amazon.jpgΤο περιοδικό ΤΙΜΕ φιλοξενεί σε πρόσφατο τεύχος του ένα αφιέρωμα για το πρώτο τη τάξει ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο, το Amazon. Η ιστορία του είναι λίγο πολύ γνωστή. Ιδρύθηκε το 1995 από τον πρωτοπόρο Τζεφ Μπέζος (κουβανικής καταγωγής). Από το 1998 άρχισε να πουλάει και πολλά άλλα προϊόντα πέραν των βιβλίων, όπως μουσικά cd και ταινίες. Δραστηριοποιήθηκε ακόμα περισσότερο στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, προσφέροντας δυνατότητες να αγοράσεις τραγούδια και βίντεο. Το 2007 εισήγαγε τις συσκευές ανάγνωσης ηλεκτρονικών βιβλίων μαζί με ένα ψηφιακό «βιβλιοπωλείο» όπου βρίσκεις και «κατεβάζεις» το ανάγνωσμα που ψάχνεις.

Η αυτοκρατορία συνεχίζεται, καθώς το Amazon αγόρασε και μια εταιρεία για audio books. Tώρα λανσάρει μια καινούργια υπηρεσία στην οποία εντοπίζει ενδιαφέροντα βιβλία που δεν κατάφεραν να πουλήσουν στο ευρύ κοινό και τα ανατυπώνει, προσφέροντάς τους μια δεύτερη ευκαιρία στην αγορά.

Οπως εξηγεί το ΤΙΜΕ, το Amazon που έχει ένα τεράστιο μερίδιο στην αγορά που φτάνει το 43%, δεν μπορεί πλέον να θεωρείται βιβλιοπωλείο, διότι έχει διεισδύσει σε όλες τις πτυχές και τις φάσεις παραγωγής της βιομηχανίας των εκδόσεων. Η «κάθετη» ανάπτυξή του στον τομέα αυτόν δημιουργεί σημαντικά προβλήματα, καθώς το Amazon ζητεί και πετυχαίνει πολύ μεγαλύτερες εκπτώσεις από τους εκδότες, σε σχέση με τους μικρότερους παίκτες του χώρου. Επίσης λειτουργεί και το ίδιο σχεδόν ω, ς εκδότης με αποτέλεσμα να είναι ανταγωνιστικό ως προς αυτούς.

Καθημερινή

www.time.com

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων