους σε ένα πεζούλι ή τραπέζι ή οτιδήποτε άλλο. Η μάνα ακουμπάει κι αυτή το δείκτη της και λέει: «Πετάει, πετάει …. ο αετός … ο γιατρός … το αηδόνι … το πεπόνι…» Όταν τα παιδιά ακούνε μια λέξη που «πετάει» πρέπει να σηκώσουν το δείκτη ψηλά. Αλλιώς πρέπει να αφήσουν το χέρι κάτω. Όποιος ξεγελαστεί, χάνει και κάνει μια αστεία μίμηση που θα του ζητήσει η μάνα.
Το Γ2 προτείνει Το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού
Κάποιος κρύβει ένα «θησαυρό». Οι φίλοι του ψάχνουν να τον βρουν ακολουθώντας στοιχεία / γρίφους που τους έχει ετοιμάσει.
Το Γ3 προτείνει Βασιλιάς – βασιλιάς
Τα παιδιά λένε στο βασιλιά. «Βασιλιά, βασιλιά με τα δώδεκα σπαθιά! Τι δουλειά;» «Τι δουλειά; Τεμπελιά». «Τεμπελιά; Γρήγορα δουλειά»! Μετά περιγράφουν με παντομίμα μια δουλειά και ο βασιλιάς προσπαθεί να τη βρει!
Το Δ1 προτείνει Το Σπασμένο Τηλέφωνο
Καθόμαστε ο ένας πλάι στον άλλο. Το πρώτο παιδί από δεξιά σκύβει στο αυτί του διπλανού του και του ψιθυρίζει μια λέξη πολυσύλλαβη, δύσκολη ή ασυνήθιστη, (πχ σκουλικοσκαθαρομυρμηγκότρυπα). Το παιδί που ακούει τη λέξη την επαναλαμβάνει, όπως την άκουσε και την κατάλαβε, στο αυτί του διπλανού του. Το τελευταίο παιδί σηκώνεται και τη φωνάζει δυνατά. Συνήθως, βέβαια, αυτή η λέξη δεν έχει καμιά σχέση με την αρχική.
Το Δ2 προτείνει Παντομίμα.
Με χειρονομίες και κινήσεις του σώματος μιμούμαστε επαγγέλματα, ταινίες ή ότι άλλο θέλουμε. Οι άλλοι προσπαθούν να βρουν αυτό που περιγράφουμε.
Το Δ3 προτείνει την Κολοκυθιά
Παίζεται με τρεις, αλλά και περισσότερους παίχτες. Το κάθε παιδί παίρνει ένα νούμερο. Μετά το παιδί που έχει το νούμερο 1, αρχίζει λέγοντας: «Στου παππού το περιβόλι, που το αγαπούμε όλοι, είναι μια κολοκυθιά, πλάι-πλάι στη ροδιά. Κάνει πέντε κολοκύθια στρογγυλά, μα την αλήθεια θα τα δώσει ο παππούς μποναμά της αλεπούς. Δυο θα δέσει στην ουρά της κι όλα τα άλλα στα παιδιά της”. ‘’Έπειτα ρωτάει : «Ποιος θα πάει στην αλεπού; “Ποιος θα της πάει τα κολοκύθια; ” Το ίδιο παιδί λέει “Να πάει το …” και το παιδί που έχει αυτό το νούμερο λέει ” γιατί να πάει το …; Να πάει το …” κλπ. Όποιο παιδί απαντήσει χωρίς να είναι το νούμερό του ή πει νούμερο που δεν υπάρχει ή ξεχαστεί, κάνει κάτι που του λέει η παρέα.