ΔΩΡΕΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΑΙΓΕΑΣ

Τη σχολική χρονιά 2023-24,  δεχτήκαμε αρκετές δωρεές και καταφέραμε να ανανεώσουμε και να εμπλουτίσουμε τόσο τον τεχνολογικό και εκπαιδευτικό εξοπλισμό του νηπιαγωγείου, όσο και την σχολική βιβλιοθήκη. Εγκαταστήσαμε την τελευταία ημέρα της σχολικής χρονιάς 14 Ιουνίου 2024,  τους δύο διαδραστικούς  πίνακες, χορηγία του ιδρύματος ΑΙΓΕΑΣ.

448516466 386190477769425 4063871053048038168 n 448544534 1505329387069286 6491147876099356148 n

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΑΙΓΕΑΣ

θέλουμε να  εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στους παρακάτω  χορηγούς  και αρωγούς της σχολικής μας μονάδας.

  • Την Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Πολιτιστικού και Κοινωφελούς Έργου ΑΙΓΕΑΣ και συγκεκριμένα  τον κ. Μαρτίνο για την μεγάλη του χορηγία( ενός  ηλεκτρονικού υπολογιστή, ενός προτζέκτορα , δύο διαδραστικών πινάκων και  ενός  φορητού  συστήματος  ήχου  VONYX με ασύρματο μικρόφωνο, σύστημα karaoke,bluetooth/USB, ραδιόφωνο, τηλεχειριστήριο).
  • Την εταιρεία κατασκευών ¨Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.,¨ για την δωρεά ενός υπολογιστή desktop, οθόνη, πληκτρολόγιο και ποντίκι καθώς και ενός έγχρωμου εκτυπωτή.
  • Τη Library4all, για την χορηγία στο νηπιαγωγείο μας 23 παιδικών βιβλίων  για τον εμπλουτισμό της παιδικής σχολικής βιβλιοθήκης.
  • Την  εταιρεία vitex για την προσφορά της, 50 λίτρα λευκό πλαστικό χρώμα εσωτερικού χώρου.
  • Την εταιρεία ΙΚΕΑ, για την μεγάλη δωρεά σε εκπαιδευτικό υλικό και διάφορα  παιχνίδια.
  •  Τον κ. Κουρκάκη(plantoys), για την προσφορά στο νηπιαγωγείο μας επιτραπέζιων εκπαιδευτικών παιχνιδιών και παζλ.
  • Τον κ. Μάρκο Αναγνωστόπουλο, για την δωρεά πινακίδας- επιγραφής με την επωνυμία του σχολείου.
  • Τον επιπλοποιό κ. Θανάση Ζαμπούλη, για την κατασκευή 4 τραπεζιών και 8 παγκακιων  για την αυλή του νηπιαγωγείου , καθώς και τον γεωπόνο  κ.  Βασίλη Στρατίκη  για τα υλικά.
  • Τον Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Μητρόπολης για το πιστόλι σιλικόνης, τον πλαστικοποιητή, τις δύο βαλίτσες, το κοντάρι με τις 12 κορδέλες για το γαιτανάκι, τα 18 σκουφάκια Αη Βαίλη και τα αντίστοιχα τριγωνάκια που δώρισαν στο νηπιαγωγείο μας.

Τέτοιες ενέργειες προσφοράς και αλληλοβοήθειας θεωρούμε ότι στις σημερινές εποχές θα πρέπει να αναδεικνύονται, ώστε να γνωρίζουν όλοι  ποιοι στηρίζουν με τις πράξεις τους, το μέλλον ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ και των τοπικών κοινωνιών.

Προσβλέπουμε στην εθελοντική σας αρωγή μελλοντικά και σας ευχόμαστε ολόψυχα ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, Υγεία και Ευημερία σε σας και στις οικογένειές σας!

 

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑΣΕ…ΚΑΙ ΣΑΛΠΑΡΟΥΜΕ…!!!

Ήρθε το καλοκαίρι και οι δημιουργίες μας δε θα μπορούσαν να είχαν τίποτα άλλο, παρά μόνο το άρωμά του….!!! 

441892082 380599788344176 913460273385024762 n 448314960 910279667536723 3556289542753610690 n445608342 812046250601438 5503479726739357638 n 448113953 422383777364717 3416546464277250015 n 448248370 1504781626806412 2957116410863618553 n448163232 746596984067065 6588238849108437456 n 445377156 836985775157806 422668442841816745 n448164667 2350070265331244 861287971944215162 n 446007157 762698682408071 7106416731780963545 n

Πόσο γρήγορα κύλησε ο χρόνος…τα μεγάλα μας παιδιά ετοιμάζονται να ανοίξουν πανιά για να ταξιδέψουν σε άλλες θάλασσες, πιο μεγάλες, πιο βαθιές…τα μικρά μας έγιναν πιο ώριμα να ταξιδέψουν από Σεπτέμβρη ξανά στη δική μας τη θάλασσα, τη ρηχή και την ήρεμη…!!!

Τα ευχαριστούμε όλα για τα χαμόγελά τους, τις αγκαλιές τους, για  όσα  μας  έκαναν να νιώσουμε και όσες εμπειρίες ζήσαμε μαζί τους…ευχαριστούμε και τους γονείς και κηδεμόνες τους, που ήταν πάντα δίπλα μας σε ό,τι τους ζητήσαμε και ανταποκρίθηκαν σε κάθε κάλεσμά μας!!

ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΞΕΝΟΙΑΣΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!

ΠΑΡΤΥ ΛΗΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023-24

Το καλοκαίρι ήρθε ξανά

και στα σχολεία λέμε γεια…

 

446018405 1028082502223385 1911130419254812760 n 446032131 1416832805663606 1528863178887536312 n

και δεν υπήρχε καλύτερος τρόπος να αποχαιρετήσουμε τα σχολεία και  να καλοσωρίσουμε το καλοκαίρι από ένα πάρτυ στον όμορφο χώρο του αναψυκτηρίου Μητρόπολης, RIVIERA!

Aπό νωρίς το πρωί, νήπια, γονείς κι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας διασκέδασαν με μουσική, τραγούδια και χορό!!!   Στο τέλος, οι μικροί μας μαθητές παρέλαβαν και το δώρο τους από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, που δεν μας ξεχνά ποτέ και τον ευχαριστούμε θερμά γιαυτό!!!

442002489 824389185876622 1796572743468684797 n 445377386 1206980703634617 7302585154650837265 n 448232926 482965124443879 4223439909232093254 n 448275502 1422286768464643 536011444464931365 n

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ…ΑΣΦΑΛΩΣ…ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ!!!

 Στα πλαίσια του  τετάρτου  Εργαστηρίου  Δεξιοτήτων «Ζω καλύτερα-Ευ ζην» για φέτος ασχοληθήκαμε με την οδική ασφάλεια. Τίτλος του Εργαστηρίου: «Ασφαλώς…κυκλοφορώ!!». Στόχος μας ήταν τα νήπια μέσα από διαδικασίες προβληματισμού και κριτικής σκέψης να αποκτήσουν ενσυνείδητη κι υπεύθυνη χρήση του οδικού δικτύου ως πεζοί, επιβάτες οχήματος, ποδηλάτες.

  Αρχικά ορίζεται η μουσική του εργαστηρίου που θα οριοθετεί την έναρξη και τη λήξη του.

 

Δημιουργείται το συμβόλαιο δράσης της ομάδας. Η κάθε ομάδα αποφασίζει τους κανόνες, τους καταγράφει και τους αναρτά με όποιον τρόπο μπορεί π.χ. τους ζωγραφίζει, τους «γράφει» και ένας εκπρόσωπος από κάθε ομάδα αναλαμβάνει να τους παρουσιάσει στην ολομέλεια της τάξης.

 

Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας. Ο ρόλος  μας είναι εμψυχωτικός και συντονιστικός, προσπαθώντας   μέσα από  τις ερωτήσεις  που υποβάλουμε στην ομάδα να  προκύψουν απορίες που όμως δεν θα δώσουμε την  απάντηση εμείς, αλλά  θα ωθήσουμε τα παιδιά να σκεφτούν και να αναζητήσουν με ποικίλους τρόπους την απάντηση. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αναφέρουν τις εμπειρίες τους και τους δίνουμε τις πρώτες βασικές ιδέες. Τίθεται ο αρχικός προβληματισμός.  -Με ποιόν τρόπο έρχεστε στο σχολείο; -Πεζοί, με αυτοκίνητο, με μηχανάκι ή με κάποιο άλλο μέσο μεταφοράς;Καταγράφουμε τις απαντήσεις σε πίνακα αναφοράς.436284409 340756098737109 8656186869160737401 n

-Φοράτε κράνος όταν έρχεστε με το μηχανάκι των γονιών σας στο σχολείο; -Φοράτε ζώνη ασφαλείας όταν είστε στο αυτοκίνητο; -Υπάρχουν κανόνες που ρυθμίζουν την κυκλοφορία στον δρόμο; -Ποιοι έφτιαξαν τους Κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας; – Γιατί; -Εξαιρούνται των κανόνων τα μικρά παιδιά; -Είναι ασφαλές να μιλάει ο/η οδηγός οχημάτων και δίκυκλων στο κινητό του τηλέφωνο όταν οδηγεί; -Τι μπορεί να συμβεί σε αυτόν/ην και στους άλλους; -Θεωρείτε ότι είναι σημαντικό να παίρνουμε μέτρα προστασίας για τον εαυτό μας; Ανταλλάσσουμε απόψεις και μοιραζόμαστε τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας. 

Ανάγνωση παραμυθιού: «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.» Συγγραφέας: Πιτσιδοπούλου Ελένη. 

 

Με τη βοήθεια του βιβλίου του κυρίου Κ.Ο.Κ μαθαίνουμε τα σήματα και συζητάμε για την χρησιμότητά τους.

441673335 749770107324046 7210434531270386979 n

Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα σήματα που βλέπουμε μαθαίνοντας ποιο χρώμα σημαίνει απαγορεύεται και ποιο επιτρέπεται.

441694101 1648910215857065 6867313498968244441 n 436658190 368730136214728 3793127347664813290 n 441941543 258505540683806 3888233272187492737 n

Παίζουμε το παιχνίδι των ερωτήσεων: -Τι σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε κόκκινο κύκλο;  -Μπορούμε να το «διαβάσουμε»;  – Τι σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε μπλε  κύκλο; Eπιτρέπει ή απαγορεύει;  -Τι σημαίνουν τα σήματα που βρίσκονται μέσα σε κόκκινο τρίγωνο;  -Τι σηματοδοτεί το STOP και τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί όταν το βλέπουν; – Τι σημαίνουν τα χρώματα και τα σχήματα στα σήματα;  -Ποια είναι η χρησιμότητα των παράλληλων λευκών γραμμών που υπάρχουν στους δρόμους;  -Τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί όταν τις βλέπουν;  -Τί μπορούμε να κάνουμε εμείς ως πεζοί όταν βλέπουμε τις λευκές γραμμές;  -Με ποιο τρόπο χωρίζονται τα δύο ρεύματα οδήγησης στους δρόμους; -Ποια είναι τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη για τα οχήματα;  – Tι σχήμα έχουν; -Τα φανάρια που αφορούν του πεζούς, απεικονίζουν δύο ανθρωπάκια, τον Σταμάτη (Κόκκινο) και τον Γρηγόρη (Πράσινο). Τι σηματοδοτούν; Εμπλουτίζουμε τις γνώσεις μας με καινούργιες έννοιες και λέξεις όπως: δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, διάβαση πεζών, τροχονόμος, μονόδρομος… *Φτιάχνουμε σύνθετες λέξεις με την λέξη «δρόμος» και τις αποτυπώνουμε στο χαρτί.    

*Δείχνουμε εικόνες με την κυκλοφορία στους δρόμους και προβληματιζόμαστε.

436419522 1177991029888172 7111202831736701548 n 435906771 8059292827455272 5126155307185236666 n 436196464 436791379306207 6797015179109218858 n

-Τι βλέπουμε στην εικόνα;   -Τι σκέφτεστε για αυτό;  -Τι σας κάνει να αναρωτιέστε αυτό που είδατε; Από τις απαντήσεις των παιδιών και μέσα από συζήτηση µε την ολομέλεια της τάξης σχεδιάζουμε το πλάνο της δράσης μας για το τι θα θέλαμε να διερευνήσουμε σε σχέση με την κυκλοφοριακή αγωγή και με ποιους τρόπους θα μπορούσε να γίνει. 

Παρακολουθηση βίντεο :

 

 Συζητάμε με την ομάδα για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το  δρόμο.  Καταγράφουμε τους κανόνες σε ένα χαρτί. • Σταματώ στο πεζοδρόμιο και περιμένω. • Κοιτάζω αριστερά. • Κοιτάζω δεξιά. • Ξανακοιτάζω αριστερά. • Ξανακοιτάζω δεξιά. • Όταν ο δρόμος είναι ελεύθερος, τότε περνώ προς το απέναντι πεζοδρόμιο. • Επιλέγω να περάσω στο απέναντι πεζοδρόμιο από την διάβαση πεζών. • Βαδίζω πάντα πάνω στο πεζοδρόμιο.

*Παρατηρούμε σε διάφορες εικόνες την οδική συμπεριφορά των οδηγών και των πεζών και επιβραβεύουμε τη σωστή. -Πως διασχίζουμε το δρόμο όταν υπάρχουν παρκαρισμένα αυτοκίνητα;  -Τι κάνουμε; -Υπάρχει μέριμνα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες ώστε να κυκλοφορούν με ασφάλεια στον δρόμο;

*Εκτός από επιβάτες και πεζοί είμαστε και οδηγοί. Ψηφιακή αφήγηση του παραμυθιού: Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας. Συγγραφέας: Κατερίνα Βαϊμάκη.

 

Το παραμύθι μας δίνει την αφόρμηση για να κάνουμε εννοιολογικές προεκτάσεις και να διατυπώσουμε ερωτήματα. -Τι πρέπει να κάνουμε όταν οδηγούμε ποδήλατο;  -Ποιόν εξοπλισμό πρέπει να έχουμε;   -Υπάρχουν επαρκείς ποδηλατοδρόμοι στην πόλη μας;  -Υπάρχει πάρκο κυκλοφοριακής Αγωγής στην πόλη μου; Φτιάχνουμε τους κανόνες του σωστού ποδηλάτη.

436365466 2768114503344181 5970607887123163899 n

Φτιάχνουμε όλοι μαζί στην αυλή του σχολείου ένα ποδήλατο με στεφάνια και ξυλαράκια.

436690421 798816205534996 6735381596118884375 n

Παρουσιάζουμε στην ολομέλεια της τάξης, εικόνες οδικών ατυχημάτων

448268446 223328970875064 3329718254828488 n

και καλούμε τα παιδιά να σκεφτούν και να εκφράσουν την εκδοχή τους για το πώς μπορεί να προκλήθηκαν. Αναρωτιόμαστε κατά πόσο μπορούν τα ατυχήματα να προκληθούν επειδή κάποιος από τους εμπλεκόμενους είχε ένα συγκεκριμένο συναίσθημα.  -Πώς μπορούν τα συναισθήματα να επηρεάζουν την συμπεριφορά ενός οδηγού/πεζού/ποδηλάτη; – Τι συνέβη τότε; Γιατί νομίζεις ότι συνέβη; -Αναρωτιέμαι τι θα συνέβαινε εάν….

*Θεατρικό παιχνίδι: τα παιδιά χωρίζονται σε μικρές ομάδες και αναλαμβάνουν να παρουσιάσουν ένα τροχαίο ατύχημα μέσα από  την μίμηση ρόλων. Στην συνέχεια αναρωτιούνται και αποφασίζουν για το τι έπρεπε να έχει γίνει για να μην συμβεί  το ατύχημα ξαναπαρουσιάζουν την σκηνή ώστε να αποφευχθεί το τροχαίο ατύχημα. 

436610297 310847592067817 2089262055440724595 n 440589586 268573589610311 1446552263346056691 n

 

*Συζητάμε για την σημασία που έχει να φοράμε ζώνη ασφαλείας και τα παιδιά να κάθονται στα πίσω καθίσματα των αυτοκινήτων. Ψηφιακη αφήγηση του παραμυθιού: Ο  αρκουδος και ο Κ.Ο.Κ.

Δραματοποιηση αυτού.

 Είναι σημαντικό οι πεζοί να χρησιμοποιούν με σωστό τρόπο τις διαβάσεις, να λαμβάνουν υπόψη τους τα φανάρια και να γίνεται η χρήση των πεζοδρομίων. Οι ποδηλάτες απαιτείται να χρησιμοποιούν τον ποδηλατόδρομο και να προφυλάσσουν τον εαυτό τους με το σωστό εξοπλισμό.

446068738 1539099643696658 5273417428684495424 n

 

*Κατασκευή χάρτινου φαναριού «ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης» και εκμάθηση κανόνων του σωστού πεζού.

441443169 1372997323387629 696580814670244198 n 436598474 322948867493158 28261317576472001 n  441929599 860754885921425 2588140324474679629 n

  -Πότε διασχίζουμε το δρόμο όταν το φανάρι είναι κόκκινο ή πράσινο;  -Τι κάνουμε όταν το πράσινο ανθρωπάκι (ο Γρηγόρης) αναβοσβήνει; – Αν υπάρχει Τροχονόμος ή Σχολικός Τροχονόμος, τότε τα σήματα και τα φανάρια που υπάρχουν ισχύουν;  -Ποια είναι η διαφορά του Τροχονόμου από τον/την Σχολικό Τροχονόμο; -Οι άνθρωποι που δεν έχουν επαρκή όραση πώς πληροφορούνται για το χρώμα του σηματοδότη;

 *Παιχνίδι με φανάρι: τα παιδιά «κυκλοφορούν» σαν οχήματα στην τάξη και όταν σηκώσει ο/η νηπιαγωγός  το φανάρι με το πράσινο χρώμα προχωράνε,  με το πορτοκαλί επιβραδύνουν και με το κόκκινο σταματάνε.

436274512 393246857044654 6560433378343821217 n 1 441519459 1691461731392765 3708822322922569290 n 436384798 678485311078256 8794974649508010035 n

  • Ζητάμε από τους γονείς να πάρουν μεγάλα χαρτόκουτα και να φτιάξουνε αυτοκίνητα που να χωρούν οδηγό ή και επιβάτη.
  • Επίσκεψη τροχονόμου στο νηπιαγωγείο. 

441998740 1331790894878220 8214407921557138916 n Αντιγραφή 441333021 691454583078779 7170642871863452516 n Αντιγραφή 441526621 1169661257819118 2148690974338338838 n Αντιγραφή 441675143 812884857455610 8394219019615945265 n Αντιγραφή 441940221 2174335446258859 400409275450133168 n Αντιγραφή

Βγαίνουμε στην αυλή του σχολείου και παίζουμε τους οδηγούς και τους πεζούς, ακολουθώντας τους κανόνες που έχουμε ήδη συζητήσει. Κατασκευάζουμε ένα πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής με δρόμους διπλής κατεύθυνσης στο προαύλιο χώρο του σχολείου  με κιμωλίες, διαβάσεις και φανάρια. Ο κ. τροχονόμος ρυθμίζει την κυκλοφορία και σε περίπτωση παραβάσεων κάνει συστάσεις. Τέλος, τους παραδίδει τα διπλώματα που έχουμε ετοιμάσει.

441401729 1163351478039324 8069804695252554266 n 436662925 1091993945229312 5597615373847849294 n 440740434 343200762125617 943642736152739707 n 441409609 1000813891735913 622068843779098780 n 441501516 977397223926088 6032219504353016088 n 441539396 417770584500407 8682014312075026500 n 441584536 373620115168543 8935093514491337227 n 441892114 775814001336216 295313979527140404 n 441924892 2808121756001853 3218266417398505730 n 441940221 1879679715836510 4421942768688480822 n 441856524 1170225561063455 7068126985025918378 n441413443 1588081155314123 6510842565910949794 n441083895 961782982613536 5743439911485176620 n

 

  • Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και κατασκευάζουν κολάζ με ποδηλατόδρομους. Μία ομάδα φτιάχνει τους δρόμους, μια άλλη ομάδα κόβει τα ποδήλατα, μια άλλη ομάδα σημειώνει τι πρέπει να προσέχει ο ποδηλάτης.

441110072 1163212054803390 7246898447649983582 n

  • τηνομαδική τους αυτή εργασία την κάνουμε παζλ και τη στέλνουμε στους γονείς.

*Φύλλο εργασίας με το σταυρόλεξο των λέξεων.   

 Περίπατος στη γειτονιά του σχολείου. Οργανώνουμε περίπατο στην περιοχή του σχολείου με σκοπό την παρατήρηση, την καταγραφή και τη φωτογράφηση πινακίδων, φαναριών, διαβάσεων, πεζοδρομίων. Οι μαθητές/ριες της τάξης χωρίζονται σε  ομάδες και ορίζονται οι αρμοδιότητες που αναλαμβάνουν. Οι ομάδες αφού πάρουν μαζί τους από ένα σημειωματάριο, μολύβια και φωτογραφική μηχανή µε συνοδό τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ξεκινούν για την έρευνά τους. Επισκέπτονται την πλησιέστερη διασταύρωση στο σχολείο στην οποία μπορούν να συναντήσουν, τις πινακίδες σήμανσης αλλά και διαγραμμίσεις.  Η κάθε ομάδα παρατηρεί προσεκτικά τον χώρο που έχει αναλάβει να μελετήσει. Με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού οι μαθητές/ριες καταγράφουν και παρατηρούν.

436226122 818987270281273 2355361482454892475 n 436007069 980876523163982 5227166213421522767 n 441051087 1373044023284800 1612243902540984635 n 436210360 457163723388889 4642777849231372040 n 436352359 1153615482498320 4268078979375684290 n

*Κάνουμε με  τα παιδιά τη διαδρομή γύρω από το σχολείο μας και φωτογραφίζουμε  τα σήματα κυκλοφορίας που συναντάμε. Τα σχεδιάζουμε επί τόπου και στη συνέχεια στο σχολείο κάνουμε τη χαρτογράφηση της γειτονιάς μας.  

438204722 1123203962287825 151269359915206667 n

-Είναι εύκολο να κινείσαι πεζός και να έρχεσαι  στο σχολείο;  Πόσα τροχοφόρα περνούν έξω από το σχολείο μας τηνώρα του διαλείμματος; Κάνουμε  την καταγραφή τους.

441940568 1615311355887849 2959969636302244888 n

-Υπάρχει μέριμνα να μπορείς να έρχεσαι με το ποδήλατο; – Υπάρχει μέριμνα να μπορούν να έρχονται άτομα με ειδικές ικανότητες; 

  • Ποια σήματα θα έπρεπε να υπάρχουν στον ΚΟΚ και δεν υπάρχουν;

*Φύλλο εργασίας: κυκλώνουμε τα σήματα που δηλώνουν απαγόρευση.   

  • Από όλη τη διαδικασία που ακολουθήσαμε, θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε τόσο τους γονείς, όσο και την ευρύτερη κοινότητα για να ακολουθούν τους κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής και να καταλάβουν την σπουδαιότητά τους. Θέλουμε να τους επισημάνουμε τις τυχόν παραλείψεις στο θέμα της κυκλοφοριακής ασφάλειας που έχουμε εμείς ανακαλύψει. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και η κάθε ομάδα συνθέτει μερικούς κανόνες σωστής οδικής συπεριφοράς, που θα συμπεριλάβουμε σε μια αφίσα την οποία θα αναρτήσουμε στην είσοδο του σχολείου, θα την πάρει το κάθε παιδί στο σπίτι του να τη δώσει στους γονείς του για να τους ευαισθητοποιήσει στους κανόνες οδικής συμπεριφοράς , αλλά και θα μοιραστεί στους οδηγούς που περνούν έξω από το σχολείο μας, αφού θα γίνουμε μικροί τροχονόμοι.

445662575 426976706976982 1691279440465883276 n 441995321 458119686808292 7766093214486516743 n 446045603 351675558025581 7662181076732761063 n 447805042 991826479080283 5824335125800849796 n448189154 1641033283375731 8666055871609035073 n 448173416 1543984516152411 4744103658957275186 n

 

  • Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου γίνεται ποδηλατάδα στην αυλή του σχολείου, παρουσία γονέων και σύντομη παρουσίαση του προγράμματος.

442006967 497058626082208 1426807576089314864 n 441879087 311437802010566 8524162646115116430 n 445380692 1529795514239165 8735855838527965810 n 445700287 894334165768182 3704284218103296546 n 441511826 452121257412305 1664742742913057338 n 441941510 769026398649189 3762053590514636218 n 441094665 1666142924159194 2599695347325193326 n

 

447836524 1024215729217285 1548346831281490688 n

 

  • Οι μαθητές/τριες αναστοχάζονται επί της διαδικασίας –αυτοαξιολόγηση.
  • . Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια για όλα αυτά που μάθαμε στα εργαστήρια.
  • Το σύνθημά μας υποσχέθηκαν ότι θα το θυμούνται και θα το τηρούν πάντα, είτε ως πεζοί, είτε ως οδηγοί οχημάτων..:”ΚΟΚΚΙΝΟ…σταματώ. ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ…καλά κοιτώ κι όταν έρθει ΠΡΑΣΙΝΟ..το δρόμο τον περνώ..!!!”

Χίλια μπράβο σε όλα τους!!

 

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023-2024

Οι εκπαιδευτικοί του 2ου Νηπιαγωγείου Μητρόπολης  κατά την σχολική χρονιά 2023-2024 οργανώσανε και  συμμετείχαν στις παρακάτω ενδοσχολικές επιμορφώσεις διάρκειας 16 ωρών:

  • Στις 26 /2/2024  έγινε η πρώτη διαδικτυακή επιμόρφωση  μέσω της πλατφόρμας webex, με θέμα “Γνωριμία με την Scientix Discovery Campaign” διάρκειας 2 1/2 ωρών (18:00-20:30), με εισηγήτρια την Προϊσταμένη του 1ου Νηπιαγωγείου Φαρσάλων κ. Θεοδώρα Χουλιάρα.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 26 170051 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 26 170553

 

  • Στις 8/3/2024,  η επιμόρφωση με θέμα ¨Αντιμετώπιση επιληπτικής κρίσης-Πρώτες Βοήθειες-Θέση Ανάνηψης” διάρκειας δύο (2) ωρών και συγκεκριμένα 17:00-19:00μ.μ. , με εισηγήτρια την σχολική νοσηλεύτρια της σχολικής μονάδας κ. Παρθένα Αντωνία Ταχοπούλου, στο χώρο του σχολείου.

441046807 1041671277519160 3397029941956461636 n

  • Στις 22-3-2024, η επιμόρφωση έγινε δια ζώσης είχε διάρκεια 2 1/2 ώρες (18:00-20:30 μ.μ), με θέμα “Πνιγμονή από ξένο σώμα και εκτέλεση ελιγμού Heimlich”, με εισηγήτρια την σχολική νοσηλεύτρια του νηπιαγωγείου μας κ. Παρθένα Αντωνία Ταχοπούλου.

440971995 795884559354447 2056665679041114004 n

  • Στις 16-4-2024 πραγματοποιήθηκε επιμόρφωση στο νηπιαγωγείο μας  από τον  Πυρονόμο της Πυροσβεστικής υπηρεσίας Καρδίτσας κ. Ευθύμιο Παπαντώνη διάρκειας μίας ώρας, με θέμα “Πυρασφάλεια”.

441013668 1251418349157217 1237225432111045808 n

  • Στις 15/5/2024  έγινε επιμόρφωση με θέμα ” Διαχείριση καταστάσεων κρίσης στα πλαίσια της σχολικής κοινότητας” στο Κέντρο πρόληψης των εξαρτήσεων  και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας ν. Καρδίτσας “ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ” διάρκειας 4 ωρών  (17:00-21:00μ.μ.), σε συνεργασία  με τα νηπιαγωγεία: 6,  7, 10 και Παλαιοκκλησίου, με εισηγητές την κ. Βασιλική Κωστοπούλου  και κ. Κωνσταντίνο Αποστολόπουλο,  επιστημονικούς  συνεργάτες  του κέντρου.

441075286 3439437689536115 8058180186909443337 n 1

  • Στις 22/5/2024 έγινε επιμόρφωση με θέμα ” Διαχείριση καταστάσεων κρίσης στα πλαίσια της σχολικής κοινότητας” στο Κέντρο πρόληψης των εξαρτήσεων  και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας ν. Καρδίτσας “ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ”  διάρκειας 4 ωρών  (17:00-21:00μ.μ.),σε συνεργασία  με τα νηπιαγωγεία: 6,  7, 10 και Παλαιοκκλησίου, με εισηγητές την κ. Βασιλική Κωστοπούλου  και κ. Κωνσταντίνο Αποστολόπουλο.

444789094 1471244240168277 2404100691551549751 n

 

 

1ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΣΤΟ 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ

441126982 482048214267276 5313689207689881606 n

Το 1ο βραβείο έλαβε το 2ο Νηπιαγωγείο Μητρόπολης για την συμμετοχή του στον διαγωνισμό Ζωγραφικής με θέμα: “Το Νερό και το Ποτάμι” που οργάνωσε η ΔΙΠΕ Καρδίτσας, στα πλαίσια του Συνεδρίου με θέμα «Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή» που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το ΚΕ.Π.Ε.Α. Μουζακίου, συντονιστή του Τοπικού Δικτύου Π.Ε.  «Τα ποτάμια μας στο προσκήνιο», και το Ελληνικό Δίκτυο Δήμων με Ποτάμια.

441126982 482048214267276 5313689207689881606 nΒΡΑΒΕΙΟ

Τα παιδιά φαντάστηκαν μια  γαλάζια νεράιδα που επισκέφτηκε έναν ξερό και έρημο τόπο…άφησε ξέπλεκα τα μακριά μπλε μαλλιά της…τα οποία τα μεταμόρφωσε σε ποτάμι…κι αμέσως ο τόπος πήρε ζωή… γιατί το νερό είναι πηγή ζωής!!!!

Ως δώρο για την διάκριση, το νηπιαγωγείο μας θα λάβει υλικά σχεδίου, ζωγραφικής και εικαστικών, ενώ οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές και μαθήτριες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό, ως επιβράβευση της συμμετοχής τους θα λάβουν Έπαινο Συμμετοχής.

Πολλά  πολλά συγχαρητήρια στους μικρούς μας μαθητές  για τον ενθουσιασμό, τη δημιουργικότητα και την ενεργό συμμετοχή τους!!!

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

Μετά από πρόσκληση της Π.Ε Καρδίτσας και σε συνεργασία με το Κ.Ε.Π.Ε.Α Μουζακίου το σχολείο μας συμμετείχε στο διαγωνισμό ζωγραφικής με τίτλο:<<το νερό και το ποτάμι>>.

 Τα παιδιά όταν τους ζητήθηκε να ζωγραφίσουν ομαδικά κάτι σχετικό με το θέμα, σκαρφίστηκαν αμέσως την ιστορία της γαλάζιας νεράιδας που επισκέφτηκε έναν ξερό τόπο…άφησε ξέπλεκα τα μακριά μπλε μαλλιά της…τα οποία τα μεταμόρφωσε σε ποτάμι…κι αμέσως ο τόπος πήρε ζωή… γιατί το νερό είναι πηγή ζωής!!!!

441126982 482048214267276 5313689207689881606 n

Χίλια μπράβο σε όλα τους για την έμπνευση, για τη φαντασία τους και  τη δημιουργικότητά τους!!!

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ

441606404 7357786400997972 8693599438406954389 n 1 441923971 976617903928399 3135608850149425375 n 1

 

Το Δημοτικό Σχολείο επισκεφτήκαμε σήμερα Πέμπτη 6/6/2024 στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης των νηπίων σε αυτό.

Μας υποδέχτηκε με χαρά η Διευθύντρια κ. Ιωάννα Φλώρου, η οποία μας ξενάγησε στους χώρους του σχολείου.

441549979 353370417412532 1735984644892508401 n 447757264 979474307516110 7804748620123457822 n 441656266 310253328802899 5905942829422902188 n 445375949 1229386155102922 7993498085151359581 n

 

Επισκεφθήκαμε και την Α΄τάξη,

445959128 494368759826657 2383353131692080201 n 441055001 832816938709019 343781278881703008 n

όπου τα πρωτάκια και περσινά μας νηπιάκια με την κ. Αφροδίτη μας είχαν ετοιμάσει ζωγραφιές τις οποίες μας χάρισαν,

  441070983 1157998305400397 4764223908578914108 n 1  441929661 351353281302676 131647220998198152 n

καθώς και δωράκια (μολυβάκια και βαρκούλες) στα νηπιάκια μας.

445387429 1141693976881478 964881171047395135 n 441549979 1494552304831108 4364396840320167343 n 436353293 813839324023217 2060260263812360611 n436524833 887311926764256 817502032459900717 n 1

 

Τα παιδιά μίλησαν για τις εμπειρίες τους στο Δημοτικό,

445375949 1229386155102922 7993498085151359581 n

απάντησαν τα ίδια στις απορίες των νηπίων, είδαμε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των δυο σχολείων κι αφού τους δώσαμε κι εμείς τα δωράκια μας…

446035403 340520115521158 5910871789020396490 n

ευχηθήκαμε «ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ» και δώσαμε ραντεβού για το Σεπτέμβρη!

Επιστρέφοντας στο Νηπιαγωγείο, τα παιδιά μίλησαν για την εμπειρία τους αυτή, είπαν τι νιώθουν για το νέο σχολείο και αποτύπωσαν σε χαρτί ό,τι τους έκανε εντύπωση!

442006975 1020510553077984 5813636629795360609 n 436690451 975707573881542 1948739598583683162 n 441873101 1164531877918413 5283888896242973616 n441956750 1133224601063898 1965646354224537788 n

Εις το επανιδείν λοιπόν…!!!!

 

5 ΙΟΥΝΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση της παγκόσμιας κοινότητας σε θέματα περιβάλλοντος, ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) θεσμοθέτησε το 1972 την 5η Ιουνίου ως Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Για το σχολικό έτος 2023-2024 το θέμα του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος είναι: «Φροντίζω και Αγαπώ το Περιβάλλον – Ενημερώνομαι, Συμμετέχω και Ενεργώ» και εστιάζει στην ευαισθητοποίηση και ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αειφόρου Ανάπτυξης, με κεντρικό θεματικό άξονα το Περιβάλλον και την Κλιματική Αλλαγή. Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 2024 σηματοδοτεί και τη συνέχεια της διεθνούς δράσης για την περίοδο (2021-2030), η οποία αφορά στην αποκατάσταση των οικοσυστημάτων, υλοποιείται με τη συνδρομή των Ηνωμένων Εθνών (U.N.) και συνιστά μια παγκόσμια πρωτοβουλία για την προστασία, αποκατάσταση και αναβίωση ποικίλων οικοσυστημάτων. Με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη των κοινωνιών, των οικοσυστημάτων και την ατομική ευεξία, αναθεωρούμε τις συνήθειές μας ώστε να βρούμε ξανά την αρμονία με τη φύση. Κατά συνέπεια, η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση, μέσω της εκπαίδευσης για τα γενικότερα προβλήματα του περιβάλλοντος είναι… μονόδρομος.

Έτσι σήμερα η μέρα μας ήταν αφιερωμένη στο περιβάλλον…προβληματισμοί για το τι κάνει τη γη να υποφέρει κι εξεύρεση λύσεων για να είναι χαρούμενη…

441453220 1137697560818264 2624447405291615171 n

αρχής γενομένης από την αυλή του σχολείου μας….την καθαρίσαμε από τα σκουπιδάκια,

445647914 1211167660329607 1911858401080957561 n 442448015 1737425400117729 4863653151664834932 n 442014558 765526279066934 2967580958878394758 n 441940125 447417864655122 1392772427651445402 n 441930560 477822404803184 3012451072351689959 n 441783816 418110264530976 6412402582717697398 n

ποτίσαμε τα φυτά της(λουλούδια και δέντρα),

446043220 1201341941008013 2064836711675732643 n 441930507 1147270849942151 4404281064210845719 n 441892069 1185512922607203 4962257895203397488 n 441449316 447458281342297 8239594874059885111 n 441119991 3630159027251185 8880921567733164291 n

 

ελέγξαμε τον κομποστοποιητή μας  κι αποφασίσαμε να συντάξουμε και να υπογράψουμε ένα συμβόλαιο με τους γονείς μας το μεσημέρι, όπου παιδιά και γονείς υποσχεθήκαμε(συμπληρώνοντας μια καρδιά)

441558253 2503570269845569 2338428873380562262 n

πως θα προστατεύουμε το περιβάλλον για πάντα, κάνοντας μικρές ενέργειες κι αλλαγές στη ζωή μας, στο σπίτι μας και στην κοινότητά μας.

Τέλος κατασκευάσαμε μικρά ατομικά πλακάτ, με το σύνθημα: “Ο πλανήτης είναι στα χέρια μας…ας τον σώσουμε!!”

441945398 7855703671153923 5258551663971735039 n 441133368 1195270781640009 1121860648905817145 n 441929599 1510090219936616 8499046328371830776 n

 

ΠΟΔΗΛΑΤΩ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ (3 ΙΟΥΝΙΟΥ)

441879087 311437802010566 8524162646115116430 n   Ασφαλώς… ποδηλ ατώ» σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας, αφού τα νηπιάκια μας το τελευταίο σχεδόν μισάωρο πριν την αποχώρηση του υποχρεωτικού τμήματος έγιναν μικροί ποδηλάτες και ποδηλάτισσες στην αυλή του σχολείου, υπό τους ήχους της ανάλογης μουσικής.

Αρχικά τραγούδησαν το τραγούδι του Κ.Ο.Κ. ,

 

έκαναν βόλτες στην αυλή

442006967 497058626082208 1426807576089314864 n 445380692 1529795514239165 8735855838527965810 n 445700287 894334165768182 3704284218103296546 n 441511826 452121257412305 1664742742913057338 n

και στο τέλος παρέλαβαν το βραβείο τους, τους κανόνες του σωστού ποδηλάτη κι ένα χυμό για να ξεδιψάσουν.

441941510 769026398649189 3762053590514636218 n 441094665 1666142924159194 2599695347325193326 n

Η ημέρα του ποδηλάτου ήταν μια μέρα «αλλιώτικα ωραία», όπως είπαν, γιατί και μάθαμε για τα οφέλη του ποδηλάτου στο σώμα μας και στο περιβάλλον, αλλά και χαρήκαμε για την πρώτη μας ποδηλατάδα!!!