2 Απριλίου Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στην δράση που διοργανώνει η «Οικοσυμμαχία» και ονομάζεται
silent book
Σκοπό έχει την συν δημιουργία ενός βιβλίου χωρίς λόγια όπου οι εικόνες γίνονται η φωνή της αφήγησης.
Έτσι κι εμείς, ακολουθώντας τις οδηγίες της δράσης, χωριστήκαμε σε ζευγάρια, κάθε ζευγάρι διάλεξε ένα βιβλίο . Τα παιδιά ξεφύλλισαν το βιβλίο που διάλεξαν κι ταξίδεψαν μαζί του. Ύστερα, σε ένα μικρό χαρτάκι ο καθένας ζωγράφισε αυτό το κάτι που του άρεσε και που θα ήθελε να κρατήσει. Μαζέψαμε τα χαρτάκια σε ένα κουτί και όταν τα βγάλαμε συνθέσαμε μια καινούρια ιστορία με τις ζωγραφιές μας.
Η ιστορία μας :
Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα δάσος μακρινό,
η Κοκκινοσκουφίτσα συνάντησε τον λύκο τον γνωστό.
Και τότε έφτασαν δύο ιππότες και ένας νέος , από τον λύκο την Κοκκινοσκουφίτσα έσωσαν και την πήγανε στου γίγαντα το κάστρο .
Ο γίγαντας την αγάπησε και σε γάμο τη ζητάει…
Με αφορμή την παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και σε συνεργασία με το 3ο Νηπιαγωγείο Ν. Ραιδεστού, καλέσαμε τη Συγγραφέα και εκπαιδευτικό Ιωάννα Νταρίλη να μα ς παρουσιάσει το βιβλίο της “Ο παπαγάλος υδραυλικός”!
Τα παιδιά απόλαυσαν τη ιστορία που παπαγάλου που ακολούθησε το “ταλέντο” του !!!
“Οθόνες και γονείς: Οδηγός επιβίωσης στον ψηφιακό κόσμο”
Μία πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση- συζήτηση, με θέμα “Οθόνες και γονείς: Οδηγός επιβίωσης στον ψηφιακό κόσμο” ετοίμασε η Κοινωνική λειτουργός του Νηπιαγωγείου μας Κοντουσιάδου Ζωή.
Οι γονείς μοιράστηκαν τους προβληματισμούς τους και ενημερώθηκαν για το χρόνο που πρέπει να εφιερώνουν τα παιδιά τους στην οθόνη, τους κινδύνους που εγκυμονεί η παρατεταμένη έκθεση
αλλά και για τους τρόπους που μπορούν χρησιμοποιήσουν τις οθόνες ως εργαλείο μάθησης, δημιουργίας και διασκέδασης.
Δημιουργία animation
6 Μαρτίου. Πάγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού
Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει και φέτος στην εκστρατεία που διοργανώνει το Χαμόγελο του παιδιού κατά της σχολικής βίας, με το σύνθημα « Μίλα τώρα». Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του bullying δίνεται το μήνυμα στα παιδιά ότι μπορούν και πρέπει να εμπιστεύονται τους κοντινούς τους ενήλικες ( γονείς, δασκάλους) όταν αντιμετωπίζουν βίαιη συμπεριφορά από άλλα παιδιά και να μιλήσουν για το πρόβλημά τους.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2025 2026
Mission X: Train like an astronaut
Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων: « stem και η γη γυριζει»
το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει σε ένα από τα σχολικά προγράμματα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος ( European space agency-ESA)
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ονομάζεται :Mission X: Train like an astronaut. Οι μαθητές προπονούνται όπως οι αστροναύτες και μαθαίνουν τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν ώστε να παραμείνουν σε καλή φυσική κατάσταση και υγιείς στο Διάστημα και στη Γη.
Οι δραστηριότητες που πραγματοποιούνται είναι κυρίως δραστηριότητες Φυσικής Αγωγής & Επιστημονικές .
Κινουμαστε και προπονούμαστε σαν αστροναύτες! Στο Mission X, μαθαινουμε τα καλύτερα κόλπα για να παραμείνουμε σε φόρμα και υγιείς . Εκτελούμε τις σωματικές ασκήσεις και μαθαίνουμε για την ζωή και τη διατροφή των αστροναυτών. Ταυτόχρονα, μαζεύουμε πόντους για να βοηθήσουμε τις μασκότ Luna και Leo να περπατήσουν στη Σελήνη.
- Οι μαθητές ολοκληρώνουν τις δραστηριότητες και τις υποβάλουν στην πλατφόρμα Mission X για να κερδίσουν βήματα. Τα βήματα που θα συγκεντρώσουν όλες οι ομάδες, βοηθούν τις μασκότ, Luna και Leo, να περπατήσουν 384 400km – να διανύσουν την απόσταση από τη Γη στη Σελήνη.
- Στο τέλος της αποστολής, όλοι λαμβάνουν πιστοποιητικά συμμετοχής .
Teach with the moon
RESCUR : Ένα εμπόδιο, μια ευκαιρία!
Το RESCUR είναι ένα αναλυτικό πρόγραμμα ψυχικής ανθεκτικότητας για παιδιά της προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Πιο συγκεκριμένα,είναι ένα πρόγραμμα προαγωγής της ψυχικής ανθεκτικότητας παιδιών από 4 και μέχρι 12 ετών. Στοχεύει να προάγει και να εξελίξει τις κοινωνικές, συναισθηματικές και γνωστικές ικανότητες των παιδιών διδάσκοντάς τους δεξιότητες, ώστε να αξιοποιήσουν τους πόρους και εφόδια από το περιβάλλον, αλλά και τα προσωπικά τους προτερήματα προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες και τα εμπόδια και να συνεχίσουν να αναπτύσσονται και να εξελίσσονται σε διάφορους τομείς.
Εκπονήθηκε με τη συνεργασία πανεπιστημίων 6 χωρών μεταξύ των οποίων και το τμήμα σχολικής ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.Τα υπόλοιπα πανεπιστήμια είναι από την Κροατία, Σουηδία, Μάλτα, Ιταλία και Πορτογαλία.
Στο νηπιαγωγείο μας εφαρμόζουμε το πρόγραμμα αυτό με την συνεργασία και εποπτεία του κυρίου Ματσόπουλου και κύριας Γκαβογιαννάκη από το τμήμα της σχολικής ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Πρωταγωνιστές του προγράμματος είναι δυο μασκότ : ένας σκίουρος ο Ηρακλής και μια σκαντζοχοιρίνα η Αριστέα.
Οι μασκότ αυτές υπάρχουν και σε γαντόκουκλες στην τάξη μας .
Αφηγούνται στα παιδιά τις περιπέτειές τους . Οι περιπέτειες αυτές είναι πολύ απλές και στοχευμένες ιστορίες που μιλάνε στην ψυχή των μικρών παιδιών. Τα παιδιά συνδέουν τις ιστορίες με προσωπικές εμπειρίες. Ακολουθούν δραστηριότητες άλλοτε εικαστικές, άλλοτε δραματοποιήσεις, παιχνίδια, φύλλα εργασίας, τραγούδια κλπ.
Κάθε ιστορία έχει και κάτι ξεχωριστό να πει στα παιδιά, όπως για παράδειγμα ότι μετά από την βροχή βγαίνει το ουράνιο τόξο. Μετά από τις δυσκολίες έρχεται η χαρά!
Η ζωή μας είναι καλύτερη όταν την βλέπουμε με χιούμορ και καλή διάθεση.
Και όταν εκφράζουμε τα συναισθήματά μας.
Ο θετικοφατσούλης μας βοηθάει να σκεφτόμαστε θετικά !
Τα παιδιά δραματοποιούν σκηνές από τις περιπέτειες του Ηρακλή και της Αριστέας.
Στην τάξη μας υπάρχει πια μια καινούργια γωνιά. Η γωνιά του δάσους ή αλλιώς η γωνιά της ψυχικής ανθεκτικότητας. Εδώ τα παιδιά μπορούν να παίξουν με κούκλες ζωάκια του δάσους, να ηρεμήσουν, να συζητήσουν με ησυχία. Εδώ μπορούμε να επιβραβεύσουμε τα παιδιά για κάτι ωραίο που έκαναν ή είπαν ή ακόμη να λύσουμε και μια διαφορά με έναν φίλο.
Στο RESCUR συμμετέχουν ενεργά και οι γονείς οι οποίοι παρακολούθησαν διαδικτυακά σεμινάριο από τον ίδιο τον κύριο Ματσόπουλο και κάθε βδομάδα αναλαμβάνουν να κάνουν με το παιδί τους μια συζήτηση πάνω στο θέμα που δουλέψαμε στο σχολείο και ένα φύλλο εργασίας που τους δίνεται.
Στο τέλος της χρονιάς θα αξιολογηθεί η διαδικασία και τα αποτελέσματα του προγράμματος.
Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day – SID) διοργανώνεται από το δίκτυο Insafe/INHOPE, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής*, με σκοπό να προωθηθεί η ασφαλής και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ειδικότερα ανάμεσα στα παιδιά.
“Μην πιστεύεις ότι βλέπεις”, “Σκέψου και ψάξε πριν αποφασίσεις” ήταν αυτά που δουλέψαμε με τα παιδιά με τά την ανάγνωση του βιβλίου “Η Ημέρα που τελέιωσε το παγωτό” του Αντώνη Ζαρίντα, μιά ιστορία με θέμα τις ψευδείς ειδήσεις (fake news) και τις συνέπειες της παραπληροφόρησης. Χρησιμοποιήσαμε υλικό από το https://saferinternet4kids.gr/ με θέμα την αλήθεια και το ψέμα στο διαδίκτυο.
Το Νηπιαγωγείο μας μπήκε στο χάρτη των Υποστηρικτών του Ασφαλούς Διαδικτύου 2025