“Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω”
Το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων που επεξεργαστήκαμε στο 3ο Τμήμα έχει τίτλο “Δε μαλώνω, δε μαλώνω αγκαλιά μεγάλη απλώνω”. Ανήκει στη θεματική “Ζω καλύτερα – Ευ ζην” και συγκεκριμένα στην υποθεματική “Ασφάλεια και Πρόληψη”.
Σκοπός του εργαστηρίου είναι να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του σχολικού εκφοβισμού, να τηρούν τους κανόνες του σχολικού περιβάλλοντος, να κάνουν φιλίες, να αποτρέπουν τη βία όπου τη βλέπουν, να μην πληγώνουν τους άλλους και γενικά να διακρίνουν τις θετικές από τις αρνητικές συμπεριφορές.
Μέσα από πληθώρα δραστηριοτήτων προσεγγίζαμε το θέμα του σχολικού εκφοβισμού διεπιστημονικά και με τρόπους κατάλληλους για τις μικρές ηλικίες των παιδιών μας.
Αρχικά τα παιδιά σε ζευγάρια ζωγραφίζουν το ένα το άλλο και έπειτα σε τετραμελείς ομάδες κολλάνε σε χαρτί Α3 τα ανρθωπάκια που έχουν ζωγραφίσει και ομαδικά συζητούν και συναποφασίζουν τι άλλο θέλουν να περιέχει η ζωγραφιά τους. Μια πρώτη απόπειρα ομαδικής ζωγραφιάς που έβγαλε όμορφα αποτελέσματα.
Μετά από αυτή την πρώτη δραστηριότητα αφόρμησης ξεκινάμε να διερευνήσουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών και να δώσουμε έναν ορισμό στο Bullying (Ενδοσχολική Βία). Αρχικά χρησιμοποιήσαμε την ιδεοθύελλα για να καταγράψουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών κι έπειτα αξιοποιώντας το Μοντέλο του Frayer, έναν γραφικό οργανωτή που συντελεί στη διαφοροποίηση της μάθησης. Μέσω του γραφικού οργανωτή του Frayer και χρησιμοποιώντας εικόνες που ταξινόμησαν τα παιδιά ως παραδείγματα και αντιπαραδείγματα ενδοσχολικής βίας καταλήξαμε σε έναν ορισμό. Έπειτα, ατομικά ζωγραφίσαμε τι είναι Bullying και τι δεν είναι.
Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο Νταής του Σχολικού”, το επεξεργαστήκαμε, συζητήσαμε στην ολομέλεια για τις συμπεριφορές των ηρώων του βιβλίου, αξιοποιήσαμε τη ρουτίνα απόδοσης Δικαιοσύνης Παρόν-Παρελθόν- Μέλλον
(MakingitFairNow-Then-Later) και αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς το δικό μας βιβλίο εικονογραφώντας την ιστορία. Μπορείτε να το δείτε πατώντας στο ακόλουθο link.
https://read.bookcreator.com/GrbJjIn2vWYY3e8mdbZbq7wou503/x7R18luRQ5KsLrTTJCc00A
Διαβάσαμε την ιστορία της “Μιμής της Κουταλαυτούς” και την προσεγγίσαμε με διάφορες τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος (αφήγηση, ρόλος στον τοίχο, ομαδική και ατομική ζωγραφιά, ανακριτική καρέκλα κ.α)
Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Matt Mahurin “Bullying” μέσω της ρουτίνας σκέψης “Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι” κι έπειτα εμβαθύναμε με τη μεθοδολογία των 6 καπέλων της σκέψης.
Παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση “Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε” ( https://blogs.sch.gr/77nipthe/2024/10/19/ta-cheria-de-chtypane-ta-cheria-agapane/ ), διαβάσαμε το ομότιτλο παραμύθι στην τάξη μας και το επεξεργαστήκαμε.
Αξιοποιήσαμε το παραμύθι “Πες μου γιατί δεν πρέπει να δαγκώνω τα άλλα παιδιά” που έφερε ένας συμμαθητής μας στην τάξη.
Τέλος, για να διαδώσουμε παντού το μήνυμα της αγάπης, γράψαμε το δικό μας τραγούδι και φτιάξαμε μια αφίσα. Οι στίχοι του τραγουδιού γράφτηκαν στην τάξη με τη μέθοδο της δημιουργικής γραφής και η μουσική είναι αποτέλεσμα χρήσης Τεχνητής Νοημοσύνης.
Εδώ μπορείτε να ακούσετε το τραγούδι μας.