Γεια σας, παιδάκια μας καλά!!!
Πώς είστε; Ελπίζουμε να είστε όλοι καλά!!!
Μας στείλατε πολύ ωραίες προτασούλες!!! Είμαστε πολύ χαρούμενες και περήφανες!
Σήμερα είναι 2 Απριλίου και αν ήμασταν σήμερα στο σχολείο θα διαβάζαμε βιβλία και θα παίζαμε παιχνίδια και θα κάναμε εργαστήρια στη βιβλιοθήκη…
Κάθε χρόνο γιορτάζουμε με αφηγήσεις παραμυθιών, εκδηλώσεις και δράσεις για να τονίσουμε την αξία του βιβλίου σε μικρούς και μεγάλους.
Γιατιιί;;; Μόνο σήμερα κάνουμε τέτοια;
Όχι βέβαια! Συνέχεια τα κάνουμε αυτά, αλλά σήμερα περισσότερο…
… γιατί σήμερα είναι η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.
Σε όλον τον κόσμο σήμερα μικροί και μεγάλοι αφιερώνουν τη μέρα στα παιδικά βιβλία.
Για να δούμε λίγα πράγματα σχετικά. Πατήστε στην εικόνα για να δείτε την παρουσίαση και προχωρήστε πατώντας τα βελάκια κάτω.
Σήμερα, λοιπόν, θα σας βάλουμε δοκιμασίες… μικρές αποστολές που πρέπει να φέρετε εις πέρας.
Στο τέλος κάθε αποστολής σας θα βρίσκετε ένα στοιχείο. Αυτό το στοιχείο θα το σημειώνετε για να οδηγηθούμε σε ένα πολύ σημαντικό μήνυμα στο τέλος.
Αν τα μεταφέρετε στην παρακάτω μεσοστιχίδα, θα εμφανιστεί μέσα στα κουτάκια αυτό το μήνυμα.
Δυστυχώς δεν βρήκαμε τρόπο να γίνει αυτή διαδραστική, αλλά μπορείτε να σημειώσετε σε ένα τετράδιο τις απαντήσεις σας τη μία κάτω από την άλλη και να κυκλώσετε το γράμμα που βρίσκεται στη θέση από το κάθε κουτάκι για να καταφέρετε να βρείτε το μήνυμα ή να εκτυπώσετε το έγγραφο.
Μεσοστιχίδα – Στοιχεία Αποστολών
Έτοιμοι;
Να είστε πολύ προσεκτικοί! Ψάχνουμε στοιχεία!
1η Αποστολή
Αρχίσαμε! Είδατε παραπάνω την παρουσίαση για τη σημερινή ημέρα; Διαβάσατε ποιος είχε γενέθλια σαν σήμερα;
Πολύ σωστά! Ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ο οποίος έχει γράψει πολλά παραμύθια που ξέρουμε. Ένα από τα πιο γνωστά του κρύβεται στην κρεμάλα παρακάτω. Βρείτε το και σημειώστε σε ένα χαρτί τον τίτλο του. Θα μας χρειαστεί.
(Βοήθεια: Τον ήρωα του παραμυθιού τον βλέπετε να κάνει παρέα στον παραμυθά στο άγαλμα της φωτογραφίας)
2η Αποστολή
Πώς αρχίζουμε τα παραμύθια; Ποια λέξη λείπει στην εικόνα από το ποιηματάκι που λέμε πριν αρχίσουμε ένα παραμύθι; Πού είναι τυλιγμένη η κόκκινη κλωστή; Βρείτε τη λέξη και σημειώστε τη. Είναι η απάντηση στο δεύτερο γρίφο.
(Βοήθεια 1: Μιλήσαμε γι’ αυτό το εργαλείο όταν κάναμε το λαογραφικό μουσείο.
Βοήθεια 2: Μπορούμε να ακούσουμε την αρχή από το παρακάτω αγαπημένο χριστουγεννιάτικο παραμύθι)
3η Αποστολή
Ποιο είναι το όνομα πολύ γνωστού παραμυθά μας; Τους μύθους του τους διαβάζουμε και τους μαθαίνουμε από πολύ μικροί. Οι ήρωές του είναι συνήθως ζώα που έχουν ανθρώπινες ιδιότητες. Σημειώστε το όνομά του ως απάντηση στην τρίτη αποστολή.
(Βοήθεια: Μπορείτε να λύσετε το παρακάτω κρυπτόλεξο. Ανάμεσα στα γράμματα βρίσκεται κρυμμένο το όνομα του παραμυθά, καθώς και 5 ήρωές του. Για κάθε λέξη που εντοπίζετε στο κρυπτόλεξο, πατήστε τη σωστή εικόνα.)
4η Αποστολή
Τι να είναι τα βιβλία; Μα τι να είναι;
Ακούστε το τραγούδι παρακάτω και προσέξτε…
Αν τα βιβλία είναι φωτεινά παλάτια, σε τι έχουν ανοιχτά τα παράθυρα;
Σημειώστε τη λεξούλα που ακούτε.
(Βοήθεια: Γ _ _ _ _)
5η Αποστολή
Ας γνωρίσουμε σε αυτή την αποστολή μία από τις σπουδαιότερες Ελληνίδες συγγραφείς, την Άλκη Ζέη. Παρακολουθήστε μία από τις τελευταίες της συνεντεύξεις, στην οποία μας λέει λίγα λόγια για τα βιβλία της.
Ακούστε με προσοχή και εντοπίστε σε ποιο από όλα είχε ιδιαίτερη αδυναμία η συγγραφέας και σημειώστε τη δεύτερη λέξη του τίτλου.
(Βοήθεια: Αυτό το βιβλίο ήταν το πρώτο βιβλίο που έγραψε.)
6η Αποστολή
Διαβάστε δυνατά, αργά και καθαρά το παρακάτω ποίημα της Μαρίας Γουμενοπούλου με τίτλο “Για τα παιδιά όλου του κόσμου”.
Σε τι κόσμο μας οδηγεί το βιβλίο; Βρείτε τη σωστή λεξούλα στο ποίημα και σημειώστε τη.
(Βοήθεια: Πρώτο γράμμα Μ.)
7η Αποστολή
Ας ακούσουμε ένα παραμύθι! Στον Μικρό Αναγνώστη μπορούμε να βρούμε κι άλλα πολλά βιβλία να ακούσουμε και να διαβάσουμε. Για σήμερα επιλέξαμε “Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί”
Ακούστε και γυρίστε τις σελίδες του βιβλίου με τα βελάκια που βρίσκονται κάτω από τις σελίδες.
Η ερώτηση είναι η εξής: Τι είδους βιβλίο ήταν το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί;
(Βοήθεια: Αυτό το βιβλίο είναι γεμάτο νότες.)
8η Αποστολή
Ξέρουμε τους αδελφούς Γκριμ; Ήταν κι αυτοί πολύ γνωστοί παραμυθάδες κι εμείς ξέρουμε τα περισσότερα από τα παραμύθια τους.
Πατήστε στο παιχνίδι παρακάτω και προσπαθήστε να βρείτε τον τίτλο ενός από αυτά. Τα γράμματα είναι μπερδεμένα. Πρέπει να τα βάλετε με σειρά. Η απάντηση στο γρίφο είναι η τρίτη λέξη του τίτλου.
(Βοήθεια: Μπορείτε να δείτε την πολύ ωραία κλασική ταινία της Disney)
9η Αποστολή
Τι λέτε; Να παίξουμε και ένα ηλεκτρονικ… Λάθος! Να ακούσουμε την αφήγηση από ακόμα ένα βιβλίο;
Ο Αντώνης Παπαθεοδούλου μας διαβάζει το βιβλίο του «Ανέβα Επίπεδο». Το ακούμε με προσοχή και απαντάμε στην ερώτηση…
Τι έγιναν οι δύο ιππότες όταν έφτασαν και οι δυο στο επίπεδο 99;
(Βοήθεια: Μας λείπουν πολύ τώρα που δεν πάμε στο σχολείο.)
10η Αποστολή
Έχετε δει ποτέ βιβλία να πετάνε; Ναι, ναι, καλά διαβάσατε, να πετάνε…
Ο κύριος Μόρις Λεσμορ είδε και δεν το πίστευε. Να δούμε την όμορφη ιστορία του;
«Τα ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρις Λέσμορ»είναι μία πολυβραβευμένη μικρού μήκους ταινία, η οποία αναφέρεται στους ανθρώπους που αγαπούν τα βιβλία και αφιερώνουν τη ζωή τους σε αυτά. Είναι μια πολύ ωραία ιστορία για τη θεραπευτική δύναμη που έχουν οι ιστορίες των βιβλίων για τους ανθρώπους, οι οποίοι δεν έχουν τίποτα άλλο από το οποίο μπορούν να πάρουν δύναμη.
Παρατηρήστε τα χρώματα της ταινίας… Γιατί αλλάζουν;
Τι έκανε ο κύριος Λεσμόρ στο παλιό βιβλίο και το ζωντάνεψε; Την απάντηση σε αυτή την ερώτηση την κρατάτε για αργότερα…
(Βοήθεια: Το δ_ _ _ _ _ _.)
11η Αποστολή
Διάβασε ν’ ανέβεις πιο ψηλά, ένα βιβλίο σε πηγαίνει πιο μακριά.
Διάβασε… Να ξεκλειδώσεις την καρδιά!
Διάβασε… Κάτι καινούργιο ___ !
Διάβασε…
Το ξέρετε το τραγούδι; Είμαστε σίγουρες ότι ξέρετε και ότι το έχετε χορέψει πολλές φορές σε κάτι πρόβες όταν ήσασταν πρωτάκια. Ποια είναι η λέξη που λείπει;
(Βοήθεια: Ακούμε το τραγούδι…)
12η Αποστολή
Ίσως ήρθε η ώρα να δούμε πώς φτιάχνεται ένα βιβλίο.
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε μια μικρή ιστορία γι’ αυτό το θέμα από τις εκδόσεις Κέδρος.
Αυτό που θέλουμε να συγκρατήσετε είναι από τι αρχίζει η δημιουργία ενός βιβλίου.
(Βοήθεια: Πρώτο γράμμα Ι.)
13η Αποστολή
Για να βρείτε το στοιχείο που χρειάζεστε από αυτή την αποστολή, πρέπει να φτιάξετε το παρακάτω παζλ. Τι κρύβεται στα μπερδεμένα κομματάκια; Σας θυμίζει κάτι;
14η Αποστολή
…και τελευταία!
Κάθε χρόνο μία χώρα αναλαμβάνει να ετοιμάσει το υλικό του εορτασμού της ημέρας.
Ερώτηση. Ποια χώρα ήταν φέτος υπεύθυνη για το υλικό αυτό;
(Βοήθεια: Μπορείτε να ξαναδείτε την αρχική παρουσίαση)
Τα καταφέρατε!!!
Δεν ήταν και λίγα!
Έχουμε και λέμε τώρα! Έχετε όλα τα στοιχεία; Θα πρέπει να είναι δεκατέσσερα.
Έχουμε βρει και το μήνυμα; Φανταστικά!!!
Πατώντας στην εικόνα θα πάτε σε μια φόρμα όπου θα συμπληρώσετε το όνομά σας και το μήνυμα που βρήκατε. Μετά θα πατήσετε Υποβολή.
Δεν πιστεύουμε όμως να νομίζετε ότι τελειώσαμε εδώ!!!
Στον τροχό που ακολουθεί υπάρχουν 8 λέξεις. Θα τον γυρίσετε 2 φορές και με τις λέξεις που θα σας τύχουν θα γράψετε εσείς στο πορτοκαλί τετράδιο ή στο πράσινο, μια ιστοριούλα με χιούμορ και με φαντασία!
Περιμένουμε με ανυπομονησία να διαβάσουμε τις όμορφες δημιουργίες σας!!!
Μπορείτε να ανεβάσετε τη φωτογραφία εδώ ή να τη στείλετε με email.
Θέλετε να παίξετε ένα παιχνίδι ερωτήσεων για τα παραμύθια; Μπορείτε να το παίξετε πολλές φορές. Ίσως να μην είναι πάντα οι ίδιες ερωτήσεις…
Ελπίζουμε να περάσατε ωραία με το σημερινό μάθημα.
Έχετε δουλίτσα… μέχρι το επόμενο μάθημά μας που κατά πάσα πιθανότητα θα είναι μετά το σαββατοκύριακο.
Μέχρι την επόμενη φορά…
Να προσέχετε και να διαβάζετε βιβλία!!!
ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΟΛΥ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΙ ΕΙΧΕ ΩΡΑΙΕΣ ΑΣΚΗΣΟΥΛΕΣ ,ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ….
Χαίρομαι πολύ, Κωνσταντίνε μου!!! Κι εμείς σ’ ευχαριστούμε!