Η Λώρη Κέζα στο Βήμα για το θέμα των χριστιανικών συμβόλων στις σχολικές αίθουσες:
Εικονίσματα μπορούν να έχουν οι πιστοί στα σπίτια τους. Να ανάβουν καρβουνάκια με λιβάνι και να συντονίζονται στους ραδιοφωνικούς σταθμούς της Εκκλησίας (98,5 FΜ ή 91,2 FΜ). Μπορούν επίσης να εκκλησιάζονται στην ενορία της γειτονιάς τους και να συμμετέχουν στα μυστήρια ευλαβικά. Κάθε τρία οικοδομικά τετράγωνα υπάρχει ένας ναός, οπότε κανείς χριστιανός ορθόδοξος δεν μπορεί να παραπονεθεί ότι παρεμποδίζεται στην επικοινωνία με τον Ουρανό. Για τους βαθύτατα θρησκευoμένους υπάρχει και η επιλογή του μοναστικού βίου: μεγάλη η γκάμα σε σκήτες. Σε ένα τόσο ελεύθερο και παροτρυντικό περιβάλλον τι ρόλο έχουν τα χριστιανικά σύμβολα μέσα στη σχολική τάξη; Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, που διατάσσει την αποβολή του Εσταυρωμένου από τις αίθουσες διδασκαλίας της Ιταλίας, έθεσε εν Ελλάδι ζήτημα εκ του μη όντος. Δεν υπάρχει κανένας νόμος, καμία εγκύκλιος που να επιβάλλει τα εικονίσματα στα σχολεία- παρεκτός από ένα ξεχασμένο βασιλικό διάταγμα.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Γρηγόρης Ψαριανός έθεσε σταράτα το ερώτημα στην υπουργό Παιδείας. Θα ξηλωθούν τα θρησκευτικά σύμβολα από τις σχολικές αίθουσες; Η κυρία Αννα Διαμαντοπούλου δεν είναι θεούσα αλλά στην πολιτική τούτο δεν αποτελεί από μόνο του διαβεβαίωση για τίποτε. Μην ξεχνάμε ότι το μαγαζί απ΄ έξω έχει ταμπέλα «και Θρησκευμάτων». Υπάρχει πάντως το πρακτικό πρόσχημα: για να αποσυρθεί εγκύκλιος που επιβάλλει στις σχολικές τάξεις το άγρυπνο βλέμμα της Παναγιάς της Βρεφοκρατούσας θα έπρεπε τέτοια εγκύκλιος να έχει αποσταλεί.
Καθώς δεν ευρίσκεται κάτι σχετικό στο αρχείο, η εντολή αποκαθήλωσης θεωρείται άτοπη. Εκτός αυτού υπάρχει η αίσθηση στο υπουργείο ότι στα σχολεία δεν υπάρχουν εικονίσματα: από μια πρώτη, πρόχειρη διερεύνηση προκύπτει ότι τα εκπαιδευτικά εικονοστάσια έχουν εκλείψει από μόνα τους. Η κυρία Διαμαντοπούλου τάσσεται υπέρ μιας αυτορρύθμισης: κάθε κοινότητα να αποφασίζει από μόνη της. Αν δηλαδή υπάρχει ένα μουσουλμανάκι στην τάξη, αν τα παιδιά είναι άθρησκα, να γίνεται συζήτηση και η απόφαση να λαμβάνεται στο πεδίο. Ας δούμε τι γίνεται πρακτικά στο πεδίο.
Ορισμένοι σχολικοί σύμβουλοι παίρνουν πρωτοβουλίες. Πρόπερσι στους νομούς Πειραιά και Κυκλάδων δόθηκε εντολή υποχρεωτικού εκκλησιασμού στους μαθητές. Πριν από λίγες ημέρες εστάλη εγκύκλιος στα δημοτικά σχολεία της Κορινθίας, γραμμένη από τον μητροπολίτη του νομού, ο οποίος αναφέρεται στην εισροή αλλόπιστων που αλλοιώνουν τον πληθυσμό. Ο προϊστάμενος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ο οποίος μοίρασε την έκκληση για ίδρυση κατηχητικών τιμωρήθηκε με ένα τράβηγμα αφτιού. Τι θα μπορούσε να κάνει η κυρία Διαμαντοπούλου για να αποτρέψει μελλοντικές πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών, οι οποίοι προσπαθούν να διαδώσουν και να επιβάλουν την ορθόδοξη πίστη τους; Τι θα μπορούσε να κάνει ώστε να μη βρεθεί στο επίκεντρο μιας επίθεσης, με πικετοφορίες και υστερίες, ότι τάχα μου εχθρεύεται τους αγίους και αποτρέπει την εν Χριστώ διαπαιδαγώγηση;
Οι αποφάσεις στο υπουργείο Θρησκευμάτων θα είναι συναινετικές. Εν πρώτοις εξετάζεται η λειτουργία των εκκλησιαστικών σχολείων (λειτουργούν 17 Λύκεια, 11 Γυμνάσια, 4 Ακαδημίες). Αργή μεταρρύθμιση, στον αντίποδα επαναστατικών πράξεων όπως θυροκόλληση των 95 θέσεων του Λούθηρου το 1517 ή διαχωρισμό κοσμικής και «παπαδικής» εξουσίας το 1789. Μήπως να τρέξουμε λιγάκι και τη δική μας αποθρησκειοποίηση; Οι πιστοί δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα: η Εκκλησία δεν πλήττεται ποτέ αληθινά.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.