Η λευκή κορδέλα…

Στην εποχή μας, η επικοινωνία με τα παιδιά βασίζεται συχνά σε μονόδρομους: οι ενήλικες μιλούν, τα παιδιά ακούν. Πόσο συχνά, όμως, λαμβάνουμε υπόψη τις ιδιαιτερότητες του παιδικού κόσμου; Πόσο συχνά ακουμπάμε την επικοινωνία μας στην ενσυναίσθηση και την κατανόηση;

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τα παιδιά δεν είναι μικροί ενήλικες. Η ανάπτυξή τους, τόσο σωματική όσο και ψυχολογική, ακολουθεί ρυθμούς διαφορετικούς από τους δικούς μας. Η επικοινωνία, λοιπόν, οφείλει να προσαρμόζεται σε αυτούς τους ρυθμούς, λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες και τα όρια κάθε παιδιού.

Αντί για φωνές και αυταρχικές εντολές, ας στραφούμε προς την ενεργή ακρόαση και την υπομονή. Ας δώσουμε στα παιδιά τον χώρο και τον χρόνο να εκφραστούν, με τον δικό τους τρόπο. Ας χτίσουμε γέφυρες επικοινωνίας, βασισμένες στην κατανόηση και τον σεβασμό.

Μόνο τότε, η επικοινωνία με τα παιδιά θα γίνει ουσιαστική και καρποφόρα. Μόνο τότε, θα μπορέσουμε να χτίσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης και αγάπης, που θα θρέψουν την υγιή ανάπτυξή τους.

Ευχαριστούμε τη Βασιλική Ρουμελιώτου για το υπέροχο βιβλίο, τους προβληματισμούς που έθεσε και τη διάθεση που προκάλεσε!!!

ΟΙ ΑΚΡΟΒΑΤΕΣ…

Με αφορμή ένα υπέροχο βιβλίο – το βιβλίο του Κώστα Θεοχάρη «Οι ακροβάτες» – εκδ. ΚΑΛΕΝΤΗΣ . Ένα βιβλίο που μιλάει για τους ακροβάτες και το πώς προσπαθούν να βρουν την ισορροπία τους. Μπορεί να πέσουν, αλλά μπορούν να ξανασηκωθούν, μπορούν να χαρούν ή να λυπηθούν μέχρι να βρουν ξανά την ισορροπία…

27 Ιανουαρίου – Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος

IMG 2290 768x893 1

“Ζάζα” της Αργυρώς Πιπίνη & εικονογράφηση του Πέτρου Μπουλούμπαση – εκδόσεις ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ

Εκεί βρήκα και μία κούκλα ξανθωπή, θλιμμένη και με βλέμμα διεισδυτικό που κάπως έφερνε στη Ζάζα όπως την απέδωσε ο Πέτρος Μπουλούμπασης. Την έλεγαν Γκέρτα και ήταν η κούκλα της Εύα. Η Εύα επέζησε και αρκετά χρόνια αργότερα χάρισε την κούκλα της στο Yad Vashem. Έγραψε και ένα γράμμα, όπου έλεγε τα εξής:

“Αντίο κούκλα μου Γκέρτα!

Σε αφήνω με βαριά καρδιά. Ίσως μπορέσεις να πεις στους σημερινούς ανθρώπους, και ιδιαίτερα στα παιδιά, τι είδες και πού ήσουν μαζί μου – μια θλιβερή ιστορία, αλλά και χαρούμενη, γιατί επέζησα…

Αγαπητή Γκέρτα, θα είσαι ο τελευταίος μάρτυρας μιας τρομερής παιδικής ηλικίας. Μακάρι κανένα παιδί πουθενά να μην ξαναπεράσει κάτι τέτοιο… Ίσως κάποια μέρα έρθω να σε επισκεφτώ. Ο μόνος τάφος που έχω για τον πατέρα και τον παππού μου είναι το Yad Vashem. Και ίσως έρθουν τα παιδιά και τα εγγόνια μου και τότε δεν θα είστε μόνοι εκεί! Ίσως συναντήσετε παιχνίδια και κούκλες που βρίσκονταν σε χειρότερα μέρη, αλλά επίσης επιβίωσαν.

Αγαπημένη μου κούκλα! Σήμερα έγινες αναπόσπαστο κομμάτι του λαού μου, που αναστήθηκε από φωτιά και στάχτη σαν φοίνικας. Πάντα θα είσαι στην καρδιά μου. Εύα.”

ΑΡΓΥΡΩ ΠΙΠΙΝΗ

Μας συγκίνησε και μας εντυπωσίασε η 3λεπτη -βραβευμένη-ταινία “Μονόκερος από πορσελάνη”…

IMG 2313 768x768 1

 

Οι ντετέκτιβς συνεχίζουν τη δράση τους…

Τι έγινε όταν “Οι φάλαινες βγήκαν απο τις θάλασσες”; Το παραμύθι του Νικ Μπλαντ από τις εκδόσεις ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ μας προβλημάτισε …

Ντετέκτιβς του κλίματος…

Το βραβείο μας για τις δράσεις μας ως Climate Detectives…

Νέα εικόνα bitmap

Με αφορμή το παραμύθι “Το νησί του Ποτέ-Ποτέ” της Μαρίνας Γιώτη από τις εκδόσεις ΔΙΟΠΤΡΑ…

Με αφορμή το παραμύθι “Η Στέλλα και ο γλάρος” της Georgina Stevens από τις εκδόσεις ΒΙΒΛΙΟΣΚΟΠΙΟ

Εισαγωγή & Ευαισθητοποίηση των παιδιών για το κλίμα και την κλιματική αλλαγή

Σκοπός: Ο σκοπός της εργασίας αυτής ήταν να παρουσιάσει μια εισαγωγική δραστηριότητα για την ευαισθητοποίηση των παιδιών για το κλίμα και την κλιματική αλλαγή. Η δραστηριότητα βασίζεται στην κατανόηση του ρόλου του ανθρώπου στις αλλαγές που συμβαίνουν στο περιβάλλον.

Μέθοδος: Η δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε σε μια τάξη νηπιαγωγείου με 18 παιδιά ηλικίας 4-6 ετών. Αρχικά, τα παιδιά κλήθηκαν να συμπληρώσουν εικόνες που απεικονίζουν έναν σέρφερ και ένα παιδί δίπλα στη θάλασσα. Οι εικόνες ήταν κενές, εκτός από τα βασικά στοιχεία, και τα παιδιά πρόσθεσαν όσα στοιχεία ήθελαν, ώστε να δημιουργήσουν μια εικόνα που να τους αρέσει.

Αποτελέσματα: Τα παιδιά πρόσθεσαν πολλά στοιχεία στις εικόνες τους, όπως ψάρια, κολυμβητές, κάστρα από άμμο, φοίνικες, κουβαδάκια, φίλους, βατήρες, χαρά κ.λπ. Οι εικόνες που δημιουργήθηκαν ήταν πολύ ζωντανές και χαρούμενες. Στη συνέχεια, τα παιδιά κλήθηκαν να περιγράψουν τις εικόνες τους. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης,  άρχισαν να μιλάνε για το πόσο όμορφη είναι η θάλασσα και ό,τι την περιβάλλει και πόσο σημαντικό είναι να την προστατεύουμε. Δημιουργώντας τις δικές τους εικόνες , τα βοήθησε να αναπτύξουν μια συναισθηματική σύνδεση με το περιβάλλον και να κατανοήσουν ότι είναι σημαντικό για αυτούς. Κλήθηκαν να περιγράψουν τις εικόνες τους και με αυτό τον τρόπο εξέφρασαν τα συναισθήματά τους για το περιβάλλον κατανοώντας ότι η προστασία του περιβάλλοντος είναι μια κοινή προσπάθεια.

Όταν είδαν τις πραγματικές φωτογραφίες, η έκφραση αηδίας και ξαφνιάσματος στο πρόσωπό τους, στην κίνηση του σώματός τους και τα επιφωνήματά τους, έδειξε ότι τα παιδιά κατανοούν ότι η κλιματική αλλαγή είναι ένα πραγματικό πρόβλημα που έχει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και ήταν η αφετηρία της αποστολής τους  – αποφάσισαν να γίνουν οι ντετέκτιβ του κλίματος και «να βρουν αυτό που χάνεται»  γιατί «υπάρχει πρόβλημα. Πρέπει να σώσουμε τη γη για να σώσουμε τους εαυτούς μας, τους άλλους και τα ζώα».

Συμπεράσματα: Με τον αλληλεπιδραστικό και διασκεδαστικό της χαρακτήρα η δραστηριότητα αυτή αποτέλεσε μια καλή αρχή για την ευαισθητοποίηση των παιδιών  για το κλίμα και την κλιματική αλλαγή.

Στέλνουμε τα μηνύματά μας…

1.


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

2.

European Quality Label

Dear VASILIKI NASI,

Congratulations! You have been awarded the European Quality Label for the work in the eTwinning project “Magic Dot in Wonderland“. This means that your work, the work of your students and the collaboration with your partners met the Quality Label Framework criteria and received a high score.

As a result, you will receive a certificate which you can print and display in a prominent position in your school. Also, your project will be featured in a special area on the European School Education Platform.

Once again congratulations and we hope you continue organising high quality projects with other eTwinning teachers.

With our best regards,
The eTwinning Team

ευρωπαικη ετικετα ποιοτητας magic dot