wolfream.jpgΗ διαφήμιση της ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων), με κυρίαρχο μήνυμα το «αν δεν έχεις ευρυζωνικό Ιnternet είναι σαν να μην έχεις ρεύμα», άρχισε να παίζει στις τηλεοράσεις μας τις ημέρες που στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» διεξαγόταν το 4ο Διεθνές Συνέδριο «Πολιτισμική Σύγκλιση και Ψηφιακή Τεχνολογία». Εκεί, ο βρετανός εφευρέτης του Παγκόσμιου Ιστού (WWW ή Web) Τιμ-Μπέρνερς Λι μιλούσε για τη μορφή του αυριανού διαδικτυακού ιστού, του λεγόμενου «σημασιολογικού» (semantic Web). Ποια η διαφορά του από τον τωρινό; Οτι θα είναι αρκετά «έξυπνος» ώστε να διακρίνει τη σημασία των εννοιών και να μας παραπέμπει στις ιστοσελίδες που πραγματικά αναφέρονται, π.χ., στον αρχαίο ρόδιο Ολυμπιονίκη Διαγόρα και όχι στην ποδοσφαιρική ομάδα που σήμερα φέρει τιμητικά το όνομά του.

Ενα βήμα πιο πέρα στην «εξυπνάδα του Διαδικτύου» διατείνεται ότι θα μας πάει η εργασία μιας ιδιαίτερης ομάδας ανθρώπων, που περιστοιχίζει τον πολυπράγμονα φυσικό και προγραμματιστή Στίβεν Βόλφραμ (Stephen Wolfram). Από τον Μάιο θα μας επιτρέψει να χρησιμοποιούμε τη «μηχανή αναζήτησης γνώσης» που δημιούργησαν, την Wolfram|Αlpha (βλ. www.wolframalpha.com). Σε αντιδιαστολή με τις υπάρχουσες μηχανές αναζήτησης που περισυλλέγουν πληροφορίες από το Διαδίκτυο, η Wolfram|Αlpha φιλοδοξεί να εξάγει κατευθείαν γνώση! Ετσι, αντί να μας παραπέμπει σε εκατοντάδες ή και χιλιάδες διάσπαρτες πληροφορίες για να τις διυλίσει το φτωχό μας μυαλό, θα εξάγει απαντήσεις στα ερωτήματά μας! Κατά πόσον οι κοσμοϊστορικές αυτές προαναγγελίες θα αποδειχτούν και ουσιαστικές μέλλει να το μάθουμε σύντομα.

Το Βήμα

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων