Συμμετοχή σε αναδάσωση

Στις 28/2/2020, στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, συμμετείχαμε σε αναδάσωση στην περιοχή Νταού Πεντέλης. Χωριστήκαμε σε ομάδες και φυτέψαμε συνολικά 39 μικρά δεντράκια, κουτσουπιές και βελανιδιές.
Η εκδρομή που πήγαμε ήταν καταπληκτική. Καθώς ήμασταν εκεί πάνω περνούσαμε τέλεια, ξέροντας ότι πραγματοποιούμε μία θετική παρέμβαση στο οικοσύστημα της περιοχής. Ήταν μία όμορφη και περιπετειώδης εμπειρία, γιατί όσο πιο ψηλά ανεβαίναμε υπήρχε ο φόβος ότι μπορούμε να πέσουμε. Θα θέλαμε να ξαναπάμε σε μία τέτοια εκδρομή. 

Η εκδρομή στην Πεντέλη για δεντροφύτευση ήταν πολύ όμορφη και ιδιαίτερη. Βοηθήσαμε στο να πρασινίσει η περιοχή. Ανεβήκαμε στο βουνό μικρές μικρές ομαδούλες και φυτεύσαμε μικρά δεντράκια. Γενικά, ήταν μία ωραία εμπειρία και θα θέλαμε να την ξανακάνουμε. 

Στο Παναθηναϊκό Στάδιο

Στις 25 Φεβρουαρίου 2020 επισκεφθήκαμε το Παναθηναϊκό Στάδιο και συμμετείχαμε στο πρόγραμμα της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής “Αγαπώ τον αθλητισμό”. 

Συνέχεια

Συνάντηση με έναν συγγραφέα

Την Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου 2020, με δική μας πρωτοβουλία στο πλαίσιο συζήτησης και ανάλυσης διηγημάτων από Έλληνες συγγραφείς, αλλά και των 100 χρόνων από τη γέννηση του Αντώνη Σαμαράκη, μας επισκέφτηκε στο σχολείο μας ο συγγραφέας Δημήτρης Γρυπαίος. 

Αφορμή στάθηκε η ανάλυση στην τάξη ενός διηγήματός του με τον τίτλο «Τρόμος» από την πρόσφατη συλλογή διηγημάτων του, η οποία εκδόθηκε το 2019. Μεγάλη σύμπτωση αποτελεί το ότι το συγκεκριμένο βιβλίο του εκδόθηκε 100 χρόνια από τη γέννηση του Αντώνη Σαμαράκη, ενός συγγραφέα που ο κ. Γρυπαίος θαυμάζει. 

Ο κ. Γρυπαίος είναι διευθυντής του τμήματος προγραμματισμού στην εταιρεία όπου εργάζεται και μάλιστα έχει ασχοληθεί για πάρα πολλά χρόνια και με το αγωνιστικό σκάκι. Το πρώτο του κείμενο, ένα ευθυμογράφημα, το έγραψε στην ηλικία των 12 ετών και το έστειλε σε μία εφημερίδα.

Μας απάντησε σε όλες μας τις ερωτήσεις. Μας κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον και ήταν ευχαριστημένος που βρέθηκε ανάμεσά μας και το διήγημά του έγινε η αφορμή για συζήτηση και σκέψη. Και όπως μας έγραψε στη συνέχεια:  “Η πιο όμορφη ομιλία μου, με το πιο όμορφο ακροατήριο. Στο 8ο Δημοτικό σχολείο Αμαρουσίου, συζητώντας σε αιφνιδιαστικά υψηλό επίπεδο με τα τμήματα της Έκτης, για τη λογοτεχνία, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όχι μόνο, με αφορμή το διήγημά μου”.

Περισσότερα για την συνέντευξη και τη συζήτηση που κάναμε στην εφημερίδα που θα κυκλοφορήσουμε!

Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών

Στις 12 Δεκεμβρίου επισκεφτήκαμε το Μουσείο της πόλεως των Αθηνών. Ήταν ένας υπέροχος χώρος με πολλές αίθουσες στις οποίες και ξεναγηθήκαμε. Γνωρίσαμε από κοντά την ιστορία της Ελλάδας και ήρθαμε σε επαφή με τον πολιτισμό εκείνης της εποχής. Είχε πολλές διαφορές με τη σημερινή εποχή σε θέματα διακόσμησης.

Συνέχεια

Cuerdas

 

Σήμερα στην τάξη είδαμε μία πολύ ωραία ταινία. Η ταινία κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους «Cuerdas» μιλά για ένα αγοράκι με εγκεφαλική παράλυση, τον Νικόλα, και τη φίλη του τη Μαρία.

Συνέχεια

Αποτελέσματα έρευνας για την προσβασιμότητα του Δ. Αμαρουσίου

Το τμήμα μας ολοκλήρωσε την έρευνα για την προσβασιμότητα/προσπελασιμότητα των δημόσιων χώρων του Δήμου μας.

Το συμπέρασμα που βγάλαμε από τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ότι η πόλη μας δεν έχει όλες τις υποδομές που χρειάζονται για να μπορούμε να περπατάμε με ασφάλεια. Ιδιαίτερα τα άτομα με αναπηρίες είναι αδύνατο να βγουν μόνα τους στην πόλη.

Όμως σημαντική ευθύνη έχουν και οι πολίτες που σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους όπου θέλουν, χωρίς να σέβονται τις διαβάσεις, τις ράμπες και τους οδηγούς όδευσης τυφλών ατόμων, την ειδική λωρίδα πάνω στα πεζοδρόμια με διαφορετικά πλακάκια που είναι για τα άτομα με προβλήματα στην όραση.

Τα αποτελέσματα μπορείτε να τα διαβάσετε και στο 10ο φύλλο της εφημερίδα μας (σελ. 11-14) στον παρακάτω σύνδεσμο: 10ο φύλλο ΛΟΓΩ ΤΑΞΗΣ: Μάρτιος 2020

Επίσης μπορείτε να διαβάσετε την έρευνα όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό EducatioNext.

Πατήστε στο παρακάτω σύνδεσμο για να βρείτε το άρθρο.

Καινοτόμα προγράμματα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και ενεργοί πολίτες: τα αποτελέσματα ερευνητικής δράσης για την προσβασιμότητα δημόσιων χώρων

Τα αποτελέσματα της έρευνας έξω από την αίθουσά μας!
Τι μάθαμε από την έρευνα (πέρα από τα συμπεράσματα για την πόλη μας);;
1. Πώς να εκπονούμε μία έρευνα.
2. Πώς να συλλέγουμε και να επεξεργαζόμαστε στατιστικά δεδομένα.
3. Πώς να συνεργαζόμαστε με την ομάδας μας.
4. Πώς μπορούμε να είμαστε ενεργοί στην πόλη μας και να σεβόμαστε τους άλλους.
5. Επεκτείναμε τις γνώσεις μας στα ισοδύναμα κλάσματα και τα ποσοστά και τους υπολογιστές.
6. Κάναμε εισαγωγή στις εξισώσεις!
Δε μάθαμε λοιπόν και λίγα!
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τα 231 άτομα που μας βοήθησαν απαντώντας στο ερωτηματολόγιό μας.
Με εκτίμηση
Οι μαθήτριες, οι μαθητές και ο δάσκαλος του ΣΤ3!

Επίσκεψη στη Βουλή

Στις 4 Ιουνίου επισκεφθήκαμε το κτίριο της Βουλής. Το εσωτερικό του ήταν πολύ μεγάλο και εντυπωσιακό. Πριν μπούμε πήγαμε στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη και είδαμε τους δύο τσολιάδες. Μέσα στη Βουλή είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε την έκθεση που είναι αφιερωμένη στον Ρήγα Φεραίο. Στη συνέχεια μπήκαμε στην αίθουσα της ολομέλειας της Βουλής. Μάθαμε πολλές νέες πληροφορίες. Ήμασταν πολύ ήσυχοι και επιβραβευτήκαμε για αυτό! Η επίσκεψη μας άρεσε πολύ και θα θέλαμε να ξαναπάμε στο μέλλον!

Συνέχεια

Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

Την Παρασκευή 15 Μαρτίου πήγαμε στο Γκάζι, στο Βιομηχανικό Μουσείο του Φωταερίου. Εκεί χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, την ομάδα του Λιθάνθρακα και την ομάδα του Φωταερίου και παίξαμε το παιχνίδι του μαύρου θησαυρού.

Λύσαμε πολλούς γρίφους που μας οδήγησαν στο όνομα του κλέφτη του λιθάνθρακα. Για να επιτύχουμε την αποστολή μας περάσαμε από πολλούς χώρους του παλιού εργοστασίου, στους οποίους υπήρχε και από ένας γρίφος. Παράλληλα μας εξηγούσαν την ιστορία του εργοστασίου και τη γραμμή παραγωγής του φωταερίου.
Όταν τελειώσαμε πήγαμε στο χώρο της παιδικής χαράς. Περάσαμε πολύ όμορφα και κάποια άλλη στιγμή ελπίζουμε να ξαναπάμε.

Συνέχεια

Φωτεινός παντογνώστης

Ολοκληρώσαμε την ενότητα του ηλεκτρισμού στο μάθημα της Φυσικής και αποφασίσαμε να εκμεταλλευτούμε τις γνώσεις μας πάνω στα ηλεκτρικά κυκλώματα. Κατασκευάσαμε φωτεινούς παντογνώστες με ερωτήσεις γύρω από τη Γεωγραφία, το Περιβάλλον, την Ιστορία αλλά και το ποδόσφαιρο!

Χρειαστήκαμε μερικά διπλόκαρφα, καλώδια, λαμπάκια, μπαταρίες και χαρτόνια, τις γνώσεις μας και πολλή όρεξη για δουλειά! Έτοιμοι για παιχνίδι λοιπόν!

 

 

 

Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας 2018-2019

Ο Θησαυρός της Βαγίας της Ζωρζ Σαρή μάς κράτησε συντροφιά σε όλο το πρώτο τρίμηνο. Διαβάσαμε το βιβλίο, το χαρήκαμε, εντυπωσιαστήκαμε από τις περιπέτειες των παιδιών, προβληματιστήκαμε με τα διλήμματά του και αναδείξαμε τις αξίες του.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε τις δραστηριότητες για το Θησαυρό της Βαγίας της Ζωρζ Σαρή:

Ο θησαυρός της Βαγίας

Ξενάγηση στους Βυζαντινούς ναούς του κέντρου της Αθήνας

 

Την Τετάρτη στις 19/12 κατεβήκαμε στο κέντρο της Αθήνας και κάναμε ξενάγηση σε βυζαντινούς ναούς. Επισκεφτήκαμε το ναό της Καπνικαρέας στην οδό Ερμού και είδαμε πώς είναι χτισμένος εξωτερικά αλλά και εσωτερικά. Μάθαμε για τον αρχιτεκτονικό ρυθμό των βυζαντινών εκκλησιών, ο οποίος είναι σταυροειδής με τρούλο.
Η εκκλησία είναι αφιερωμένη στα Εισόδια της Θεοτόκου, χτίστηκε τον 11ο αιώνα μ.Χ. και γιορτάζει στις 21 Νοεμβρίου κάθε έτους.
Πληροφορίες για το ναό μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

 

                                                                                  Η Καπνικαρέα
Στη συνέχεια πήγαμε στο ναό του Αγ. Ελευθερίου, δίπλα στη Μητρόπολη, ο οποίος είναι φτιαγμένος από μάρμαρα που προέρχονταν από ερείπια αρχαίου ναού και μας θύμισε την αρχαία εποχή. Στις εξωτερικές του μαρμάρινες επιφάνειες έχει εντοιχισμένες ανάγλυφες πλάκες διαφορετικών εποχών (αρχαϊκών, ρωμαϊκών, πρωτοχριστιανικών χρόνων). Είναι κτισμένος πιθανότατα τον 12ο αιώνα μ.Χ. και αρχικά  ήταν αφιερωμένος στην Παναγία τη Γοργοεπήκοο, δηλαδή τη Θεοτόκο, που γρήγορα και αποτελεσματικά ακούει τις προσευχές των πιστών.
Πληροφορίες για το ναό μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Ο Άγιος Ελευθέριος
Στο τέλος επισκεφτήκαμε την Μητρόπολη, η οποία βέβαια δεν αποτελεί βυζαντινό μνημείο, αφού η κατασκευή της ξεκίνησε το 1842 και ολοκληρώθηκε το 1862 και ο αρχιτεκτονικός της ρυθμός είναι βασιλική με τρούλο.
                                                                Η Μητρόπολη της Αθήνας
Έκανε πολύ κρύο, αλλά όλα αυτά που μάθαμε μας εντυπωσίασαν πολύ και επιστρέψαμε στο σχολείο χαρούμενοι όλοι.

 

Η πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής

Με μεγάλη χαρά σάς παρουσιάζουμε το νέο σχέδιο εργασίας της τάξης: την πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής. Συζητήσαμε, μελετήσαμε και αναρτήσαμε την πυραμίδα έξω από την τάξη μας! 

 

 

Our small homelands: πρόγραμμα eTwinning

Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να βρείτε κάποια από τα διαδραστικά παιχνίδια που κατασκευάζονται για τις ανάγκες του προγράμματος.

Κάντε κλικ και παίξτε!
 
 

Our small homelands: πρόγραμμα eTwinning

Δημοσιεύσαμε στην ειδική πλατφόρμα του προγράμματος τις πρώτες παρουσιάσεις μας. Δείτε παρακάτω την παρουσίαση για την Αθήνα:

Οι συνεργάτες μας μας στείλανε τα πρώτα τους σχόλια:

Author: Pablo Pérez, Sant Roc School, Spain

Our small homelands: πρόγραμμα eTwinning

Ξεκινήσαμε το ευρωπαϊκό μας πρόγραμμα. Κάναμε ένα ταξίδι στους συνεργάτες μας στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και είδαμε πώς εργάζονται. Ετοιμάσαμε την παρουσίαση της τάξης μας και ετοιμάσαμε τα λογότυπα του σχεδίου εργασίας. Η επόμενη αποστολή μας είναι να παρουσιάσουμε το σχολείο μας…..

 

 

 

Our small homelands: πρόγραμμα eTwinning

Το τμήμα μας θα συνεργαστεί με άλλα σχολεία από την Ευρώπη σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο: Our small homelands.



Ο κύριος στόχος αυτού του ευρωπαϊκού σχεδίου εργασίας είναι οι μαθητές να γνωρίσουν πληροφορίες για τις χώρες από τις οποίες προέρχονται οι συνεργάτες του σχεδίου, να ανταλλάξουν πληροφορίες και εμπειρίες με παιδιά της ηλικίας τους που ζουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και να έρθουν σε επαφή με διαφορετικές κουλτούρες ερμηνεύοντας διαφορές και ομοιότητες που τυχόν υπάρχουν ανάμεσά τους.

Φέτος πρόκειται να συνεργαστούμε με πάρα πολλά σχολεία της Ευρώπης: Δείτε παρακάτω τα σχολεία με τα οποία πρόκειται να συνεργαστούμε. Ο κατάλογος των σχολείων είναι δυνατόν να μεγαλώσει!

 

 

Τα προγράμματα eTwinning προάγουν τη συνεργασία των σχολείων στην Ευρώπη μέσω της χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) παρέχοντας υποστήριξη, εργαλεία και υπηρεσίες για σχολεία και μαθητές.

 

Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας

Την Τετάρτη 13-6-2018 και ώρα 19:45, οι μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού παρουσιάσαμε τo εξαιρετικό θεατρικό έργο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» . Όλη η πορεία μέχρι την παράσταση αλλά και η ίδια η παράσταση ήταν μία διαδικασία την οποία την απολαύσαμε! Την ημέρα της παράστασης οι προσκεκλημένοι γονείς και φίλοι δάκρυσαν από συγκίνηση και γέλασαν από χαρά!pros2

Creating History Together

The project is based on mutual learning of the history, culture and cuisine of participating countries. We will present our own historical events, elaborate the history of other countries, present our customs and cook our national dishes. We will get to know our common history, customs and food. We will Create History Together! Keywords: history, culture, customs, cousine.

Greek War of independence (1821)



Λήψη αρχείου