ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Εγγραφές στα Νηπιαγωγεία
Για το σχολικό έτος 2024- 2025 οι εγγραφές θα πραγματοποιηθούν από
1 εώς 20 Μαρτίου 2024
Στο νηπιαγωγείο μας εγγράφονται νήπια και πρόνηπια
που έχουν γεννηθεί το 2019 & το 2020
Συνοπτικά:
- Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).
- Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
- Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
- Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2023-2024, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-24, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.
- Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109). Νήπια που δεν έχουν εγγραφεί και φοιτήσει στο νηπιαγωγείο και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 6 ετών (την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής) εγγράφονται στο δημοτικό με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή του οικείου Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών, διαφορετικά εγγράφονται στο νηπιαγωγείο, 3 (παρ. 1β του άρθρου 204 του ν. 4610/2019 (Α΄70)). Οι γονείς προσκομίζουν στο σχολείο μόνο αίτηση εγγραφής για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής (για όσους επιθυμούν την εγγραφή του παιδιού τους).
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
- Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
- Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
- Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.
Στο Νηπιαγωγείο Προσκομίζονται
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
- α) αίτηση-δήλωση εγγραφής γονέων/κηδεμόνων (επισυνάπτεται)
- β) η αίτηση εγγραφής για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής (για όσους επιθυμούν την εγγραφή του παιδιού τους). Αφορά και τις αυτεπάγγελτες επανεγγραφές. (επισυνάπτεται)
- γ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.) (επισυνάπτεται)
- δ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25). 5 δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ. Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
- ε)Υπεύθυνη Δήλωση έτερου γονέα στην οποία δηλώνει ότι συμφωνεί στην εγγραφή του παιδιού του. (επισυνάπτεται)
- στ) Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας (εαν υπάρχει)
- ζ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. (εφόσον υπάρχει), σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
- η) Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο (μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές).
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ
ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους.
Οι Διευθυντές/τριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.
Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):
1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) νήπια/προνήπια.
3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00. 4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
ΕΝΤΥΠΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΤΟΥΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
➡ ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ-ΓΟΝΕΑ-ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΕΓΓΡΑΦΗΣ-ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
➡ Υπεύθυνη-Δήλώση-εγγραφής-έτερου-γονέα-1
➡ Α.Δ.Υ.Μ Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή -Συμπληρώνεται και υπογράφεται από Παιδίατρο
Οδηγίες για γονείς για την υποβολή της Ηλεκτρονικής Αίτησης
Για τυχόν απορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας:
Στοιχεία επικοινωνίας:
mail@31nip-perist.att.sch.gr
Tηλέφωνο: 216 9006275
Για την ολοκλήρωση της εγγραφής η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου θα δέχεται από 1 έως 20 Μαρτίου 2024 και κατά τις ώρες 12:00 μ.μ. – 13:00 μ.μ. τους γονείς για την προσκόμιση των δικαιολογητικών
Επισημαίνουμε ότι πριν την προσέλευση στη σχολική μονάδα θα πρέπει να έχει προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία.
Ώρες επικοινωνίας για πληροφορίες και ραντεβού: 1 – 20 Μαρτίου, 12:00μ.μ. –13:00μ.μ.
ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΤΜΗΜΑ 2
ΑΝΟΙΞΗ ΤΜΗΜΑ2
- ανθίζουν τα λουλούδια
- εμφανίζονται τα έντομα
- ξυπνούν τα ζώα από τη χειμερία νάρκη.
Αρχίζοντας από τα λουλούδια, είδαμε φωτογραφίες με ανοιξιάτικα τοπία, σχολιάσαμε τα χρώματα που κυριαρχούν, είπαμε για λουλούδια που γνωρίζουμε και τα διακρίναμε σε αυτά που φυτρώνουν μόνα τους (άγρια) και αυτά που τα φυτεύει ο άνθρωπος.
Βαθιά μέσα στο χώμα βρίσκεται ένα σποράκι. Κάποια στιγμή το επισκέπτεται η βροχή και του ζητά να μπει μέσα στο σπίτι του. Εκείνο όμως δεν την αφήνει. Μετά το επισκέπτονται οι ακτίνες του ήλιου αλλά ούτε εκείνες αφήνει να μπουν μέσα.
Άλλο ένα πείραμα που κάναμε με τα παιδιά ήταν τα μούφαρα στη λίμνη. Τα παιδιά παρατήρησαν το λουλούδι μέσα στο νερό.
Για να δούμε: θα ανοίξουν τα πέταλα μέσα στο νερό ή όχι;
Ο κύκλος ζωής της Πικραλίδας
Γνωρίσαμε την πικραλίδα ή το γνωστό σε όλους μας <<κλέφτη>> και διαπιστώσαμε πόσο χρήσιμο αγριόχορτο είναι για τον άνθρωπο αφού μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε από τα πέταλα μέχρι και τις ρίζες της.
Για πληροφορίες σχετικά με την πικραλίδα μπορείτε να δείτε στο παρακάτω λινκ:
Αφορμή για να ασχοληθούμε με αυτό το λουλούδι, στάθηκε το παρακάτω βιβλίο:
Μετά από μια μακρά χειμερία νάρκη, ο Μπρούνο η μαρμότα ξυπνάει και ανακαλύπτει έξω από τη φωλιά του το ομορφότερο Λουλούδι. Όλη την άνοιξη παίζουν και διασκεδάζουν μαζί. Πλησιάζοντας το καλοκαίρι το Λουλούδι ζητά μια χάρη από το φίλο του. “Πίστεψέ με όλα θα πάνε καλά” του λέει. Ο Μπρούνο δεν μπορεί ν” αρνηθεί τίποτα στο όμορφο λουλούδι. Το φύσηξε δυνατά κι αυτό πέταξε στον άνεμο. Ο Μπρούνο έμεινε μόνος του και λυπημένος. Κι ύστερα ήρθε ο χειμώνας και η βαθιά χειμερία νάρκη. Όταν όμως ξυπνήσει, θα τον περιμένει μια υπέροχη έκπληξη γιατί η υπόσχεση είναι πάντα υπόσχεση…
Στη συνέχεια είδαμε και τα παρακάτω βιντεάκια σχετικά με την πικραλίδα
https://www.youtube.com/watch?v=T6pjGwkK2po
Ακούστηκαν διάφορες απόψεις, με τους περισσότερους να λένε άνθρωπο.
Καταλήξαμε να φτιάξουμε τελικά την Άνοιξη.
Το βιβλίο Συναντώντας τον καλλιτέχνη! Βίνσεντ βαν Γκογκ προσφέρει στους μικρούς αναγνώστες ένα πολύχρωμο, διαδραστικό ταξίδι στο έργο του σπουδαίου Ολλανδού ζωγράφου. Η έκδοση καλύπτει όλη την καλλιτεχνική του πορεία, εστιάζοντας στα χρόνια που έμεινε στην Αρλ (1888-1889), όταν και δημιούργησε τα περισσότερα από τα πιο διάσημα έργα του, όπως το Δωμάτιο του καλλιτέχνη στην Αρλ, το Βάζο με δώδεκα ηλιοτρόπια και η σειρά πορτρέτων της οικογένειας Ρουλέν.
Ποιος πίνακας μας εντυπωσίασε περισσότερο;
Μα φυσικά τα ηλιοτρόπια. Και αφού έχουμε γίνει φέτος άπειρες φορές μικροί ζωγράφοι, θα γίνουμε και τώρα μικροί Βαν Γκογκ και θα προσπαθήσουμε να αποτυπώσουμε τον πίνακα του με τα 12 ηλιοτρόπια μέσα στο βάζο.
Το βιβλίο που επεξεργαστήκαμε για τη ζωή και το έργο της Φρίντα Κάλο
Η ζωή της Φρίντα Κάλο ήταν τόσο φωτεινή και πολύχρωμη όσο οι πίνακές της. Υπέμεινε πολλές αρρώστιες στη διάρκεια της ζωής της, αλλά ποτέ δεν σταμάτησε να ζωγραφίζει.
Η επιμονή και το ταλέντο της την έκαναν γνωστή σε ολόκληρο τον κόσμο. Κάθε φορά που κάτι όμορφο ή δύσκολο της συνέβαινε, έβρισκε έναν ιδιαίτερο τρόπο για να αντλεί έμπνευση από αυτό στη ζωγραφική της.
Αφού χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, τα παιδιά μέσα απο τον υπολογιστή επέλεξαν δύο από τους πίνακες της Φρίντα Κάλο για να τους αποτυπώσουν σαν μικροί ζωγράφοι. Οι πίνακες που επέλεξαν τα παιδιά ήταν αυτοί:
Και μερικά παιχνίδια στον υπολογιστή:
- Γνωρίσαμε το γαλάζιο σπίτι της που έγινε μουσείο μέσα από το παρακάτω βίντεο
- Παίξαμε τροχό γνώσεων σχετικά με τη ζωή της ζωγράφου
Η ομάδα << Μικρή Ουτοπία>> μας επισκέφθηκε στο σχολείο και μαζί βάψαμε μερικές ρόδες για να τις κάνουμε γλάστρες και να ομορφήνουμε τον εξωτερικό χώρο του νηπιαγωγείου μας.
Μετα φυτέψαμε διάφορα βότανα και λουλούδια και μέσα στις ρόδες και έξω.
Και για το τέλος…
Μια δραματοποίηση για να δούμε αν τα παιδιά έχουν κατανοήσει τα στάδια εξέλιξης του φυτού καθώς και το τι χρειάζονται τα φυτά για να αναπτυχθούν.
Τους δόθηκαν λοιπόν μερικά υφάσματα:, καφέ, μπλε, κίτρινο, κόκκινο και μια γαλάζια μπάλα από τούλι.
Τι μας θυμίζουν αυτά τα χρώματα των υφασμάτων; Ιδέες πολλές. Στο τέλος ένα παιδί σηκώθηκε και μας έφτιαξε στο πάτωμα αυτό:
Τι είναι αυτό; Τον ρωτήσαμε.
Και η απάντηση του ήταν: Η Άνοιξη
Και τι συμβολίζουν τα χρώματα των υφασμάτων;
Το καφέ είναι το χώμα
Το μπλε το νερό
Το κίτρινο ο ήλιος
Το κόκκινο η φροντίδα- αγάπη
Δυσκολευτήκαν στην μπάλα από τούλι αλλά τελικά βρήκαν την απάντηση: ο αέρας- το οξυγόνο.
Πάμε λοιπόν να παίξουμε
Κάποια παιδιά έγιναν τα σποράκια μέσα στο χώμα. Πως θα μεγαλώσουν; Κάθε παιδί είχε και τον ρόλο του: οξυγόνο, νερό, ήλιος, αγάπη και κρατούσαν και τα ανάλογα υφάσματα. Για να μεγαλώσουν τα σποράκια και να εξελιχθούν σε φυτά κάθε παιδί- στοιχείο έπρεπε να τα ακουμπάει με το ύφασμα του και τα σποράκια τα οποία θα μεγάλωναν κάθε μέρα και από λίγο. Τα παιδιά το διασκέδασαν πολύ!
ΠΑΣΧΑ ΤΜΗΜΑ1
Οι πασχαλινές μας δράσεις
Όλα ξεκίνησαν από τις πασχαλινές αναζητήσεις της Νιάνιας…
Η Νιάνια με μια απίθανη παρέα από κότες, αρνάκια και κουνέλια τριγυρνά και ψάχνει από πού έρχεται το Πάσχα! Κι όταν έχει έρθει, πού το βρίσκει κανείς; Στα καταστήματα με τα τρόφιμα; Στις σούβλες για τα αρνιά; Στις λαμπάδες-παιχνίδια; Ή μήπως στις ατέλειωτες ουρές των εθνικών οδών; Ίσως κάπου αλλού, που δεν πάει το μυαλό μας κι ας είναι τόσο απλό: Εκεί όπου η αγάπη και η θυσία έδωσαν στη ζωή αληθινή ουσία… (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Και η συζήτηση ξεκίνησε….
Τι γνωρίζουμε για το Πάσχα;;
Τι θα θέλαμε να κάνουμε στην τάξη μας με αφορμή το Πάσχα;
Τα παιδιά εστίασαν στη σταύρωση και τον σταυρό, στο βάψιμο των αυγών και στα σοκολατένια λαγουδάκια και τα αντίστοιχα αυγουλάκια. Έτσι, οι δράσεις που ακολουθούν έχουν στο επίκεντρο τους τις ιδέες των ίδιων των παιδιών .
Ο σταυρός, το σύμβολο της πίστης μας, έγινε η αφορμή για δημιουργία. Τα παιδιά, ζωγράφισαν γύρω από το σταυρό και δημιούργησαν το αποτύπωμα του. Έπειτα, πατώντας στις άκρες με λαδοπαστέλ, τράβηξαν τα χρώματα προς τα έξω για να μοιάζει με την αντανάκλαση του φωτός και στο τέλος έκοψαν και κόλλησαν χρωματιστά γκοφρέ μπαλάκια στα χρώματα της άνοιξης. Για το τέλος αφήσαμε την ευχή « Καλή Ανάσταση».
Ο πασχαλινός μας λαγός κρύβει σοκολατοαυγουλάκια λαχταριστά στην κοιλιά του…..
Κόψαμε, γεμίσαμε και διακοσμήσαμε…
Πιάνοντας το λαγό….
Τα παιδιά χρειαζόταν να τραβήξουν κοντά τους το λαγό τυλίγοντας την κορδέλα… Ποιος θα τον πιάσει πρώτος;;;
Ο Αυγούλης μας έφερε σε επαφή με την έννοια των αρετών. Της προσφοράς, της συγχώρεσης, της διακονίας και της ταπεινότητας. Με απλό και λιτό τρόπο, αναλύονται οι παραπάνω έννοιες, ώστε να γίνουν κατανοητές από τα παιδιά. Το συγκεκριμένο παραμύθι, στάθηκε η αφορμή για μια μεγάλη συζήτηση σχετικά με το εάν και με πιο τρόπο επιδεικνύουμε εμείς στην ζωή μας αρετές όπως οι παραπάνω.
Ήθελα να είμαι το πιο όμορφο κόκκινο και δυνατό αυγό!
Να βγω πρώτος στον διαγωνισμό στης Ανδρίτσαινας το πράσινο χωριό!
Έτρεξα, κουράστηκα, προσπάθησα πολύ, για να καταλάβω πως η αγάπη, η συγγνώμη κι η ταπείνωση της ψυχής σε βραβεύουν με τη λάμψη της Αναστάσιμης ζωής!
Φίλοι μου, δεν υπάρχει καλύτερο έπαθλο από αυτό. Σσσ… Θα σας πω το μυστικό!
Πιστέψτε με, ξεκινά ταξίδι συναρπαστικό με πρωταγωνιστές μία κουτσούνα και ένα κόκκινο αυγό!
Είστε έτοιμοι; Φύγαμε! (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Η φωτογραφία του παραμυθιού που επικεντρώνεται στο Νυμφίο, τράβηξε το ενδιαφέρον των παιδιών. Συζητήσαμε αρκετά για την εικόνα και για όλα τα στοιχεία που περιλαμβάνονται σε αυτήν.
Μιλήσαμε για τα πάθη του Χριστού μας, για την Παναγία μας και το πώς πιστεύουμε ότι ένιωθε σαν μανούλα.
Στο τέλος, ζωγραφίσαμε το χιτώνα του Χριστού καθώς και το φωτοστέφανο. Αρκετά παιδιά πρόσθεσαν και κόκκινη μπογιά στο πρόσωπο προκειμένου να παραστήσουν το αίμα εξαιτίας του αγκάθινου στεφανιού.
Στο ελεύθερο παιχνίδι τους τα παιδιά αρκετές φορές έθεσαν στο επίκεντρο τους το Χριστό
Ο Χριστός στον σταυρό.
Ο Χριστός στον τάφο.
Στη ζωγραφική τους
Επόμενη δράση το βάψιμο των αυγών μας…
Αρχικά, ζωγραφίσαμε με λαδοπαστέλ τα αυγά, κάνοντας ο καθένας το σχέδιο που ήθελε. Στη συνέχεια
ετοιμάσαμε τη μπογιά μας και…..
τα βάλαμε μέσα στις αυγοθήκες- κοτοπουλάκια που ετοιμάσαμε.
Και επειδή παιδιά είμαστε, δε γίνεται να μην παίξουμε …
κυνήγι πασχαλινού αυγού
Ομαδικό παζλ…
Ποια ομάδα θα φτιάξει πρώτη τον λαγό με τα σοκολατένια αυγά…;
Δεν παραλείψαμε να καταγράφουμε τους πόντους. Το Α για την ομάδα της αστραπής και το Η για την ομάδα των ηρώων ( στην εικόνα το παιδί γράφει την πρώτη φωνή της ομάδας του).
Για το τέλος αφήσαμε τα κάλαντα του Λαζάρου που μας είπαν τα παιδιά από τη διπλανή τάξη. Η χαρά μας ήταν πολύ μεγάλη, γι’ αυτό και δεν παραλείψαμε να τους ευχαριστήσουμε με ένα κέρασμα, όπως ταιριάζει τις μέρες αυτές!!!!! Τους ευχαριστούμε πολύ!!!
ΠΑΣΧΑ ΤΜΗΜΑ2
Αφού αποσαφηνίσαμε τη σημασία της λέξης και είπαμε σχετικά παραδείγματα, αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον ιερό νιπτήρα (όπως συνηθίζεται να αποκαλείται).
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για την Νεότητα (IBBY), το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.
Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της IBBY ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο. Το 2023, υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το τμήμα της Ελλάδας. Το μήνυμα της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου με τίτλο «Είμαι ένα βιβλίο, διάβασέ με» υπογράφει ο καταξιωμένος έλληνας συγγραφέας Βαγγέλης Ηλιόπουλος (γ. 1964) και είναι το ακόλουθο:
Είμαι ένα βιβλίο.
Είσαι ένα βιβλίο.
Όλοι είμαστε βιβλία.Η ψυχή μου είναι η ιστορία που αφηγούμαι.
Κάθε βιβλίο έχει τη δική του ιστορία να πει.Μπορεί να φαινόμαστε εντελώς διαφορετικά –
άλλα μεγάλα, άλλα μικρά,
άλλα πολύχρωμα, άλλα μαυρόασπρα,
άλλα με λίγες σελίδες κι άλλα με πολλές.Μπορεί να συμφωνούμε ή να λέμε εντελώς διαφορετικά πράγματα.
Όμως αυτή είναι η ομορφιά μας.
Θα ήταν πολύ βαρετό να ήμασταν όλα ίδια.Καθένα μας είναι μοναδικό.
Και καθένα από εμάς έχει το δικαίωμα να το σέβεσαι,
να το διαβάζεις χωρίς προκαταλήψεις,
να έχει τη θέση του στη βιβλιοθήκη σου.Μπορείς να έχεις τις απόψεις σου για εμένα.
Μπορείς να ερευνάς, να κρίνεις και να σχολιάζεις ό,τι διαβάζεις.Μπορείς να με βάλεις πίσω στο ράφι
ή να με κρατήσεις σφιχτά στην αγκαλιά σου
και να ταξιδέψουμε μαζί πολύ μακριά.Αλλά ποτέ μην αφήσεις κάποιον να με πετάξει
ή να με διώξει σε άλλο ράφι.
Ποτέ μη ζητήσεις την καταστροφή μου
ή μην επιτρέψεις σε κάποιον να με καταστρέψει.Κι αν έρθει κάποιο βιβλίο από άλλο ράφι στο δικό σου,
γιατί κάποιος ή κάτι το έδιωξε μακριά,
κάνε χώρο.
Αν πας λίγο πιο κει, χωράει δίπλα σου.Προσπάθησε να νιώσεις όπως νιώθει.
Κατάλαβέ το. Προστάτεψέ το.
Μπορεί να βρεθείς εσύ στη θέση του αύριο.Γιατί κι εσύ είσαι ένα βιβλίο.
Όλοι είμαστε βιβλία.Έλα, φώναξέ το δυνατά, ώστε να το ακούσουν όλοι.
«Είμαι ένα βιβλίο, διάβασέ με»
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/13
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου μπορείτε να δείτε το παρακάτω βίντεο:
ΤΑΚΟΥ ΤΑΚΟΥ Ο ΑΡΓΑΛΕΙΟΣ
ΕΓΓΡΑΦΕΣ 2023-2024
Εγγραφές στα Νηπιαγωγεία
(υπ. αριθ. Φ.6/18466/Δ1 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας)
Για το σχολικό έτος 2023- 2024 οι εγγραφές θα πραγματοποιηθούν από
1 εώς 20 Μαρτίου 2023
Στο νηπιαγωγείο μας εγγράφονται νήπια και πρόνηπια
που έχουν γεννηθεί το 2018 & το 2019
Συνοπτικά:
- Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).
- Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
- Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
- Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2022-2023, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2022-23, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2019 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.
- Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109). Νήπια που δεν έχουν εγγραφεί και φοιτήσει στο νηπιαγωγείο και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 6 ετών (την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής) εγγράφονται στο δημοτικό με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή του οικείου Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών, διαφορετικά εγγράφονται στο νηπιαγωγείο, 3 (παρ. 1β του άρθρου 204 του ν. 4610/2019 (Α΄70)). Οι γονείς προσκομίζουν στο σχολείο μόνο αίτηση εγγραφής για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής (για όσους επιθυμούν την εγγραφή του παιδιού τους).
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
- Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
- Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
- Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.
Στο Νηπιαγωγείο Προσκομίζονται
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
- α) αίτηση-δήλωση εγγραφής γονέων/κηδεμόνων (επισυνάπτεται)
- β) η αίτηση εγγραφής για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής (για όσους επιθυμούν την εγγραφή του παιδιού τους). Αφορά και τις αυτεπάγγελτες επανεγγραφές. (επισυνάπτεται)
- γ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.) (επισυνάπτεται)
- δ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25). 5 δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ. Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
- ε)Υπεύθυνη Δήλωση έτερου γονέα στην οποία δηλώνει ότι συμφωνεί στην εγγραφή του παιδιού του. (επισυνάπτεται)
- στ) Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας (εαν υπάρχει)
- ζ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. (εφόσον υπάρχει), σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
- η) Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο (μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές).
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ
ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους.
Οι Διευθυντές/τριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.
Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):
1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) νήπια/προνήπια.
3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00. 4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
ΕΝΤΥΠΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΤΟΥΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
➡ ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ-ΓΟΝΕΑ-ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΕΓΓΡΑΦΗΣ-ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
➡ Υπεύθυνη-Δήλώση-εγγραφής-έτερου-γονέα-1
➡ Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)-Συμπληρώνεται και υπογράφεται από Παιδίατρο
Οδηγίες για γονείς για την υποβολή της Ηλεκτρονικής Αίτησης
Για τυχόν απορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας:
Στοιχεία επικοινωνίας:
mail@31nip-perist.att.sch.gr
Tηλέφωνο: 216 9006275
Για την ολοκλήρωση της εγγραφής η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου θα δέχεται από 1 έως 20 Μαρτίου 2023 και κατά τις ώρες 12:00 μ.μ. – 13:00 μ.μ. τους γονείς για την προσκόμιση των δικαιολογητικών
Επισημαίνουμε ότι πριν την προσέλευση στη σχολική μονάδα θα πρέπει να έχει προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία.
Ώρες επικοινωνίας για πληροφορίες και ραντεβού: 1 – 20 Μαρτίου, 12:00μ.μ. –13:00μ.μ.
ΜΑΡΤΙΟΣ- ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
Επεξεργασία του βιβλίου: Εφτά παπούτσια για την κυρά Σαρακοστή
Πάντα είχανε την απορία τα παιδιά, αν η κυρά Σαρακοστή έχει πράγματι εφτά πόδια κάτω από το φουστάνι της. Ώσπου μια μέρα ο Λάμπης αποφάσισε να εξερευνήσει το μυστήριο.
Ένα τρυφερό και χαριτωμένο πασχαλινό διήγημα, εμπνευσμένο από την παράδοση.
(Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Το έθιμο της κυρά-Σαρακοστής είναι από τα παλιότερα έθιμα που σχετίζονται με τη γιορτή του Πάσχα, σήμερα όμως λίγο πολύ ξεχασμένο. Χρησίμευε πάντα ως ημερολόγιο για να μετράμε τις εβδομάδες από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι τη Μεγάλη Εβδομάδα, καθώς η κυρά-Σαρακοστή έχει 7 πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα της περιόδου της Σαρακοστής. Πρόκειται για ένα έθιμο που τείνει στις ημέρες μας να εκλείψει, ενώ παλαιότερα το συναντούσαμε σε όλο τον ελλαδικό χώρο με διάφορες παραλλαγές και χρησιμοποιούνταν ως ημερολόγιο που μετρούσε τις εβδομάδες της Μεγάλης Σαρακοστής.
Η κυρά-Σαρακοστή, στις περισσότερες περιοχές, ήταν μια χάρτινη ζωγραφιά, που απεικόνιζε μια γυναίκα, που έμοιαζε με καλόγρια, με 7 πόδια, σταυρωμένα χέρια γιατί προσεύχεται, ένα σταυρό γιατί πήγαινε στην εκκλησία και χωρίς στόμα γιατί νηστεύει. Στο τέλος κάθε εβδομάδας, αρχής γενομένης από το Σάββατο μετά την Καθαρά Δευτέρα, της έκοβαν ένα πόδι. Το τελευταίο το έκοβαν το Μεγάλο Σάββατο. Αυτό το κομμάτι χαρτί το δίπλωναν καλά και το έκρυβαν σε ένα ξερό σύκο ή καρύδι (περιοχή της Χίου), το οποίο τοποθετούσαν μαζί με άλλα. Όποιος το έβρισκε θεωρούνταν τυχερός και γουρλής. Σε κάποιες περιοχές, το έβδομο πόδι το τοποθετούσαν μες στο ψωμί της Ανάστασης και όποιος το έβρισκε του έφερνε γούρι.
Σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, η κυρά-Σαρακοστή φτιάχνεται από ζυμάρι με απλά υλικά και, κυρίως, πολύ αλάτι για να μη χαλάσει. Εξάλλου, δεν τρωγόταν, αφού χρησιμοποιούνταν ως ημερολόγιο. Αλλού πάλι, την έφτιαχναν από πανί και τη γέμιζαν με πούπουλα.
Στον Πόντο, η κυρά-Σαρακοστή ήταν μια πατάτα ή ένα κρεμμύδι που το κρεμούσαν απ’ το ταβάνι και πάνω του είχαν καρφωμένα επτά φτερά κότας, ώστε να αφαιρούν ένα φτερό κάθε εβδομάδα. Εδώ το έθιμο ονομαζόταν “Κουκουράς”, ο οποίος ήταν και ο φόβος των παιδιών!
Για το έθιμο της κυρα-Σαρακοστής έχουν γραφτεί οι παρακάτω στίχοι:
(Στιχουργός: Πόλυ Βασιλάκη)
.
Αποφασίσαμε λοιπόν να φτιάξουμε το δικό μας ημερολόγιο φτιαγμένο από ζυμάρι!
Τα υλικά μας: αλεύρι, αλάτι και νερό.
Και φυσικά τα δυνατά μας τα χεράκια για ένα καλό ζύμωμα.
ΤΜΗΜΑ 2
ΤΜΗΜΑ 1
Το έθιμο του Μάρτη!
Γιατί φοράμε ‘’Μαρτάκι’’;
Ο Μάρτης συμβολίζει το ξεκίνημα της άνοιξης, καθώς τα σκούρα σύννεφα του Φλεβάρη υποχωρούν και εμφανίζονται δειλά δειλά οι λαμπερές ακτίνες του ηλίου. Ωστόσο, από τα παλαιότερα χρόνια και κυρίως στις βαλκανικές χώρες, οι άνθρωποι θεωρούσαν τον Μάρτη ύπουλο μήνα καθώς μαζί με την ζέστη του ηλίου επέστρεφαν και τα αποδημητικά πουλιά κουβαλώντας πολλές ασθένειες. Για τον λόγο αυτό αναπτύχθηκε το έθιμο του “Μάρτη”. Σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες, ο συνδυασμός λευκού και κόκκινου χρώματος βοηθούσε σε πολλές περιπτώσεις ως φυλαχτό, για να αποτραπεί το κακό. Πηγαίνοντας λοιπόν πίσω στο χρόνο, βρίσκουμε τους αρχαίους Έλληνες να φοράνε δεμένες κόκκινες κλωστές στο δεξί χέρι και πόδι κατά τη διάρκεια των Ελευσίνιων Μυστηρίων.
Από αυτή την αντίληψη δημιουργήθηκε η παράδοση κατά την οποία το ερυθρόλευκο βραχιολάκι έπρεπε να φορεθεί την πρώτη ημέρα του Μαρτίου για να προφυλάξει το άτομο, κυρίως τα παιδιά, να “μην καούν” με τον πρώτο ήλιο της άνοιξης. Η παράδοση αυτή άπλωσε τις ρίζες της και στις υπόλοιπες βαλκανικές χώρες, γειτονικές της Ελλάδας. Στην Βουλγαρία οι άνθρωποι συνηθίζουν να φορούν στο πέτο τους ερυθρόλευκα στολίδια που ονομάζουν “Μαρτενίτσα”, ενώ στη Ρουμανία τα “Μαρτισόρ” συμβολίζουν την αγάπη και την αγνότητα με κόκκινη και λευκή κλωστή αντίστοιχα. Το έθιμο ολοκληρώνεται στις 31 Μαρτίου, όταν τα παιδιά βγάζουν το βραχιολάκι-μαρτάκι και το αφήνουν στις τριανταφυλλιές για να το πάρουν τα χελιδόνια και να χτίσουν τις φωλιές τους.
Εικονογραφήσαμε το ποίημα της Ρίτας Μπούμη Παπά: Ο Μάρτης και η μάνα του!