Το Παραδοσιακό Έθιμο του Τραγουδιού του Λαζάρου: Η χαρά των κοριτσιών με τα στολισμένα καλάθια

Κάθε χρόνο τέτοια μέρα οι δρόμοι γεμίζουν με τον ήχο γλυκών φωνών και το ανυπέρβλητο χαμόγελο των κοριτσιών που τραγουδούν το παραδοσιακό τραγούδι του Λαζάρου. Το τραγούδι του Λαζάρου είναι πολύ περισσότερο από ένα απλό μουσικό κομμάτι. Είναι ένας αιώνιος ύμνος στην πίστη, την ελπίδα και την αναγέννηση.

Η ιστορία του Λαζάρου, που αναστήθηκε από τον Ιησού, ανακαλεί τις αρχές της πίστης και της θετικής ενέργειας. Καθώς τα κορίτσια περιφέρονται στους δρόμους με τα καλάθια τους, δίνουν την εικόνα της ελπίδας και της αναγέννησης που φέρνει η Άνοιξη και η Ανάσταση.  Τα κορίτσια αυτά είναι πραγματικά οι φύλακες της παράδοσης.

Ως σχολική κοινότητα, έχουμε την τιμή να έχουμε αυτά τα κορίτσια που συνεχίζουν μια παράδοση που μετρά αιώνες. Ας στηρίξουμε και να ενθαρρύνουμε αυτές τις νέες γενιές που φέρνουν ζωή και χαρά στους δρόμους μας κάθε Άνοιξη. Ας γιορτάσουμε μαζί την πνευματική και κοινωνική πλούσια παράδοση που μας ενώνει και μας εμπνέει.

Καλο Πάσχα και Καλή Ανάσταση!

λ1 λ2 λ3 λ6 λ7

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Βότανα,υγεία,ευεξία,ομορφιά» Σε συνεργασία με το Κ.Π.Ε Μακρυνίτσας Βόλου Με επέκταση στα πολιτιστικά θέματα με τίτλο «Από το Χθες στο Σήμερα»

Μπορεί το χθες να γίνει το χώμα όπου θα ριζώσει το αύριο; Ναι, αν ρίξεις σήμερα μέσα του τους σπόρους της αγάπης για την παράδοση, αν διδάξεις την αρχέγονη σοφία ζωής των προγόνων, αν εντρυφήσεις στα απλά του λαϊκού πολιτισμού. Με αυτή την εκπαιδευτική αρχή συνδυασμένη με τα οφέλη της βιωματικής μάθησης, μαθητές και εκπ/κοί των τμημάτων Α1,Α2,Β1,Β2,Δ2 και Ε2 επισκέφτηκαν την έδρα του Μορφωτικού Συλλόγου Σοφάδων και του Μορφωτικού Συλλόγου Μοσχολουρίου «Η Άρνη» πραγματοποιώντας ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο . Με πρωταγωνιστές τους ίδιους, οι μικροί μαθητές αρχικά ενημερώθηκαν για τους απλούς τρόπους παραγωγής μουσικής (κουτάλια, ποτηράκια, χελιδόνες ,κουδούνια από Ρογκατσάρια, θώρακες από Μπούλες και άλλα),  άκουσαν ζωντανά τους ήχους από παραδοσιακά όργανα της Ελλάδας αλλά και άλλων λαών , ντύθηκαν τις παραδοσιακές φορεσιές και τέλος χόρεψαν και τραγούδησαν παραδοσιακά τραγούδια .Το χορό τους συνόδεψαν οι ήχοι του κλαρίνου μαζί με νταούλια, ντέφια και τουμπερλέκια σε ζωντανή εκτέλεση από δεξιοτέχνες  μουσικούς. Η επίσκεψη εξελίχθηκε σε μια βιωματική μουσικοχορευτική εκδήλωση  όπου οι μικροί θεατές έγιναν  ταυτόχρονα μύστες και δημιουργοί πολιτισμού. Έχοντας στο στόμα τη γλύκα από τα κεράσματα των υπευθύνων των  δύο Συλλόγων και την ψυχή γεμάτη από νότες και εικόνες , τα παιδιά επέστρεψαν στις τάξεις τους όπου θα εργαστούν συλλογικά για να ετοιμάσουν τις δικές τους κατασκευές  μουσικών οργάνων  από ανακυκλώσιμα υλικά που θα παρουσιάσουν σε νέα εκδήλωση στο προσεχές διάστημα.

Η εξαιρετική αυτή δράση δεν θα είχε πραγματοποιηθεί χωρίς την πρακτική  βοήθεια και την ενεργό συμμετοχή της  Προέδρου του Μορφωτικού  Συλλόγου Σοφάδων κ. Κατερίνας Σταθοπούλου και του Προέδρου του Μορφωτικού  Συλλόγου Μοσχολουρίου κ.Ψαχούλα Δημήτριου,του Προέδρου της κοινότητας Μοσχολουρίου κ.Μίλτου Ξηντάρα ,του μουσικού κ. Βασίλη Καραγιάννη ,του Δημάρχου Σοφάδων κ. Δημοσθένη Κατσή και του Αντιδημάρχου εκπ/κών θεμάτων κ. Κατσιαντώνη Χρήστου ,τους οποίους ευχαριστούμε θερμά.

Οι εκπ/κοι και ΕΒΠ των τμημάτων  : Θεολόγη Χρύσα (εκπ/κός και Πρόεδρος του Λαογραφικού Χορευτικού Oμίλου « Καραγκούνα» ), Μάγδα Χονδροπούλου , Ελένη Τασιούλη, Ελένη Λούγκου, Δέσποινα Αγγελάκη, Κατερίνα Σανίδα, Νάκου Σταυρούλα, Γιαννακού Θεοδώρα, Σωτήρης Παλούκης, ,Ελένη Καραβίδα, Αναγνωστάκου Αναστασία, Άννα Νταλαούτη, Δέσποινα Πλαστάρα, Ευτυχία Καραγεώργου, Βάσω Μιχαλάκη, Κοθώνας Βασίλης

π1 π2 π3 π4 π5 π6 π7 π8 π9 π10 π11 π12 π13 π14

π15 π16 π17 π18 π19 π20 π21 π22 π23 π24 π25 π26 π27 π28

π29 π30 π31 π32 π33 π34 π35 π36 π37 π38 π39 π40 π41 π42

π43 π44 π45 π46 π47 π48 π49 π50 π51

Εκπαιδευτική επίσκεψη

  • Στο τοξωτό γεφύρι Πύλης
  • Στους καταρράκτες Παλαιοκαρυάς
  • Στο κάστρο (Φρούριο) Τρικάλων

Την  Πέμπτη 18 Απριλίου 2024 τα τμήματα Α1, Α2, Β1, Β2, Δ2 και Ε2 του σχολείου μας επισκέφθηκαν τους παραπάνω προορισμούς στο πλαίσιο του προγράμματος Βότανα : <<ιδιότητες, ομορφιά, ευεξία>>. Οι μικροί μαθητές χωρισμένοι ανά τμήματα περπάτησαν στις όχθες του ποταμού Παλαιοκαρίτη, θαύμασαν την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική των δύο πέτρινων γεφυριών Πύλης και Παλαιοκαρυάς και μάζεψαν βότανα και αγριολούλουδα που στολίζουν την άνοιξη και το καλοκαίρι όλη την έκταση του βουνίσιου τοπίου της χαράδρας.

Απολαύσαμε όλοι μας τη μαγευτική θέα στους καταρράκτες, ενημέρωσαν οι εκπαιδευτικοί με τις δικές τους γνώσεις για το καθετί που έβλεπαν οι μαθητές μέσα σ΄αυτή την καταπληκτική διαδρομή και γέμισαν με πολύτιμες γνώσεις τόσο για τις πετρογέφυρες όσο και για το Κάστρο των Τρικάλων. Τέλος με ιδιαίτερη ομορφιά στην ψυχή τους γύρισαν στα σπίτια τους.

Οι εκπαιδευτικοί της επίσκεψης και το προσωπικό του σχολείου μας :

Α1 Νάκου Σταυρούλα

Α2 Γιαννακού Θεοδώρα

Β1 Σανίδα Κατερίνα και Αναγνωστάκου Αναστασία

Β2 Τασιούλη Ελένη

Δ2 Παλούκης Σωτήρης και Καραβίδα Ελένη

Ε2 Θεολόγη Χρύσα, Πανάγου Παρασκευή, Χονδροπούλου Μάγδα και Καραγεώργου Ευτυχία

t1 t2 t3 t4 t5 t6 t7 t8 t9 t10 t11

Εκδρομή στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Βόλου και στο Λιμάνι

Την Τετάρτη 17 Απριλίου οι μαθητές της Γ τάξης και το Τμήμα Ε1 του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στην πόλη του Βόλου. Πρώτη στάση το Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης στο οποίο έζησαν  μια εμπειρία που τους μετέφερε σε ένα ταξίδι στον παρελθόν και στον πολιτισμό της περιοχής.

Το Αρχαιολογικό Μουσείο του Βόλου αποτελεί έναν θησαυρό της τοπικής ιστορίας και του πολιτισμού. Μέσα από τις αίθουσες του μουσείου, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τα αρχαία ευρήματα και τα έργα τέχνης που αποτυπώνουν την ιστορία της περιοχής. Αρχαία αγάλματα, κεραμικά, εργαλεία και άλλα ευρήματα αναζωπύρωσαν τη φαντασία των μαθητών και τους μετέφεραν σε έναν κόσμο που έζησε πολλές χιλιάδες χρόνια πριν.

Αφού εξερεύνησαν το μουσείο, οι μαθητές κατευθύνθηκαν προς το λιμάνι του Βόλου. Εκεί τους περίμενε μια διαφορετική εμπειρία. Το λιμάνι αποτελεί τον παλιότερο και πιο παραδοσιακό χώρο της πόλης, γεμάτο ζωντάνια και δραστηριότητα.

Τελευταία στάση ήταν το ορφανοτροφείο του Βόλου. Το σχολείο σε συνεργασία με τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων πήρε την πρωτοβουλία  να συγκεντρωθούν είδη πρώτης ανάγκης για τα παιδιά που φιλοξενούνται στο ορφανοτροφείο και έτσι οι μαθητές συνέβαλαν όσο μπορούσαν, φέρνοντας προϊόντα όπως σαπούνια, σαμπουάν, οδοντόκρεμες και άλλα απαραίτητα είδη κάνοντας πράξη τις έννοιες της αλληλεγγύης και του εθελοντισμού.

Τα παιδιά παρέδωσαν τα πακέτα με μεγάλη χαρά και κατάλαβαν ότι μπορούν να κάνουν τη διαφορά στον κόσμο γύρω τους, ακόμα και με τις πιο μικρές πράξεις. Η εμπειρία αυτή τους δίδαξε όχι μόνο τη σημασία  του εθελοντισμού, αλλά και το πώς η ενεργός συμμετοχή στην κοινότητα μπορεί να ενισχύσει τα δεσμά ανθρώπων και να δημιουργήσει ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης και αλληλεγγύης.

Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί :

Χαρά Παπαδήμου

Μάνθος Σταμάτης

Γιάννης Καποδίστριας

Νάνσυ Οικονόμου

Εύη Κατσιφού

IMG 2245 IMG 2246 IMG 2247 IMG 2248 IMG 2249 IMG 2250

IMG 2257 IMG 2258 IMG 2261 β1 β2 β3β4 β5 β6 β7 β8 β9

β10 β11 β12 β13 β14 β15 β16

Εκδρομή της Στ τάξης στη Βουλή των Ελλήνων

Την Τρίτη 16 Απριλίου, η έκτη τάξη του σχολείου μας είχε τη μοναδική ευκαιρία να πραγματοποιήσει μία αξέχαστη εκδρομή στην καρδιά της ελληνικής δημοκρατίας, τη Βουλή των Ελλήνων.

Μια εκδρομή που ξεπέρασε τις προσδοκίες και ανανέωσε το πνεύμα της φιλοδοξίας και της γνώσης. Με χαρά και ενθουσιασμό, οι μαθητές μας κατέφθασαν στο κτήριο της Βουλής, όπου τους υποδέχθηκε ο αξιότιμος κ. Κωτσός, βουλευτής της περιοχής μας. Η παρουσία του κ. Κωτσού ήταν ιδιαίτερα σημαντική για εμάς, καθώς μας έδωσε τη δυνατότητα να ζήσουμε μια πραγματική επαφή με τον πολιτικό βίο και τη λειτουργία του κοινοβουλίου.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να καθίσουν στα έδρανα όπου γίνονται οι συνεδριάσεις της Βουλής, να μάθουν για τη σημασία και τη λειτουργία του νομοθετικού οργάνου και να γνωρίσουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων σε επίπεδο εθνικής πολιτικής.

Η εκδρομή στη Βουλή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές μας να ενταχθούν ενεργά στη δημόσια σφαίρα, να εκφράσουν τις απόψεις τους και να εμπνευστούν για μελλοντικές δράσεις και συμμετοχή στον δημόσιο βίο. Είμαστε βέβαιοι ότι αυτή η εμπειρία θα αποτελέσει ένα πολύτιμο φωτεινό σημείο στην εκπαιδευτική πορεία τους και θα τους ενθαρρύνει να συνεχίσουν να αναζητούν τη γνώση και την ενεργό συμμετοχή στην κοινωνία.

Μια εκδρομή αξέχαστη στις καρδιές μας για πάντα…

Τους μαθητές συνόδευσαν ο Διευθυντής του Σχολείου και οι εκπαιδευτικοί της Στ τάξης κ. Θώμη Θεοχάρη και κ. Έφη Μπαρούτα.

IMG 2327 IMG 2328 IMG 2329 1 IMG 2330 IMG 2331 IMG 2332

Διαφορετικός – φίλος και μοναδικός…

Το Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας, το 10ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Σοφάδων, τρία «διαφορετικά φαινομενικά σχολεία ως προς τη βαθμίδα αλλά και την ομοιογένεια του μαθητικού πληθυσμού,  συνεργάστηκαν άψογα για τη σύνθεση, δημιουργία και ηχογράφηση ενός τραγουδιού για τη φιλία και τη διαφορετικότητα στο πλαίσιο του προγράμματος e-twinning με τίτλο: «Διαφορετικός – φίλος και μοναδικός…»

Μαθητές και εκπαιδευτικοί και των τριών σχολείων έγραψαν και διόρθωσαν στίχους, συνέθεσαν και έπαιξαν μουσικές, δοκίμασαν και χρωμάτισαν φωνές και τελικά τραγούδησαν και ηχογράφησαν ένα υπέροχο τραγούδι, ένα τραγούδι ύμνο στη φιλία, τη διαφορετικότητα και την αγάπη.

Το αποκορύφωμα όλης αυτής της εποικοδομητικής συνεργασίας που διήρκησε περίπου 3 μήνες ήταν η ημέρα της επίσκεψης των δυο Δημοτικών Σχολείων, του 10ου Καρδίτσας και του 2ου Σοφάδων, στο Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας. Την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024,  οι μαθητές του Δ2 και των Γ1, Γ2 των αντίστοιχων  δημοτικών σχολείων, έτυχαν θερμής υποδοχής μαθητών και εκπαιδευτικών του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας.Ξεναγήθηκαν, ενημερώθηκαν μα κυρίως συνεργάστηκαν με τους «ειδικούς» για την ολοκλήρωση της ηχογράφησης του συνεργατικού τραγουδιού για τη φιλιά, τη διαφορετικότητα και την αγάπη.

Αυτά που διαδραματίστηκαν στον χώρο του  Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας ήταν μοναδικές εμπειρίες για όλους. Οι μεγαλύτεροι έδειχναν στους μικρότερους, οι ειδικοί διάταζαν τους ανειδίκευτους, οι ειδήμονες εξηγούσαν τους αρχάριους, ώστε να καταφέρουν όλοι μαζί να παίξουν, να τραγουδήσουν και να ηχογραφήσουν το «τραγούδι της φιλίας»!!!

IMG 2202 IMG 2203 IMG 2204 IMG 2205

Στηρίζοντας τα ζώα

Η φιλοζωία δεν είναι απλώς μια λέξη. Είναι η αφοσίωση προς τα ζώα, ένας τρόπος ζωής που αντανακλά την αγάπη και την ευαισθησία μας για τον κόσμο γύρω μας. Σήμερα, στο σχολείο μας, αφιερώσαμε χρόνο για την Πανελλήνια  Ημέρα Σχολικής Φιλοζωίας, για να αναδείξουμε τη σημασία της συμπόνιας και της φροντίδας για τα ζώα.

Εκατομμύρια ζώα υποφέρουν από την ανθρώπινη παρέμβαση: από την εκμετάλλευση στις βιομηχανίες εκτροφής, από εγκατάλειψη, από αδιαφορία, έως και την απώλεια του φυσικού τους περιβάλλοντος λόγω της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης.

Η Φιλοζωία είναι ένας πραγματικός τρόπος να δράσουμε για να προστατεύσουμε και να βελτιώσουμε τη ζωή των ζώων γύρω μας. Από την προαγωγή της υιοθεσίας έως την ενίσχυση των προσπαθειών για την προστασία των απειλούμενων ειδών, η φιλοζωία αντιπροσωπεύει τον πυρήνα της ανθρώπινης ευγένειας.

Καθώς γιορτάζουμε την Πανελλήνια αυτή Ημέρα, οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων Γ1 και Γ2 Χαρά Παπαδήμου και Μάνθος Σταμάτης σε συνεργασία με τις συναδέλφους Αναστασία Μαλιώρα και Εύη Κατσιφού, προσκαλέσαμε τα παιδιά να ενώσουν τις φωνές τους και να  δώσουμε  φωνή στα ανυπεράσπιστα αυτά πλάσματα, να  εργαστούμε από κοινού για ένα κόσμο που θα σέβεται και θα προστατεύει τη ζωή σε κάθε μορφή της.

Μέσα στα πλαίσια αυτής της ημέρας παρακολουθήσαμε ταινία αφιερωμένη στην καθημερινότητα ενός αδέσποτου σκύλου και δημιουργήσαμε αφίσα με τίτλο «Τι θα έλεγαν τα ζώα αν μιλούσαν…» ελπίζοντας σε ένα μέλλον όπου οι ζωές των ζώων θα αντιμετωπίζονται με σεβασμό και αγάπη.

 

 

IMG 2133 IMG 2134

IMG 2135  IMG 2139

IMG 2136  IMG 2137 IMG 2138

ΔΡΑΣΗ στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Σοφάδων για την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Την Πέμπτη 4 Απριλίου πραγματοποιήθηκε δράση για την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας από τους μαθητές των Α και Β τάξεων του σχολείου μας.  Ειδικότερα προβλήθηκε η ταινία «Χάτσικο», διαβάσαμε σχετικά παραμύθια και συζητήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων. Θίξαμε το πρόβλημα της κακοποίησης των ζώων και αναζητήσαμε μηχανισμούς αντιμετώπισής του. Αναφερθήκαμε στην σπουδαιότητα του εθελοντισμού, των δράσεων των φιλοζωικών οργανώσεων με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών για τις διάφορες μορφές ζωής και την καλλιέργεια της ευαισθησίας για κάθε ζωντανό ον.

Οι μαθητές μας με την επίβλεψη της εκπαιδευτικού Μάγδας Χονδροπούλου ανέλαβαν τη σίτιση – φροντίδα ενός αδέσποτου σκυλιού.

Επιπλέον τα παιδιά υπό τον συντονισμό των εκπαιδευτικών τους και την αμέριστη υποστήριξη της εκπαιδευτικού των εικαστικών του σχολείου μας Άννας Νταλαούτη δημιούργησαν καλλιτεχνικά  έργα.

Οι εκπαιδευτικοί των τάξεων: Σταυρούλα Νάκου

Θεοδώρα Γιαννακού

Ελένη Τασιούλη και Ελένη Λούγκου

Δέσποινα Αγγελάκη και Κατερίνα Σανίδα

IMG 2120 IMG 2121

IMG 2122 IMG 2123

IMG 2124 IMG 2125

IMG 2130 IMG 2131

IMG 2132

Συμμετοχή των μαθητών του 2ου Δημοτικού Σχολείου Σοφάδων σε Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής

Οι μαθητές/τριες των Α, Β και Δ τάξεων του σχολείου μας συμμετέχουν στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής με θέμα: «Κανόνες για την ασφάλεια στη θάλασσα και την παραλία» του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής σε συνεργασία με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό SAFEWATERSPORTS.

Ο Διαγωνισμός αφορά στη δημιουργία ζωγραφικών έργων από μαθητές δημοτικών σχολείων στο πλαίσιο ευαισθητοποίησης της κοινωνίας για το θέμα της ασφάλειας στη θάλασσα, την παραλία και τα θαλάσσια μέσα αναψυχής. Βασικός σκοπός και επιδίωξη του διαγωνισμού είναι, μέσω της καλλιτεχνικής δημιουργίας, να αντιληφθούν τα παιδιά τους κινδύνους στην παραλία και τη θάλασσα, όταν δεν τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας.

Οι μαθητές υπό τον συντονισμό των εκπαιδευτικών τους, Σωτήρη Παλούκη, Ιωάννα Χατζηγιάννη,Ελένη Καραβίδα,Ελένη Τασιούλη, Ελένη Λούγκου, Δέσποινα Αγγελάκη, Κατερίνα Σανίδα, Νάκου Σταυρούλα, Γιαννακού Θεοδώρα και την αμέριστη υποστήριξη της εκπαιδευτικού των εικαστικών του σχολείου μας Άννας Νταλαούτη ενημερώθηκαν για τον Διαγωνισμό και δημιούργησαν ζωγραφικά έργα τα οποία θα υποβάλλουν στην Επιτροπή Αξιολόγησης.