«Στην Α και στη Β Λυκείου το σύστημα λέει στα παιδιά: “Γιατί να διαβάσεις; Αφού έτσι κι αλλιώς θα περάσεις”. Και έπειτα το παιδί πηγαίνει στην Γ και του λέει: “ξέρεις κάτι; Αυτά τα μαθήματα που τα πέρναγες γράφοντας άσσο, πρέπει να σκοτωθείς να τα διαβάσεις, γιατί σε αυτά θα εξεταστείς στις πανελλαδικές”»
Πολύς λόγος γίνεται για τις χαμηλές επιδόσεις των μαθητών στις Πανελλαδικές. Πολλοί μιλούν για την έκταση της ύλης, για τη δυσκολία των θεμάτων, ωστόσο ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας που δίνει πολύ χαμηλές βαθμολογίες είναι και η κακή προετοιμασία των παιδιών. Δηλαδή, μην κρυβόμαστε, η αδιαβασιά.
Φταίνε τα παιδιά που δεν θέλουν ή δεν “στρώνονται” να διαβάσουν; Φταίει η νοοτροπία ότι θα τους τα μάθουν οι φροντιστές; Φταίει το σχολείο που έχει απαξιωθεί στα μάτια των παιδιών ; Που παραμένει παλιό και απαράλλαχτο σε έναν κόσμο που αλλάζει; Πιθανώς ναι. Φταίμε εμείς οι τεμπέληδες και άχρηστοι καθηγητές; Εμείς έτσι κι αλλιώς φταίμε για όλα, όσο κι αν προσπαθούμε. Φταίνε όμως και τα αντιφατικά μηνύματα που το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα δίνει στα παιδιά.
Ας αφήσουμε την τρίτη (και φαρμακερή) Λυκείου, και ας πάμε στις δυο προηγούμενες τάξεις, όπου φέτος εφαρμόστηκε στις εξετάσεις η διαβόητη Τράπεζα Θεμάτων, για την οποία τόσα έχουν γραφτεί… Έγραψαν καλά τα παιδιά με την Τράπεζα Θεμάτων; Όχι. Παρά την δυνατότητα κλήρωσης τριών θεμάτων και τελικής επιλογής ενός, η αποτυχία στα γραπτά ήταν μεγάλη. Ωστόσο, ουδείς παραπέμπεται σε εξετάσεις τον Σεπτέμβριο, λόγω του τρόπου προαγωγής στο Λύκειο. Οπότε όλοι σιωπούν διότι όλους τους συμφέρει αυτή η μασκαρεμένη σε επιτυχία αποτυχία.
Ποιος είναι αυτός ο τρόπος προαγωγής; Για να προαχθείς στην επόμενη τάξη χρειάζεσαι γενικό μέσο όρο 10, όχι σε κάθε μάθημα ξεχωριστά αλλά σε όλα τα μαθήματα, είτε εξετάζονται γραπτώς είτε όχι. Αυτό σημαίνει στην πράξη ότι ένας καλός βαθμός στα Θρησκευτικά, στη Φυσική Αγωγή, στα Αγγλικά, που μπορούν να πάρουν τα παιδιά, μπορεί να εξασφαλίσει την προαγωγή στην επόμενη τάξη. Και όχι μόνο αυτό. Σκεφτείτε ότι τα τρία μαθήματα της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας παίρνουν συγκεντρωτικά έναν βαθμό. Αυτά τα ΤΡΙΑ μαθήματα μαζί μετρούν στον μέσο όρο όσο ΕΝΑ άλλο, π.χ. η Ιστορία ή τα Αγγλικά. Τα Αρχαία και τα Νέα (Γλώσσα και Λογοτεχνία) μαζί όσο ένα μάθημα. Τα Μαθηματικά και η Γεωμετρία όσο ένα μάθημα.
Τί σημαίνει αυτό; Στην Α και στη Β τάξη ένα παιδί που θα γράψει κάτω από τη βάση σε όλα τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς μπορεί να περάσει την τάξη. Αυτό μπορεί να συμβεί ακόμα και αν έχει τελικό βαθμό κάτω από τη βάση σε 5, 6, 7 μαθήματα.
Τί σημαίνει αυτό; στην Α και στη Β Λυκείου το σύστημα λέει στα παιδιά: “Γιατί να διαβάσεις; Αφού έτσι κι αλλιώς θα περάσεις”. Και έπειτα το παιδί πηγαίνει στην Γ και του λέει: “ξέρεις κάτι; Αυτά τα μαθήματα που τα πέρναγες γράφοντας άσσο, τα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Χημεία και τα Αρχαία πρέπει να σκοτωθείς να τα διαβάσεις, γιατί σε αυτά θα εξεταστείς στις πανελλαδικές για να περάσεις στο Πανεπιστήμιο. Και τέρμα τα ασσόδυα, εδώ θα έχεις και ελάχιστη βάση εισαγωγής”.
Θα μου πείτε, είσαι τόσο κακός άνθρωπος και θέλεις να μένουν στην ίδια τάξη τα παιδιά; Ασφαλώς και όχι. Πιστεύω όμως ότι τα παιδιά πρέπει να έχουν ένα κίνητρο για να προσπαθήσουν, έναν πήχη που πρέπει να υπερβούν. Και όχι, η αγάπη για τη μάθηση δεν είναι πλέον κίνητρο σ’ έναν κόσμο που δυστυχώς όλα μετριούνται με νούμερα. Αν ξέρεις ότι χωρίς να κάνεις απολύτως τίποτα θα περάσεις στο επόμενο λέβελ, γιατί να προσπαθήσεις;
Αν μαθαίνεις στον άλλο ότι δεν χρειάζεται καμία προσπάθεια για να περάσει, δεν μπορείς ξαφνικά στην Γ Λυκείου να του λες να τρέξει μαραθώνιο, και μάλιστα όντας απροπόνητος. Γιατί, όσο και να γκαρίζει ο καθηγητής της Φυσικής ή των Μαθηματικών ότι η ύλη της Α είναι αναγκαία για την Γ, καμία σημασία δεν θα δώσει ο μαθητής όταν ξέρει πως ο άσσος στη Φυσική σώζεται προς το παρόν με ένα βαθμό στην Πολιτική Παιδεία ή τα Θρησκευτικά και μετά βλέπουμε.. θα μας τα μάθει μωρέ ο φροντιστής… Και στην τελική, και η τρίτη να μην πάει καλά, θα πάμε σε ένα κολέγιο αν έχουμε λεφτά… και εσείς τα κορόιδα διαβάζετε…
Κι έτσι θα συνεχίσουμε να βλέπουμε ακόμη και παιδιά που έχουν πάρει 18 και 19 στα προφορικά να γράφουν στις εξετάσεις 3 και 4 γιατί “σιγά μην κάτσω να σκάσω, αφού περνάω…”
*Εκπαιδευτικός κοινωνικών επιστημών στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Κατηγορίες:ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αφού θα περάσω ετσι κι αλλιώς, γιατί να διαβάσω;
Σύμφωνα με υπολογισμούς, ο κατώτερος βαθμός (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής) που θα εξασφαλίσει σε κάποιον υποψήφιο ένα εισιτήριο για τα ΑΕΙ θα είναι φέτος 8,37 από 8,27 πέρυσι.
Αναλυτικά σε κάθε Πεδίο
1ο Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών Επιστημών
Ο μέσος όρος των επιδόσεων των 18.276 υποψηφίων του πεδίου είναι 11,31 – λίγο αυξημένος από το 11,17 του 2021. Αυτό αποτυπώνεται στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής του πεδίου η οποία ανεβαίνει στο 9,05 από 8,94
2ο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών Επιστημών
Ο μέσος όρος των 14.200 υποψηφίων του πεδίου μειώθηκε σε 11,84 από 11,98 πέρυσι και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής θα φθάσει φέτος στο 9,47 από 9,58 πέρσι
3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας
Ελαφρώς χαμηλότερος είναι ο μέσος όρος των επιδόσεων των 13.676 υποψηφίων: στο 12,03 από 12,12. Αυτό θα ρίξει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στο 9,62 φέτος από 9,7 πέρσι.
4ο Επιστημονικό Πεδίο Οικονομίας και Πληροφορικής
Ο μέσος όρος των επιδόσεων των 25.116 υποψηφίων του πεδίου αυξήθηκε από 10,34 πέρσι σε 10,46 φέτος και άρα θα βελτιωθεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής από 8,27 πέρσι σε 8,37 φέτος.
►Περίπου το 1/3 των υποψηφίων θα μείνουν φέτος έξω από τα ΑΕΙ και οι περισσότεροι από αυτούς δεν θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν ούτε καν μηχανογραφικό, λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
Κατηγορίες:ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ανά Επιστημονικό Πεδίο
«Η κυβέρνηση αποσπά την παιδαγωγική επάρκεια από το πτυχίο των καθηγητικών σχολών – Για χιλιάδες φοιτητές αυτό σημαίνει ότι το πτυχίο μας δεν θα εξασφαλίζει την δυνατότητα να διδάσκουμε. Η παιδαγωγική επάρκεια θα είναι πλέον ένα πανάκριβο εμπόρευμα», σημειώνει το ΜΑΣ
«Η κυβέρνηση αποσπά την παιδαγωγική επάρκεια από το πτυχίο των καθηγητικών σχολών», καταγγέλλει το ΜΑΣ, με αφορμή το νέο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ.
«Για χιλιάδες φοιτητές αυτό σημαίνει ότι το πτυχίο μας δεν θα εξασφαλίζει την δυνατότητα να διδάσκουμε! Η παιδαγωγική επάρκεια θα είναι πλέον ένα πανάκριβο εμπόρευμα για όποιον μπορεί να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη», τονίζει το ΜΑΣ και συνεχίζει:
«Ήδη πολλά Ιδρύματα πωλούν πιστοποιητικά παιδαγωγικής επάρκειας με την μορφή επί πληρωμή σεμιναρίων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το ΕΚΠΑ με δίδακτρα 700€! Η απόσπαση της επάρκειας έρχεται να προστεθεί στο ατέλειωτο κυνήγι συλλογής πιστοποιήσεων και μεταπτυχιακών που πρέπει να κάνουμε για να μπορέσουμε να «ανέβουμε» στους πίνακες του προσοντολόγιου και τελικά να διοριστούμε στην εκπαίδευση».
Η ανακοίνωση του ΜΑΣ:
ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ!! Η κυβέρνηση αποσπά την παιδαγωγική επάρκεια από το πτυχίο των καθηγητικών σχολών!
Η κυβέρνηση της ΝΔ με το νέο νόμο-πλαίσιο, πατώντας πάνω στους νόμους των προηγούμενων κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ & ΠΑΣΟΚ, αποσπά πλήρως την παιδαγωγική-διδακτική επάρκεια από το πτυχίο όλων των καθηγητικών τμημάτων, προσθέτοντας νέα εμπόδια μεταξύ πτυχίου και επαγγέλματος!!
Συγκεκριμένα, σε άρθρο που θέλει το Υπουργείο Παιδείας να συμπεριληφθεί στο νέο νόμο-πλαίσιο αναφέρονται τα εξής:
1) Η επάρκεια πλέον δεν περιλαμβάνεται στο πτυχίο μας, αφού «σε κάθε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Α.Ε.Ι.) δύναται να ιδρύεται και να λειτουργεί ειδικό πρόγραμμα σπουδών παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, η επιτυχής ολοκλήρωση του οποίου οδηγεί στη χορήγηση πιστοποιητικού παιδαγωγικής επάρκειας. Το πρόγραμμα είναι κατ’ ελάχιστον διάρκειας δύο (2) ακαδημαϊκών εξαμήνων»!!
2) Η επάρκεια πλέον θα είναι για λίγους, αφού το νέο 1ετές πρόγραμμα θα έχει όριο εισακτέων, αφού «η κάθε Σύγκλητος θα αποφασίζει ποιος θα είναι ο ανώτατος αριθμός εισακτέων ανά ακαδημαϊκό έτος και η ποσόστωση ανά κατηγορία»!
3) Δεν θα είναι δωρεάν, αφού η χρηματοδότηση του δεν είναι εξασφαλισμένη!
Για την απόσπαση της επάρκειας τώρα διαθέτουν χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης, δηλαδή οι οικογένειές μας θα πληρώσουν για να χάσουμε την επάρκεια και να την αγοράζουμε με πανάκριβα σεμινάρια εκτός πτυχίου, για περιορισμένο αριθμό φοιτητών!
Η εξέλιξη αυτή επηρεάζει άμεσα ακόμα και όσους απόφοιτους δεν θέλουν να κατευθυνθούν προς την εκπαίδευση, αφού πρώτον δημιουργεί κατηγοριοποιήσεις που οδηγούν σε αυριανές μισθολογικές διαφορές και δεύτερον ανοίγει το δρόμο για απόσπαση και άλλων επαγγελματικών δικαιωμάτων από το πτυχίο μας!!
Τα τελευταία χρόνια όλες οι κυβερνήσεις έχουν στρώσει το δρόμο για την απόσπαση της παιδαγωγικής-διδακτικής επάρκειας από το πτυχίο. Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ θεσμοθέτησαν για πρώτη φορά το 1997 την πιστοποίηση της παιδαγωγικής επάρκειας, με νόμο το 2010 την έκαναν υποχρεωτική και βάλανε κριτήρια για την απόκτησή της (πχ υποχρεωτική πρακτική άσκηση σε σχολείο). Το 2018 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε πρόταση μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για απόσπαση της επάρκειας, με το επιχείρημα ότι το πτυχίο ενός αποφοίτου είναι ανεπαρκές προκειμένου αυτός να εργαστεί στην εκπαίδευση και έθετε ως αναγκαίο το πιστοποιητικό να παρέχεται εκτός πτυχίου. Η εξέλιξη αυτή συνάντησε μαζική αντίδραση φοιτητών σε όλη τη χώρα και τελικά έμεινε στα χαρτιά!
Αυτό δεν είναι εκσυγχρονισμός, είναι ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ!
Για χιλιάδες φοιτητές αυτό σημαίνει ότι το πτυχίο μας δεν θα εξασφαλίζει την δυνατότητα να διδάσκουμε! Η παιδαγωγική επάρκεια θα είναι πλέον ένα πανάκριβο εμπόρευμα για όποιον μπορεί να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη. Ήδη πολλά Ιδρύματα πωλούν πιστοποιητικά παιδαγωγικής επάρκειας με την μορφή επί πληρωμή σεμιναρίων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το ΕΚΠΑ με δίδακτρα 700€! Η απόσπαση της επάρκειας έρχεται να προστεθεί στο ατέλειωτο κυνήγι συλλογής πιστοποιήσεων και μεταπτυχιακών που πρέπει να κάνουμε για να μπορέσουμε να «ανέβουμε» στους πίνακες του προσοντολόγιου και τελικά να διοριστούμε στην εκπαίδευση.
Δεν θυσιάζουμε τις σπουδές και τα επαγγελματικά μας δικαιώματα!
Το 2018 μέσα από μεγάλους αγώνες που έδωσαν οι φοιτητές των καθηγητικών σχολών ακυρώθηκαν τα σχέδια της τότε κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να αποσπάσει την επάρκεια από το πτυχίο! Όπως τότε, έτσι και τώρα τα σχέδιά τους θα μείνουν στα χαρτιά! Δεν θα επιτρέψουμε το πτυχίο μας να γίνει κουρελόχαρτο!
Καλούμε όλους τους φοιτητές και τους φοιτητικούς συλλόγους των καθηγητικών σχολών σε:
• Κινητοποιήσεις στις διοικήσεις των τμημάτων και των ιδρυμάτων.
• Πανελλαδικό συντονισμό της δράσης.
• Μεγάλα συλλαλητήρια σε όλες τις πόλεις της χώρας αν η κυβέρνηση τολμήσει να καταθέσει το νέο νόμο-πλαίσιο.
Απαιτούμε: Καμία σκέψη για απόσπαση της παιδαγωγικής-διδακτικής επάρκειας από το πτυχίο!
Διεκδικούμε:
• Όλη η απαραίτητη γνώση για την εξάσκηση του επαγγέλματος να δίνεται στο πτυχίο. Το πτυχίο να αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για την πλήρη πρόσβαση στο επάγγελμα. Στελέχωση των πανεπιστημιακών τμημάτων με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και γενναία χρηματοδότηση για την κάλυψη όλων των αναγκών, για την πρακτική άσκηση.
• Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη των άμεσων αναγκών λειτουργίας των σχολείων. Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών.
• Κατάργηση του πιστοποιητικού παιδαγωγικής επάρκειας, του θεσμού του δόκιμου εκπαιδευτικού, όλων των εμποδίων για την εξάσκηση του επαγγέλματος!
• Ετήσια περιοδική επιμόρφωση για όλους τους εκπαιδευτικούς, με πλήρη απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, η οποία να υπηρετεί τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Επιμόρφωση ενιαία, δημόσια και δωρεάν, μέσα από παιδαγωγικές σχολές, με κεντρική κρατική ευθύνη και πλήρη και αποκλειστική κρατική χρηματοδότηση.
• Πρακτική άσκηση πάνω στο αντικείμενο σπουδών μας με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα!
Κατηγορίες:ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΑΣ: Η κυβέρνηση αποσπά την παιδαγωγική επάρκεια από το πτυχίο των καθηγητικών σχολών
Νικόλας Άσιμος. Ένας καλλιτέχνης ανένταχτος, ασυμβίβαστος, ένας «μπαγάσας» που έχει μείνει στην ιστορία για το ανήσυχο πνεύμα του και τη βαθιά αίσθηση της ελευθερίας.
Ένας άνθρωπος που παρέμεινε ασυμβίβαστος ακόμα και στον θάνατο κάνοντας την ύστατη… ζαβολιά του. «Θάψτε με κάπου αν γίνεται ήσυχα ή καλύτερα κάψτε με και σκορπίστε με» έγραφε σε ένα από τα 6 τελευταία χειρόγραφα σημειώματα του στα οποία εξηγούσε, μεταξύ άλλων, τους λόγους που τον οδήγησαν στην αυτοκτονία.
Ένα από τα ωραιότερα τραγούδια του Νικόλαου Ασημόπουλου, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, είναι το Αγαπάω και αδιαφορώ.
Αλλά και ένα από τα πιο συγκινητικά τραγούδια για τον έρωτα και την αγάπη που έχουν γραφτεί ποτέ.
Άλλωστε η αγάπη και ο έρωτας είναι η πιο απλή συνταγή στον κόσμο… ούτε παρανοήσεις, ούτε παρεξηγήσεις χωράει. Μόνο όταν νιώθουμε τον άλλο μπορούμε να επενδύσουμε σε μια σχέση, να βελτιώσουμε τη σχέση αυτή και εν τέλει να θέσουμε τις καλύτερες βάσεις για μια ευτυχισμένη ζωή. Όταν βρούμε τον άνθρωπο της ζωής μας, τότε μπορούμε να αγαπήσουμε τον εαυτό μας ακόμα περισσότερο, ίσως και πιο βαθιά.
Οι στίχοι του Αγαπάω κι αδιαφορώ είναι ίσως ένα από τα μεγαλύτερα μαθήματα ζωής και έρωτα…
Εμείς θα σε ρωτήσουμε μόνο… μπορείς να το κάνεις και εσύ αυτό; Χωρίς να περιμένεις τίποτα; Έτσι απλά;
Αγαπάω κι αδιαφορώ και κρατάω τον κατάλληλο χορό το λοιπόν θ’ αγαπάω κι εμένα όπως εσένα.
Μην παρανοείς τα λόγια που ‘χω πει είναι η πιο απλή του κόσμου συνταγή. Nοιώσε με για να σε νοιώσω και ας πονάς είν’ πανάκριβο στο λέω ν’ αγαπάς. Kοίτα με στα μάτια με υπομονή διώξε του άλλου κόσμου την επιρροή. Nοιώσε με για να σε νοιώσω κι ας πονάς είν’ πανάκριβο στο λέω ν’ αγαπάς.
Aγαπάω κι αδιαφορώ και μαζί σου το ‘χω μάθει και αυτό. Παραδόξως ν’ αγαπάω κι εμένα όπως εσένα.
Την εικόνα αυτού του κόσμου δεν μπορώ ούτε μέσα στη σκιά του θα χαθώ. Mάγεψαν κι εσένα τα ξωτικά κάνεις πάλι κύκλους σ’ άλλη αγκαλιά. Kαι μην μας τρομάζουν φως μου οι πληγές στις χρυσές στιγμές μας πλάι κι αυτές. Nοιώσε με για να σε νοιώσω κι ας πονάς είν’ πανάκριβο στο λέω ν’ αγαπάς.
Αγαπάω κι αδιαφορώ κι έχω φτιάξει ένα καινούργιο εαυτό τώρα πια με αγαπάω κι εμένα όπως εσένα.
Κατηγορίες:Χωρίς κατηγορία|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Νικόλας Άσιμος: “Αγαπάω κι Αδιαφορώ”. Ένα τραγούδι μάθημα για όλους μας
Το παρακάτω άρθρο γράφτηκε για μια από τις χώρες της Σκανδιναβίας, μία από τις πάλαι ποτέ χώρες της ευημερίας, των υψηλών μισθών και της κοινωνικής μέριμνας. Τι κοινό, θα έλεγε κανείς, έχει ο νότος της κρίσης και της διαφθοράς με τον “εύπορο και ευνομούμενο” Βορρά; Κι όμως, όπως φαίνεται είναι πολλά πια αυτά που μας ενώνουν. Τα παγκοσμιοποιημένα προβλήματα, η γεωπολιτική αποσταθεροποίηση, οι συνεχόμενες κρίσεις του καπιταλισμού και η αναδιοργάνωση του νεοφιλελευθερισμού ως η “μόνη λύση” (ΤΙΝΑ), φέρνουν τους λαούς όλο και πιο κοντά, όπως φαίνεται από το παρακάτω άρθρο ενός δασκάλου και μέλους του συνδικάτου εκπαιδευτικών της Νορβηγίας. Οι ομοιότητες που φαίνονται στο άρθρο αποδεικνύουν ότι δεν είναι η οικονομική κρίση (η Νορβηγία δεν πέρασε καμία κρίση το 2008), δεν είναι η γεωγραφική θέση και η αυτάρκεια σε πόρους, δεν είναι ο λαός και η νοοτροπία του που “φταίνε” για την διάλυση του κοινωνικού κράτους, όπως προσπαθεί η εγχώρια προπαγάνδα να μας πείσει. Είναι οι συγκεκριμένες επιλογές της παγκόσμιας άρχουσας τάξης για την ηγεμονία και κερδοφορία της. Η εγκατάλειψη κάθε κοινωνικού, “μη-παραγωγικού” τομέα και η παραχώρησή του στην “αόρατη” χείρα της αγοράς, παράλληλα με τη φτωχοποίηση και την εξαρτητοποίηση όλο και μεγαλύτερου πληθυσμού στους αδυσώπητους νόμους της. Στο παρακάτω άρθρο φαίνονται ακριβώς τα κοινά μας προβλήματα και άρα και η αδήριτη ανάγκη οργάνωσης ενός κοινού μετώπου της εργατικής τάξης και των λαών.
Αν επιθυμείς ένα επάγγελμα στο οποίο οι απειλές, η μειωμένη νομική κάλυψη και η μείωση μισθού αποτελούν τον κανόνα, τότε το επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι για σένα.
Η κοινωνία βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο και στη μετάβαση αυτή το σχολείο παίζει τον κύριο ρόλο.
Το σχολείο πρέπει να βελτιωθεί, να ψηφιοποιηθεί, να εκσυγχρονιστεί. Οι δάσκαλοι πρέπει να γίνουν καλύτεροι και να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη στην ανατροφή των παιδιών. Όλο και περισσότερες από τις απαιτήσεις τις κοινωνίας πρέπει να βρουν λύση στο σχολείο.
Η προετοιμασία για τη ζωή των μαθητών δεν είναι πια ευθύνη των γονέων, και η ψυχική υγεία δεν είναι πια ευθύνη των δομών υγείας. Όλα αυτά πρέπει να τα κάνει το σχολείο.
Χρόνο με τον χρόνο οι δάσκαλοι βρίσκονται στην πρώτη γραμμή μιας κοινωνίας σε μετάβαση, η οποία ασκεί όλο και μεγαλύτερη πίεση στο σχολείο και στους εκπαιδευτικούς, ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται οι πόροι και μειώνονται οι μισθοί.
Οι σημερινοί μαθητές έχουν αλλάξει και το ίδιο και οι σχέσεις στο σχολείο. Η εμπιστοσύνη στους δασκάλους έχει μειωθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, κυρίως εξαιτίας των πολιτικών.
Κάθε χρονιά που περνά, και σε κάθε εκλογική αναμέτρηση το αφήγημα είναι ίδιο. Τα σχολεία δεν είναι αρκετά καλάκαι οι δάσκαλοι πρέπει να κάνουν περισσότερη επιμόρφωση για να γίνουν καλύτεροι.
Όλα αυτά οδηγούν γονείς και μαθητές να μη δείχνουν πια στον δάσκαλο την απαραίτητη αναγνώριση.
Παίρνει ο μαθητής χαμηλούς βαθμούς; Φταίει ο δάσκαλος που δεν είναι αρκετά καλός.
Δεν συμπεριφέρονται καλά οι μαθητές; Φταίει το σχολείο που δεν τους ενθαρρύνει αρκετά.
Έχει λίγους φίλους το παιδί; έχει προβλήματα με τον ύπνο ή δε θέλει να πάει στο σχολείο; Οι δάσκαλοι είναι αυτοί που θα το λύσουν.
Έχει κάποιος κάποιο πρόβλημα ή ανησυχία, κάτι που τον απασχολεί; Ο δάσκαλος πρέπει πάντα να είναι διαθέσιμος.
Μια ημέρα με ηλεκτρονική επικοινωνία σημαίνει ότι ο δάσκαλος είναι πάντα στη διάθεση όποιου τον χρειαστεί.Φτάνει μόνο ένα μέηλ, ένα SMS, ένα μήνυμα στο Teams, Snap, Messenger, Instagram ή όπου αλλού.
Τα αιτήματα προς απάντηση μέσα στην ημέρα αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο. Το να επικοινωνήσεις με τον δάσκαλο το βράδυ πριν από 20 χρόνια ήταν αδιανόητο. Τώρα θεωρείται πια μια κανονικότητα..
Οι ευθύνες αυξάνονται. Οι απαιτήσεις αυξάνονται. Το μόνο που δεν αυξάνεται στο σχολείο είναι ο πραγματικός μισθός. Αυτός πέφτει όλο και περισσότερο.
Όταν χτύπησε η πανδημία αποδείχτηκε ότι οι εκπαιδευτικοί ήταν τόσο πολύ σημαντικοί που οι οδηγίες δεν ίσχυσαν γι αυτούς.
Έπρεπε να δουλεύουν σε γεμάτες αίθουσες,χωρίς μέτρα προφύλαξης. Τα μέτρα ήταν γελοία, μα το αφήγημα συνέχισε να είναι ‘ο μαθητής πρώτα’.
Τα σχολεία παρέμειναν ανοιχτά χωρίς μέτρα προφύλαξης, με κάθε κόστος, και το κόστος αυτό το πλήρωσαν οι δάσκαλοι. Όχι φυσικά με κάποια αύξηση μισθού αλλά με το κίνδυνο σοβαρής ασθένειας.
Οι δάσκαλοι ωστόσο ενημερώθηκαν ότι είναι σημαντικοί. Τόσο σημαντικοί που πρέπει να θυσιαστούν για κάθε κρίση, υγειονομική, οικονομική ή ότι άλλο.
Αλλά όχι αρκετά σημαντικοί για αυξήσεις μισθών. Δεν χρειάζονται περισσότερα χρήματα γιατί είναι υψηλόμισθοι και πρέπει να θυσιαστούν για τους άλλους…και ο πραγματικός μισθός συνεχίζει την κατηφόρα.
Οπότε, αν θέλετε μια δουλειά με συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις, προσβολές και απειλές και με συνεχείς μειώσεις μισθού, το επάγγελμα του δασκάλου είναι για εσάς.
* δάσκαλος και μέλος του Συνδικάτου Εκπαιδευτικών Νορβηγίας
Ποια Τμήματα αντιστοιχίζονται με άλλα και ποια όχι
Αφού ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες (απομένει η ανακοίνωση των βαθμολογιών των ειδικών μαθημάτων) και οι υποψήφιοι βρίσκονται μπροστά στη συμπλήρωση των Μηχανογραφικών το alfavita.gr παρουσιάζει τις αντιστοιχίες των Τμημάτων ΑΕΙ (για τις μετεγγραφές) καθώς και τι ίσχυσε πέρσι για τις μετεγγραφές.
Στο ΦΕΚ 2877 με ημερομηνία 1 Ιουλίου 2021 είχαν εκδοθεί οι αντιστοιχίες Τμημάτων, Εισαγωγικών Κατευθύνσεων και Προγραμμάτων Σπουδών των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, ακαδημαϊκού έτους 2021-2022.
Απόφαση 77888/Ζ1/30-06-2021 (ΦΕΚ 2877/Β/01-07-2021) του Υπουργείου Παιδείας
Καθορίζουμε την αντιστοιχία των Τμημάτων, Εισαγωγικών Κατευθύνσεων και Προγραμμάτων Σπουδών των ΑΕΙ και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, για τις μετεγγραφές του ακαδημαϊκού έτους 2021-2022.
Στο ΦΕΚ περιλαμβάνεται:
-Πίνακας Α – Αντίστοιχα Τμήματα Πανεπιστημίων ακαδ. έτους 2021-2022
αναλυτικός πίνακας με ομάδα αντιστοίχισης, τμήμα, ίδρυμα και έδρα
-Πίνακας Β –Αντίστοιχα Τμήματα Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών ακαδ. έτους 2021-2022
αναλυτικός πίνακας με ομάδα αντιστοίχισης, τμήμα, ίδρυμα και έδρα
-Πίνακας Γ –Μη Αντίστοιχα Τμήματα ΑΕΙ ακαδ. έτους 2021-2022
αναλυτικός πίνακας με τμήμα, ίδρυμα και έδρα
Κατηγορίες:ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πανελλαδικές – Μηχανογραφικό 2022: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι για τις αντιστοιχίες τμημάτων ΑΕΙ
Χτες είχαμε αποτελέσματα των μαθητών που έδωσαν πανελλαδικές. Κάποιοι έγραψαν άριστα, κάποιοι πολύ καλά, κάποιοι λιγότερο καλά και κάποιοι όχι καλά. Σίγουρα χάρηκαν κάποιοι αλλά και κάποιοι στεναχωρήθηκαν. Αισθάνομαι την ανάγκη να μιλήσω σε αυτούς που δεν τα πήγαν τόσο καλά. Ακούγεται πολύ εύκολο να πεις μη στενοχωριέσαι αν δεν έγραψες καλά, αλλά πράγματι δεν είναι για να στεναχωριέσαι πολύ. Το σκεφτόμαστε μια δύο μέρες στενοχωριόμαστε μια δύο μέρες και μετά https://www.youtube.com/watch?v=kWvDIc-JPvs
Χαιρόμαστε το καλοκαίρι και σκεφτόμαστε το επόμενο βήμα μας. Θα ξαναδώσω εξετάσεις; Μήπως να παρακολουθήσω κάποιο ΙΕΚ; Μήπως να πιάσω δουλειά; Οι επιλογές πολλές τα συζητάμε με τους γονείς μας οι καθηγητές σας είμαστε εδώ να σας ακούσουμε, να μας ρωτήσετε ότι θέλετε, να σας συμβουλεύσουμε, να σας πούμε τη γνώμη μας να σας παρηγορήσουμε και να σας εμψυχώσουμε. Εμείς άλλωστε το ξέρουμε καλύτερα από όλους πόσα πολλά πράγματα μπορείτε να καταφέρετε. Πράγματι μπορείτε να πετύχετε τα πάντα βάλτε στόχους και κυνηγήστε τους. Θυμώνω όταν βλέπω να μη βάζετε στόχους, όταν τα αφήνετε όλα στην τύχη. Μη ξεχνάτε και κάποιοι άλλοι τι κατάφεραν ενώ κανένας δε το περίμενε
Θυμάμαι κάποτε είχα πει πρέπει να μπω στο πανεπιστήμιο γιατί αλλιώς δε θα έχουμε ψωμί να φάμε και μου λέει ο χημικός μου στο σχολείο (παππούλης με άσπρα γένια και σοφός από τότε, φέτος πήρε σύνταξη) ναι γιατί αν μπεις στο πανεπιστήμιο θα τρως παντεσπάνι. Ε από τότε που πέρασα στο πανεπιστήμιο τρώω…. παντεσπάνι. Τι σοφά λόγια, ακόμα ηχούν στα αυτιά μου, καλά να είναι. Φαντάζομαι τώρα θα τρώει πετροσωλήνες που θα έβγαλε ο ίδιος από του Βοριά το ρέμα στο μπαλκόνι και θα πίνει τσίπουρο που του κάνανε δώρο οι ντόπιοι Ντιούκς της Λίμνης και σαλάτα με ντομάτες και αγγουράκια που θα βούτηξε από κανένα γειτονικό περβόλι.
Καλά μου παιδάκια να είστε καλά, να ξέρετε ότι πάντα θα είμαι κοντά σας κι εγώ και οι άλλοι σας δάσκαλοι για ότι θελήσετε, αν σας φέρει ο δρόμος από τη Λίμνη το καλοκαίρι
Πανελλήνιες 2022: Ώρα ανακοινώσεων! Δείτε τα αποτελέσματα στο results.it.minedu.gov
Σίγουρα η νύχτα που μας πέρασε και οι σημερινές ώρες είναι ώρες αγωνίας για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, με το βασικό θέμα συζήτησης σε χιλιάδες ελληνικά σπίτια να είναι η ανακοίνωση των βαθμολογιών για τις Πανελλήνιες 2022.
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε ότι σήμερα, Τρίτη 28-6-2022, μετά τις 13.00 μμ, θα αναρτηθούν οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Διευκρινίζεται ότι οι καταστάσεις που θα αναρτηθούν σε όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της χώρας θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα και όχι τα ονομαστικά του στοιχεία.
Έτσι θα δείτε τις Βαθμολογίες Πανελληνίων 2022
Μέσω SMS: Οι υποψήφιοι μπορούν να ενημερωθούν για τη βαθμολογία τους και μέσα από γραπτό μήνυμα, εφόσον έχουν καταχωρίσει το κινητό τους τηλέφωνο στη σελίδα του Υπουργείου Παιδείας smsresults.minedu.gov.gr ως τις 24 Ιουνίου.
Παράλληλα, μπορούν να μάθουν τους βαθμούς τους μέσω της εφαρμογής του ΥΠΑΙΘ, results.it.minedu.gov.gr, πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και το αρχικό γράμμα από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο, σε κεφαλαίους χαρακτήρες.
Τέλος, θα αναρτηθούν και στα Λύκεια της χώρας.
Θα ακολουθήσει νεότερο δελτίο τύπου για την ανακοίνωση αποτελεσμάτων στα ειδικά μαθήματα πανελλαδικών εξετάσεων 2022, καθώς και για την έναρξη συμπλήρωσης του Μηχανογραφικού Δελτίου.
Ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ και Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες φέτος είναι 68.394, κατά 10% περίπου λιγότεροι από πέρυσι. Στο παραπάνω νούμερο δεν περιλαμβάνονται οι θέσεις επιτυχόντων στις στρατιωτικές, πυροσβεστικές, αστυνομικές, λιμενικές σχολές και στο Εμπορικό Ναυτικό.
Δεδομένου του γεγονότος ότι οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων σε αρκετές περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων ίδιου γνωστικού αντικειμένου, αναμένεται να προκύψουν διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων.
Υπενθυμίζεται ότι για να εισαχθεί ένας υποψήφιος, πρέπει να έχει ίση ή μεγαλύτερη βαθμολογία από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στη Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση, που επιθυμεί.
Σημειώνεται ότι 393 Σχολές έχουν κρατήσει ίδιο το συντελεστή βαρύτητας με πέρυσι.
Κατηγορίες:ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πανελλήνιες 2022: Πως θα δείτε σήμερα τις βαθμολογίες σας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2022
Ένα μέρος από τα μεταλλεία του Λαυρίου είναι πια πλημμυρισμένα.
Σε ένα από αυτά τα ορυχεία, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών και την εγκατάλειψη του, η εισροή υδάτων που προερχόταν από τον υδροφόρο ορίζοντα, κατέκλεισε τις στοές και «σφράγισε» ολοκληρωτικά το βαθύτερο επίπεδο. Ομάδα περιηγητών, εντόπισε το πλημμυρισμένο τμήμα.
Σε συνεργασία με τους σπηλαιοδύτες Ερρίκο Κρανιδιώτη και Στέλιο Σταματάκη, πραγματοποιήθηκε εξερευνητική κατάδυση και βιντεοσκοπήθηκε για πρώτη φορά πλημμυρισμένο τμήμα μεταλλευτικής στοά στην Ελλάδα.
Ύστερα από δύσκολη καθοδική πορεία στις στοές του ορυχείου, σε απόσταση τουλάχιστον 2000 μέτρων από την είσοδο, οι δύτες έφτασαν στο πλημμυρισμένο τμήμα, την «λίμνη» όπως την αποκαλεί η ομάδα. Επρόκειτο ουσιαστικά για ένα μεγάλο ευρύχωρο θάλαμο, τουλάχιστον 10 μέτρα μήκους και 5 μέτρων πλάτους, που οδηγεί στις πλημμυρισμένες στοές.
Ολόκληρη η διαδρομή στο ορυχείο Ιλάριον από την είσοδο του μέχρι το νερό ακολουθούμενη από υποβρύχια χαρτογράφηση και βιντεοσκόπηση ως το τέρμα του πλημμυρισμένου τμήματος από την καταδυτική ομάδα Addicted2Η2Ο. Η χαρτογράφηση έγινε από τον τοπογράφο μηχανικό Γιάννη Ψαλτάκη με τη βοήθεια ειδικής συσκευής Laser. Οι καταδύσεις πραγματοποιήθηκαν από το 2019 ως και το 2022 από τους προαναφερόμενους δύτες ορυχείων και χρησιμοποιήθηκαν ιδιοκατασκευές της καταδυτικής ομάδας όπως τα βίντεο φώτα, η βάση της κάμερας και το VPLOTTER για την χαρτογράφηση και κινηματογράφηση των πλημμυρισμένων στοών.
Υποβρυχίως το ορυχείο συνεχίζει την πορεία του, σε ένα δαιδαλώδες τμήμα στοών, ανοιγμένες στο φυσικό βράχο. Πολλοί είσοδοι των στοών φέρουν ξύλινα υποστυλώματα, ενώ εντοπίζονται απομεινάρια από σιδηροδρομικές γραμμές βαγονιών εξόρυξης που οδηγούσαν στην καρδιά του ορυχείου.
Η είσοδος σημειώνεται με την κόκκινη “νεφώδη” κηλίδα. Στη συνέχεια προχωρούμε προς Βορρά, στη στοά υπό κλίση που απεικονίζεται με πορτοκαλί απόχρωση. Περιηγούμαστε στις στοές σε τέσσερα επίπεδα που αποτυπώνονται με πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο και μπλε απόχρωση ανάλογα με την προοδευτική αύξηση του βάθους. Το 4ο επίπεδο, που παρίσταται με την μπλε απόχρωση, βρίσκεται σε βάθος 150 μέτρα περίπου, από την επιφάνεια του εδάφους και είναι πλημμυρισμένο κατά τμήματα, από όπου στη συνέχεια έγινε κατάδυση για υποβρύχια εξερεύνηση, χαρτογράφηση, και βιντεοσκόπηση του πλημμυρισμένου 5ου επιπέδου που βρίσκεται βαθύτερα.
Η ιστορία των Μεταλλείων του Λαυρίου
Τα Μεταλλεία του Λαυρίου, ένας τόπος βιομηχανικής Ανάπτυξης και ταυτόχρονα ένας κολασμένος τόπος για χιλιάδες εργαζόμενους. Μεταλλωρύχοι καθημερινά έδιναν το «Παρόν» στους κεντρικούς σταθμούς των στοών του Αγίου Κωνσταντίνου, της Πλάκας και της Κερατέας, κουβαλούσαν τα βαριά εργαλεία εξόρυξης και χανόταν στις σκοτεινές στοές της Λαυρεωτικής γης.
Μοναδικός τους στόχος, η εξόρυξη των πολύτιμων μεταλλευμάτων: άργυρος, μόλυβδος και μεταγενέστερα η εκμετάλλευσης των παράγωγων της μεταλλευτικής δραστηριότητας, των σκωριών. Το Λαύριο, αποτελούσε μεταλλευτικός παράδεισος ήδη από τους αρχαίους χρόνους. Η μεταλλευτική δραστηριότητα ξεκινά ήδη από το 3000 πΧ, στις στοές του Θορικού (Στοά ΙΙΙ), όπου οι αρχαιολόγοι εντόπισαν αρχαιολογικά ευρήματα, που πιστοποιούν την παρουσία εργατών στις στοές.
Τότε το ενδιαφέρον επικεντρωνόταν στην εξόρυξη χαλκού, για την κατασκευή εργαλείων και όπλων. Ο Θορικός δεν είναι υπερβολή να θεωρηθεί ο πρώτος «βιομηχανικός» οικισμός της αρχαιότητας, καθώς δημιουργήθηκε με σκοπό να εξυπηρετεί τις ανάγκες των εργαζομένων στις στοές. Η εξορύξεις εντατικοποιήθηκαν σταδιακά από τον 6ο αιώνα π.Χ.
Στην Κλασσική Περίοδο (5ος-4ος αιώνας), την εποχή της Αθηναϊκής Δημοκρατίας, εφαρμόστηκε ένα σύστημα συνεργασίας, μεταξύ της Πόλης-Κράτους Αθήνας, ως ιδιοκτήτριας της Λαυρεωτικής, με επιχειρηματίες για την εκμετάλλευση των μεταλλείων, με σαφείς νομοθετικούς όρους. Παράλληλα αναπτύχθηκαν επιχειρήσεις εμπορίου και ενοικίασης δούλων, επιχειρήσεις πώλησης αγαθών (διατροφής, νερού, ξυλείας), ενώ ευνοήθηκαν επαγγέλματα όπως ειδικευμένοι τεχνίτες, για την κατασκευή των ειδικών εγκαταστάσεων.
Τέτοιες εγκαταστάσεις εντοπίζονται στην περιοχή της Σούριζας, νότια του σύγχρονου οικισμού του Αγίου Κωνσταντίνου, 600 μέτρα νοτίως του ναού της Αγίας Τριάδας. Ένα τοπίο μεγάλης αρχαιολογικής και φυσικής αξίας, εντός του Εθνικού Δρυμού Σουνίου, που διασώζει σε εξαιρετική κατάσταση εργαστήρια επεξεργασίας των μεταλλευμάτων, αρχαία πλυντήρια, καμίνους, εργαστήρια τήξεως κλπ. Η εξόρυξη του αργύρου, τόνωσε την οικονομία της Αθήνας. Με αυτά τα χρήματα καλύφθηκε το κατασκευαστικό πρόγραμμα του Παρθενώνα.
Μετά τον 4ο αιώνα π.Χ., η εκμετάλλευση των ορυχείων ακολούθησε φθίνουσα πορεία, η οποία και συνεχίστηκε πιο έντονα τους ρωμαϊκούς και Βυζαντινούς χρόνους (2ος-6ο αιώνα μ.Χ). Τα μεταλλεία παρέμειναν σε αδράνεια μέχρι τον 19ο αιώνα μ.Χ. Το 1860, ο Ανδρέας Κορδελλάς (1836-1909), Σμυρναίος Μεταλλειολόγος με σπουδές στο εξωτερικό, αντιλήφθηκε την μεγάλη αξία των μεταλλείων του Λαυρίου. Κατόπιν σειράς επαφών με τον Ιταλό ιδιοκτήτη και επιχειρηματία μεταλλείων, Τζιανμπατίστα Σερπιέρι (1832-1897), ιδρύεται το 1864 η εταιρεία “Hilarion Roux et Cie/ Roux-Serpieri-Fressynet C.E”.
Η Εταιρεία δρα μέχρι το 1873 ως “Ελληνική Εταιρεία των Μεταλλουργείων Λαυρίου”, όπου δημιουργεί εκτεταμένες εγκαταστάσεις τον Λιμένα Λαυρίου και αναλαμβάνει την παραγωγή του αργυρούχου μολύβδου από την εκμετάλλευση των σκωρίων. Το πρόσωπο του Λαυρίου αλλάζει ριζικά, μετατρεπόμενο σε μία ακμάζουσα βιομηχανική πόλη, με χιλιάδες πια εργαζόμενους να απασχολούνται στις στοές και στα εργαστήρια, ενώ η βιομηχανική ανάπτυξη ανάγκασε στη δημιουργία της Σιδηροδρομικής Γραμμής που ένωνε την Αθήνα με το Λαύριο.
Το 1869 ανακύπτει το «Λαυρεωτικό Ζήτημα», που αφορούσε την εκμετάλλευση των αρχαίων εκβολάδων από την Εταιρεία, ερχόμενη σε σύγκρουση με το Ελληνικό Κράτος. Η λύση στο ζήτημα, ήταν η δημιουργία δύο νέων εταιρειών εκμετάλλευσης των ορυχείων: “Η Ελληνική Εταιρεία Μεταλλουργείων Λαυρίου” και τα “Μεταλλεία Καμάριζας” (1873). Τρία χρόνια μετά, την εταιρεία “Μεταλλεία Καμάριζας” διαδέχεται η Γαλλική Εταιρεία “Compagnie Francaise des Mines du Laurium”, της οποίας ιδρυτής είναι και πάλι ο Σερπιέρης. Νέες εγκαταστάσεις ιδρύονται στη θέση «Κυπριανός» ενώ η δράση της εταιρείας διατηρείται μέχρι το 1877. Το 1880 φέρνει κρίση στις τιμές μολύβδου και στην οικονομική κρίση των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στα μεταλλεία.
Από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι και το 1920, περιορίζονται και διακόπτονται οι εργασίες στα ορυχεία. Η Προσφυγική Κρίση του 1922 και η μετακίνηση νέων πληθυσμών, έφερε νέο εργατικό δυναμικό στο Λαύριο, που τόνωσε την οικονομία, έως το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου αποτέλεσε εκ νέου μια περίοδος δύσκολη για τα μεταλλεία. Μια τελευταία περίοδος ανάπτυξης ξεκινά από το 1950 μέχρι και τη δεκαετία του 1980, όπου ξεκινά η αποβιομηχανοποίηση της χώρας. Οι εργασίες συνεχίστηκαν στα μεταλλεία περιορισμένα έως το 1992, υπό την διεύθυνση της Ελληνικής Μεταλλευτικής-Μεταλλουργικής Εταιρείας Λαυρίου (ΕΜΜΕΛ). Το 1994, και αφού σχεδόν όλες οι μονάδες είχαν διακόψει τις εργασίες τους, το Υπουργείο Πολιτισμού, εξαγόρασε το εργοστάσιο της Γαλλικής Εταιρείας στη Θέση «Κυπριανός», ιδρύοντας το Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου.
Τα ορυχεία της Καμάριζας και της Πλάκας:
Στην περιοχή Άγιος Κωνσταντίνος και Πλάκα, εντοπίζεται το κύριο δίκτυο μεταλλευτικών στοών, οι οποίες καλύπτουν μια περιοχή από την Κερατέα έως τα Λεγρενά και το Σούνιο. Εκεί η μεταλλευτική δραστηριότητα ήταν πιο έντονη, λόγω της πλούσιας μεταλλοφορίας. Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά η Ιστορικός Μαρκουλή-Μποντιώτη Αθ. στο σύγγραμμα της: «Η θειούχος μεταλλοφορία των σωμάτων είχε οξειδωθεί μέχρι το επίπεδο του υδροφόρου ορίζοντα και τα οξειδωμένα μέρη ήταν εκείνα που εμφανιζόταν στην επιφάνεια και αποτέλεσαν το αντικείμενο της εκμετάλλευσης από τους αρχαίους.
Η εις βάθος επέκταση των στρωμάτων με θειούχο μορφή ήταν προφανώς γνωστή στους αρχαίους, αλλά δεν συνέχιζαν την εκμετάλλευση εξαιτίας της έλλειψης αντίστοιχης τεχνογνωσίας». Στους νεώτερους χρόνους η εκμετάλλευση των ορυχείων από την Γαλλική Εταιρεία, συνεχίστηκε και σε αυτά τα στρώματα, εξαιτίας της χρήσης νέων τεχνολογιών.<p>Πηγή: <a target=”_blank” href=”https://www.iefimerida.gr”>iefimerida.gr</a> – <a target=”_blank” href=”https://www.iefimerida.gr/ellada/katadysi-sta-plimmyrismena-metalleia-toy-layrioy”>Υποβρύχια εξερεύνηση στα πλημμυρισμένα μεταλλεία του Λαυρίου – Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο – iefimerida.gr</a></p>
Κατηγορίες:ΕΛΛΑΔΑ|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Υποβρύχια εξερεύνηση στα πλημμυρισμένα μεταλλεία του Λαυρίου – Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή