skyrock-emoticons.jpgΠριν από τέσσερις δεκαετίες ακριβώς, ο Smiley μεταμορφώθηκε από ανέκδοτο σε φαινόμενο. Τότε ανέλαβε ο νεοϋορκέζος βιοτέχνης κομβίων κύριος Σλέιτερ να μεταφέρει τη χαμογελαστή φατσούλα από τα βάθη της εναλλακτικής έκφρασης στα ύψη της μαζικής κουλτούρας.

Στην αρχή, λόγω ειδικότητας, κατασκεύασε μερικές χιλιάδες καρφίτσες, κουμπάκια και κονκάρδες. Εντός διετίας, ωστόσο, οι χιλιάδες μάς προέκυψαν εκατομμύρια, πάνω σε κάθε είδους αντικείμενα! Κι ο Smiley εντάχθηκε από τότε μια και καλή στους μύθους του αστικού περιβάλλοντος.

Ταξίδι στο χρόνο και στο 1999. Στο Τελ Αβίβ, όπου δύο ξαδέρφια, ο Οφερ και ο Γιαρόν Αντλέρ, στήνουν την εταιρεία τους «IncrediMail».

Οι δύο προσφέρουν στους κυβερνοναύτες τη δυνατότητα να κατεβάσουν δωρεάν εκατοντάδες χαριτωμένες φατσούλες. Στρογγυλά, κίτρινα προσωπάκια, όπως εκείνο του Smiley, με τα οποία μπορούσε κανείς να εκφράσει πάσης φύσεως συναισθήματα. Τα γνωστά «emoticons», που κοσμούν τα e-mails και τα sms όλης της οικουμένης.

Ολης όντως; Σχεδόν όλης τέλος πάντων, μιας και τα emoticons της «IncrediMail» χρησιμοποιούνται περίπου σε 300.000.000 μηνύματα το μήνα. Σημειώστε ότι τα προγραμματάκια της εταιρείας που εγκαθιστούν τις φατσούλες έχουν «κατέβει» τουλάχιστον 80.000.000 φορές στο κυβερνοδιάστημα, σε περισσότερες από 100 χώρες ανά την υφήλιο, και θα κατανοήσετε το μέγεθος του σουξέ.

Εμπνεύσεως Τομ Κρουζ

Μια επιτυχία απρόσμενη, που ξεκίνησε από ένα πλάνο κινηματογραφικό. Από την εικόνα του Τομ Κρουζ στην ταινία «Επικίνδυνες Αποστολές», όπου ο ήρωας του φιλμ φαινόταν να στέλνει ένα e-mail «στολισμένο» με εφέ.

Τον είδαν, λοιπόν, τα ξαδέρφια και με ευστροφία μοναδική σκέφτηκαν ότι στον ταχύτατα αναδυόμενο κόσμο του Διαδικτύου μια αντίστοιχη εφαρμογή θα ήταν απολύτως απαραίτητη. Στρώθηκαν στη δουλειά, ανέπτυξαν τα εργαλεία τους, έβαλαν τα προσωπάκια στη σειρά και πριν από δέκα έτη βγήκαν στην αγορά.

Το αποτέλεσμα τους δικαίωσε. Σήμερα η «IncrediMail» είναι μια ανθούσα εταιρεία με περισσότερους από 100 υπαλλήλους και εξαιρετικά ευρύ πελατολόγιο -τα emoticons είναι δωρεάν, αλλά για να τα αλιεύσει κανείς πρέπει να ανεχθεί το ανάλογο διαφημιστικό μπαράζ. Τα έσοδα υπερβαίνουν κατά πολύ τα έξοδα και τα ξαδέρφια Αντλέρ ετοιμάζονται για καινούριες εξορμήσεις.

Το μυστικό της επιτυχίας; «Δεν υπάρχει μυστικό», επισημαίνει ο τριανταενιάχρονος πρώην χρηματιστής Οφερ Αντλέρ. «Αμα δίνεις στον κόσμο αυτό που θέλει, δεν υπάρχει περίπτωση να αποτύχεις! Μην ξεχνάμε ότι 7 στους 10 πελάτες της “IncrediMail” είναι γηραιότεροι των 30 ετών και αρκετοί εξ αυτών διανύουν την πέμπτη και έκτη δεκαετία της ζωής τους. Αν δεν τους προσφέραμε κάτι εύκολο και βολικό στη χρήση, δεν θα μας πλησίαζαν καν».

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων