Πράγματα που θα πρέπει να ξέρουν οι γονείς για το Νηπιαγωγείο!

           Γονείς δώστε προσοχή στα παρακάτω και θα έχετε σίγουρα μια καλή και επιτυχημένη χρονιά!

Γονείς δώστε προσοχή στα παρακάτω και θα έχετε σίγουρα μια καλή και επιτυχημένη χρονιά!

Δείξτε ενδιαφέρον για ο,τιδήποτε φέρνει το παιδί μαζί του από το σχολείο (και φυσικά μην το πετάξετε ποτέ!). Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε τι ακριβώς είναι αυτό που κρατάτε στα χέρια σας (!!) το παιδί σίγουρα δούλεψε σκληρά και νιώθει υπερήφανο για το δημιούργημά του.

-Μην ρωτάτε πως αποδίδουν τα υπόλοιπα παιδιά. Αν το παιδί σας τα πηγαίνει καλά σεκάτι μην ρωτάτε αν και ο φίλος του το κάνει αυτό. Πρόκειται για απόρρητο προσωπικό δεδομένο. Επίσης μην ρωτάτε αν το παιδί σας είναι το εξυπνότερο στην τάξη. Οι νηπιαγωγοί συγκρίνουν την πρόοδο του κάθε παιδιού με τον εαυτό του και όχι με τους άλλους π.χ. ζωγραφίζει ένα πρόσωπο τόσο καλά όσο το έκανε το φθινόπωρο;

Τα ρούχα του σχολείου να είναι ρούχα για παιχνίδι. Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά θέλουμε να είναι χαρούμενα και δημιουργικά, γεγονός που μερικές φορές σημαίνει και “λερωμένα”! Κανείς δεν θα σας κρίνει αν το παιδί σας δεν είναι ντυμένο για φωτογράφιση περιοδικού!

Τα “πολυάσχολα” νήπια συχνά περιμένουν μέχρι το τελευταίο λεπτό για να πάνε στην τουαλέτα! Ζώνες και επιπλέον κουμπιά, μπορεί να είναι ωραία, αλλά δημιουργούν δυσκολίες και “ατυχήματα”…

Αποχαιρετισμοί: Ένα φιλί, μια αγκαλιά και ένα «Να περάσεις μια υπέροχη μέρα!», είναι όλα όσα χρειάζονται. Με εξαίρεση την αρχή της σχολικής χρονιάς, όπου το παιδί προσαρμόζεται, μην χρονοτριβείτε. Εάν στο παιδί σας αρέσει να γνωρίζει το πρόγραμμά του, μπορείτε να πείτε ακόμη κάτι που θα κάνετε μαζί όταν τελειώσει το σχολείο, π.χ. «Θα πάμε μαζί στο πάρκο!». Και μην πισωγυρίζετε διότι έτσι αυξάνεται δραματικά ο στρεσογόνος παράγοντας. Είναι καλύτερα να κάνετε μια καθαρή και γρήγορη αποχώρηση ακόμη κι αν το παιδί κλαίει. Σιγά σιγά θα αντιληφθεί τι συμβαίνει και θα αποκτήσει τον έλεγχο της κατάστασης.

Ψείρες! Μπορεί να συμβεί στον καθένα. Μην νιώθετε άσχημα. Ενημερώστε τη νηπιαγωγό ώστε να αποφευχθεί η εξάπλωση.

Δείξτε κατανόηση και στα άλλα παιδιά όπως δείχνετε και στο δικό σας. Γνωρίζετε πως τα παιδιά περνούν δύσκολες φάσεις και οι οικογένειες τους αντιμετωπίζουν άγχος που μερικές φορές τους οδηγεί σε σπασμωδικές κινήσεις. Αν κάποιο παιδί είναι επιθετικό, έχετε την πίστη ότι οι νηπιαγωγοί θα κρατήσουν το δικό σας ασφαλές και θα κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να βελτιώσουν την κατάσταση.

Αν το δικό σας παιδί είναι επιθετικό. Μπορεί να σας φαίνεται αδιανόητο ότι το “αγγελούδι” σας μπορεί να έχει αυτή τη συμπεριφορά, αλλά έχετε πίστη στα λόγια των νηπιαγωγών και μην αμφισβητείτε τα συμβάντα. Πολλές φορές τα παιδιά αντιδρούν διαφορετικά στο σχολείο σε σχέση με το σπίτι γιατί είναι τελείως διαφορετικές οι συνθήκες. Συνεργαστείτε!

Αν σας πουν ότι το παιδί σας θα είχε όφελος εάν περνούσε από μια περαιτέρω αξιολόγηση σε κάποιο τομέα των αναπτυξιακών του δεξιοτήτων, αυτό είναι κάτι που δεν λέγεται επιπόλαια. Οι νηπιαγωγοί βλέπουν το παιδί σας όχι μόνο όπως είναι τώρα,αλλά όπως θα είναι στο Δημοτικό Σχολείο. Επιθυμούν να του προσφέρουν οποιαδήποτε βοήθεια το συντομότερο δυνατό, οπότε δείξτε εμπιστοσύνη. Δεν είναι κάτι κακό, κάτι που να σας κάνει να ντρέπεστε. Πολλά παιδιά λαμβάνουν βοήθεια από λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κλπ. προκειμένου να βοηθηθούν.

Αν υπάρχει κάτι που απασχολεί εσάς ή το παιδί σας, πείτε το! Όχι όμως ενώπιον όλων των γονέων και των παιδιών την ώρα της αποχώρησης. Επιδιώξτε την κατ΄ιδίαν συνάντηση με τις νηπιαγωγούς και μιλήστε γι’αυτό που σας απασχολεί. Και οι νηπιαγωγοί επιθυμούν όπως κι εσείς, το παιδί σας να είναι χαρούμενο και είναι πρόθυμες να διορθώσουν τα λάθη τους.

Τα τυποποιημένα κρουασάν, το σοκολατούχο γάλα και τα μπισκότα δεν είναι γεύμα, είναι ένας μικρός μπουφές επιδορπίων!

Δώστε προσοχή στις ανακοινώσεις, που υπάρχουν στην είσοδο του σχολείου ή σε σημειώματα μέσα στην τσάντα του παιδιού. Μπορεί να περιέχουν νέα σχετικά με διάφορες δράσεις της τάξης, όπου μπορεί να ζητείται η συμμετοχή σας, κι αν δεν δώσετε προσοχή τότε τις συνέπειες τις υπομένει άθελά του το ίδιο το παιδί.

Συνέπεια στην ώρα. Το παιδί χάνει ένα κομμάτι από την καθημερινή ρουτίνα του σχολείου, αν συνεχώς καθυστερεί, και έρχεται σε δύσκολη θέση απέναντι στους συμμαθητές και τη νηπιαγωγό του. Ενώ στην αποχώρηση είναι δύσκολο να διαχειριστεί τους λόγους που φεύγει πάντα τελευταίο από το σχολείο.

Το άρρωστο παιδί πρέπει να μένει στο σπίτι του. Στο σχολείο δεν θα μπορεί να αντεπεξέλθει, αφού δεν θα νιώθει καλά και ταυτόχρονα ενδέχεται να προκαλέσειεπιδημία.

Μην αποκρύπτετε σημαντικές πληροφορίες. Εμπιστευτικά μιλήστε στις νηπιαγωγούς για οποιαδήποτε αλλαγή στη ζωή του παιδιού π.χ. διαζύγιο, νέο μωρό, αλλά και ο,τιδήποτε αφορά το ιατρικό του ιστορικό, προκειμένου να γνωρίσουν καλύτερα τις ανάγκες και τις αδυναμίες του και να δουλέψουν πάνω σ΄αυτές.

Όχι απουσίες χωρίς σοβαρό λόγο. Περιστασιακά μια μέρα εκτός σχολείου δεν είναι και σπουδαία υπόθεση. Αν όμως αυτό γίνεται συχνά τότε το παιδί λαμβάνει ένα εσφαλμένο μήνυμα. Το σχολείο είναι σημαντικό και αυτό επιβεβαιώνεται με την παρουσία. Μια παρουσία που πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτη.

Ατυχήματα συμβαίνουν. Οι νηπιαγωγοί κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου να μην συμβεί το παραμικρό μέσα στη σχολική μέρα, αλλά υπάρχει η πιθανότητα να μην δουν κάτι κάποια στιγμή. Είναι αναπόφευκτο.

Ενισχύστε τις γνώσεις που μεταφέρει το παιδί από το σχολείο με επιπλέον δραστηριότητες, στις οποίες μπορεί να συμμετέχει όλη η οικογένεια. Έτσι το βοηθάτε να εμπεδώσει τις νέες γνώσεις και τελικά να ενισχύσει τη δυναμική της ομάδας στην τάξη.

Παιχνίδια από το σπίτι. Τα παιχνίδια αυτά δημιουργούν εντάσεις διότι τις περισσότερες φορές τα παιδιά δεν θέλουν να τα μοιραστούν με τους άλλους, αλλά από την άλλη θέλουν να τα παρουσιάσουν σε όλους! Επίσης, κατά έναν περίεργο λόγο, πάντα τα παιχνίδια αυτά καταλήγουν σπασμένα!

Ακολουθήστε τους κανόνες που το παιδί έχει μάθει στο σχολείο, και αντικειμενικά ισχύουν, για να τους ακολουθήσει κι αυτό. Με το να αμφισβητείτε τη σημαντικότητά τους, το σχολείο χάνει την αξιοπιστία του και το παιδί βρίσκεται μπροστά σε διλήμματα που δυσκολεύεται να διαχειριστεί.

Δεν μπορούν όλα τα παιδιά να συμπαθήσουν τη δασκάλα τους αμέσως (προφανώς ούτε και εσείς!). Χρειάζεται χρόνος για να χτιστεί η εμπιστοσύνη και ο αμοιβαίος σεβασμός. Υποστηρίξτε τις νηπιαγωγούς και αποφύγετε τις όποιες ενστάσεις σας μπροστά στο παιδί. Γίνετε το σωστό παράδειγμα στη δημιουργία ισορροπημένων σχέσεων.

ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗ.

Θα αναπτύξει όμως όλες τις κιναισθητικές, αντιληπτικές, μνημονικές, γλωσσικές και μεταγλωσσικές ικανότητες, που το καθιστούν έτοιμο να εκπαιδευτεί αβίαστα και αποτελεσματικά, χωρίς να δυσκολευτεί/πιεστεί/απογοητευτεί στην εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης, ένα χρόνο αργότερα στην Α΄ Δημοτικού.

ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ-ΑΓΙΑΣΜΟΣ

Ο Αγιασμός για την έναρξη της σχολικής χρονιάς θα γίνει την Τετάρτη 11-9-2024 στις 8.45 στο χώρο του νηπιαγωγείου.

Μετά τον Αγιασμό θα ακολουθήσει ενημέρωση γονέων,με τους εκπαιδευτικούς του κάθε τμήματος.

 

ΠΑΖΛ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΕΣΜΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ

¨ΥΙΟΘΕΣΙΑ¨ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Ε΄ΤΑΞΗΣ

Οι μαθητές-τριες της Ε΄τάξης είχαν προτείνει να ¨υιοθετήσουν¨ από ένα νήπιο-νέο πρωτάκι
και ως οικοδεσπότες να τα βοηθήσουν τον Σεπτέμβριο στη διαδικασία της προσαρμογής.
Για να υλοποιηθεί αυτή η δράση δόθηκε στα νήπια το όνομα του παιδιού της Ε΄τάξης που
θα το ¨υιοθετήσει¨και στα παιδιά της Ε΄ το όνομα του νηπίου που τους αντιστοιχεί. ΄Ολα τα
παιδιά ζωγράφισαν σε μεγάλα εκτυπωμένα κομμάτια παζλ τον εαυτό τους και έγραψαν το
όνομα που τους είχε δοθεί.
Την ημέρα που επισκεφθήκαμε το δημοτικό συναντήθηκαν όλοι στο προαύλιο και οι
μαθητές της Ε΄ τάξης φώναζαν το όνομα του νηπίου που είχαν, ένωναν τα κομμάτια του
παζλ και γνωρίζονταν. Στο τέλος έδωσαν ραντεβού τον Σεπτέμβριο να βρεθούν για να
ανταλλάξουν τα κομμάτια του παζλ και να αρχίσει η κοινή τους πορεία στο δημοτικό
σχολείο.

 

ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΗΣ Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ- ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΕΝΑ ΣΤΕΦΑΝΙ

 

ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΜΕΤΑΞΟΣΚΩΛΗΚΑΣ

PORTFOLIO ΜΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΠΑΙΖΩ- ΑΚΟΛΟΥΘΩ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ- ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΗ ΜΑΤΑΙΩΣΗ

 

ΣΤΕΦΑΝΑΚΙΑ ΑΠΟ ΑΦΡΟΛΕΞ

ΠΟΣΑ ΔΑΧΤΥΛΑ ΦΙΛΩΝ  ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΜΟΥ ΠΕΣΕΙ ΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ

 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

 

Η 1η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ – ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ

Πριν κλείσουν τα σχολεία για το Πάσχα, τα νήπια  ήξεραν ότι θα κάνουν την πρώτη τους επαφή με το Δημοτικό. Ετοιμάστηκαν, πήραν τα καλαθάκια με τα λουλούδια, όπως θέλει το έθιμο, και βγήκαν στον πεζόδρομο που ενώνει το δημοτικό με το νηπιαγωγείο. 

Οι δασκάλες και τα παιδιά της πρώτης τάξης μας υποδέχθηκαν και άκουσαν τα κάλαντα του Λαζάρου. Στο τέλος μας έβαλαν στα καλαθάκια μας αβγά για να τα βάψουμε και γλυκίσματα. Ήταν τόσο όμορφα!

 

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ -ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Συντονισμός κινήσεων.

 

ΠΑΣΧΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ

ΒΑΦΩ ΑΥΓΑ. ΤΕΧΝΙΚΗ:ΝΕΡΟΜΠΟΓΙΕΣ -ΚΟΛΑΖ

ΒΑΦΩ ΑΥΓΑ. ΤΕΧΝΙΚΗ:ΧΡΩΜΑΤΙΖΩ ΜΕ ΜΑΡΚΑΔΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΞΕΚΑΖΩ ΜΕ ΝΕΡΟ

ΑΓΑΛΜΑΤΑΚΙΑ-ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ-ΤΟ ΜΑΝΤΗΛΙ

ΤΥΦΛΟΜΥΓΑ-ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Ευχαριστούμε

ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΜΠΑΛΟΝΙΑ.

Πόσα παιχνίδια μπορώ να παίξω με ένα μπαλόνι;

Συνεργάζομαι και διασκεδάζω .

ΠΩΣ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

Τον Απρίλιο αφού συζητήσαμε με τα παιδιά για το νέο τους σχολείο, όταν θα φύγουν από το νηπιαγωγείο, αποφασίσαμε να ζωγραφίσουν πως φαντάζονται τις τάξεις του δημοτικού.

Κάποια παιδιά είχαν ζωγραφίσει και τη δασκάλα που  φαντάζονται ότι θα έχουν . ΄Ετσι ξεκίνησε συζήτηση σχετικά με τις δασκάλες της πρώτης  τάξης. Σκεφτήκαμε λοιπόν να τις καλέσουμε να τις γνωρίσουμε. 

΄Ετσι έφτιαξαν τα παιδιά προσκλήσεις για να τις καλέσουν και μετά από λίγες ημέρες έγινε πραγματικότητα η επίσκεψη.

 

ΑΠΟ ΤΟ ΑΥΓΟ ΣΤΟ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ-ΜΙΚΡΟΙ ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ

4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΖΩΩΝ

ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΚΑΛΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ 4ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΖΩΑ

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 2024

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Για την προσκόμιση των δικαιολογητικών η προσέλευση στο σχολείο θα γίνεται 12:00-13:00 κάθε μέρα.

Για επικοινωνία με το σχολείο καθώς και τα όρια του σχολείου δείτε αναλυτικά:https://blogs.sch.gr/2nipnirakl/epikoinonia/

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ:

ΕΓΓΡΑΦΕΣΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 2024

ΑΠΟ ΤΟ ΣΙΤΑΡΙ ΣΤΟ ΨΩΜΙ

            ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΓΕΩΡΓΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΙΤΑΡΙ ΣΤΟ ΨΩΜΙ.

 

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ .

Τα παιδιά αποφάσισαν να φτιάξουν το οικοσύστημα του Β.Πόλου και του Ν.Πόλου. Επέλεξαν να φτιάξουν τα ζώα που ζουν στο κάθε οικοσύστημα, π.χ. πιγκουίνους, φάλαινες, φώκιες, πολικές αρκούδες, ψάρια. Σχημάτισαν μακέτα, πρόσθεσαν τα στοιχεία του οικοσυστήματος και έκαναν τη σύνθεση. Τη σύνθεση την ανάρτησαν στην είσοδο του σχολείου για να τη βλέπουν όλοι οι μαθητές και οι γονείς.

ΓΗ ΚΑΙ ΣΕΛΗΝΗ

Η ΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΓΗΣ .ΜΕΡΑ-ΝΥΧΤΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΚΥΛΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΤΥΦΛΩΝ

Σήμερα στο νηπιαγωγείο παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα της Ελληνικής σχολής σκύλων οδηγών τυφλών Λάρα

Η Σχολή Σκύλων-Οδηγών Tυφλών Λάρα είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός
Οργανισμός που έχει ως σκοπούς:
1. Την παροχή ειδικά εκπαιδευμένων σκύλων-oδηγών σε ανθρώπους
με βλάβη στην όραση, εντελώς δωρεάν.
2. Την εκπαίδευση τυφλών στην κινητικότητα και τον
προσανατολισμό και την προώθηση της εκπαίδευσης από την
Πολιτεία.
3. Την προώθηση της αυτόνομης διαβίωσης των τυφλών.
4. Την ενημέρωση του κοινού και της πολιτείας για τους σκύλους οδηγούς τυφλών και τις ανάγκες των ανθρώπων με οπτική βλάβη

Τα παιδιά παρακολούθησαν με ενθουσιασμό

ΔΕΙΤΕ  Lara_Guidegr

Ο ΑΗ ΒΑΣΙΛΗΣ ΕΦΕΡΕ ΤΑ ΔΩΡΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΚΑΛΑΝΤΑ

 

Τα παιδιά ΣΤ΄τάξης  του 4ου Δημοτικού Σχολείου μας είπαν τα κάλαντα.

 

Ο ΑΗ ΒΑΣΙΛΗΣ ΕΧΑΣΕ ΤΑ ΔΩΡΑ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΩ ΤΗ BEE BOT NA TA ΜΑΖΕΨΕΙ

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ

ΕΥΧΕΤΗΡΙΕΣ ΚΑΡΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ -ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ

Mπορώ να γίνω ευτυχισμένος με τα πιο απλά πράγματα

image 50754561
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ

και με τα πιο μικρά..
Και με τα καθημερινότερα των καθημερινών.
Μου φτάνει που οι εβδομάδες έχουν Κυριακές.

Μου φτάνει που τα χρόνια φυλάνε Χριστούγεννα για το τέλος τους.
Που οι χειμώνες έχουν πέτρινα, χιονισμένα σπίτια.
Που ξέρω ν’ ανακαλύπτω τα κρυμμένα πετροράδικα στις κρυψώνες τους.
Μου φτάνει που μ’ αγαπάνε τέσσερις άνθρωποι.
Πολύ…
Μου φτάνει που αγαπάω τέσσερις ανθρώπους.
Πολύ…
Που ξοδεύω τις ανάσες μου μόνο γι’ αυτούς.
Που δεν φοβάμαι να θυμάμαι.
Που δε με νοιάζει να με θυμούνται.
Που μπορώ και κλαίω ακόμα.
Και που τραγουδάω… μερικές φορές…
Που υπάρχουν μουσικές που με συναρπάζουν.
Και ευωδιές που με γοητεύουν…

 

Οδυσσέας Ελύτης

ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑΚΙΑ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ

Την Παρασκευή 15-12-2023 πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου ανοικτό χριστουγεννιάτικο εργαστήρι .

Οι γονείς μαζί με τα παιδιά τους έφτιαξαν διάφορες κατασκευές .

Πέρασαν όμορφα μικροί μεγάλοι.

ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΕΣ ΜΑΡΑΚΕΣ ΜΕ ΞΗΡΟΥΣ ΚΑΡΠΟΥΣ-ΠΑΙΖΩ ΜΟΥΣΙΚΗ

3 ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ να γιορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου. Με αφορμή αυτήν την ημέρα, πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτικές δράσεις με σκοπό την ευαισθητοποίηση των παιδιών στα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, στην καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων και στην προαγωγή του σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας. Επίσης, επιδιώξαμε να προβληματίσουμε τα παιδιά σε ζητήματα ισότητας και αποδοχής της διαφορετικότητας σε όλες τις πλευρές της ζωής . Για τους παραπάνω λόγους, παρακολουθήσαμε τη βραβευμένη ταινία μικρού μήκους “Το δώρο”, διαβάσαμε το βιβλίο  “Το κάτι άλλο”, είδαμε την γλώσσα των κωφών και των τυφλών και τα παιδιά βίωσαν την τυφλότητα μέσω βιωματικού εκπαιδευτικού παιχνιδιού. Τέλος, κάναμε ομαδική εργασία προς τιμήν της ημέρας.

 

 

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ:ΦΡΟΥΤΑ -ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΕΛΙΑ

BEE BOT

ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΠΟΡΟΥΣ, ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ “ΑΟΥΤΣ” .

ΜΕΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΞΑΝΑΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΡΦΩΘΗΚΑΝ ΣΤΑ ΑΓΚΑΘΙΑ ΤΟΥ ΣΚΑΝΤΖΟΧΟΙΡΟΥΛΗ ΜΑΣ , ΟΔΗΓΗΣΑΜΕ ΤΗ ΜΕΛΙΣΣΟΥΛΑ BEE BΟΤ ΣΤΟ ΚΑΘΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ

 

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

 

Γεμίζουμε τις βαλίτσες μας με ένα σωρό αναμνήσεις από μια υπέροχη σχολική χρονιά που σήμερα ολοκληρώνεται,

  αποχαιρετούμε τους φίλους και τις δασκάλες μας και….σαλπάρουμε για διακοπές!

                   Καλό, ξένοιαστο και παιχνιδιάρικο καλοκαίρι σε όλους!

ΛΑΜΠΑΔΕΣ -ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΕΜΠΕΡΑ

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΙΑΚΟΣΜΟΥΝ ΤΗΝ ΛΑΜΠΑΔΑ ΤΟΥΣ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ-ΙΔΡΥΜΑ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ

Ο Σύλλογος διδασκόντων του  2ου Νηπιαγωγείου  ευχαριστεί πολύ το Ίδρυμα Βασιλείου Μελά για την προσφορά 80(ογδόντα) τίτλων  παιδικών  βιβλίων  για τη σχολική  μας βιβλιοθήκη και για το παιδαγωγικό και ψυχοκινητικό υλικό.

 

 

ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ

ΕΝΑ ΜΟΥΣΕΙΟ

ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΤΗΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΕ ΜΙΚΡΟΓΡΑΦΙΑ

ΘΕΜΑ:25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

ΗΡΩΕΣ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ

ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ

ΦΟΡΕΣΙΕΣ 

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΕ ΜΙΚΡΕΣ ΟΜΑΔΕΣ

 

ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ-ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ

ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΤΟ ΦΩΣ.

ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΤΗΝΩ ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ.

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ 

 

 

Ο ΡΑΦΤΑΚΟΣ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ-ΠΛΕΚΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΡΑΦΤΑΚΟ-ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

«Ο Ραφτάκος των λέξεων», ένα σύγχρονο παραμύθι που έχει κερδίσει τις καρδιές μικρών και μεγάλων, τρυφερό, συγκινητικό και επίκαιρο όσο ποτέ, μιλά για τη δύναμη των λέξεων, για την ανάγκη της ανθρώπινης επικοινωνίας, για την αγάπη, την παρηγοριά και τη ζεστασιά που προσφέρει ο ανθρώπινος λόγος. Η θεατρική ομάδα Μικρός Νότος ζωντανεύει μπροστά στα μάτια μας ένα πολύ αγαπημένο βιβλίο μικρών και μεγάλων. Με αγνά υλικά – ζωντανή μουσική, κίνηση, διάδραση, παντομίμα- η θεατρική ομάδα Μικρός Νότος δημιουργεί μία χειροποίητη παράσταση τόσο ζεστή και τόσο πολύχρωμη, όσο και η κουβέρτα του Ραφτάκου που τύλιξε και ζέστανε τελικά όλους τους κατοίκους της πόλης του. 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ-ΕΛΠΙΔΑ ΜΗΝΑΔΑΚΗ

IMG 20230309 105215

Στην επίσκεψη μας στη Δημοτική βιβλιοθήκη του Ηρακλείου συναντήσαμε την συγγραφέα παιδικών βιβλίων κα Ελπίδα Μηναδάκη .Μας διάβασε το βιβλίο της,

Τα φανταστικά κουμπιά και η βροχή των αστεριών 

εκδόσεις Λιβάνη και εικονογράφηση Μάγια Τζούριτς.

 

 

 

 

 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ-ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ BRAILLE

6η ΜΑΡΤΙΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

1677865387343 1 Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

 

Η Σαρλότ πηγαίνει σχολείο. Υπάρχουν κι εκεί λύκοι. Σαν την Άγκνες και την… αγέλη της. Την κοροϊδεύουν. Την ταπεινώνουν. Η Σαρλότ νιώθει έναν κόμπο που όλο μεγαλώνει. Μια μέρα αποφασίζει να γίνει κι αυτή «λύκος». Εμφανίζεται ο Σάιμον και η Σαρλότ του βάζει τις φωνές μπροστά στην Άγκνες και την αγέλη της. «Φύγε από δω, άχρηστε! Αλλιώς θα σε κάνουμε μια χαψιά!». Ήταν το διαβατήριο για να την αποδεχτεί η αγέλη της Άγκνες. Αλλά ο κόμπος δεν έφυγε από την Σαρλότ. Τώρα ο κόμπος ήταν για τον Σάιμον. Ήξερε πώς ένιωθε. Είχε νιώσει κι εκείνη έτσι.

Η Αμελί Ζαβό κάνει μια μεστή, δυναμική αποτύπωση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού, έτσι όπως την εισπράττει ένα κορίτσι. Η επιλογή της να δέχεται bullying από κορίτσια είναι μια πρώτη αντισυμβατική και κατά των στείρων στερεοτύπων επιλογή. Έξοχη είναι η συνεργασία της με την εικονογράφο Ανίκ Μασόν η οποία δημιουργεί έναν πραγματικό οπτικό δυναμίτη που εκρήγνυται όταν αποτυπώνει την σκιά της Άγκνες με τη μορφή λύκου, στήνοντας δεξιοτεχνικά το σώμα και τα μαλλιά της. Αυτή η θαυμάσια οπτική εξίσωση της Άγκνες με λύκο, του κειμένου με την εικόνα, είναι δυναμική και επιθετικά διεισδυτική.

Η ιστορία της Ζαβό είναι ρεαλιστική. Ένα κορίτσι δέχεται εκφοβισμό και λεκτική βία και φοβάται να πάει σχολείο. Σωματοποιεί τον φόβο της, δυσκολεύεται να τον μοιραστεί με τη μητέρα της πιστεύοντας ότι θα πάψει να υφίσταται, αλλά δεν κατορθώνει τίποτα. Όταν μια μέρα αποφασίζει να νικήσει τον φόβο της, κάνει σε ένα άλλο παιδί αυτό ακριβώς που της έκαναν: εκφοβίζει, φέρεται επιθετικά, με αναίδεια. Η αγέλη αμέσως υποχωρεί μπροστά στη συμπεριφορά της∙ την αποδέχεται. Η λεκτική επίθεση σε αδύναμο είναι ο κοινός κώδικας που μοιράζονται πια, ένα διαβατήριο ότι «ανήκεις σ’ εμάς». Η Σαρλότ όμως έχει την ενσυναίσθηση και τη δεξιότητα να αποκηρύξει αυτήν την συμπεριφορά, να απαρνηθεί την αποδοχή της Άγκνες και της αγέλης της και να δώσει χείρα βοηθείας στον Σάιμον. Να κάνει δηλαδή αυτό που δεν έκανε κανείς με εκείνη. Αυτό είναι ρεαλισμός. Να μπορείς να δείξεις την πραγματικότητα μέσα από μια ιστορία, να δώσεις στο παιδί-αναγνώστη όψεις της, όψεις που έχει ζήσει ή που είναι πιθανό να ζήσει ο ίδιος/η ίδια ή κάποιος/-α άλλος-η μπροστά του, δίπλα του.

Όμως, η Ζαβό, παρότι γράφει μια άκρως ρεαλιστική ιστορία, δεν συνθλίβει την ομορφιά της. Δεν πηγαίνει κατά μέτωπο, γραμμικά, πάνω της. Αφήνει τα συναισθήματα να φανούν. Αφήνει τα γεγονότα να δείξουν την σκληρότητά τους και φροντίζει να δώσει μεγάλο χώρο στην εικονογράφο για να μεγαλουργήσουν μαζί. Μέσα από την Σαρλότ, τον Σάιμον και την Άγκνες, η συγγραφέας προσπαθεί να δείξει τους δρόμους και τις λύσεις του εκφοβισμού δίχως να γίνει ηθικοδιδακτική, δίχως να στηλιτεύει από απόσταση, πλησιάζοντας τον κόσμο και τον ψυχισμό θυμάτων και θυτών μέσα σε ελάχιστες λέξεις.

 

τ

 

 

 

ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ:ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥ

1677865387335 1

Παραμύθια με πρωταγωνιστή το λύκο 
– Κλασικά με το λύκο στη φυσιολογική ζωώδη δραστηριότητά του (π.χ. «Η
Κοκκινοσκουφίτσα», «Τα τρία γουρουνάκια»).
-Σύγχρονα με την ανατρεπτική εκδοχή του λύκου (π.χ. «Ο καλόκαρδος λύκος»,
«Τα τρία μικρά λυκάκια»)

 Tα παραμύθια με θέμα τον κακό λύκο είναι, στην κλασική και στη
σύγχρονη μορφή τους, πολλά, αρκετά από αυτά ήδη γνωστά στα παιδιά και
προσφέρονται για το βασικό σκοπό του προγράμματος. Εμπεριέχουν πολλούς
φόβους, προσφέρονται για να γίνουν συγκρίσεις, να ανατραπούν τα στερεότυπα, να
εξαχθούν συμπεράσματα, να γίνουν αναγωγές στην πραγματικότητα

 

 

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΙΑΛΕΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΕ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗ ΤΟ ΛΥΚΟ

 

1.Ο ΛΥΚΟΣ ΚΑΙ ΤΑ 7 ΚΑΤΣΙΚΑΚΙΑ

2.Ο ΛΥΚΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΠΡΩΤΟΣ.

3.Ο ΛΥΚΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ. ELISABETH DYVAL

4.ΟΛΥΚΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΚΑΙ ΤΗ ΣΚΙΑ ΤΟΥ .ELISABETH DYVAL

5.ΤΑ ΤΡΙΑ ΜΙΚΡΑ ΛΥΚΑΚΙΑ.ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΤΡΙΒΙΖΑΣ

6.Ο ΛΥΚΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΡΙΑ ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙΑ.

7.Ο ΛΙΛΙΚΟΣ.ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΣΟΛΟΤΑΡΕΦ

8.Ο ΛΥΚΟΣ ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ.ELISABETH DYVAL

9.Η ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑ ΚΙ ΕΓΩ <<ΛΥΚΟΣ>>.AMELIE JAVAUX

  1. Ο ΛΥΚΟΣ ΚΑΙ Η ΚΟΚΚΙΝΟΣΚΟΥΦΙΤΣΑ .

 

ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ:

ΠΑΙΧΝΙΔΙ-ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ-ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΣΗ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΟΥΚΛΑΣ-ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ-ΑΝΑΔΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ΥΠΟΚΡΟΥΣΗ-ΓΛΩΣΣΑ-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Οι εγγραφές για την Α΄ τάξη στο δημοτικό θα γίνουν 1 έως 20 Μαρτίου 2023.
Κατά το σχολικό έτος 20232024 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 112017 έως και 31122017.
Από το νηπιαγωγείο οι γονείς θα χρειαστούν μια Βεβαίωση Φοίτησης του παιδιού για την εγγραφή του στο Δημοτικό.             
 Ώρες εγγράφων: 10.00-11.30

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2023-2024

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2023-2024
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-2024 θα γίνουν από 1 έως 20 Μαρτίου 2023. Εγγράφονται στα νηπιαγωγεία μαθητές/τριες γεννημένοι το 2019.
Οι ατήσεις εγγραφής γίνονται ηλεκτρονικά βάσει της διεύθυνσης κατοικίας,σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
Για τα όρια μπορείτε να δείτε :
Για περισσότερες πληροφορίες και για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομισθούν στο νηπιαγωγείο, διαβάστε την εγκύκλιο:

ΤΑ ΦΕΤΙΝΑ ΠΡΟΝΗΠΙΑ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

ΧΑΡΤΙΝΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟΥ-ΧΑΡΤΙΝΕΣ ΚΟΥΚΛΕΣ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟΥ

Πόσο δύσκολο είναι να φτιάξουμε ένα χάρτινο κουκλοθέατρο

Απλώνουμε χαρτί

Ζωγραφίζουμε την σκηνή

Φτιάχνουμε χάρτινες κούκλες

Κρεμάμε την σκηνή σε τεντωμένο σκοινί

Ξεκινάμε

Αυτοσχεδιασμοί

Ελεύθερα σενάρια

 

ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΤΩΝ ΖΩΩΝ-ΚΑΜΙΛ ΣΑΙΝ ΣΑΝΣ-ΟΡΧΗΣΤΡΙΚΗ ΣΟΥΙΤΑ

Το Καρναβάλι των ζώων και τα μουσικά όργανα

Το Καρναβάλι των Ζώων είναι ένα χιουμοριστικό έργο.
Ο συνθέτης μιμείται 13 ζώα (μεταξύ των οποίων και τους… πιανίστες!) με τη μουσική. Όταν ο συνθέτης θέλει να περιγράψει κάτι συγκεκριμένο με τη μουσική, τότε μιλάμε για “περιγραφική μουσική”.
Ο Saint-Saëns συνέθεσε το έργο αυτό το 1886 για να διασκεδάσει με τους φίλους του, με αφορμή τον εορτασμό της Τρίτης πριν τη Σαρακοστή (αγγλικά: Shrove Tuesday, γαλλικά: Mardi Gras), μέρα που γιορτάζεται με ιδιαίτερο τρόπο στην πατρίδα του.
Ζήτησε να μην δημοσιευθεί το έργο όσο ζούσε γιατί πίστευε πως θα έχανε το κύρος του ως συνθέτης. Πού να φανταστεί πως μετά τον θάνατό του Το Καρναβάλι των Ζώων θα αποτελούσε ένα από τα βασικά έργα του κλασικού ρεπερτορίου και θα τον έκανε διάσημο σε όλον τον κόσμο!

Είναι μια σύνθεση για μια μικρή ορχήστρα (ορχήστρα δωματίου) με τα εξής όργανα:

  • φλάουτο/πίκολο
  • κλαρινέτο
  • δύο πιάνα
  • glass harmonica (ή ξυλόφωνο)
  • δύο βιολιά
  • βιόλα
  • τσέλο
  • κοντραμπάσο

    Εισαγωγή – Βασιλική παρέλαση των λιονταριών

    Τα έγχορδα και το πιάνο υποδέχονται τον βασιλιά των ζώων. Το λιοντάρι περπατά περήφανο. Πού και πού ανοίγει το στόμα και βρυχάται – όπως το πιάνο!

    Κότες και κοκόρια

    Μα τι κουτσομπόλικα ζώα! Ακούστε πως κακαρίζει το κοτέτσι:
    Τα βιολιά, η βιόλα, δύο πιάνα και ένα κλαρινέτο.

    Ημίονοι (μουλάρια)

    Δύο πιάνα τρέχουν πέρα-δώθε.
    Ένα τρελό κυνηγητό!

    Χελώνες

    Έχετε δει ποτέ χελώνες να χορεύουν; Για φανταστείτε: η οικογένεια του βιολιού και το πιάνο παίζουν μια πολύ γνωστή μελωδία σε ταχύτητα… χελώνας!

    Ελέφαντας

    Γνωρίζετε το χοντραμπάσο; Εεε, συγνώμη, κοντραμπάσο! Αυτό το βιολί-γίγαντας δεν είναι τόσο βαρύ όσο φαίνεται. Από μέσα είναι κούφιο, αέρας κοπανιστός δηλαδή. Μόνο η φωνή του είναι βαριά, αλλά το τραγούδι του χαριτωμένο, όπως ο ελέφαντας! Μαζί του παίζει το πιάνο.

    Καγκουρό

    Πότε τρέχει και χοροπηδά, πότε κοντοστέκεται και κοιτά δεξιά-αριστερά. Το ακούτε; Πόσα μουσικά όργανα παίζουν;

    Ενυδρείο

    Μέσα στο νερό όλα είναι πιο ελαφριά. Μήπως γι αυτό λείπει το κοντραμπάσο με την βαριά φωνή του; Τα υπόλοιπα έγχορδα, τα δύο πιάνα, το φλάουτο και η glass harmonica κολυμπούν μέσα στο νερό. Κλείστε τα μάτια και κολυμπήστε κι εσείς. Με την φαντασία σας δίπλα στα μικρά και μεγάλα ψάρια!

    Φιγούρες με μεγάλα αυτιά (γάιδαροι)

    «Δυο γάιδαροι μαλώνανε σε ξένο αχυρώνα». Ή δυο δοξάρια που γκαρίζουν…

    Ο κούκος στο δάσος

    Κού-κου, κού-κου…. Ησυχία στο δάσος (πιάνο). Μόνο η φωνή του κούκου ακούγεται (κλαρινέτο). Πόσα «κού-κου» ακου-κούτε;

    Το κλουβί (τα πουλιά)

    Το φλάουτο, φυσικά! Ανάλαφρο σαν πουλί. Τα δύο πιάνα του κάνουν παρέα κελαηδώντας, και τα έγχορδα, με δοξάρια που φτερουγίζουν.

    Τα απολιθώματα

    Να και κάποια ζώα από τα χρόνια τα παλιά. Έχουν μείνει μόνο οι σκελετοί τους απολιθωμένοι πάνω σε πέτρες: ψάρια και κοχύλια, αλλά και οστά από ελέφαντες και δεινόσαυρους! Το ξυλόφωνο παρέα με δύο πιάνα και ένα κλαρινέτο.

Ο κύκνος

Το πιάνο παίζει για το νερό, το δοξάρι πάνω στις τέσσερις χορδές του τσέλου κινείται με την ευγένεια του όμορφου και κομψού κύκνου. Κοιτάξτε λίγο, και μετά κλείστε τα μάτια και πηγαίνετε με τη φαντασία σας δίπλα στην λιμνούλα για να απολαύσετε την εικόνα.

Φινάλε

Όλη η ορχήστρα παίζει εδώ, κανείς δεν μένει παραπονεμένος από τη γιορτή!

 Τρελός χορός και ξεφάντωμα για όλους!

Χορεύετε;

Θέλετε να μιμηθείτε το λιοντάρι,τον ελέφαντα .το καγκουρό; Τα ψαράκια ή την χελώνα;
Διαλέξτε το ζωάκι που σας εμπνέει, και ακολουθείστε τη μουσική με το σώμα σας!

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ

Ο ΓΛΕΝΤΖΟΦΛΕΒΑΡΟΣ

20211022154947 o glentzoflevaros.jpeg 1

Με αφορμή τη γιορτή της αγάπης (14/2), επεξεργαστήκαμε το βιβλίο της συγγραφέως Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη σε εικονογράφηση της Νίκης Λεωνίδου με τίτλο “ο Γλεντζοφλέβαρος”.

Ο κεντρικός ήρωας της ιστορίας φαίνεται ότι δεν αγαπούσε αρκετά τον εαυτό του, καθώς εστίαζε μόνο στις αδυναμίες του, μέχρι που συνειδητοποίησε με τη βοήθεια των αδερφών του, πόσο σπουδαίος και σημαντικός μήνας ήταν, αλλά και πόσα πολλά χαρίσματα είχε.

Έπειτα από συζήτηση καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι όλοι έχουμε δυνατότητες και συμφωνήσαμε ότι για να μας αγαπήσουν οι άλλοι, θα πρέπει εμείς πρώτα να αγαπήσουμε αυτό που είμαστε. Σκεφτήκαμε σε τι είμαστε καλοί, γιατί είμαστε σπουδαίοι, τι είναι αυτό που μας κάνει ξεχωριστούς, για ποιο λόγο θαυμάζουμε τον εαυτό μας, ποιες είναι οι αρετές μας.
Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια κάρτα αγάπης, για να τη χαρίσουμε σε εμάς τους ίδιους και να την φορέσουμε σαν “μενταγιόν”. “Αγαπώ εμένα” την ονομάσαμε. Χρωματίσαμε το μπροστινό μέρος της κάρτας και έπειτα την κόψαμε.
(ακολουθούν φωτο από την μπροστινή όψη της κάρτας)

Στην πίσω όψη ζωγραφίσαμε αυτό που πιστεύουμε ότι μας κάνει σημαντικούς.

Γιατί αγαπώ εμένα τελικά;
Οι απαντήσεις μας…
(ακολουθούν φωτο από τις ζωγραφιές στην πίσω όψη της κάρτας)

 

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ-ΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΥΝ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΗΣ ΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗΣ

ΕΚΛΟΓΕΣ: ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΦΡΟΥΤΟ ΘΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ ΙΣΤΟΡΙΕΣ; ΘΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ; ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΟΥΜΕ.ΑΣ ΨΗΦΙΣΟΥΜΕ

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ: ΜΗΛΟ-  ΑΧΛΑΔΙ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ- 112

ΣΤΕΜ-ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ BEE BOΤ-ΒΡΕΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ

ΣΤΕΜ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΩ ΤΗ BEE-BOT ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΟ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΓΩ

ΧΡΩΜΑΤΑ-ΣΧΗΜΑΤΑ ΠΑΝΤΟΥ

ΓΡΑΜΜΕΣ-ΚΥΚΛΟΙ-ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ-ΤΡΙΓΩΝΑ .ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΛΥΧΡΩΜΟΣ

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΠΟ…

ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗΝ  κα  ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΛΕΑΝΘΟΥΣ  (ΜΑΜΑ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΟΧΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ!!!