Φυσική Α Γυμνασίου : Μέτρηση πυκνότητας

         Η πυκνότητα χαρακτηρίζει το υλικό από το οποίο αποτελείται ένα αντικείμενο.  Οι μαθητές πρέπει να καταλάβουν τη διαφορά υλικού (π.χ. πηλός) και αντικειμένου (π.χ. κούπα τσαγιού), που συνήθως ονομάζουμε με την λέξη σώμα. Εμείς οι φυσικοί, όταν λέμε σώμα εννοούμε το αντικείμενο που έχει μάζα, όγκο, μορφή, μπορεί να είναι συμπαγές ή όχι, έχει κάποια χρήση, κ.α.

Οι μαθητές πρέπει -επιπλέον-  να κατανοήσουν το δείγμα.  Όταν θες την πυκνότητα συνήθως εργάζεσαι με δείγμα και όχι με το όλο αντικείμενο.

Τέλος πρέπει να γνωρίσουν ορισμένα απλά φαινόμενα, που έχουν σχέση με την πυκνότητα (γιατί τα παγόβουνα επιπλέουν στις θάλασσες;  γιατί το λάδι ‘κάθεται’ πάνω στο νερό; κ.α. ).

Μαθηματικά η πυκνότητα εκφράζεται από τη σχέση :  ρ=m/V και οι μαθητές ήδη γνωρίζουν αρκετά και για τη μάζα και για τον όγκο. Το ζήτημα είναι να φτιάξουν μια σύνθεση με αυτά τα δυο μεγέθη και αυτή είναι η πρώτη τους !!!  Θέλω να πιστεύω ότι η πρώτη αυτή επαφή δημιουργίας σύνθετου (παράγωγου) μεγέθους, δεν θα είναι τραυματική…

Δείτε στο link “Το μέγεθος πυκνότητα” πως σκέφτομαι να παρουσιάσω την πυκνότητα στους μαθητές μου…

 

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/wnikdim/2017/01/25/%cf%86%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b1-%ce%b3%cf%85%ce%bc%ce%bd%ce%b1%cf%83%ce%af%ce%bf%cf%85-%ce%bc%ce%ad%cf%84%cf%81%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%80%cf%85%ce%ba%ce%bd%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%84%ce%b1/

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση