Αποστολή “Διατροφή”

 Τα παιδιά του τμήματος ολοκλήρωσαν το σχέδιο εργασίας για τη Μεσογειακή διατροφή στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας, το οποίο και υλοποιούμε. Κατέγραψαν τις ομάδες τροφίμων, τα θρεπτικά στοιχεία και τη χρησιμότητά τους στην υγιή ανάπτυξη του οργανισμού. Αποκωδικοποίησαν τις ετικέτες συστατικών που βρίσκονται στις συσκευασίες τροφίμων και σύγκριναν με επιτυχία τα διατροφικά στοιχεία διαφορετικών προϊόντων. 

 
Τέλος, κατασκεύασαν την πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής. 

«Διαδραστικά Γεωγραφικά Παιχνίδια» για την «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού CodeWeek»

 Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος ολοκλήρωσαν τις εργασίες τους στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής εβδομάδας προγραμματισμού με την καθοδήγηση του κ. Αλέξανδρου και πήραν τα αναμνηστικά συμμετοχής τους.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε την εργασία που ετοίμασαν:

https://scratch.mit.edu/projects/757080670/

Πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά για την προσπάθεια που κατέβαλαν, το άρτιο αποτέλεσμα και το πνεύμα συνεργασίας που επέδειξαν! 

Επιπλέον, βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο τις εργασίες και των υπόλοιπων τμημάτων. 

Πατήστε εδώ

Βόλτα στη ρωμαϊκή και βυζαντινή Αθήνα: Οι εντυπώσεις μας

Την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2022 πήγαμε μία φανταστική επίσκεψη
στο κέντρο της Αθήνας. Μία επίσκεψη στη ρωμαϊκή και βυζαντινή Αθήνα. Χαρήκαμε
μόλις ο δάσκαλός μας μας ανακοίνωσε το πού θα πηγαίναμε, γιατί δεν είχαμε
ξανακάνει μία τέτοια βόλτα.

Την ημέρα της εκδρομής ανεβήκαμε στο λεωφορείο και απολαύσαμε
τη διαδρομή συζητώντας μεταξύ μας για το τι θα αντικρίσουμε όταν φτάσουμε.
Αποβιβαστήκαμε στην πλατεία στο Μοναστηράκι και συναντήσαμε την ξεναγό μας, μία
πολύ συμπαθητική κυρία. Χωριστήκαμε στα δύο τμήματα, μας έδωσαν τα ακουστικά
για να μπορούμε να ακούμε την ξενάγηση και ξεκινήσαμε.

Πρώτη μας στάση η Παναγία η Καπνικαρέα στην οδό Ερμού. Το
όνομα της εκκλησίας πιθανότατα προέρχεται από τον κτήτορα του ναού, ο οποίος ως
«καπνικάριος» στα χρόνια του Βυζαντίου, εισέπραττε φόρο ανάλογα με το πόσες
καμινάδες είχε ένα σπίτι. Δεν υπήρχε η δυνατότητα να μπούμε μέσα στην εκκλησία,
αλλά τη θαυμάσαμε εξωτερικά. 

Η εκκλησία ήταν «βυθισμένη», δηλαδή λίγο πιο κάτω
από το τωρινό έδαφος και από εκεί καταλαβαίνουμε πως ήταν παλιά. Η ξεναγός μας μας
ενημέρωσε πως αυτή την εκκλησία παραλίγο να την καταστρέψουν τρεις φορές.

Στη συνέχεια περπατήσαμε ως τη Μητρόπολη και επισκεφθήκαμε
το εκκλησάκι που είναι χτισμένο δίπλα της, τον Άγιο Ελευθέριο. Αρχικά  ήταν αφιερωμένος στην Παναγία τη Γοργοεπήκοο,
δηλαδή την Παναγία  που ακούει γρήγορα τις
προσευχές των πιστών. Στις εξωτερικές του μαρμάρινες επιφάνειες έχει
εντοιχισμένες ανάγλυφες πλάκες πολλών διαφορετικών εποχών. Μπήκαμε μέσα στο
εκκλησάκι αυτό, εντύπωση μας έκανε ότι δεν είχε πολύ φως και πολλά παράθυρα: οι
χριστιανοί, όταν έκαναν την προσευχή τους δεν ήθελαν κάτι να τους αποσπά, όπως το
φως! Η εκκλησία άλλαξε διάφορα ονόματα. Έπειτα από μία αποτυχημένη δολοφονική
απόπειρα κατά του βασιλιά Όθωνα ονομάστηκε Άγιος Σώζων, ενώ ο ναός αφιερώνεται στον Άγιο Ελευθέριο, όταν ο ίδιος
βασιλιάς έφυγε από την Ελλάδα.

 

 

Μετά επισκεφτήκαμε τη ρωμαϊκή αγορά.  Περπατήσαμε στους αρχαίους δρόμους και είδαμε
την πύλη της αρχηγέτιδας Αθηνάς. 

Από εκεί βλέπαμε την Ακρόπολη και τον
Παρθενώνα να ξεπροβάλλει! Εκεί μέσα υπήρχε και ένας πύργος, ο πύργος των Αέρηδων,
όπου στο πάνω μέρος του είναι ανάγλυφοι οι οκτώ κύριοι άνεμοι, όπως ο Ζέφυρος. Στη
ρωμαϊκή αγορά μέσα είδαμε υπολείμματα από βυζαντινά σπίτια και εντυπωσιαστήκαμε
όλοι μας.

 

 

Τελευταία μας στάση ήταν η ρωμαϊκή βιβλιοθήκη του Αδριανού.
Μάθαμε πως εκεί υπήρχαν πάρα πολλά βιβλία και πως στην εξωτερική πλευρά είχε
χτιστεί κατά τα βυζαντινά χρόνια ένα μικρό εκκλησάκι, οι Άγιοι Ασώματοι, που
τώρα πια μένει μόνο το αποτύπωμά του στα τείχη της βιβλιοθήκης.

 

Η ξεναγός, η οποία ήταν πολύ καλή, μας έδειξε σε τυπωμένες εικόνες πώς ήταν το μνημείο παλιά. Είχε μέσα μία ολόκληρη πισίνα, όχι για να κολυμπούν οι άνθρωποι, αλλά την είχαν κατασκευάσει για να δημιουρεί μία πιο δροσερή αύρα!

Έπειτα γυρίσαμε στην πλατεία στο Μοναστηράκι για να φάμε. Όταν
φτάσαμε στα παγκάκια είδαμε έναν DJ, ο οποίος μάς είπε στα αγγλικά να χορέψουμε. Φυσικά όλοι
σκάσαμε στα γέλια.

Ήταν μία πολύ ωραία εκδρομή, πολύ χρήσιμη για το μάθημα της Ιστορίας,
τόσο ώστε θα προτείναμε σε όλους τους φίλους μας να την επιχειρήσουν.
 Μακάρι να ήταν ημερήσια αυτή η εκδρομή, περάσαμε
τέλεια και ανυπομονούμε για την επόμενη!

Βόλτα στη ρωμαϊκή και βυζαντινή Αθήνα

 Σήμερα πραγματοποιήσαμε τη δεύτερη εκπαιδευτική μας επίσκεψη. Μία βόλτα στο κέντρο της Αθήνας. Μία βόλτα με σκοπό να αναζητήσουμε ρωμαϊκά και βυζαντινά μνημεία, ώστε να έχουμε μία βιωματική εμπειρία σχετική με όσα μαθαίνουμε στο μάθημα της Ιστορίας της Πέμπτης. Μάλιστα, ήταν ιδιαίτερη συγκυρία το γεγονός ότι σήμερα η μέρα ήταν αφιερωμένη στην Υπαίθρια Εκπαίδευση, δηλαδή στη μάθηση η οποία συντελείται έξω από τις αίθουσες του σχολείου. 

 

 

 

 

Σύντομα θα ακολουθήσει ανάρτηση για το πώς περάσαμε σύμφωνα με τα κείμενα και τις εμπειρίες των παιδιών του τμήματος!

 

Οι εντυπώσεις μας από την πρώτη μας επίσκεψη

Την Πέμπτη 13/10 κάναμε την πρώτη μας εκδρομή στο Μουσείο Θεοχαράκη. Το πρωί φτάσαμε στο σχολείο και κατευθείαν επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο. Στον δρόμο μιλούσαμε με τους διπλανούς μας και μετρούσαμε ταξί, όποιος έβρισκε τα πιο πολλά κέρδιζε!

Όταν φτάσαμε στον προορισμό μας, καθίσαμε στα τραπεζάκια στον χώρο υποδοχής. Εκεί φάγαμε το πρωινό μας και όταν τελειώσαμε μιλούσαμε με τους φίλους μας μέχρι να μας πουν πότε θα ξεκινήσει το πρόγραμμα. 

Μπήκε για το πρόγραμμα πρώτα το Ε1, γιατί δεν γινόταν να πάμε μαζί, αλλά ο δάσκαλός μας μας επιφύλασσε μία πολύ ωραία έκπληξη. Μας είπε να φτιάξουμε σειρά σε δυάδες και μας πήγε στη Βουλή και στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, που βρίσκονταν ακριβώς απέναντι. 

Στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη είδαμε τους τσολιάδες και ο δάσκαλός μας μας είπε λίγα λόγια για την ιστορία. Το μνημείο είναι αφιερωμένο σε όσους Έλληνες πολέμησαν για την ελευθερία μας.

Ο δάσκαλός μας μας εξήγησε ότι το το κτήριο της Βουλής αρχικά ήταν παλάτι και ο εθνικός κήπος, που τότε λεγόταν βασιλικός κήπος, ήταν ο κήπος του βασιλιά και της βασίλισσας. 

Αμέσως μετά πήγαμε στον Εθνικό Κήπο που είναι ο κεντρικότερος της Αθήνας. Εκεί είδαμε πολλά δέντρα και λουλούδια. 

 

Όταν μπήκαμε στον κήπο είδαμε στην είσοδο ένα ηλιακό ρολόι. Κάποιος για να βρει την ώρα θα έπρεπε να δει από πού πέφτει ο ήλιος.

 

Ο Εθνικός κήπος, που τον είχε πρωτοφτιάξει η βασίλισσα Αμαλία, είχε πανέμορφα φυτά. Είδαμε πάπιες που πολλοί από εμάς τις χάιδεψαν.

 

Όταν γυρίσαμε στο Μουσείο για το πρόγραμμα, κατεβήκαμε στο -1 και τι να δούμε! Ήταν ένα θέατρο το οποίο δεν ήταν άδειο. Είχε ένα σύστημα προβολής και τους υπεύθυνους του προγράμματος που μας περίμεναν.  Ο κύριος υπεύθυνος ήταν μαθηματικός, τον έλεγαν κύριο Νίκο, και μας εξήγησε πόσο χρήσιμα είναι τα μαθηματικά στη ζωή μας. Μας έδωσε σε όλους ένα μεγάλο ξύλο να κρατάμε και να μπορούμε να εργαστούμε και έναν φάκελο με υλικά. 
 

Το τρίγωνο του Penrose

 

Είδαμε τρισδιάστατες εικόνες που σου δημιουργούσαν ψευδαίσθηση. Μας “έκαιγαν” τα μάτια και το μυαλό! Η κύρια οφθαλμαπάτη ήταν το τρίγωνο του Ρότζερ Πένροουζ. Ζωγραφίσαμε κι εμείς ένα παρόμοιο σχήμα, το ίδιο τρίγωνο, σαν τρισδιάστατο, και το χρωματίσαμε με μπλε, κόκκινο και πράσινο χρώμα. Είχες την αίσθηση ότι δεν σταματάει πουθενά! Εντύπωση μου έκανε το έργο του Escher με τις οφθαλμαπάτες.

 

Relativity, 1953. M.C. Escher

 

Πιο πολύ μου άρεσε που πήγαμε στην Βουλή και στον Εθνικό Κήπο. Στο πρόγραμμα που παρακολουθήσαμε, ζωγραφίσαμε και αυτό ήταν ενδιαφέρον. Το Μουσείο σαν χώρος μου άρεσε. Πάντως πέρασα καλά, γιατί ήταν και οι φίλοι μου και πήγαμε όλοι μαζί αυτή την ωραία βόλτα! 

Η σημερινή εκδρομή ήταν πολύ ωραία και με πολλές εκπλήξεις.

Μας άρεσαν όλα πάρα πολύ, ήταν ενδιαφέροντα και συναρπαστικά. Και πιστεύουμε ότι είναι μία πολύ ωραία βόλτα που αξίζει να την ζήσετε!

 

Κείμενα των παιδιών

 

 

 

Ο περίπατός μας

 

STEM&ART | Η συνάντηση τέχνης και μαθηματικών μέσα από την τρισδιάστατη ψηφιακή τεχνολογία

 

Σήμερα πήγαμε την πρώτη μας εκδρομή, στο ίδρυμα Θεοχαράκη, στο κέντρο της Αθήνας, για να παρακολουθήσουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Τέχνη και Μαθηματικά μέσα από την τρισδιάστατη ψηφιακή Τεχνολογία. Μία διαθεματική εκπαιδευτική πρόταση μέσα από το πρίσμα της γενικότερης αντίληψης της διεθνούς εκπαιδευτικής πρακτικής, γνωστής με το ακρωνύμιο STEM & ART, όπου οι αυστηρές επιστημονικές έννοιες από την Επιστήμη (Science), την Τεχνολογία (Technology), τη Μηχανική (Engineering), τα Μαθηματικά (Mathematics) και την Τέχνη (Art) προσεγγίζονται συνδυαστικά και χωρίς σύνορα. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων της Πέμπτης Δημοτικού. 

 

 

H τέχνη του M. C. Escher (1898-1972), ενός από τους σπουδαιότερους εικαστικούς του προηγούμενου αιώνα, είναι συνδεδεμένη με το παράδοξο

Ο καιρός ήταν υπέροχος και η Βουλή απέναντι. Έτσι, συνδυάσαμε την επίσκεψή μας με μία βόλτα μπροστά στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη. Εκεί συζητήσαμε για την ιστορία και την χρήση του κτηρίου μέσα στον χρόνο, την αξία του μνημείου και σε ποιο γεγονός οφείλει την ονομασία της η πλατεία Συντάγματος.

 

 

Ολοκληρώσαμε τον περίπατό μας μέσα στα δρομάκια του Εθνικού Κήπου, συζητώντας για το πώς κατασκευάστηκε και απολαμβάνοντας το πράσινο!

 
Σύντομα θα αναρτήσουμε και τις εντυπώσεις των παιδιών! 

 

Ο θησαυρός της Βαγίας

 Σήμερα συνεχίσαμε το ταξίδι μας με τον θησαυρό της Βαγίας. Βρήκαμε την περιγραφή των ηρώων, συζητήσαμε για τον χαρακτήρα του καθενός και σας παρουσιάζουμε τις εργασίες μας. 

 

 

 

 

 

Ο θησαυρός της Βαγίας

Ξεκινήσαμε σήμερα στην τάξη το ταξίδι μας στην Αίγινα με τον θησαυρό της Βαγίας. Γνωριστήκαμε με τους ήρωες της πρώτου κεφαλαίου και συζητήσαμε για τα διαφορετικά είδη κειμένων. 

Σύντομα θα αναρτήσουμε και τις πρώτες εργασίες μας.

Βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο το πρώτο κεφάλαιο: 

http://www.snhell.gr/kids/content.asp?id=230&cat_id=10

και δείτε στην εικόνα τον Πορτοκαλή Ήλιο!

Πηγή φωτογραφίας: http://odosaeginis.blogspot.com/2016/06/blog-post_27.html
Στιγμιότυπο οθόνης 2023 06 18 174510

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία που υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. και που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Με βάση το παραπάνω πλαίσιο, το τμήμα μας, όπως και όλη η Πέμπτη και η Έκτη, συμμετέχει ενεργά σε αυτή τη δράση με υπεύθυνο τον κ. Αλέξανδρο, καθηγητή Πληροφορικής του σχολείου μας.
H δραστηριότητα που προτάθηκε προς την Επιτροπή εγκρίθηκε, δόθηκε στο σχολείο μας το σήμα του διοργανωτή και τα παιδιά είναι  έτοιμα να εμπλακούν ενεργά στη συγγραφή κώδικα και τον προγραμματισμό!
Θα έχετε σύντομα νέα μας σχετικά με τις δραστηριότητες των παιδιών!

 

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eTwinning

Με πολύ μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε ότι το τμήμα μας θα συμμετέχει σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning. Το πρόγραμμα έχει τίτλο Stand up!”. Πρόκειται για τη δημιουργία ενός διαδικτυακού περιοδικού. Θα περιέχει κείμενα των μαθητών και των μαθητριών πάνω σε τομείς όπως Ποιότητα ζωής, Περιβάλλον, Κοινωνική ζωή, Αγωγή Υγείας κ.ά. 

Θα συνεργαστούμε με σχολεία από τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Ελλάδα, την Τουρκία, τη Μολδαβία, την Πολωνία, την Κροατία και ο κατάλογος αναμένεται να εμπλουτιστεί. 

Ο στόχος μας είναι να αναπτύξουμε και να καλλιεργήσουμε τις δεξιότητες των παιδιών σε σχέση με την συνεργασία, την κριτική και δημιουργική σκέψη, την επικοινωνία, αλλά και να ενισχύσουμε την εξωστρέφεια των μαθητών και του σχολείου μας. 

Προγράμματα διαφοροποιημένης διδασκαλίας

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ρόδα είναι και ΓΗρίζει”

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωγραφίας υλοποιήσαμε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα τεσσάρων σταδίων-σταθμών με τίτλο《Ρόδα είναι και ΓΗρίζει》στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας. 
Οι μαθητές χωρισμένοι σε τέσσερις ισάριθμες ομάδες ενεπλάκησαν σε τέσσερις δραστηριότητες διαβαθμισμένης δυσκολίας, δομημένες σε κυκλική διάταξη. Η στοχοθεσία αυτών των ασκήσεων ήταν τριπλής σημασίας και αξίας:
1. Να επιτευχθεί η μάθηση μέσω της πράξης και της βιωματικότητας.
2. Να καλλιεργηθεί και να αναπτυχθεί η ψυχοκινητική αγωγή των μαθητών.
3. Να διασκεδάσουν οι μαθητές παίζοντας παιχνίδια στην αυλή του σχολείου.

Η κυκλική δραστηριότητα ενδείκνυται για ομαδοσυνεργατικές εργασίες και τα οφέλη που προάγονται μέσα από αυτή είναι ποικίλα: αλληλεπίδραση των μαθητών μεταξύ τους, ανάληψη ατομικής και συλλογικής ευθύνης για την τέλεση των καθηκόντων, καλλιέργεια διαπροσωπικής επικοινωνίας, αποκέντρωση εξουσίας μέσω της ισότιμης συμμετοχής όλων των μελών της ομάδας,  όπως και ηθική ικανοποίηση των μαθητών από την ανάληψη πρωτοβουλιών και τη διεκπεραίωση των εργασιών.

Η συνεργασία των μελών των ομάδων ήταν εξαιρετική! Οι μαθητές ευχαριστήθηκαν τα παιχνίδια κι εμείς θαυμάσαμε και απολαύσαμε τη θετική τους διάθεση και προσπάθεια!!

ΠαντοΓΕΩγνώστες

Στο μάθημα της Γεωγραφίας παίξαμε το παιχνίδι με τίτλο “ΠαντοΓΕΩγνώστες”. Τα παιδιά κλήθηκαν με αφορμή την ύλη της Δ’ Ενότητας του Β.Μ. να αντιστοιχίσουν τα κράτη – μέλη της Ευρώπης με τις πρωτεύουσές τους. 
Ο στόχος αυτής της δοκιμασίας ήταν διπλός, να μάθουν οι μαθητές παίζοντας και να παίξουν μαθαίνοντας.

Για την επιβράβευση της συμμετοχής τους δόθηκαν μετάλλια σε κάθε μαθητή χωριστά καθώς και βραβεία που θα κοσμήσουν τον τοίχο της τάξης.

Σχέδιο εργασίας για την Ευρώπη

Με αφορμή τη Δ’ Ενότητα “Οι ήπειροι” του Β.Μ. της Γεωγραφίας, οι μαθητές συνεργάστηκαν σε τέσσερις ομάδες προκειμένου να υλοποιήσουν ένα πρότζεκτ με θέμα την Ευρώπη. Κάθε ομάδα είχε αναλάβει διαφορετική εργασία. 
Η πρώτη ομάδα εντόπισε στοιχεία του κατακόρυφου και οριζόντιου διαμελισμού της Ευρώπης, η δεύτερη ομάδα αναζήτησε τα χαρακτηριστικά του κλίματος και τις ασχολίες των κατοίκων, που επηρεάζονται και εξαρτώνται από αυτό, όπως και τη χλωρίδα και την πανίδα, που εντοπίζονται στην Ευρώπη. Η τρίτη ομάδα αναζήτησε υλικό για τις ιστορικές περιόδους από τις οποίες διήλθε η Ευρώπη από την αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή, ενώ η τέταρτη ομάδα κατέγραψε κάποια από τα σπουδαιότερα ευρωπαϊκά μνημεία και έργα καθώς και τους τομείς παραγωγής αγαθών και υπηρεσιών.
Επίσης, όλες οι ομάδες σχεδίασαν και χρωμάτισαν τις σημαίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ομορφαίνοντας ακόμη περισσότερο την ήδη σπουδαία δουλειά τους!
Η διδακτική μέθοδος πρότζεκτ είναι κατάλληλη για την εμπλοκή των παιδιών σε ομαδικές εργασίες, για την ανάληψη πρωτοβουλιών στην από κοινού διεκπεραίωση των πλαισίων δράσης τους και για την ανταλλαγή απόψεων πάνω στις θεματικές. Η βιωματικότητα της μεθόδου, η ανακαλυπτική μαθηση, η ενεργοποίηση των μαθητών, η αυτενέργεια, η καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης είναι τα μαθησιακά οφέλη, που προάγονται μέσα από αυτήν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η προσπάθεια των παιδιών αξίζει πολλά συγχαρητήρια!
Η υπεύθυνη του μαθήματος 
κ. Άννα

Σε δουλειές να βρισκόμ@ΣΤε: blog corner Αρχειοθήκη υλικού, εκπαιδευτικών δράσεων και δραστηριοτήτων

 O δικτυακός τόπος ολοκλήρωσε την αποστολή του για φέτος.. Ήταν ο διαδικτυακός τόπος συνάντησής μας για τα δύο σχολικά χρόνια που περάσαμε μαζί. Οι κυριότερες δράσεις μας πλέον θα βρίσκονται διαθέσιμες στην αρχειοθήκη του υλικού μας. Μπορείτε να τις επισκέπτεστε όποτε θέλετε στις Δραστηριότητες 2020-21 και 2021-22 στον παρακάτω δικτυακό τόπο:


Σε δουλειές να βρισκόμ@ΣΤε: blog corner

Αρχειοθήκη υλικού, εκπαιδευτικών δράσεων και δραστηριοτήτων

Η όπερα της πεντάρας

Σήμερα (9/6/2022) ήταν μία ιδιαίτερη ημέρα. Τα παιδιά της Έκτης παίξαμε θέατρο με κοινό τους γονείς μας και τους αγαπημένους μας δασκάλους! Το Στ 1 παρουσίασε τον κύκλο με την κιμωλία και εμείς παρουσιάσαμε την όπερα της πεντάρας, θεατρικά έργα του Μπέρτολτ Μπρεχτ, γερμανού δραματουργού, σκηνοθέτη και ποιητή του 20ού αιώνα. Και τα δύο κείμενα επιμελήθηκε και διασκεύασε η κυρία Χρύσα!

Χαρήκαμε τη διαδικασία της σταδιακής δημιουργίας μίας θεατρικής παράστασης μέσα από θεατρικό παιχνίδι και αυτοσχεδιασμούς στις πρόβες.

Εργαστήκαμε όπως πάντα σαν μία ομάδα και πιστεύουμε ότι το αποτέλεσμα της σημερινής παράστασης μάς αποζημίωσε.

Τόσο οι μικροί ηθοποιοί πάνω στην σκηνή όσο και οι μεγάλοι θεατές που μας παρακολουθούσαν ήμασταν όλοι ενθουσιασμένοι!

Ανακαλύψαμε το ταλέντο μας στο θέατρο και παρόλο που όλοι, άλλος περισσότερο, άλλος λιγότερο, είχαμε άγχος, απολαύσαμε κάθε στιγμή της παράστασης!

Βραβεία παιχνιδιών Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για το δάσος

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ενημερώσουμε τη σχολική μας κοινότητα ότι και τα δύο περιβαλλοντικά παιχνίδια που κατασκευάσαμε, η ΔΑΣΟΥΠΟΛΗ στην αυλή του σχολείου μας, μαζί με τα παιδιά του Β2, αλλά και οι «κάρτες του δάσους» μαζί με τα παιδιά του Γ1 και του Γ2, βραβεύτηκαν σε διαγωνισμό κατασκευής περιβαλλοντικών παιχνιδιών.

Η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, η οποία πραγματοποίησε τον διαγωνισμό, μάς βράβευσε με το 1ο βραβείο για τη ΔΑΣΟΥΠΟΛΗ στην κατηγορία των επιδαπέδιων παιχνιδιών και με το 1ο βραβείο για τις «κάρτες του δάσους» στην κατηγορία των επιτραπέζιων παιχνιδιών.

Μας χαροποίησε οπωσδήποτε το γεγονός της διάκρισης, αλλά το πραγματικό βραβείο είναι οι γνώσεις, οι εμπειρίες και η χαρά του παιχνιδιού και της συνεργασίας με τους μικρότερους συμμαθητές μας!

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία το Γ1 και το Γ2, την κυρία Ευαγγελία και την κυρία Αγγελική, το Β2 και την κυρία Βάγια. Και βέβαια την κυρία Γέσθη και τον κύριο Δημήτρη που μας βοήθησαν να κατασκευάσουμε στην αυλή του σχολείου μας τη ΔΑΣΟΥΠΟΛΗ. Τέλος, να ευχαριστήσουμε και την κυρία Μαριλέττα για το υπέροχο ζάρι που ζωγράφισε!!

0201

Βοτανικό Πάρκο Αττικής

Την  Τετάρτη 1 Ιουνίου επισκεφτήκαμε το Βοτανικό Πάρκο Αττικής. 

Στο Βοτανικό Πάρκο περάσαμε όλοι πολύ ωραία. Πιστεύουμε πως ήταν η καλύτερη εκδρομή γιατί έγινε σε ένα πολύ όμορφο χώρο, παίξαμε ωραία παιχνίδια και γνωρίσαμε διάφορα είδη φυτών.  Επίσης κάναμε διάφορες φυτεύσεις σε μικρές γλάστρες και στο έδαφος. Αυτό που μας άρεσε πιο πολύ ήταν πως σχηματίσαμε ομάδες και καταγράφαμε όσο πιο πολλά φυτά μπορούσαμε.

Ήταν ενδιαφέρουσα εμπειρία που γίναμε μικροί αγρότες και είδαμε βιωματικά πώς παράγονται όλα αυτά τα λαχανικά που φτάνουν σήμερα στο πιάτο μας.

Θαυμάσαμε τον τρόπο που οι άνθρωποι εκεί φροντίζουν και αγαπάνε τα φυτά και μας ενέπνευσαν, ώστε να τα φροντίζουμε και εμείς.

Από όλες τις εκδρομές που έχουμε κάνει αυτή ήταν η καλύτερη. Πραγματικά πιστεύουμε πως περάσαμε καταπληκτικά!

Βράβευση της εφημερίδας μας ΛΟΓΩ ΤΑΞΗΣ

Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να πληροφορήσουμε τη σχολική μας κοινότητα για τα αποτελέσματα του πανελλήνιου μαθητικού διαγωνισμού εφημερίδας.

Η εφημερίδα του τμήματός μας, ΛΟΓΩ ΤΑΞΗΣ,  πήρε το 1ο Βραβείο.

Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά του τμήματος για όλα αυτά που έχουν καταφέρει έως τώρα. Και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η σχολική χρονιά!

Είναι ακόμα μικρά τα παιδιά μας, αλλά είναι τόσα πολλά και μεγάλα αυτά που έχουν καταφέρει, ώστε να αξίζουν τον θαυμασμό μας!

348883490 907393683696451 6085832967389740818 n
Βρείτε το φύλλο της εφημερίδας με τις καταπληκτικές εργασίες των παιδιών του τμήματος πατώντας στην εικόνα ή στον παρακάτω σύνδεσμο:

Βοτανικός Κήπος Ιουλίας και Αλεξάνδρου Ν. Διομήδους

Στο πλαίσιο του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης η τάξη μας επισκέφτηκε τον Βοτανικό Κήπο Ιουλίας και Αλεξάνδρου Ν. Διομήδους στο Χαϊδάρι. Είναι ο μεγαλύτερος Βοτανικός Κήπος της χώρας μας αλλά και ολόκληρης της Ανατολικής Μεσογείου.

Η εκδρομή ήταν καταπληκτική. Αυτό που μας άρεσε ήταν τα παιχνίδια στην εξοχή, η φύτευση
των σπόρων, αλλά και η μικρή πεζοπορία που κάναμε.
Τα παιχνίδια δασικής αναψυχής ήταν πάρα πολύ διασκεδαστικά!
Το τμήμα του κήπου με τα λουλούδια ήταν πολύ όμορφο!
Μάθαμε πολλά, γελάσαμε και παίξαμε πολύ και το ευχαριστηθήκαμε! Φυτέψαμε το δικό μας σποράκι και πήραμε τα γλαστράκια μαζί μας.
Ήταν όλα τόσο ενδιαφέροντα! Θα θέλαμε να ξαναπάμε και να ασχοληθούμε και με τα υπόλοιπα προγράμματα που προσφέρονται στον κήπο.

Εκπαιδευτική ημερίδα Σχ.Ο.Λεί.Α Μαζί 2022

Είμαστε πολύ χαρούμενοι γιατί ολοκληρώθηκε σήμερα η εκπαιδευτική ημερίδα που διοργάνωσε το τμήμα μας στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Παρουσιάσαμε τις εργασίες μας και ακούσαμε τις εργασίες των παιδιών από τα άλλα σχολεία! 

Μπορεί να υπήρξαν κάποια τεχνικά προβλήματα, αλλά τα παιδιά όλων των σχολείων παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον όλες τις παρουσιάσεις! Η τάξη μας γέμισε με τις χαρούμενες φωνές των παιδιών από τα υπόλοιπα σχολεία και ανταλλάξαμε απόψεις για το περιβάλλον, την πανδημία, την διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη, τον πόλεμο και την ειρήνη.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλα τα παιδιά και τους δασκάλους που συμμετείχαν στη συνάντησή μας!

Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα και δημιουργική ημέρα!

Πρόγραμμα Εκπαιδευτικής ημερίδας

Δείτε παρακάτω το πρόγραμμα της εκπαιδευτικής ημερίδας Σχ.Ο.Λεί.Α. Μαζί 2022, την οποία διοργανώνει το τμήμα μας. 

Παρασκευή 8 Απριλίου 2022

10.00 – 10.10: Χαιρετισμοί από τους/τις Διευθυντές/ντριες των Σχολείων.

10.10 – 10.30: 7ο Δημοτικό Σχολείο Αρτέμιδας, τάξη: Ε2

                        Μαθαίνουμε για τις Πλημμύρες.

10.30 – 10.50: Σύγχρονα Εκπαιδευτήρια Μάνεση, τάξη: Στ1

                         Μιλάμε για το Περιβάλλον, την Κλιματική Αλλαγή και τα Απειλούμενα                                 Είδη.

10.50 – 11.10: 8ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου, τάξη: Στ2

                        Στον καιρό της Πανδημίας.

11.10 – 11.30: Σύγχρονα Εκπαιδευτήρια Μάνεση, τάξη: Στ2

                        Μιλάμε για τον Πόλεμο και την Ειρήνη.

11.30 – 11.50: 3ο Δημοτικό Σχολείο Άργους, τάξη: Στ2

                        Το σχολείο της Διαφορετικότητας και της Συμπερίληψης.

11.50– 12.00: Κλείσιμο ημερίδας

Ημέρα περιβάλλοντος: 5 Απριλίου 2022

Μία διασκεδαστική ημέρα έφτασε στο τέλος της. Ολοκληρώσαμε το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αφιερώνοντας όλη την ημέρα σε περιβαλλοντικά παιχνίδια. Παίξαμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού: τα παιδιά έπρεπε να ολοκληρώσουν διάφορες αποστολές, οι οποίες σχετίζονταν με μαθηματικά, φυσική, παραγωγή γραπτού λόγου και εικαστικά. 

Πατήστε εδώ για να δείτε τις αποστολές των παιδιών!

Στη συνέχεια παίξαμε το νέο μας παιχνίδι, τη ΔΑΣΟΥΠΟΛΗ, στην αυλή του σχολείου! Ένα παιχνίδι που περιλαμβάνει αξιολόγηση περιβαλλοντικών γνώσεων, φιλοπεριβαλλοντικών στάσεων/ συμπεριφορών αλλά και κινητικών δεξιοτήτων! 

Ολοκληρώσαμε την ημέρα στην τάξη, με τα επιτραπέζια παιχνίδια που έχουμε ήδη κατασκευάσει. 

Τέλος, τα παιδιά πήραν τα αναμνηστικά διπλώματα συμμετοχής τους στο πρόγραμμα.