“Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω”

Το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων που επεξεργαστήκαμε στο 3ο Τμήμα έχει τίτλο “Δε μαλώνω, δε μαλώνω αγκαλιά μεγάλη απλώνω”. Ανήκει στη θεματική “Ζω καλύτερα – Ευ ζην” και συγκεκριμένα στην υποθεματική “Ασφάλεια και Πρόληψη”.

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του σχολικού εκφοβισμού, να τηρούν τους κανόνες του σχολικού περιβάλλοντος, να κάνουν φιλίες, να αποτρέπουν τη βία όπου τη βλέπουν, να μην πληγώνουν τους άλλους και γενικά να διακρίνουν τις θετικές από τις αρνητικές συμπεριφορές.

Μέσα από πληθώρα δραστηριοτήτων προσεγγίζαμε το θέμα του σχολικού εκφοβισμού διεπιστημονικά και με τρόπους κατάλληλους για τις μικρές ηλικίες των παιδιών μας.

Αρχικά τα παιδιά σε ζευγάρια ζωγραφίζουν το ένα το άλλο και έπειτα σε τετραμελείς ομάδες κολλάνε σε χαρτί Α3 τα ανρθωπάκια που έχουν ζωγραφίσει και ομαδικά συζητούν και συναποφασίζουν τι άλλο θέλουν να περιέχει η ζωγραφιά τους. Μια πρώτη απόπειρα ομαδικής ζωγραφιάς που έβγαλε όμορφα αποτελέσματα. 462557459 591851286619524 5897801536898418381 n

Μετά από αυτή την πρώτη δραστηριότητα αφόρμησης ξεκινάμε να διερευνήσουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών και να δώσουμε έναν ορισμό στο Bullying (Ενδοσχολική Βία).  Αρχικά χρησιμοποιήσαμε την ιδεοθύελλα για να καταγράψουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών κι έπειτα αξιοποιώντας το Μοντέλο του Frayer, έναν γραφικό οργανωτή που συντελεί στη διαφοροποίηση της μάθησης. Μέσω του γραφικού οργανωτή του Frayer και χρησιμοποιώντας εικόνες που ταξινόμησαν τα παιδιά ως παραδείγματα και αντιπαραδείγματα ενδοσχολικής βίας καταλήξαμε σε έναν ορισμό. Έπειτα, ατομικά ζωγραφίσαμε τι είναι Bullying και τι δεν είναι.

Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο Νταής του Σχολικού”, το επεξεργαστήκαμε, συζητήσαμε στην ολομέλεια για τις συμπεριφορές των ηρώων του βιβλίου, αξιοποιήσαμε τη ρουτίνα απόδοσης Δικαιοσύνης Παρόν-Παρελθόν- Μέλλον
(MakingitFairNow-Then-Later) και αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς το δικό μας βιβλίο εικονογραφώντας την ιστορία. Μπορείτε να το δείτε πατώντας στο ακόλουθο link.

https://read.bookcreator.com/GrbJjIn2vWYY3e8mdbZbq7wou503/x7R18luRQ5KsLrTTJCc00A

467472792 1356415858661862 166845986533514192 n

Διαβάσαμε την ιστορία της “Μιμής της Κουταλαυτούς” και την προσεγγίσαμε με διάφορες τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος (αφήγηση, ρόλος στον τοίχο, ομαδική και ατομική ζωγραφιά, ανακριτική καρέκλα κ.α)

 

Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Matt Mahurin “Bullying” μέσω της ρουτίνας σκέψης “Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι” κι έπειτα εμβαθύναμε με τη μεθοδολογία των 6 καπέλων της σκέψης.

462561820 1295837111595165 8570237564028749783 n

Παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση “Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε” ( https://blogs.sch.gr/77nipthe/2024/10/19/ta-cheria-de-chtypane-ta-cheria-agapane/ ), διαβάσαμε το ομότιτλο παραμύθι στην τάξη μας και το επεξεργαστήκαμε.

εικόνα Viber 2024 11 23 11 59 20 976

Αξιοποιήσαμε το παραμύθι “Πες μου γιατί δεν πρέπει να δαγκώνω τα άλλα παιδιά” που έφερε ένας συμμαθητής μας στην τάξη.

467480250 452395157885031 1708216723253189878 n

Τέλος, για να διαδώσουμε παντού το μήνυμα της αγάπης, γράψαμε το δικό μας τραγούδι και φτιάξαμε μια αφίσα. Οι στίχοι του τραγουδιού γράφτηκαν στην τάξη με τη μέθοδο της δημιουργικής γραφής και η μουσική είναι αποτέλεσμα χρήσης Τεχνητής Νοημοσύνης.

462557536 1587694455457052 4452097817651655257 n

Εδώ μπορείτε να ακούσετε το τραγούδι μας.

https://youtu.be/ikFW3F_SCMQ

 

Ανακύκλωση Μπαταριών

Η προστασία του περιβάλλοντος είναι υψίστης σημασίας και στο σχολείο μας προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να συμβάλλουμε κι εμείς σε αυτό. Έτσι μέσα από προγράμματα, εργαστήρια δεξιοτήτων και δράσεις, αλλά και μέσα από την καθημερινότητά μας και το παράδειγμα που δίνουμε στα παιδιά προωθούμε μία κουλτούρα φιλική προς το περιβάλλον.

Μία από τις ενέργειές μας αυτές είναι και η τοποθέτηση στήλης ΑΦΗΣ στο σχολείο μας για συλλογή μπαταριών προς ανακύκλωση. Τώρα ξέρετε που να πάτε τις μπαταρίες σας…Θα βρείτε τη στήλη στην είσοδο του σχολείου μας.

Επιπλέον, φέτος για πρώτη φορά θα συμμετέχουν και τα νηπιαγωγεία στο πρόγραμμα Σχολικής Επιβράβευσης της ΑΦΗΣ. Είμαστε σε αναμονή για τις οδηγίες που θα μας δώσουν…

462578193 531886459668462 1628299146792061242 n

17 Νοέμβρη – “Εδώ Πολυτεχνείο”

Το Πολυτεχνείο δεν είναι απλά μια ανάμνηση, αλλά ένας ζωντανός φόρος τιμής στη δύναμη του λαού για ελευθερία και δικαιοσύνη. Αυτή η ημέρα μας υπενθυμίζει ότι η δημοκρατία είναι το πολυτιμότερο αγαθό και χρειάζεται διαρκή προστασία και σεβασμό. Ας θυμηθούμε το μήνυμα του Πολυτεχνείου και ας το κρατήσουμε ζωντανό στις καρδιές μας: “ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”.

Το θέμα το επεξεργαστήκαμε όλη την εβδομάδα διεπιστημονικά, μέσω της τέχνης, της τεχνολογίας, της γραφής, των μαθηματικών και κλείσαμε με μια ωραία κουκλοθεατρική παράσταση.

Στον παρακάτω σύνδεσμο θα δείτε μία προσέγγιση STEM για το Πολυτεχνείο.

 https://youtu.be/kkp2uTqzBQw

“Εδώ Πολυτεχνείο, εδώ Πολυτεχνείο!”
Αυτή η φωνή που τρέμει στον αέρα,
δεν σούστειλε ένα μήνυμα μητέρα,
αυτή η φωνή δεν ήτανε του γιού σου,
ήταν φωνές χιλιάδες του λαού σου.
“Εδώ Πολυτεχνείο, εδώ Πολυτεχνείο!”

Κωστούλα Μητροπούλου

Kids Save Lives – Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

Τη Δευτέρα 11/11/2024 το προσωπικό του σχολείου μας παρακολούθησε το iSAVElives FREE WEBINAR, το οποίο είναι κατάλληλο για παιδιά, εφήβους και ενηλίκους. Είναι ένα πρόγραμμα θεωρητικής εκπαίδευσης First Responders | Πρώτων Ανταποκρινόμενων της Κοινότητας, σε θέματα Πρώτων Βοηθειών, Απινιδωτών, Τεχνολογίας και Διάσωσης, διάρκειας 3 ωρών.

Έχουμε αιτηθεί και ανυπομονούμε να παρακολουθήσουμε και το επόμενο, το οποίο θα είναι πρακτικό και θα υλοποιηθεί δια ζώσης. Είναι το iSAVElives HANDS ON κι αυτό κατάλληλο για παιδιά, εφήβους και ενηλίκους. Γνωρίζουμε πως υπάρχει μεγάλη αναμονή, αλλά ευελπιστούμε να μπορέσουν να μας βάλουν στον προγραμματισμό τους και να γίνει ένα ανοιχτό σεμινάριο στο σχολείο μας για εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά.

Ελπίζουμε οι γνώσεις που αποκτούμε από τέτοιου είδους επιμορφώσεις να μη μας χρειαστούν ποτέ, όμως οφείλουμε να προετοιμαζόμαστε πάντα, ώστε να είμαστε σε θέση να βοηθήσουμε τον συνάνθρωπό μας. Κάτι το οποίο δια νόμου είναι υποχρέωση όλων.

Τα free Webinars του Kids Save Lives μπορεί να τα παρακολουθήσει μεμονωμένα ο οποιοσδήποτε. Σχετικές πληροφορίες θα βρείτε εδώ: https://kidssavelives.gr/

First

 

Ας ζωγραφίσουμε το φθινόπωρο…

Στο πλαίσιο του etwinning έργου μας “STEAM Mystery”, μία από τις αποστολές μας είναι να ζωγραφίσουμε μία φθινοπωρινή εικόνα και οι εταίροι μας από τη Ρουμανία καλούνται να ζωγραφίσουν τη σκιά της.

Εδώ θα δείτε πως δημιουργήσαμε εμείς την εικόνα μας, αρχικά με τέμπερα και έπειτα έξω στην αυλή μας κολλώντας φθινοπωρινά φύλλα που έχουν πέσει από τα δέντρα μας.

https://youtu.be/0V4EoaYZKo4

Κι εδώ μπορείτε να δείτε το τελικό μας αποτέλεσμα.

Gold and Brown Vintage Photo Frame Mockup Autumn Instagram Post

Ημέρα Υπαίθριας Εκπαίδευσης – Outdoor Classroom Day 7/11/2024

Η Ημέρα Υπαίθριας Εκπαίδευσης έχει καθιερωθεί από το 2012 και πραγματοποιείται 2 φορές τον χρόνο. Τα οφέλη της Υπαίθριας Εκπαίδευσης είναι πολλά

  • Φυσική δραστηριότητα: Τα παιδιά κινούνται ελεύθερα, αναπτύσσοντας τις αισθήσεις τους, τις κινητικές τους δεξιότητες και την ισορροπία τους.
  • Γνωστική ανάπτυξη: Η επαφή με τη φύση διεγείρει την περιέργεια, την παρατήρηση και την ανακάλυψη. Τα παιδιά μαθαίνουν για τον κόσμο γύρω τους μέσα από βιωματικές εμπειρίες.
  • Κοινωνική ανάπτυξη: Οι ομαδικές δραστηριότητες στη φύση ενισχύουν τις κοινωνικές δεξιότητες, την συνεργασία και την επικοινωνία.
  • Συναισθηματική ανάπτυξη: Η επαφή με τη φύση προάγει την ηρεμία, τη χαλάρωση και την ευεξία. Τα παιδιά μαθαίνουν να εκτιμούν την ομορφιά της φύσης και να αναπτύσσουν μια θετική σχέση με το περιβάλλον.
  • Φαντασία και δημιουργικότητα: Ο ανοιχτός χώρος της φύσης δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να εξερευνήσουν τη φαντασία τους και να δημιουργήσουν παιχνίδια.

Δείτε και το ακόλουθο βίντεο από την επίσημη σελίδα της δράσης Outdoor Learning Day για να διαπιστώσετε γιατί είναι πολύ σημαντικό να βγαίνουμε έξω από την τάξη και να κάνουμε μάθημα σε ανοιχτούς χώρους.

https://youtu.be/URWQGt9HbyA?si=tdHzMF2AuPBvoT1v

Στη χώρα μας, όπου η ηλιοφάνεια κυριαρχεί όλο τον χρόνο πρέπει να αξιοποιούμε κάθε δυνατή ευκαιρία για υπαίθρια εκπαίδευση.

Σήμερα, αρχικά, βγήκαμε στην αυλή για πικνικ, έπειτα ασχοληθήκαμε λίγο με το Landart δημιουργώντας όμορφες εικαστικές παρεμβάσεις με υλικά της φύσης, ολοκληρώσαμε μία ομαδική ζωγραφιά μας χρησιμοποιώντας την τεχνική του κολάζ με φθινοπωρινά φύλλα και τέλος ασχοληθήκαμε με το ελαιομάζωμα. Τα παιδιά το διασκέδασαν και περάσαμε όλοι υπέροχα!!!Ανυπομονούμε για την επόμενη Ημέρα Υπαίθριας Εκπαίδευσης.

Όποιος θέλει μπορεί να εκτυπώσει τη βεβαίωση συμμετοχής του παιδιού του από εδώ:

OCDay certificate global LtL page 0001

 

Ευχαριστούμε!!!

Η ελιά στο νηπιαγωγείο μας

Ο Νοέμβρης μήνας του ελιομαζώματος μας έδωσε αφορμή να ασχοληθούμε με την ελιά και τα παράγωγά της.

Βρες τη σκιά!!!

Την Τετάρτη 6/11/2024 είχαμε την πρώτη μας συνάντηση με τους μαθητές του 2ου Νηπιαγωγείου Αλιάρτου στο πλαίσιο του e-twinning έργου μας “STEAM Mystery”. Είχαμε τη χαρά να χρησιμοποιήσουμε για πρώτη φορά τον νέο μας προτζέκτορα και έτσι να μπορέσουμε άνετα να παίζουμε σε μεγάλη οθόνη. Γνωριστήκαμε με τους φίλους μας και παίξαμε μαζί το συνεργατικό παιχνίδι “Match the shadow”, στο οποίο ταυτόχρονα και τα 2 σχολεία σε ένα συνεργατικό έγγραφο προσπαθούσαμε να αντιστοιχήσουμε διάφορα αντικείμενα με τις σκιές τους.

Collaborative Game

Μιας και είχαμε συνδεδεμένο τον προτζέκτορα είπαμε να παίξουμε λίγο ακόμα μες τις σκιές. Έτσι. πρώτα είδαμε ένα βιντεάκι με σκιές ζώων, όπου με επιτυχία βρίσκαμε σε ποιο ζώο ανήκει η κάθε σκιά και μετά παρακολουθήσαμε 2 βιντεάκια που έδειχναν πως δημιουργούμε ζωάκια με τις σκιές των χεριών μας. Έπειτα πειραματιστήκαμε κι εμείς με τα χέρια μας και φτιάξαμε διάφορα ζωάκια.

462545962 1295388958254574 7601430751833937119 n 462546301 885381063683677 8775927683506054144 n

Στο τέλος, σε ένα φθινοπωρινό φύλλο εργασίας αντιστοίχησε ατομικά το κάθε παιδί το κάθε αντικείμενο με τη σκιά του, ως εμπέδωση της όλης διαδικασίας.

462572069 530461639900634 2590343336357329859 n

Ήταν μια όμορφη μέρα για εμάς…

Τα φανταστικά ζωάκια μας

Επεξεργαζόμενοι το φως και τη σκιά βγήκαμε στην αυλή μας και ζωγραφίσαμε στον ήλιο τις σκιές των ζώων της τάξης μας. Έπειτα αυτές τις σκιές τις μετατρέψαμε σε μαγικά πλάσματα. Τι να είναι άραγε αυτά; Δείτε το παρακάτω βίντεο που φτιάξαμε και βάλτε τη φαντασία σας να ταξιδέψει…