why_parrot___by_vladis.jpgΔιαχρονική μάστιγα της εκπαίδευσης χαρακτηρίζουν εκπαιδευτικοί και πανεπιστημιακοί δάσκαλοι τη στείρα αποστήθιση, την «παπαγαλία», που αποτελεί εμπόδιο ανάδειξης ταλαντούχων υποψηφίων και υποθάλπει τη «νοητική παρακμή». Αυτό το «σύστημα» βολεύει όμως όλους, καταγγέλλουν οι ίδιοι στην «Κ». Ακόμα και οι βαθμολογητές ζητούν… βατά θέματα.

εμ βέβαια, με 3 ευρώ μικτά το γραπτό, πώς θα βγει το φασόν;  Φανταστείτε τους δύστηνους βαθμολογητές του μαθήματος της έκθεσης…μία ώρα για κάθε γραπτό.

«Για να αποφύγουμε την υποκειμενική αξιολογική κρίση του διορθωτή, οδηγηθήκαμε σε ερωτήσεις που ζητούν πιστή αποτύπωση των γνώσεων του μαθητή, ώστε να είναι αντικειμενικότερη και ευκολότερη η βαθμολόγηση. Κοντολογίς, η έλλειψη εμπιστοσύνης γίνεται τροφοδότης της παπαγαλίας» λέει στην «Κ» ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Δημήτρης Ματθαίου.

Η «παπαγαλία» κορυφώνεται στις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι υποψήφιοι επιδιώκουν να απαντήσουν αυτολεξεί την ύλη του βιβλίου, ώστε να μη χάσουν ούτε δέκατο του μορίου, αφού ο ανταγωνισμός, λόγω του κλειστού αριθμού θέσεων στα ΑΕΙ, είναι οξύς. Γιατί, όμως, να μην τεθούν θέματα που απαιτούν συνδυαστική γνώση εκ μέρους των υποψηφίων, ώστε να αρχίσει να αλλάζει η κατάσταση; Σε αυτήν την περίπτωση η αποτυχία των μαθητών (που έχουν εθιστεί στην «παπαγαλία») θα ήταν τεράστια προκαλώντας αντιδράσεις που η εκάστοτε ηγεσία του υπ.Παιδείας επιθυμεί να αποφύγει…

Διαβάστε όλο το άρθρο στην Καθημερινή: Ασπίδα των μετρίων, η «παπαγαλία»

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων