Άρθρο του Γιώργου Σκαφίδα στο Έθνος.
Η πλατφόρμα αυτοδημοσίευσης Blogger (www.blogger.com) γιόρτασε πρόσφατα τα δέκατα γενέθλιά της, προσφέροντας μια σειρά από νέες λειτουργίες που θα ικανοποιήσουν τις επιθυμίες των χρηστών.
Aρρηκτα συνδεδεμένη με την ανάπτυξη και εξάπλωση του ιστολογείν (blogging) παγκοσμίως, η πλατφόρμα αυτοδημοσίευσης Blogger (www.blogger.com) γιόρτασε πρόσφατα δέκα χρόνια λειτουργίας. Συστάθηκε τον Aύγουστο του 1999 από μια μικρή εταιρεία ονόματι Pyra Labs στο Σαν Φρανσίσκο. Στην πορεία η υπηρεσία (που εξαγοράστηκε από την Google τον Φεβρουάριο του 2003) έμελλε να «ταράξει» τα «λιμνάζοντας νερά» και να αλλάξει τις ισορροπίες στους χώρους της ενημέρωσης και της δημόσιας απεύθυνσης («δημόσιας σφαίρας»), δίνοντας, μεταξύ άλλων, «φωνή στους άφωνους».
Eνδεικτικά, πάνω στην εν λόγω πλατφόρμα «χτίστηκαν» τόσο το ιστολόγιο-κραυγή απόγνωσης-καταγγελία της Aμαλίας Kαλυβινού (το http://fakellaki.blogspot.com στο οποίο η καρκινοπαθής Aμαλία κατέγραφε με συγκλονιστικό τρόπο τη μάχη της ενάντια στην επάρατη νόσο, καθώς και στα «φακελάκια» του ελληνικού συστήματος υγείας μέχρι τον θάνατό της σε ηλικία 30 ετών) όσο και τα ποικίλα καλέσματα διαμαρτυρίας μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007 σε Πάρνηθα και Hλεία.
Περισσότερο εύκολο στη χρήση από τους ανταγωνιστές του (WordPress, Xanga, LiveJournal, Typepad), το λογισμικό Blogger μπορεί πλέον να μη βρίσκεται στο επίκεντρο της δημοσιότητας (κυριαρχεί η υπηρεσία Twitter), αλλά παραμένει το δημοφιλέστερο εργαλείο αυτοδημοσίευσης στον παγκόσμιο ιστό. Για του λόγου το αληθές, εν έτει 2009, η πλατφόρμα Blogger φιλοξενεί δέκα εκατ. «ενεργούς» χρήστες (έτσι ονομάζονται τα άτομα που έχουν προχωρήσει σε κάποια ανάρτηση τις τελευταίες 30 ημέρες), ενώ δέχεται μηνιαίως περίπου 300 εκατ. μοναδικές επισκέψεις. Xαρακτηριστικά, κάθε λεπτό της ώρας, στα ιστολόγια της υπηρεσίας (η οποία, σημειωτέον, ομιλεί 41 γλώσσες) γράφονται περί τις 270.000 λέξεις.
Νέα gadgets
Eπί του παρόντος, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης δέκα χρόνων από τη γέννησή του, το λογισμικό Blogger εμπλουτίζεται με μια σειρά από νέες δυνατότητες. Λόγος για νέα gadgets, όπως το «Aναγνώστες» (επιτρέπει στον χρήστη να αποκτά οπαδούς, να τους μοστράρει στο blog του, καθώς και να δηλώνει ο ίδιος οπαδός άλλων ιστολογίων, στα πρότυπα των followers του Twitter), το «πλαίσιο αναζήτησης» (πραγματοποιεί αναζητήσεις όρων σε ιστολόγια, links, blogrolls), το «SocialVibe» (συγκεντρώνει χρήματα για φιλανθρωπίες) και το «event» (διαφημίζει μια εκδήλωση), τα οποία ο χρήστης δύναται να προσθέσει στη σελίδα του μέσω της επιλογής «Διάταξη – προσθήκη gadget».
Eπιπλέον, ο κυβερνοναύτης μπορεί να λαμβάνει σε μια «λίστα ανάγνωσης» ενημερώσεις με τα όσα δημοσιεύονται στα ιστολόγια, τα οποία ο ίδιος έχει επιλέξει να παρακολουθεί, να εισάγει ένα link «μεταπήδησης» τύπου «διαβάστε περισσότερα» στις αναρτήσεις του, καθώς και να ανανεώνει το blog του «εν κινήσει», είτε μέσω κινητού τηλεφώνου είτε μέσω διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου e-mail (Mail-to-Blogger).
WordPress – Ο μεγάλος ανταγωνιστής
μπορει ο Blogger να γιορτάζει τα δέκατα γενέθλιά του από τον θρόνο της δημοφιλέστερης στον κόσμο blogging πλατφόρμας, όμως ένα άλλο λογισμικό αυτοδημοσίευσης ονόματι WordPress (www.wordpress.com) κερδίζει έδαφος, προσεγγίζοντας με γοργούς ρυθμούς την κορυφή. Για του λόγου το αληθές, στις Hνωμένες Πολιτείες η βάση πελατών του WordPress αναπτύσσεται με έναν ετήσιο ρυθμό της τάξης του 40% (έναντι ενός 14% του Blogger), ποσοστά τα οποία στον υπόλοιπο κόσμο, εκτός των HΠA, υπολογίζονται σε 59% (για το WordPress) και 38% (για το Blogger). H «λογική» σειρά των πραγμάτων, όπως έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα, θέλει κάθε επίδοξο ιστολόγο να ξεκινά την «καριέρα» του από το Blogger και εν συνεχεία, αφού πρώτα εξοικειωθεί με τις βασικές διαδικασίες του «ιστολογείν», να κάνει το επόμενο βήμα, μετακομίζοντας στο περισσότερο δύσκολο και εξελιγμένο από άποψη δυνατοτήτων WordPress, το οποίο, μεταξύ άλλων, προσφέρει αποθηκευτικό χώρο 3 GB (απέναντι στο 1 Gb του Blogger) και μεγαλύτερες ελευθερίες στη διαμόρφωση του interface.
Η ευκολία στη χρήση απελευθερώνει τη δυνατότητα έκφρασης
«Kαλά και χρυσά» όλα τα νέα εργαλεία του Blogger, επί της ουσίας ωστόσο απέχουν πολύ από το να θεωρούνται «πρωτοποριακά», γεγονός το οποίο δημιουργεί εύλογα ερωτήματα σχετικά με τη μελλοντική διάρκεια της κυριαρχίας του. Tο δυνατότερο χαρτί του Blogger, δέκα χρόνια μετά τη γέννησή του, παραμένει η ευκολία στη χρήση του, μια ευκολία η οποία έχει απελευθερώσει τις δυνατότητες έκφρασης εκατομμυρίων ανθρώπων ανά τον κόσμο.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.