web 2.0

«Εκπαίδευση 2.0» για 58 σχολεία και 145 καθηγητές

Ως web 2.0 έχει χαρακτηριστεί το κοινωνικό Διαδίκτυο, όπου δημιουργοί του περιεχομένου που βρίσκει κανείς στα διάφορα web sites είναι οι ίδιοι οι καταναλωτές του, δηλαδή οι χρήστες τους. Οπως συμβαίνει με μια σειρά από ιδέες που γέννησε το Ιντερνετ, και αυτή μεταφέρεται πλέον στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το σχολικό δίκτυο καινοτομίας, μια πρωτοβουλία 58 σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 145 καθηγητών, υπό την εποπτεία της μορφωτικής και αναπτυξιακής πρωτοβουλίας, εγκαινίασε πριν από λίγες ημέρες ένα δίκτυο ιστοτόπων οι οποίοι λειτουργούν ακριβώς με αυτό το πνεύμα. Κωδικά θα μπορούσαμε να το ονομάσουμε «Εκπαίδευση 2.0».

Στη διεύθυνση themes.protovoulia.org ο επισκέπτης μπορεί να βρει τα εγκυκλοπαιδικά λήμματα που επεξεργάστηκε μια επιστημονική επιτροπή παιδαγωγών σχετικά με την ευρωπαϊκή επιστήμη και πολιτισμό. Η αρχική εντύπωση είναι αυτή μιας ανολοκλήρωτης εγκυκλοπαίδειας, όμως το μυστικό βρίσκεται στην άκρη της σελίδας και συγκεκριμένα στο πλήκτρο wicki. Εκεί, κάθε εγγεγραμμένος χρήστης (καθηγητής ή μαθητής) μπορεί να προσθέσει, να επεκτείνει ή να τροποποιήσει ένα άρθρο, ενώ το τελικό κείμενο προκύπτει από τη συμφωνία όλων όσοι εμπλέκονται στη συγγραφή του. Πρόκειται για το μοντέλο της δωρεάν διαδικτυακής εγκυκλοπαίδειας wickipedia,  η οποία άλλαξε ριζικά το Ιντερνετ όταν εμφανίστηκε πριν από μερικά χρόνια.

Στο πνεύμα συνεργασίας που αναπτύσσουν οι χρήστες βιντεοπαιχνιδιών στο Διαδίκτυο (γνωστά ως MMORPG) κινείται και ένας άλλος απο τους ιστοτόπους της πρωτοβουλίας. Στη διεύθυνση http://game.protovoulia.org βρίσκεται το εκπαιδευτικό παιχνίδι «Λύσις». Η διαφορά του «Λύσις» από τα γνωστά διεθνώς παιχνίδια, όπως το second life ή το world of warcraft, βρίσκεται μονάχα στο περιεχόμενο. Ενώ οι «ορδές» των χρηστών των MMORPG αναλαμβάνουν να σκοτώσουν τους αντιπάλους τους, εδώ οι ομάδες των μαθητών παίρνουν μέρος σε ένα παιχνίδι εξερεύνησης όπου πρέπει μεμονωμένα ή με συνεργασία μεταξύ τους να δώσουν απαντήσεις σε προβλήματα και γρίφους προκειμένου να περάσουν στην επόμενη πίστα.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100027_13/04/2008_266321

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων