Ο Γιάννης Βασιλούδης είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών. Έχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στη Βιώσιμη Ανάπτυξη και είναι διδάκτορας του Τμήματος Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου. Υπηρετεί ως δάσκαλος από το 1998, και από τον Σεπτέμβριο του 2023 αποτελεί μέλος του Τμήματος Επιστημονικής Υποστήριξης του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων.
Έχει συμμετοχή σε ελληνικά & διεθνή συνέδρια ως εισηγητής, και εργασίες του έχουν δημοσιευθεί σε ελληνικά & διεθνή επιστημονικά περιοδικά.
Αποτελεί μέλος διάφορων Εκπαιδευτικών/Επιστημονικών Ενώσεων (Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος, Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Ένωση για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, Επιστημονική Ένωσης για την προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας).
Στα ενδιαφέροντά του στο χώρο της εκπαιδευτικής έρευνας, προτεραιότητα έχουν η εκπόνηση καινοτόμων προγραμμάτων μέσω διαφοροποιημένων και βιωματικών εκπαιδευτικών τεχνικών και η εφαρμογή Νέων Τεχνολογιών. Για τις καινοτόμες δράσεις με τους μαθητές και τις μαθήτριές του έχει τιμηθεί και βραβευθεί από διάφορους φορείς, όπως το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης κ.ά. Για το λογοτεχνικό του έργο έχει τιμηθεί με το 1ο Βραβείο Ποίησης στην 1η Συνάντηση Νέων Δημιουργών της Σχολής Βακαλό και με Έπαινο Ποίησης στον 20ο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός.
Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να βρείτε ενδεικτικές δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια:
«Η συμβολή των γονέων στη διαμόρφωση περιβαλλοντικών στάσεων σε μαθητές που φοιτούν στο Δημοτικό», Αθήνα: 2007. Μεταπτυχιακή εργασία.
http://estia.hua.gr/browse/4444 και http://estia.hua.gr/file/lib/default/data/4444/theFile
«Στάσεις που προάγουν την υγεία, διατροφική συμπεριφορά και σχολική επίδοση των μαθητών (Συγχρονική μελέτη σε μαθητές της 5ης και 6ης Δημοτικού και σε μαθητές Λυκείου στην Ελλάδα)», Αθήνα: 2014. Διδακτορική διατριβή.
http://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/34695
Διδακτικό σενάριο για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην πλατφόρμα “ΑΙΣΩΠΟΣ” του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
http://aesop.iep.edu.gr/node/11636
Vassiloudis, I., & Chalda, V. (2024). Online homework assignments: A case study for 5th grade of primary school in Greece. Computers and Children, 3(2), em007.
https://doi.org/10.29333/cac/15210
Vassiloudis, I. (2024). Can primary school pupils become researchers? A research project on the accessibility of public spaces. Interdisciplinary Journal of Environmental and Science Education, 20(3), e2414.
https://doi.org/10.29333/ijese/14693
Vassiloudis, I., & Chalda, V. (2024). Developing and strengthening learning motivation: Evidence from a project for primary education in Greece. Pedagogical Research, 9(3), em0202.
https://doi.org/10.29333/pr/14423
Βασιλούδης, Ι. και Κωσταρέλλη, Β. (2018). Σχολική επίδοση και διατροφικές συνήθειες παιδιών και εφήβων, Ελληνική Επιθεώρηση Διαιτολογίας-Διατροφής, 10(1), 26-39 (ISSN: 1792-4030).
https://drive.google.com/file/d/12CfcdLYEyBR3CObmL79lJUOGDN2zYsgL/view?usp=sharing
Vassiloudis, I. and Costarelli, V. (2020), “Excess body weight and abdominal obesity in relation to selected psychosocial characteristics in primary school children”, Nutrition & Food Science, Vol. 50 No. 4, pp. 739-750. https://doi.org/10.1108/NFS-06-2019-0184.
https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/NFS-06-2019-0184/full/html
Βασιλούδης, Ι. (2008), Γνώσεις και στάσεις των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου σχετικά με την ατμοσφαιρική ρύπανση, Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα και Πράξη, τ. 28, 44-51, (ISSN: 1109-6039).
https://drive.google.com/file/d/1gsL1M8YIHmL0CNE6XCyQjhV2s6q_OKtN/view?usp=sharing
Βασιλούδης, Ι. (2009), Οικονομική Ανάπτυξη και Εκπαίδευση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου, τ. 11, 111-120, (ISSN: 1105-297X).
https://blogs.sch.gr/yvassiloudis/files/2012/02/basil.pdf
Βασιλούδης, Ι. Γκούσια-Ρίζου, Μ., Σδράλη, Δ. και Αμπελιώτης, Κ. (2009). Η συμβολή των γονέων στην περιβαλλοντική εκπαίδευση των μαθητών του δημοτικού: ερευνητική προσέγγιση, Παιδαγωγική επιθεώρηση, τ. 47, 27-43, (ISSN: 1106-2177).
https://ojs.lib.uom.gr/index.php/paidagogiki/article/view/7003
Abeliotis, K., Goussia-Rizou, M., Sdrali, D. and Vassiloudis, I. (2010), How parents report their environmental attitudes: a case study from Greece, Environment, Development and Sustainability, Vol. 12(3), 329-339, (ISSN: 1387-585X, DOI 10.1007/s10668-009-9197-0).
http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10668-009-9197-0
Γκούσια-Ρίζου, Μ. και Βασιλούδης, Ι. (2010), Στερεότυπα και περιβάλλον, Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, τ. 16, 39-53, (ISSN: 1109-284X).
http://www.pi-schools.gr/download/publications/epitheorisi/teyxos16/039-053.pdf
Vassiloudis, I., Costarelli, V., Yiannakouris, N. & Apostolopoulos, K. (2011), Obesity, adherence to the Mediterranean Diet & energy balance behaviours, in relation to academic performance in primary school children, International Journal of Obesity Supplements, Vol. 1 (Suppl. 1): S26, (ISSN: 2046-2166, doi:10.1038/ijosup.2011.3).
http://www.nature.com/ijosup/journal/v1/n1s/pdf/ijosup20113a.pdf
Vassiloudis, I., Yiannakouris, N., Apostolopoulos, K. and Costarelli, V. (2011), Lifestyle and behavioural factors associated with increased Body Mass Index (BMI) in Greek primary school children, Proceedings of the Nutrition Society, 70, E388, (ISSN: 0029-6651, doi:10.1017/S0029665111004733).
http://journals.cambridge.org/download.php?file=%2FPNS%2FPNS70_OCE6%2FS0029665111004733a.pdf&code=51d60faca126a265e4a6c55bf429b91c
Vassiloudis, I., Yiannakouris, N., Panagiotakos DB., Apostolopoulos, K., and Costarelli, V. (2014), Academic performance in relation to adherence to the Mediterranean diet and energy balance behaviors in Greek primary school children, Journal of Nutrition Education and Behavior, 46(3):164-70, (ISSN: 14994046, doi: 10.1016/j.jneb.2013.11.001).
http://www.jneb.org/article/S1499-4046(13)00709-4/abstract
Βασιλούδης, Ι. (2014), Φιλαναγνωσία και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Νέος Παιδαγωγός, τ. 4, 295-301, (ISSN: 2241-6781).
https://drive.google.com/file/d/1YFA-6DkLG95RU-bf80ULF9EFwkS4EZhJ/view?usp=sharing
Vassiloudis, I., Yiannakouris, N., Panagiotakos DB., Apostolopoulos, K. and Costarelli, V. (2017). Adherence to the Mediterranean Diet and specific Lifestyle Habits are associated with academic performance in Greek Adolescents, Mediterranean Journal of Nutrition and Metabolism, 10, 93-103
https://content.iospress.com/articles/mediterranean-journal-of-nutrition-and-metabolism/mnm16133
Βασιλούδης, Ι. (2022), Τα δελφινάκια του Αμβρακικού: Αναζητώντας την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση μέσα από τη Λογοτεχνία. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 1(1), 31–36.
https://doi.org/10.12681/edusc.4531
Βασιλούδης, Ι. (2008), Μαθηματικά και Εκπαίδευση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΠΕΕΚΠΕ, Ναύπλιο, 12-14 Δεκεμβρίου 2008.
http://kpe-kastor-old.kas.sch.gr/peekpe4/proceedings/synedria13/vasiloudis.pdf
Βασιλούδης, Ι. (2011), «Δημιουργία κινήτρων με τη βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών: Μελέτη περίπτωσης», 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο: Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία, Πάτρα, 28-30 Απριλίου, (επιμ. Χ.Θ. Παναγιωτακόπουλος), σσ, 1035-1038, (ISBN: 978-960-99782-0-0).
http://www.cetl.elemedu.upatras.gr/proc2/proceedings/2-1035.pdf
Βασιλούδης, Ι. (2012), Σχεδιασμός και υλοποίηση σχεδίου εργασίας με τη βοήθεια του eLearning XHTML editor, 9o Συνέδριο ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ: Η εκπαίδευση στην εποχή των Τ.Π.Ε, Αθήνα, 20-21 Οκτωβρίου 2012, σσ. 459-466, (ISBN: 978-960-99435-3-6).
https://blogs.sch.gr/yvassiloudis/files/2012/12/VASSILOUDIS-EXE1.pdf
Βασιλούδης, Ι. (2014), As Common As Different: αξιολόγηση προγράμματος, 1o Συνέδριο eTwinning «Αξιοποίηση των ΤΠΕ στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα», Πάτρα 14-16 Νοεμβρίου 2014, σσ. 182-185, (ISBN: 978-618-81706-0-5).
https://drive.google.com/file/d/1OXUPOK6C_JTnzzO4yGhbYe2eopVsplnt/view?usp=sharing
Βασιλούδης, Ι. (2015). Διερεύνηση του Νέου Περιβαλλοντικού Παραδείγματος για παιδιά, 2ο Συνέδριο Νέου Παιδαγωγού, Αθήνα, 23-24 Μαΐου 2015, (επιμ. Φ. Γούσιας), σσ. 1066-1073, (ISBN: 978-960-99435-7-4).
https://blogs.sch.gr/yvassiloudis/files/2015/11/Vassiloudis-NEP.pdf
Βασιλούδης, Ι. & Χάλδα, Β. (2015). Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως αφετηρία ενδοσχολικής συνεργασίας διαφορετικών τάξεων του Δημοτικού, 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Λάρισα, 23-25 Οκτωβρίου 2015, (επιμ. Δ. Κολοκοτρώνης, Δ. Λιόβας κ.ά.), τ. 2, σσ. 259-265, (ISBN: 978-618-82197-2-4 & Set: 978-618-82197-4-8).
:https://blogs.sch.gr/yvassiloudis/files/2017/10/Vasiloudis-Chalda-2015.pdf
Βασιλούδης, Ι. (2016). Η αξιοποίηση εργαλείων web 2.0 στην υλοποίηση προγράμματος Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη, Πανελλήνιο Συνέδριο Η εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ και της Καινοτομίας, Αθήνα, 5-6 Νοεμβρίου 2016, (επιμ. Φ. Γούσιας), σσ. 434-441, (ISBN: 978-618-82301-1-8).
https://blogs.sch.gr/yvassiloudis/files/2017/01/VasiloudisIoan.pdf
Βασιλούδης, Ι. & Χάλδα, Β. (2016). Πρόταση παιδαγωγικής αξιοποίησης του βιβλίου «Ο θησαυρός της Βαγίας» προς την ανάπτυξη αξιών, 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Λάρισα, 21-23 Οκτωβρίου 2016, επιμ. Δ. Κολοκοτρώνης, Δ. Λιόβας κ.ά., τ. 2, σσ. 428-434, (ISSN:2529-1580).
https://blogs.sch.gr/yvassiloudis/files/2017/10/O-thisauros-tis-Vagias-logotexnia.pdf
Βασιλούδης, Ι. (2018). H εφαρμογή της ετεροαξιολόγησης ως μορφή αξιολόγησης στο πλαίσιο των καινοτόμων δράσεων. 4ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Λάρισα, 12-14 Οκτωβρίου 2018, (επιμ. Χ. Τσιχουρίδης, Δ. Κολοκοτρώνης κ.ά.), 1, 458-464, (ISBN: 978-618-84206-1-8).
https://drive.google.com/file/d/1vNIr2rOmbrkWoWuuKW8Ntha1qvpLukut/view?usp=sharing
Vasiloudis I. (2019). The first step: learning in our schoolyard, pp. 40-41, In Forest Action for Climate Change Mitigation – Educational Activities, Hellenic Society for the Protection of Nature (ISBN 978-960-7197-30-6).
πατήστε εδώ
Βασιλούδης, Ι. (2017). Δάσος και Κλιματική αλλαγή: Ενδεικτικές δραστηριότητες Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ISBN: 978-960-93-9705-6).