Καθώς τα βίντεο πέφτουν βροχή στον Ιστό (κατά εκατοντάδες χιλιάδες ημερησίως), πλημμυρίζοντας τις ψηφιακές δεξαμενές (YouTube, Vimeo κ.ά.) με δισεκατομμύρια κλιπ, εξειδικευμένες μηχανές αναζήτησης (όπως οι Blinkx.com, CastTV.com, Mefeedia.com κ.ά.), έρχονται να βάλουν τα πράγματα σε τάξη «σαρώνοντας» από άκρη σε άκρη το οπτικοακουστικό τοπίο και καθιστώντας τα περιεχόμενά του εύκολα αναζητήσιμα.
Εξέχουσα θέση μεταξύ των εν λόγω υπηρεσιών κατέχει η Truveo (www.truveo. com), η «αναλυτικότερη, εγκυρότερη και πλέον ενημερωμένη μηχανή αναζήτησης βίντεο στον Παγκόσμιο Ιστό», κατά τα λεγόμενα των δημιουργών της.
Με περισσότερα από 351 εκατ. κλιπ «αλιευμένα» από χιλιάδες διαφορετικές ιντερνετικές πηγές (μεταξύ αυτών λαοφιλείς διαδικτυακοί προορισμοί όπως οι YouTube, MySpace κ.ά.) να φιγουράρουν κατηγοριοποιημένα στους καταλόγους της, η Truveo έχει δικαιωματικά κάθε λόγο να καυχιέται.
To ντεμπούτο
Συνδυασμός των λέξεων trouver («βρίσκω/ανακαλύπτω» στα γαλλικά) και video («βλέπω» στα λατινικά), η υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες του Διαδικτύου να εντοπίζουν (στις αχανείς ψηφιακές εκτάσεις) και εν συνεχεία να βλέπουν τα streaming βίντεο της αρεσκείας τους.
Συστάθηκε το 2004, έκανε το ντεμπούτο της στον Ιστό το 2005 και εξαγοράστηκε από την AOL τον Ιανουάριο του 2006 για να φτάσει εν έτει 2009 να δέχεται περισσότερους από 75 εκατ. μοναδικούς επισκέπτες μηνιαίως.
Επί του παρόντος, η Truveo (η οποία «ομιλεί» 16 γλώσσες και «κυκλοφορεί» σε 18 «εθνικές» εκδόσεις) αντλεί υλικό από ένα εξαιρετικά ευρύ φάσμα πηγών (ευρύτερο από κάθε άλλη μηχανή βιντεο-αναζητήσεων).
Τα κλιπ εντάσσονται σε συνολικά 19 κατηγορίες (αθλητικά, ειδήσεις, μουσική, κινηματογράφος κ.ά.) και καθίστανται αναζητήσιμα βάσει ποικίλων κριτηρίων (κατηγορία, πηγή, λέξεις-κλειδιά, ημερομηνία, δημοφιλία σε Truveo και Twitter).
Αναφορικά με την ιεράρχηση των αποτελεσμάτων αναζήτησης, η Truveo φέρεται να δίνει προτεραιότητα σε όσα βίντεο είναι νόμιμα, επαγγελματικά και άρτι δημοσιευθέντα.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.