Δημοσιεύθηκε στην Σχολικές Γιορτές

Χριστουγεννιάτικη Γιορτή

Το Γυμνάσιό μας τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου προετοιμάστηκε με χαρά για τη γιορτή των Χριστουγέννων:
Το πρωί παιδιά και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στη Θεία Λειτουργία στον Ι. Ν. της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα. Ήδη την Κυριακή είχε προσφερθεί Ύψωμα από το σχολείο μας (άρτος, κρασί, έλαιο) μαζί με τα δίπτυχά μας.
Μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας, τραγούδησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες τα κάλαντα.
Στη συνέχεια, στον χώρο του σχολείου μας παρακολουθήσαμε μια μικρή γιορτή που ετοίμασαν παιδιά της Β΄ Γυμνασίου και τα παιδιά της Χορωδίας μας, προκειμένου να προσεγγίσουμε το πραγματικό νόημα των Χριστουγέννων. Αφετηρία μας το ποίημα ¨Χριστούγεννα θα πει¨
Τραγουδήσαμε κάλαντα τοπικά αλλά και από διάφορα μέρη της Ελλάδας υπό τη καθοδήγηση της καθηγήτριας Μουσικής Ματίνας Μιχαηλίδου
Αφίσες και ζωγραφιές αναρτηθήκαν στον ειδικό χώρο των ανακοινώσεων και έδωσαν το στίγμα της γιορτής.
Έθιμα από την Κοζάνη, την Ελλάδα αλλά και από τη Γερμανία, την Αγγλία, τη Γαλλία έγιναν γνωστά στους μαθητές και τις μαθήτριές μας.

Οι καθηγήτριες Σεβαστή Κωνσταντινίδου, Μαριάνθη Μαλιάγκα ήταν υπεύθυνες για τη Χριστουγεννιάτικη Γιορτή. Η Μουσικός του Σχολείου μας Ματίνα Μιχαηλίδου επέλεξε τα κάλαντα και εργάστηκε με τη Χορωδία μας για την όμορφη απόδοσή τους.

Η Μαριάνθη Μαμλιάγκα, η Αναστασία Καραγιάννη, η Ελένη Κυριάκου και ο Ιωάννης Καραγκούνης επέλεξαν κείμενα σχετικά με τα έθιμα, τοπικά και ξένα.

Το Γυμνάσιό μας εύχεται σε όλους κι όλες Καλά Χριστούγεννα, Χρόνια Πολλά κι Ευλογημένα!

Οι φωτογραφίες και τα βίντεο ανήκουν στους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

 

 

 

viber image 2024 12 23 22 16 46 685

471519168 122196614186084374 3622324861843371644 n

 

viber image 2024 12 23 22 19 11 558

 

 

viber image 2024 12 23 22 18 11 345

Δημοσιεύθηκε στην Δράσεις

Εκκλησιαστική δράση

Η προετοιμασία του 6ου Γυμνασίου Κοζάνης για τη Γέννηση του Χριστού ξεκίνησε και φέτος από τη συμμετοχή του στη Θεία Λειτουργία, την Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024, στον ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος.
Η εκκλησιαστική αυτή δράση περιέλαβε την προσφορά Υψώματος -άρτους, κρασί και έλαιο- για τη Θεία Κοινωνία, και εκατό δίπτυχα υπέρ υγείας και υπέρ αναπαύσεως, με μνημόνευση χιλιάδας ονομάτων στην Αγία Πρόθεση από τον πατέρα Νεκτάριο Μπίσκα.
Η σχεδόν καθολική συμμετοχή στο Άγιο Ποτήριο, τόσο των παιδιών, όσο και των εκπαιδευτικών που βρέθηκαν εκεί, γέμισε τις καρδιές από το χαρμόσυνο μήνυμα της Γεννήσεως του Σωτήρα του Κόσμου.
Μαθητές και εκπαιδευτικοί είπαν τα πρώτα κάλαντα στον πατέρα Νεκτάριο εκεί στην όμορφη Εκκλησία της Μεταμορφώσεως. Στη συνέχεια επέστρεψαν στο σχολείο, μέσα σε τραγούδια και γέλια, σκορπίζοντας στη γειτονιά τη διάχυτη Αγάπη των Χριστουγέννων!

Σοφία Καλαμάρα

 

471176466 122196612218084374 5662669607309772394 n

viber image 2024 12 24 21 39 36 189

 

471494488 122196605168084374 6055540109741761422 n

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία

Εκδήλωση: “Επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των μαθητών από την έκθεση σε οθόνες, κινητά και social media”

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 6ου Γυμνασίου Κοζάνης καλεί όλη την Σχολική Κοινότητα – Εκπαιδευτικούς, Μαθητές, Φίλους, Γονείς και Κηδεμόνες – αλλά και την ευρύτερη εκπαιδευτική και τοπική κοινότητα, να παρευρεθούν στην επίκαιρη ομιλία πάνω στο σοβαρό ζήτημα των επιπτώσεων στην ψυχική υγεία των μαθητών από την έκθεση σε οθόνες, κινητά και social media. Η ενημέρωση είναι σημαντική, ώστε να μπορέσουμε όλοι μαζί να προσφέρουμε ένα καλύτερο πλαίσιο ανάπτυξης στα παιδιά μας.

Η εκδήλωση – ενημέρωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2024, στις 17:30, στο Αμφιθέατρο της Κοβεντάρειου Βιβλιοθήκης Κοζάνης.

Δημοσιεύθηκε στην Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών

Παρακολούθηση προγράμματος “Ενδυνάμωσης Γυναικών σχετικά με την Ευαισθητοποίηση, Επίγνωση & Αντιμετώπιση Φυσικών & Ανθρωπογενών Καταστροφών”.

   Τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024, οι γυναίκες εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν επιμορφωτικό σεμινάριο “Ενδυνάμωσης Γυναικών στην Ελλάδα σχετικά με την Ευαισθητοποίηση, Επίγνωση & Αντιμετώπιση Φυσικών & Ανθρωπογενών Καταστροφών”, το οποίο υλοποιείται στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ “Empowering Women in The Cases of Both Natural and Human-Made Disasters” από την GΟ Alive.
εικόνα Viber 2024 11 18 14 46 36 674 εικόνα Viber 2024 11 18 14 46 37 573εικόνα Viber 2024 11 18 16 49 26 996
Κατά τη διάρκεια του δράσης ενημερωθήκαμε για έννοιες όπως η “απειλή” και ο “κίνδυνος”, για απειλές & κινδύνους στα περιβάλλοντα διαβίωσής μας (π.χ. σεισμούς, πλημμύρες, φωτιές, κ.ά.), για τη σημασία της “κοινωνικής ενότητας” στην ετοιμότητα & αντιμετώπιση των φυσικών & ανθρωπογενών καταστροφών, καθώς και για την ανάγκη ευαισθητοποίησης για τις φυσικές & ανθρωπογενείς καταστροφές. Επιπλέον, μάθαμε ποιες είναι οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν ΠΡΙΝ – ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ – ΜΕΤΑ από μία φυσική ή ανθρωπογενή καταστροφή, τί είναι το σχέδιο καταστροφών – έκτακτης ανάγκης, η κάρτα πληροφοριών για καταστροφές & έκτακτες ανάγκες και οι ασφαλείς ζώνες ή αλλιώς τα σημεία συνάντησης.
Ευχαριστούμε τον κύριο Γιώργο Βλάχο της GO Alive  για την ενδιαφέρουσα παρουσίαση!
εικόνα Viber 2024 11 18 16 49 24 808
Δημοσιεύθηκε στην Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών, Χωρίς κατηγορία

Ενδοσχολική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών του 6ου Γυμνασίου Κοζάνης

Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024, μετά το πέρας του εορτασμού της επετείου της φοιτητικής εξέγερσης του Πολυτεχνείου  οι εκπαιδευτικοί του 6ου Γυμνασίου Κοζάνης παρακολουθήσαμε  μία πολύ ενδιαφέρουσα εισήγηση στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης.

Με πρωτοβουλία της Διευθύντριας του σχολείου, κα Νικολέτα Σταθοπούλου,  ο Συντονιστής Τάξεων του 6ου Γυμνασίου Κοζάνης κ. Ηλίας Πουλιόπουλος παρουσίασε στην ολομέλεια του Συλλόγου Διδασκόντων/Διδασκουσών την επιμορφωτική εισήγηση με θέμα:

«Διαθεματικότητα: εισαγωγή, ορισμός και προτάσεις προσέγγισης των φιλολογικών μαθημάτων με γνωστικά αντικείμενα όλων των άλλων ειδικοτήτων στο Γυμνάσιο».

Στα πλαίσια της εισήγησης αυτής παρουσιάστηκε το επιστημονικό υπόβαθρο και το θεσμικό πλαίσιο εφαρμογής της διαθεματικότητας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και υποβλήθηκαν προτάσεις (συμπληρωματικές σε σχέση με τις προτεινόμενες στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών) για τη διαθεματική προσέγγιση των Φιλολογικών Μαθημάτων με τις προβλεπόμενες δραστηριότητες και τα γνωστικά αντικείμενα ΟΛΩΝ των άλλων ειδικοτήτων στο Γυμνάσιο (από τα Θρησκευτικά μέχρι τα Μαθηματικά, τη Φυσική, τις Ξένες Γλώσσες, ακόμα και τη Γεωγραφία και την Τεχνολογία, από το Θαλή το Μιλήσιο μέχρι τον Ιούλιο Βερν και… την εκβιομηχάνιση της Ελλάδας). Οι προτάσεις αυτές  ήταν αποτέλεσμα διδακτικής εμπειρίας και εφαρμογής και συνδύασαν την πρακτικότητα με τη φαντασία και την εφευρετικότητα.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ 2 εικόνα Viber 2024 11 17 19 19 45 038εικόνα Viber 2024 11 17 19 20 13 102

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Πουλιόπουλος παρουσίασε διαθεματικές προσεγγίσεις των Φιλολογικών μαθημάτων με όλα τα υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα του Αναλυτικού προγράμματος. Αρχικά ανέλυσε συνδέσεις των Φιλολογικών  μαθημάτων με το μάθημα των Θρησκευτικών σε πολλά και διάφορα θέματα, όπως η μελέτη ιστορικής και θεολογικής εμβέλειας στα μνημεία, η φιλολογική προσέγγιση των θρησκευτικών κειμένων και άλλα. Στη συνέχεια επεξεργάστηκε την αλληλεξάρτηση θεμάτων του μαθήματος των Μαθηματικών με τομείς των Φιλολογικών Μαθημάτων, όπως η μελέτη των Ιστορικών σημειωμάτων και των αρχαίων Φιλοσόφων και Μαθηματικών (Θαλής ο Μιλήσιος, Πυθαγόρας, Υπατία κ.α.), η γλωσσική προσέγγιση μαθηματικών ορισμών, η παρουσίαση των χειρογράφων, της γλώσσας και της εκδοτικής των Βυζαντινών Μαθηματικών  και άλλα. Ενδιαφέρουσα ήταν η ανταλλαγή απόψεων των Μαθηματικών συναδέλφων  του σχολείου μας για τις τόσο πολύπλευρες προσεγγίσεις που παρουσιάστηκαν, καθώς και η ιδιαίτερη θετική παρέμβαση της θεολόγου κυρίας Κωνσταντινίδου στην παρουσίαση του κυρίου Πουλιόπουλου.

    ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΗΛΙΑΣ 2                                                                ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΗΛΙΑΣ 3

 

Η παρουσίαση συνεχίστηκε με τη σύνδεση των μαθημάτων των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών  κλάδου ΠΕ04 με τα φιλολογικά μαθήματα. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και αποτελεσματική ήταν η ανταλλαγή απόψεων του συναδέλφου ΠΕ04 κ. Γρηγοριάδη με τον κ. Πουλιόπουλο και όχι μόνο, αναλύοντας την πιθανή προσέγγιση της Γεωγραφίας, της Φυσικής ή της Χημείας από την οπτική γωνία του Φιλολόγου. Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευτικοί είχαμε την ευκαιρία να δούμε συνδέσεις με τα ξενόγλωσσα μαθήματα, οι οποίες δεν αποτέλεσαν αντικείμενο ενδιαφέροντος μόνο από τις συναδέλφισσες των ξενόγλωσσων γνωστικών αντικειμένων, αλλά και από την ολομέλεια του Συλλόγου Διδασκόντων, αφού μία από τις προσεγγίσεις που παρουσιάστηκαν ήταν  η σύνδεση με τα προγράμματα eTwinning και Erasmus.

                      ΠΕ04 ΗΛΙΑΣ 4                                                    ξενογλωσσα ΗΛΙΑΣ 1

 

Στη συνέχεια αναλύθηκε η διαθεματική προσέγγιση με τα μαθήματα της Φυσικής Αγωγής, της Μουσικής και των Εικαστικών.  Η σύνδεση της φιλολογικής διαθεματικής προσέγγισης με τα συγκεκριμένα μαθήματα, όπως παρουσιάστηκε, είναι πολύπλευρη και μονοπωλεί το ενδιαφέρον όλων από πολλές πλευρές. Η εξέλιξη της Μουσικής  και των μουσικών οργάνων  από τα αρχαία χρόνια έως σήμερα, η καλλιτεχνική και ιστορική προσέγγιση  μνημείων και ευρημάτων πολιτισμού, η μελέτη και ένταξη στα πνευματικά κινήματα της εποχής (κλασικισμός, ρομαντισμός, μοντερνισμός κ.α.),  η σύνδεση  με την Ολυμπιακή Παιδεία, με την ιστορία των αθλημάτων και των πολιτευμάτων της Αρχαίας Ελλάδας είναι ενδεικτικές προσεγγίσεις από τις πολλές που είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε.

ΜΟΥΣΙΚΗ ΗΛΙΑΣ 5          ΓΥΜΝΑΣΙΚΗ ΗΛΙΑΣ 1       ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΗΛΙΑΣ 1 1

Χωρίς να παραλειφθεί καμία ειδικότητα, η παρουσίαση συνεχίστηκε με τη διαθεματική προσέγγιση των φιλολογικών μαθημάτων με το μάθημα της Τεχνολογίας. Πολλές ευκαιρίες σύνδεσης της τεχνολογικής εξέλιξης, της εξέλιξης της εργασίας  (θέματα που επεξεργάζονται οι μαθητές και μαθήτριες στο μάθημα της Τεχνολογίας) με το μάθημα της Ιστορίας και όχι μόνο. Συζητήθηκε από την ολομέλεια των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων ο εμπλουτισμός της διαθεματικής προσέγγισης με τη συμμετοχή σε εκπαιδευτικές επισκέψεις σε τεχνολογικές εκθέσεις, όπου δίνεται η ευκαιρία σε μαθητές και μαθήτριες να επεξεργαστούν διάφορα αντικείμενα γνώσεων-πολιτισμού-μαθημάτων υπό το πρίσμα της εξέλιξης της τεχνολογίας με τρόπο διασκεδαστικό και διαδραστικό.

Αξίζει να σημειωθεί, η ολόπλευρη τοποθέτηση και παρουσίαση του κυρίου Πουλιόπουλου και η ενεργός συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών του 6ου Γυμνασίου Κοζάνης. Οι προτάσεις που κατατέθηκαν από τον κ. Πουλιόπουλο αναλύθηκαν και εμπλουτίστηκαν από τη Διεύθυνση και τους/τις Εκπαιδευτικούς του σχολείου στην πολύ γόνιμη και ενδιαφέρουσα συζήτηση που ακολούθησε και σίγουρα θα αποτελέσουν παρακαταθήκη για μελλοντικές δραστηριότητες. Αυτού του είδους οι δραστηριότητες  στοχεύουν στην ποιοτικότερη  παραγωγή εκπαιδευτικού έργου και κάνουν το Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών του σχολείου μας κυριολεκτικά ΟΜΑΔΑ.

Δημοσιεύθηκε στην Σχολικές Γιορτές, Σχολικές γιορτές

Γιορτή: 17 Νοέμβρη

Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου το σχολείο μας προσέγγισε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου μέσα από μια γιορτή – αφιέρωμα στην εξέγερση εκείνου του Νοέμβρη του 1973. Με βάση Το Χρονικό των τριών ημερών της Κωστούλας Μητροπούλου πλησιάσαμε εκείνες τις ημέρες και προσπαθήσαμε να νιώσουμε τον σφυγμό τους.

Εκπαιδευτικοί και μαθητές συνεργάστηκαν για το όμορφο αποτέλεσμα της Παρασκευής. Τα παιδιά του σχολείου μας ανέλαβαν ενεργό ρόλο από την αρχή μέχρι τη λήξη της γιορτής. Το Α2 προετοίμασε τον χώρο το μεσημέρι της Πέμπτης: μετέφεραν καρέκλες και τοποθέτησαν αφίσες στους τοίχους. Το πρωινό της γιορτής το σχολείο υποδεχόταν τους μαθητές και τις μαθήτριες με μουσική που ήδη μετέφερε το κλίμα της εποχής. Δυο ταμπλό στην είσοδο του σχολείου με πρωτοσέλιδα εφημερίδων ενημέρωναν οπτικά για την εξέλιξη των γεγονότων. Ένας πίνακας του Χρήστου Βογιατζή, του Εικαστικού του σχολείου μας, βρισκόταν στο κέντρο της σκηνής.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ1 ανέλαβαν μαζί με τη χορωδία του σχολείου μας προσωπικά τη γιορτή κάτω από την καθοδήγηση της κ. Ματίνας Μιχαηλίδου, Μουσικού του σχολείου μας. Ντυμένοι όλοι στα μαύρα έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους στην ανάγνωση του χρονικού, στα τραγούδια που ακούστηκαν, στον χειρισμό του υπολογιστή, στον συντονισμό όλης της γιορτής. Η χορωδία του σχολείου με παιδιά από τα τέσσερα τμήματα της Α΄ τάξης έδωσε το μουσικό στίγμα. Οι σολίστες ήταν πράγματι μια όμορφη έκπληξη: Γκανάτσιου Βασιλική, Ιωσηφίδης Αναστάσιος, Κεΐσογλου Ειρήνη, Μπακέα Λυδία. Στις διφωνίες η Ώττα Σοφία. Πιάνο έπαιξε η Ώττα Σοφία και βιολί ο Μητσιάνης Βάιος. Στα chopstics ήταν ο Ίτσκος Δημήτρης, η Μαρινάκη Αριάδνη και η Μπουχάρα Βασιλική. Η Κεΐσογλου Ειρήνη ήταν στον χειρισμό του υπολογιστή και η Ζυμπά Πηνελόπη ανέλαβε τον γενικό συντονισμό της γιορτής. Τα παιδιά κατάφεραν να αποδώσουν με σοβαρότητα και υπευθυνότητα τις αξίες της Δημοκρατίας, της Ελευθερίας και της Παιδείας στη ζωή των ανθρώπων.

Σε κλίμα ευφορίας και γενικότερης συγκίνησης οδηγηθήκαμε στο τέλος της γιορτής. Με ευχαριστίες της Διευθύντριας του σχολείου Νικολέτας Σταθοπούλου σε  όλους και όλες που πήραν μέρος και βοήθησαν στη γιορτή αυτή, έκλεισε το μικρό αφιέρωμα στην εξέγερση του Πολυτεχνείου. Μετά τον «Εθνικό Ύμνο», ο χώρος γέμισε από συγχαρητήριες ευχές. Εκπαιδευτικοί και παιδιά χάρηκαν το όμορφο αποτέλεσμα και αυτό φαινόταν στις συζητήσεις που ακολούθησαν.

Ευχαριστίες στις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας Ματίνα Μιχαηλίδου και Σεβαστή Κωνσταντινίδου, ως υπεύθυνες για τη Γιορτή του Πολυτεχνείου. Ευχαριστίες επίσης στον Χρήστο Βογιατζή για την εικαστική παρέμβαση, τον Δημήτρη Κουβά για την πρακτική υποστήριξη, τη Γεωργία Ζέρβα για την τεχνική υποστήριξη και σε όλους τους εκπαιδευτικούς που πρόθυμα έδωσαν ώρες για την προετοιμασία της γιορτής.

Φωτογραφίες: Σοφία Καλαμάρα, Ελένη Κυριάκου, Μαριάνθη Μαμλιάγκα, Νικολέτα Σταθοπούλου.

Κείμενο: Σεβαστή Κωνσταντινίδου

viber image 2024 11 15 12 54 25 264

viber image 2024 11 15 10 43 25 349

viber image 2024 11 15 12 54 23 811

 

viber image 2024 11 15 10 08 38 702

viber image 2024 11 15 12 54 24 631

 

 

viber image 2024 11 15 12 54 23 774

 

viber image 2024 11 15 12 54 25 301

 

 

viber image 2024 11 15 12 54 27 870

 

 

viber image 2024 11 15 12 54 25 349

viber image 2024 11 15 12 54 27 576

 

 

πίνακας

 

viber image 2024 11 15 23 27 55 756

 

όλοι μαζί

 

Βίντεο:

 

Δημοσιεύθηκε στην Δράσεις, Εκπαιδευτικές εκδρομές

Διδακτική επίσκεψη του 6ου Γυμνασίου Κοζάνης στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής και στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης λίμνης Πολυφύτου.

Διδακτική επίσκεψη στην Αιανή πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2024 από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α τάξης του 6ου Γυμνασίου Κοζάνης, με συνοδούς εκπαιδευτικούς τους/τις φιλολόγους Μιχαηλίδου Μαρία, Ηλία Πουλιόπουλο, Κυριάκου Ελένη και Χαριτίδου Ελένη και τη φυσικό Λάκκα Ευρυδίκη. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των μαθημάτων της Αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας και της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας.

εικόνα Viber 2024 11 10 11 53 19 973εικόνα Viber 2024 11 10 11 53 19 884εικόνα Viber 2024 11 10 11 53 20 111εικόνα Viber 2024 11 10 11 53 19 479εικόνα Viber 2024 11 10 11 53 20 446

Αρχικά, επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής, όπου παρακολουθήσαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση από την αρχαιολόγο κυρία Αναγνωστοπούλου Κατερίνα για το Μουσείο και τον Αρχαιολογικό χώρο της Αιανής, με ιδιαίτερη έμφαση στην επιστήμη της Επιγραφικής και στην επιγραφική συλλογή του μουσείου της Αιανής, στο πλαίσιο της συνεργασίας του με το Επιγραφικό Μουσείο., με στόχο την εξοικείωση των μαθητών/τριών με αρχαίες ελληνικές επιγραφές, αναθήματα και επιτύμβιες στήλες. Ακολούθησε μια ξενάγηση στην Έκθεση του μουσείου και η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με βιωματικό τρόπο, καθώς οι μαθητές και οι μαθήτριες, χωρισμένοι σε ομάδες, μέσα από ειδικά σχεδιασμένες δραστηριότητες ασκήθηκαν στην ανάγνωση επιγραφών.

 

 

εικόνα Viber 2024 11 10 11 51 28 407εικόνα Viber 2024 11 10 13 21 21 526εικόνα Viber 2024 11 10 11 53 18 601

εικόνα Viber 2024 11 10 13 21 21 463εικόνα Viber 2024 11 07 23 37 43 687εικόνα Viber 2024 11 07 23 37 44 038εικόνα Viber 2024 11 10 13 21 21 583

Αφού ολοκληρώθηκε η δράση στο Μουσείο της Αιανής, επισκεφτήκαμε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης Λίμνης Πολυφύτου, το οποίο βρίσκεται στο κέντρο της Αιανής και στο οποίο προβάλλονται με διαδραστικό και ψυχαγωγικό τρόπο το φυσικό περιβάλλον και τα ιδιαίτερα πολιτιστικά στοιχεία της περιοχής. Εντυπωσιαστήκαμε τόσο από τα εκθέματα, τον τρόπο παρουσίασής τους και τον σχεδιασμό του χώρου, όσο και από την εθελοντική ξενάγηση του κυρίου Γιαννακόπουλου και του κυρίου Φτάκα,  που μας υποδέχτηκαν εκ μέρους της δημοτικής κοινότητας Αιανής.

εικόνα Viber 2024 11 07 23 37 49 521εικόνα Viber 2024 11 07 23 37 49 936εικόνα Viber 2024 11 10 11 53 19 289

εικόνα Viber 2024 11 07 23 37 49 436εικόνα Viber 2024 11 07 23 37 49 359

Η επίσκεψή μας ολοκληρώθηκε με έναν ευχάριστο περίπατο στο όμορφο πάρκο και στην πλατεία της Αιανής, όπου βρίσκεται και ο βυζαντινός Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

Ευχαριστούμε τόσο το προσωπικό του Μουσείου -και κυρίως την κυρία Αναγνωστοπούλου- για το εξαιρετικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, όσο και τον πρόεδρο της δημοτικής κοινότητας Αιανής και τους κυρίους Γιαννακόπουλο και Φτάκα, για την ενημέρωση στο Περιβαλλοντικό Κέντρο.

  εικόνα Viber 2024 11 07 23 37 48 406 εικόνα Viber 2024 11 10 13 21 21 415εικόνα Viber 2024 11 07 23 37 48 698

Δημοσιεύθηκε στην Εκδηλώσεις

Έκθεση Μαθητικής Δημιουργίας

Την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2024 στον χώρο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κοζάνης πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της Έκθεσης Μαθητικής Δημιουργίας του περιοδικού “Όνειρα Ψυχών”, με τη συμμετοχή του 1ου, 2ου, 3ου, 4ου ΓΕΛ Κοζάνης και του 6ου Γυμνασίου Κοζάνης.

Το σχολείο μας με 55 μαθητές και μαθήτριες από την εκπαιδευτική δράση “Ήχος, Χρώμα, Κίνηση και Λόγος ”  έστειλε, μέσω μιας σκίτσο-σύνθεσης με τη μορφή αφίσας, το δικό του μήνυμα πάνω στο επίκαιρο ζήτημα της βίας που βρίσκεται διάχυτη γύρω μας.

Το παρόν στην εκδήλωση, για το 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης,  έδωσαν η Διευθύντρια του σχολείου κ. Σταθοπούλου Νικολέτα, η συντονίστρια του περιοδικού για το 6ο Γυμνάσιο κ. Παπαδοπούλου Ελένη, η συντονίστρια της εκπαιδευτικής δράσης “Η βία δεν είναι λύση” κ. Καλαμάρα Σοφία και οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί στη δράση κ. Τσουκαλά Νατάσα και κ. Ντόνας Νίκος.

Μαθήτριές μας μιλούν για την εικαστική αυτή αποτύπωση και εξηγούν πώς οδηγηθήκαν στη δημιουργία της.
Αρχικώς, προβληματίστηκαν πάνω στο φαινόμενο της βίας.
Γιατί τόση βία γύρω μας;
Ποιοι άνθρωποι επιλέγουν τη βία;
Τι θα μπορούσε να κάνει τους ανθρώπους να μην επιλέγουν τη βία;
Η βία παράγει αδιέξοδα. Δεν δίνει λύσεις.
Κι αν δεν επιλέγουμε τη βία, τότε τι είδους επιλογές έχουμε;

Αυτές οι σκέψεις και οι προβληματισμοί αποτυπώθηκαν στο χαρτί με τη μορφή ατομικών σκίτσων, με βάση το κύριο ερώτημα:
αν η βία δεν είναι η λύση, τότε ποια είναι η λύση;
Έτσι οι πενήντα πέντε σκιτσογράφοι του σχολείου μας ανέλαβαν δράση, ενώ παράλληλα η έμπνευσή τους ενισχύθηκε τραγουδώντας τη ματαιότητα της βίας και χορεύοντας τον χορό χασάπικο.

Η όλη εκπαιδευτική δράση επεκτάθηκε σε ενημέρωση, προκειμένου να ευαισθητοποιήσουμε και μικρότερης ηλικίας μαθητές, σε μια κοινή εκδήλωση με το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης.

Όχι, η βία δεν είναι λύση.

Και τότε ποια είναι η λύση;

Αναζητήσετε την απάντηση στην αφίσα μας με οδηγό το όνειρο, γιατί αυτό πάντα δίνει λύσεις.

 

viber image 2024 11 12 12 36 18 397

 

 

viber image 2024 11 12 12 36 40 189

 

 

 

viber image 2024 11 12 12 37 03 517

 

viber image 2024 11 12 12 37 20 013

 

Σοφία Καλαμάρα – Σεβαστή Κωνσταντινίδου

Δημοσιεύθηκε στην Ανακοινώσεις

ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 15ΜΕΛΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ 6ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Οι εκλογές για το 15μελές συμβούλιο στο γυμνάσιο είναι μια σημαντική διαδικασία, καθώς δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές/τριες να συμμετέχουν ενεργά στη λήψη αποφάσεων του σχολείου τους. Οι μαθητές /τριες εκλέγουν εκπροσώπους από την τάξη τους, οι οποίοι θα τους αντιπροσωπεύουν στα θέματα που αφορούν το σχολείο, όπως δραστηριότητες, εκδρομές και άλλα ζητήματα.  Η διαδικασία περιλαμβάνει συνήθως προετοιμασία υποψηφιοτήτων, παρουσίαση των μαθητών/τριων και τελικά την ψηφοφορία. Οι εκλογές αυτές προάγουν τη δημοκρατική διαδικασία και την ευθύνη, ενισχύοντας παράλληλα τη συμμετοχή των μαθητών/τριών.

Οι εκλογές για την ανάδειξη του 15μελούς συμβουλίου του 6ου Γυμνασίου διεξήχθησαν την Τρίτη 29 Οκτωβρίου με άψογο τρόπο και εκλέγονται τα ακόλουθα μέλη κατά σειρά επιτυχία ως τακτικά και αναπληρωματικά:

Α/Α ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 15ΜΕΛΟΥΣ 2024-2025
ΤΑΚΤΙΚΑ ΜΕΛΗ
1 ΖΥΜΠΑ ΠΗΝΕΛΟΠΗ Γ1 29 29 17 75
2 ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Γ2 38 16 20 74
3 ΙΤΣΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Α3 36 12 8 56
4 ΧΑΪΤΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Β2 26 21 7 54
5 ΔΕΜΕΡΤΖΙΔΗΣ ΘΑΝΟΣ Γ2 18 13 22 53
6 ΔΑΛΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Β3 11 32 8 51
7 ΔΕΜΕΡΤΖΙΔΗΣ ΠΕΤΡΟΣ Α1 24 12 15 51
8 ΑΡΑΠΙΔΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ Α1 26 14 9 49
9 ΚΟΝΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Γ3 11 5 31 47
10 ΕΥΘΥΜΙΑΔΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ Γ3 14 19 13 46
11 ΠΑΛΑΜΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Γ3 9 12 22 43
12 ΠΑΓΟΥΝΗ ΜΑΡΙΑ Γ2 21 11 10 42
13 ΝΑΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ ΡΑΦΑΗΛ Γ2 9 14 18 41
14 ΤΕΛΛΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Γ1 8 20 12 40
15 ΣΑΜΑΡΑΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ Γ3 6 8 24 38 115
ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΜΕΛΗ
16 ΚΑΡΑΜΑΡΚΟΥ ΜΑΡΙΛΕΝΑ Γ2 15 8 15 38 94
17 ΓΚΟΝΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ Γ1 4 7 26 37
18 ΣΤΟΚΚΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ Γ1 7 7 23 37
19 ΤΣΑΡΔΑΚΛΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Α4 22 2 12 36
20 ΚΑΡΑΚΙΤΣΙΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ Γ1 3 11 21 35