Τον τελευταίο καιρό ακούω όλο και περισσότερες γκρίνιες για το διάβασμα των παιδιών στο σπίτι. Εκτός από τις αθώες μαμάδες που έχουν μπλεχτεί με τα δεκαδικά αναπτύγματα και τα ακρωτήρια της Πελοπονήσου ακόμα και οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουμε προβλήματα με τους γόνους μας. Σε όλες τις φαμίλιες τα ίδια, γκρίνια, μίρλα, τσίτα κι ένα νευρικό σύστημα εκτοξευμένο στη στρατόσφαιρα. Οπως φαίνεται τα τέκνα μας δεν συμμερίζονται τις ανησυχίες μας για την πρόοδό τους και προτιμούν να μας αναθέτουν εν λευκώ τις εργασίες π.χ. της τεχνολογίας.
Διαβάζω ότι υπάρχει, ωστόσο, ένα σχολείο στη Βρετανία, το οποίο αποφάσισε να αντιμετωπίσει ριζικά το θέμα, καταργώντας τη μελέτη στο σπίτι. Το νέο σχολείο, το οποίο θα αριθμεί μελλοντικά 3.570 μαθητές και ονομάζεται Nottingham East Academy, με απόφαση του διευθυντή καταργεί τη μελέτη στο σπίτι, προσθέτοντας μία ακόμη ώρα διδασκαλίας στο ημερήσιο πρόγραμμα.
Σύμφωνα με τις οδηγίες της βρετανικής κυβέρνησης, οι ώρες μελέτης στις μεγαλύτερες τάξεις του γυμνασίου δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τις δυόμισι ώρες την ημέρα, όριο το οποίο δεν τηρείται σήμερα σχεδόν από κανέναν μαθητή ιδιωτικού ή δημόσιου σχολείου στη Βρετανία.
Ο Μπάρι Ντέι, ωστόσο, διευθυντής του νέου σχολείου, θεωρεί ότι οι ώρες αυτές είναι πραγματικά χαμένες ώρες, που θα μπορούσαν να είναι πολύ πιο αποδοτικές για τους μαθητές οι οποίοι συχνά αντιμετωπίζουν τις συνέπειες της άρνησής τους να μελετήσουν στο σπίτι.
Μία επιπλέον ώρα διδασκαλίας αρκεί, σύμφωνα με τον κ. Ντέι, να αντικαταστήσει τη μελέτη στο σπίτι, επιτρέποντας έτσι πολύ περισσότερο ελεύθερο χρόνο στους μαθητές. «Πολλά σχολεία θεωρούν ότι η μελέτη στο σπίτι αναπτύσσει την ικανότητα του μαθητή να συγκεντρώνεται μόνος του και χωρίς βοήθεια. Εγώ θεωρώ ότι το μόνο που επιτυγχάνει είναι να αυξάνει τους οικογενειακούς καβγάδες, ενώ ο μαθητής μπορεί κάλλιστα να αναπτύξει την ικανότητα συγκέντρωσης και μελέτης και εντός της σχολικής αίθουσας», υπογραμμίζει ο κ. Ντέι.
Εσείς τι πιστεύετε;
Εγώ πιστεύω, πως αν τα παιδιά κάνουν τον κόπο να προσέξουν λίγο παραπάνω μέσα στην τάξη (γιατί μην ξεχνάμε, ότι ένα μεγάλο ποσοστό δεν προσέχει στο μάθημα γιατί έχει την καβάτζα του φροντιστηρίου ή αυτουνού που θα το διαβάσει στο σπίτι….) και μετά, διαβάσουν και κανένα εξωσχολικό βιβλίο, θα αρχίσουν να κατανοούν τα νοήματα γύρω τους με μεγαλύτερη ευκολία. Δεν νομίζω ποτέ στην σχολική μου αλλά και την πανεπιστημιακή μου ζωή να διάβασα παραπάνω από 4 ώρες ημερησίως (αυτά στο πανεπιστήμιο… στο σχολείο, ακόμα και στην τρίτη λυκείου ήμουν κάπου στο δίωρο με τρίωρο και με φροντιστήρια δίωρο την έβδομάδα μόνο στην τελευταία τάξη) αλλά βέβαια, είχα ξεσκίσει την βιβλιοθήκη των γονιών μου, της πόλης μου και ταυτόχρονα, ξεκίνησα να φτιάχνω την δική μου…
;-D