Στόχος μας είναι να κάνουμε το διάβασμα πιο προσιτό και ελκυστικό για όλους. Για το λόγο αυτό, διοργανώνουμε ποικίλες δράσεις, μέσα από τις οποίες, θέλουμε να δείξουμε ότι το διάβασμα είναι μια ευχάριστη και δημιουργική δραστηριότητα που μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη σε όλους.
Ευελπιστούμε ότι η συνεργασία μας θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, με ακόμη πιο αποδοτικό τρόπο. Με την καλύτερη, γρηγορότερη ενημέρωση σχετικά με τις δράσεις μας και την πιο άμεση επικοινωνία μας, θέλουμε να αγγίξουμε ακόμη περισσότερους μαθητές και να τους εμπνεύσουμε να αγαπήσουν το διάβασμα.
Καλούμε όλους να συμμετάσχουν στις δράσεις μας και να γίνουν μέρος του ταξιδιού μας για την προώθηση της γνώσης και της φιλαναγνωσίας.
Η διδασκαλία είναι κάτι περισσότερο από το να διανέμεις τη γνώση, είναι να εμπνέεις την αλλαγή. Η μάθηση είναι κάτι περισσότερο από το να αποστηθίζεις δεδομένα, είναι να φτάνεις στην κατανόηση.
William Arthur Ward, 1921-1994.
Εδώ θα βρείτε ελληνικά και ξενόγλωσσα βιβλία, κόμικς, εκπαιδευτικά φυλλάδια, φωτογραφικά λευκώματα, λεξικά και περιοδικά, όλα ελεύθερης διανομής σε ψηφιακή μορφή,είτε για να τα διαβάσετε είτε για να τα ακούσετε μέσω του επιτραπέζιου υπολογιστή, φορητού υπολογιστή, ταμπλέτας ή έξυπνου τηλεφώνου σας με απότερο πάντα σκοπό την ενεργοποίηση της φιλαναγνωστικής διάθεσης των μαθητών και την καλλιέργεια της φιλικής σχέσης τους με την λογοτεχνία από μικρή ηλικία.
Η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας
Η προσκόλληση, και πολλές φορές ο εθισμός μας, στο διαδίκτυο και στα social media, έχει ως αναπόφευκτη συνέπεια να ξεχνάμε ή ακόμη να «σνομπάρουμε» την πολύτιμη διαδικασία της ανάγνωσης κάθε λογής βιβλίου. Ιδίως, τα νέα παιδιά, όντας σε μια τρυφερή ηλικία, έχουν δίχως άλλο ανάγκη να γνωρίσουν τη φύση του βιβλίου και να αφουγκραστούν την αξία του.
Το βιβλίο, πέρα από την αισθητική απόλαυση και την ευχαρίστηση που προσφέρει στα παιδιά, συμβάλλει συγχρόνως στην πνευματική τους καλλιέργεια, στην ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητάς τους, στη γνωριμία τους με άλλους λαούς και πολιτισμούς, καθώς και στην κατανόηση της διαφορετικότητας. Έχει αποδειχθεί, ότι η αξιοποίηση του ποιοτικού λογοτεχνικού βιβλίου έχει μεγάλη σημασία για την ολοκληρωμένη διαπαιδαγώγηση, καθώς συμβάλλει στην ωρίμανση του νοητικού, αισθητικού και κοινωνικοσυναισθηματικού επιπέδου τους. Γι΄ αυτό, δημιουργείται η ανάγκη για την προώθηση της φιλαναγνωσίας από μικρή ηλικία, με τη βοήθεια τόσο της οικογένειας όσο και του σχολείου, καθώς και για την επαναδόμηση της σχέσης του παιδιού με το βιβλίο.
Δε θα επεκταθώ σε τυχόν προτάσεις που αφορούν το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Άλλοι ερευνητές, ικανότεροι από μένα, το έχουν κάνει. Ό,τι μπορώ να πω είναι ετούτο: Εμείς οι εκπαιδευτικοί μπορούμε να δημιουργήσουμε θύλακες αντίστασης στη νοοτροπία της συσσώρευσης και να κάνουμε πράξη αυτό που ο Πλούταρχος είπε: ότι «ο νους του παιδιού δεν είναι δοχείο που πρέπει να γεμίσουμε, αλλά εστία που πρέπει ν’ ανάψουμε». Για να γίνει όμως αυτό, πρέπει πρώτα εμείς να πιστέψουμε στην ανθρωποπλαστική δύναμη της ελεύθερης ανάγνωσης, και της αγάπης στην λογοτεχνία.
Καλλιεργώντας τη φιλαναγνωσία στους μαθητές, από αναγνώστες της ιστορίας των άλλων τους κάνουμε αναγνώστες και γνώστες του εαυτού τους.
Με παιγνιώδεις δραστηριότητες που σχετίζονται με το συγγραφέα, με την κατανόηση του κειμένου, με τη δομή και τις αφηγηματικές του τεχνικές, το παιδί θα γνωρίσει και θα οικειοποιηθεί τις ιδιαιτερότητες του λογοτεχνικού λόγου, τη μαγεία της μυθοπλασίας, θα ταυτισθεί αλλά και θα κρίνει τους ήρωες και τις πράξεις τους, θα σχολιάσει απόψεις του κειμένου με τρόπο δημιουργικό και ευχάριστο διατυπώνοντας και τις δικές του θέσεις. …. Χωρίς να αγνοείται ο συγγραφέας και το κείμενο, κατά την ανάγνωση του βιβλίου, σ’ αυτή τη βαθμίδα της εκπαίδευσης ο ρόλος του αναγνώστη-μαθητή πρέπει να είναι πιο ενεργός. Η επιλογή των αναγνωστικών θεωριών, ως υπόβαθρο, κρίνεται προσφορότερη, επειδή καθιστά το μαθητή πρωταγωνιστή στη νοηματοδότηση και ερμηνεία του κειμένου, τον απαλλάσσει από το φόβο του λάθους, τον ελευθερώνει και τον κάνει δημιουργό ενός δεύτερου λόγου πάνω στο κείμενο, τον μετατρέπει από παθητικό σε ενεργητικό, κριτικό αναγνώστη.
Η συνομιλία με το κείμενο δεν γνωρίζει στο μαθητή μόνο τις δυνατότητες της γλώσσας, ούτε τα όρια της φαντασίας και της δημιουργικότητας. Τον κάνει συμμέτοχο σ’ έναν κόσμο ιδεών και αξιών παγκόσμιων, τον κάνει γνώστη ποικίλων ανθρώπινων χαρακτήρων, τον μαγεύει με τη λογοτεχνικότητα του ύφους.
Συνήθεις στόχοι των δράεων Φιλαναγνωσίας
- Η καλλιέργεια θετικής στάσης και αγάπης για το λογοτεχνικό βιβλίο.
- Καλλιέργεια αναγνωστικής απόλαυσης.
- Άσκηση της δεξιότητας της προσεκτικής ακρόασης.
- Καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών.
- Η δημιουργία ευκαιριών για έκφραση απόψεων και ιδεών για τις αξίες της ζωής που αναδεικνύονται μέσα από την επαφή των μαθητών με τα λογοτεχνικά βιβλία.
- Η καλλιέργεια της φαντασίας μέσα από τη νοητική αναπαράσταση των αφηγούμενων γεγονότων και καταστάσεων.
- Η έκφραση των συναισθημάτων των μαθητών μέσω της εικονογράφησης και της δραματοποίησης.
- Δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη, η οποία σταματά να αποτελεί ένα άθροισμα μεμονωμένων μαθητών αλλά γίνεται μια «κοινότητα αναγνωστών».
ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ
«Aν θέλετε τα παιδιά σας να είναι έξυπνα,
διαβάστε τους παραμύθια.
Αν θέλετε τα παιδιά σας
να είναι περισσότερο έξυπνα,
διαβάστε τους περισσότερα παραμύθια».
(Albert Einstein)
Η σελίδα “Τα Παραμύθια της Γιαγιάς” ταξιδεύει σε μέρη μακρινά. Πρόκειται για μία “πλατφόρμα” όπου σε αυτή δημοσιεύονται διάφορα παραμύθια ως μία προσπάθεια συγκέντρωσης αυτών. Μέχρι στιγμής στη σελίδα https://taparamythiatisgiagias.blogspot.com/ υπάρχουν 220 δημοσιευμένα παραμύθια, ενώ το σεντούκι της γιαγιάς διαθέτει περίπου 500 αδημοσίευτα παραμύθια.
ΨΑΧΝΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟ;
ΟΣΑ ΘΕΣ………….
ΕΔΩ ΠΑΡΑΚΑΤΩ!!!ΠΑΤΑ ΤΑ ΛΙΝΚ!!
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ
ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Εκδόσεις Σαΐτα – Ομιλούντα βιβλία (audio books) – YouTube
“”Ταξίδι στον κόσμο των μύθων και των παραμυθιών.”” (thinglink.com)
ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ (padlet.com)
ψηφιακή βιβλιοθήκη (genial.ly)
Η εκπαιδευτική βιβλιοθήκη του Τάσου Ανθουλιά |
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΛΑΡΙΣΑΣ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΜΑΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ 1
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ 2
Η Ξένια Καλογεροπούλου επιλέγει παραμύθια απ’ όλο τον κόσμο, τα ξαναγράφει και μας τα αφηγείται με τον δικό της τρόπο, όπως κάνει τα τελευταία χρόνια στο θέατρο Πόρτα, ενώ ο Φίλιππος Φωτιάδης τα ζωντανεύει με τις πρωτότυπες εικόνες του. Μια ξεχωριστή συνεργασία σε βιβλίο με cd για να διαβάζεις και να ακούς ξανά και ξανά!
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΠΙΝΕΛΟ παραδοσιακό κινέζικο παραμύθι
Ο ΒΑΛΕΡΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΑΓΟΣ ΖΑΓΚΡΕΜΑΡ βασισμένο σε λαϊκό ιταλικό παραμύθι
ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΤΙΣ ΓΑΤΕΣ λαϊκό ιταλικό παραμύθι
Παραμύθια σαν ταινίες :
Η Εχθρόπιτα – :https://youtu.be/myrz2ajbDV8
Ένα μεροκάματο: https://youtu.be/bZQamEXgSrs
Η Κατσικούλα της Βεατρίκης: https://youtu.be/zmxF81iAzMk
Όταν οι Καιροί είναι Δύσκολοι: https://youtu.be/i-a_8XRULQ0
Ο Βασιλιάς, τα Ποντίκια και το Τυρί: https://youtu.be/3ke1g1R2QkQ
Η Γυναίκα που ήταν πιο Λαμπερή από την Ήλιο: https://youtu.be/DAh7ZWyj0oA
Όλιβερ Μπάτον: https://youtu.be/BXyZW2hhAac
Η Εκπληκτική Γκρέις: https://youtu.be/7M4hj0bj374
Αχ! Εκείνα τα Παπούτσια: https://youtu.be/wZKV8VlcdAQ
Όταν οι Καιροί είναι Δύσκολοι: https://youtu.be/i-a_8XRULQ0
Το Κουρείο του Θείου Μπομπ: https://youtu.be/Nr5Gsi4zoQY
Πάντα Υπάρχουν Χειρότερα: https://youtu.be/2M1vWEirerU
Το Κουρελοπαλτό: https://youtu.be/moViuqrhOXA
Η Μικρή Μηχανή που Μπορούσε: https://youtu.be/aNQNYMcMe7A
Κάποιος σ’αγαπάει κύριε Θέμη: https://youtu.be/p3Dwco7gbO4
Κλασικά Διηγήματα | Podcast on Spotify
BOOK, η τελευταία λέξη της τεχνολογίας
Ένα εξαιρετικό βιντεάκι των Ισπανών Leerestademoda:
Γεια σας! Θα σας παρουσιάσουμε μια συσκευή, ένα σύστημα βιοοπτικής οργάνωσης γνώσης που ονομάζεται BOOK.
Το BOOK είναι μια εξελιγμένη τεχνολογική ανακάλυψη:
- Χωρίς καλώδια!
- Χωρίς ηλεκτρονικά κυκλώματα!
- Χωρίς μπαταρίες!
- Χωρίς σύνδεση!
Συμπαγές και φορητό, το BOOK μπορεί να χρησιμοποιηθεί οπουδήποτε. Χωρίς ηλεκτρικά στοιχεία, δε χρειάζεται φόρτιση και μπορεί να λειτουργήσει για όσο το χρειαζόμαστε, χωρίς την ανάγκη ηλεκτρικής παροχής.
- Το BOOK ποτέ δεν «κρασάρει»!
- Το BOOK δε χρειάζεται επανεκκίνηση!
- Ανοίγοντάς το, μπορείτε άμεσα να εκμεταλλευτείτε τα πλεονεκτήματά του!
Να πώς λειτουργεί:
- Το BOOK είναι φτιαγμένο από συνεχόμενες αριθμημένες σελίδες χαρτιού.
- Κάθε σελίδα μπορεί να αποθηκεύσει εκατομμύρια μπιτ από πληροφορίες!
- Κάθε σελίδα σαρώνεται οπτικά, καταχωρώντας όλη την πληροφορία απευθείας στο μυαλό!
- Μια απλή κίνηση του χεριού μάς οδηγεί στην επόμενη σελίδα!
- Οι σελίδες κρατιούνται ενωμένες με μία λειτουργία που ονομάζεται «ΔΕΣΙΜΟ», η οποία συγκρατεί τις σελίδες στη σωστή τους σειρά.
Εφαρμόζοντας εξελιγμένη τεχνολογία «στερεάς» κατάστασης, οι κατασκευαστές μπορούν να εκμεταλλευτούν και τις δύο πλευρές των σελίδων, διπλασιάζοντας τη χωρητικότητα αποθήκευσης δεδομένων και μειώνοντας το κόστος!
Τα περισσότερα BOOK εμπεριέχουν μια λειτουργία που ονομάζεται «ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ», ώστε να μπορούμε να προσπελάσουμε οποιαδήποτε πληροφορία για άμεση ανάκτηση!
Υπάρχει και το προαιρετικό αξεσουάρ «ΣΕΛΙΔΟΔΕΙΚΤΗΣ», που μας επιτρέπει να ανοίξουμε το BOOK στο ακριβές σημείο που το αφήσαμε, ακόμη κι αν το BOOK είναι κλειστό! Ο σελιδοδείκτης είναι συμβατός με τα διεθνή πρότυπα, έτσι ώστε ο ίδιος σελιδοδείκτης να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα βιβλία, ανεξαρτήτως κατασκευαστή! Επιπλέον, πολλοί σελιδοδείκτες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα για πολλαπλές αναζητήσεις του χρήστη.
Υπάρχει, επίσης, η δυνατότητα για δημιουργία προσωπικών σημειώσεων προγραμματισμού, που ονομάζεται «ΜΟΛΥΒΙ».
Επίσης, το αξεσουάρ hands-free «ΑΝΑΛΟΓΙΟ» επιτρέπει τη στήριξη του BOOK για εύκολη και σωστή τοποθέτηση και για διάβασμα χωρίς χέρια! Εάν θέλουμε να αλλάξουμε σελίδα, μια απλή κίνηση του δαχτύλου μας φτάνει!
Το BOOK είναι φιλικό προς το περιβάλλον, κατασκευασμένο από 100% ανακυκλώσιμα υλικά.
Φορητό, με αντοχή στον χρόνο και προσιτό, καλωσορίζουμε το BOOK ως την επικρατέστερη μόδα διασκέδασης!
Καλώς ήρθατε στην εποχή που θα μεταμορφώσει την ιδέα σας για τον κόσμο! Καλώς ήρθατε στην εμπειρία του BOOK!
Μπείτε στην ιστοσελίδα https://larlib.gr/ της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης
Λάρισας «Κων/νος Κούμας». Οι εκπαιδευτικοί, μαθητές και οι γονείς του σχολείου
μας θα έχουν άμεση ενημέρωση και πρόσβαση στα νέα εκπαιδευτικά προγράμματα
που θα υλοποιούνται στη Βιβλιοθήκη .
Επίσης από τον ηλεκτρονικό κατάλογο OPAC https://opac.larisalib.gr/ και
το Ψηφιακό Αποθετήριο https://dspace.larlib.gr/ μπορείτε να αναζητήσετε
βιβλία για εκπόνηση εργασιών ή για ανάγνωση ποικίλων θεμάτων όπως:
λογοτεχνικά, μύθοι, παραμύθια, ιστορίες μυστηρίου, διαδραστικά βιβλία που
ζωντανεύουν το περιεχόμενό τους σε 3D με κίνηση και ήχο, βιβλία πρώτης
ανάγνωσης, κόμικς, επιτραπέζια παιχνίδια κ λ π
Απώτερος κοινός μας στόχος είναι η προώθηση της γνώσης και ιδιαίτερα
της φιλαναγνωσίας. Σε αυτόν τον κοινό στόχο βασίζεται, άλλωστε, και η πολυετής
συνεργασία μας που ευελπιστούμε να γίνει πιο αποδοτική….
Μετά την προσευχή, οι μαθητές της Δ1΄τάξης , παρουσίασαν το Δέντρο των Βιβλιοπροτάσεων .
Πρόκειται για μια νέα πρωτοβουλία που στόχο έχει να μοιραστούμε μαζί σας τα βιβλία που μας άρεσαν και πιστεύουμε ότι αξίζουν να διαβαστούν.
Το Δέντρο των Βιβλιοπροτάσεων είναι ένα συμβολικό δέντρο, στο οποίο θα αφήνουμε τους τίτλους των βιβλίων που μας άρεσαν. Μπορούμε να προσθέσουμε μια σύντομη περιγραφή του βιβλίου, ή απλώς έναν σύντομο λόγο για το γιατί μας άρεσε.
Το Δέντρο των Βιβλιοπροτάσεων είναι ανοιχτό σε όλους. Όλοι οι μαθητές του σχολείου μπορούν να γράφουν στα φύλλα του τα βιβλία που διάβασαν από τη βιβλιοθήκη και τους άρεσαν.
Αγαπητοί γονείς,
Στη σελίδα αυτή μπορείτε να βρίσκετε βιβλιοθήκες και ψηφιακά βιβλία καθώς και ενδιαφέρουσες συμβουλές και θέματα σχετικά με τη φιλαναγνωσία.
Η φιλαναγνωσία είναι μια σημαντική δεξιότητα που μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη, τη δημιουργικότητά τους και την κατανόηση του κόσμου γύρω τους.
Εδώ είναι μερικές συμβουλές για το πώς μπορείτε να ενθαρρύνετε τη φιλαναγνωσία στα παιδιά σας:
- Διαβάστε μαζί τους από μικρή ηλικία. Το διάβασμα μαζί με τα παιδιά σας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να τους δείξετε ότι αγαπάτε το διάβασμα και ότι θέλετε να μοιραστείτε μαζί τους αυτές τις εμπειρίες.
- Δώστε τους πρόσβαση σε μια ποικιλία βιβλίων. Τα παιδιά θα πρέπει να έχουν την ευκαιρία να επιλέξουν βιβλία που τους ενδιαφέρουν και που είναι κατάλληλα για την ηλικία τους.
- Βοηθήστε τα να βρουν βιβλία που τους ταιριάζουν. Μιλήστε με τα παιδιά σας για τα ενδιαφέροντά τους και αναζητήστε βιβλία που τα αφορούν.
Μιλήστε τους για τα βιβλία που διαβάζετε. Μοιραστείτε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας για τα βιβλία που διαβάζετε.
- Πηγαίνετε μαζί τους σε βιβλιοθήκες και βιβλιοπωλεία. Το να βλέπουν τα παιδιά βιβλία και να τα αγγίζουν μπορεί να τα βοηθήσει να αναπτύξουν το ενδιαφέρον τους για το διάβασμα.
- Μάθετε τους πώς να χρησιμοποιούν τις βιβλιοθήκες. Οι βιβλιοθήκες είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βρείτε βιβλία δωρεάν ή με χαμηλό κόστος.
Ελπίζουμε ότι αυτές οι συμβουλές θα σας βοηθήσουν να ενθαρρύνετε τη φιλαναγνωσία στα παιδιά σας
Μπράβο παιδιά!!!
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
Στο πλαίσιο των δράσεων Φιλαναγνωσίας που πραγματοποιεί το σχολείο μας, η συγγραφέας παιδικών βιβλίων Μαρία Αποστολάκη επισκέφτηκε το σχολείο μας στις 9 Απριλίου 2024 και παρουσίασε το παραμύθι της, με τίτλο “ΠΟΙΟΣ ΕΙΔΕ ΤΗ ΦΩΚΙΑ ΤΗΣ ΒΑΙΚΑΛΗΣ”. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε με έναν πρωτότυπο και διασκεδαστικό τρόπο, καθώς χρησιμοποίησε κούκλες για να ζωντανέψει τους χαρακτήρες του βιβλίου.
Η κ. Αποστολάκη αφηγήθηκε την ιστορία με ζωντάνια και χιούμορ, κρατώντας το ενδιαφέρον των παιδιών που παρακολουθούσαν. Μέσα από την αφήγηση και τις κούκλες, τα παιδιά μπόρεσαν να οραματιστούν τον κόσμο του παραμυθιού, να γνωρίσουν τους χαρακτήρες και να νιώσουν τα συναισθήματά τους.
Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με ερωτήσεις από τα παιδιά, τα οποία έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για το βιβλίο και την συγγραφέα. Η κ. Αποστολάκη απάντησε με χαρά στις ερωτήσεις τους και μοιράστηκε μαζί τους τις σκέψεις και τα συναισθήματά της για το παραμύθι.
Ευχαριστούμε θερμά την κ. Μαρία Αποστολάκη για την υπέροχη παρουσίαση και για το χρόνο που αφιέρωσε στα παιδιά.