Yπάρχει κανείς που θα του κακοφαινόταν εάν αγόραζε τα εισιτήρια μιας συναυλίας με έκπτωση 50% ή εάν απολάμβανε το πλήρες μενού σε κάποιο εστιατόριο πληρώνοντας μόλις το 60% της κανονικής τιμής;

Στην πραγματικότητα, τέτοιες ευκαιρίες απέχουν λίγα… κλικ από τον υπολογιστή μας, αφού τον τελευταίο μήνα ξεκίνησαν να λειτουργούν και στην Ελλάδα τα πρώτα sites «ομαδικών αγορών» που παρέχουν στους χρήστες τους οικονομικότερες χρεώσεις σε μία μεγάλη γκάμα επιχειρήσεων, πλυντήρια αυτοκινήτων, κομμωτήρια, παιδότοπους, κινηματογράφους ή θέατρα.

Ο λόγος για τα Groupon, Tsoonami, GoldenDeals και LiveMyCity, sites που «ανεβάζουν» στο Διαδίκτυο ελκυστικές προσφορές από καταστήματα –με εκπτώσεις που κυμαίνονται από 40% έως και 90%– οι οποίες ενεργοποιούνται υπό την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλιστεί ένας ελάχιστος αριθμός πελατών. Πιο συγκεκριμένα, σε κάθε ένα από τα παραπάνω sites αναρτάται η «προσφορά της ημέρας», μία υπηρεσία, δηλαδή, σε εξαιρετικά μειωμένη τιμή.

Κριτήριο για να υλοποιηθεί η εκάστοτε προσφορά είναι να συγκεντρωθεί ο απαραίτητος αριθμός αγοραστών έως τη στιγμή που αυτή θα «κατέβει» από το site – κάτι που τις καθημερινές γίνεται έπειτα από ένα 24ωρο. Eτσι, όποιος ενδιαφερθεί, δηλώνει συμμετοχή και το αντίστοιχο ποσό δεσμεύεται από την πιστωτική του κάρτα ώστε, αν συγκεντρωθεί το μίνιμουμ αγοραστών, να ενεργοποιηθεί η προσφορά. «Σε αντίθετη περίπτωση, η συμφωνία ακυρώνεται χωρίς καμία χρέωση για τους υποψήφιους πελάτες», σημειώνει στην «Κ» ο κ. Θοδωρής Ποτούρογλου από το GoldenDeals.

«Η ιδέα βασίζεται στις δυνατότητες που προσφέρει η συλλογική αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και η κοινωνική δικτύωση στο Iντερνετ αποτελεί το ιδανικό μέσο γι’ αυτόν τον σκοπό», λέει στην «Κ» ο κ. Ηλίας Χατζής, ιδρυτής του tsoonami, «αφού στην πράξη κάθε προσφορά διαδίδεται από χρήστη σε χρήστη μέσω mail, του Facebook ή των blogs». Aλλωστε, η λογική των «ομαδικών αγορών» χρησιμοποιείται με επιτυχία εδώ και αρκετούς μήνες στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, το αμερικανικό Groupon, πρωτεργάτης στο «group buying», λειτουργεί ήδη σε 50 πόλεις των ΗΠΑ και 60 ευρωπαϊκές (ανάμεσά τους και στην Ελλάδα με το groupon. gr), με 6 εκατομμύρια εγγεγραμμένα μέλη. Με αποτέλεσμα, όπως εκτιμούν ειδικοί, η αξία του εν λόγω site να ξεπερνάει σήμερα το 1 δισ. δολάρια, παρ’ όλο που έκανε την εμφάνισή του μόλις τον Νοέμβριο του 2008.

http://news.kathimerini.gr

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων