O Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ο 24χρονος ιδρυτής του Facebook, του μεγαλύτερου ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης, είναι ο πλουσιότερος νέος στον κόσμο. Η «καθαρή αξία» του ανέρχεται σε 3 δισ. δολάρια. Το ποσό υπολογίστηκε όταν η Μicrosoft πλήρωσε, τον Οκτώβριο 2007, 240 εκατ. δολάρια για ένα μερίδιο 1,6% του Facebook, αποτιμώντας σε 15 δισεκατομμύρια την αξία της εταιρείας, της οποίας ο Ζούκερμπεργκ κατέχει το 20%. Η χρηματοπιστωτική κρίση μπορεί να έχει μειώσει τα ποσά αυτά, ωστόσο, τέσσερα χρόνια μετά τη δημιουργία του, εκατοντάδες νέοι πελάτες εξακολουθούν να συρρέουν κάθε ώρα στο Facebook. Από την άλλη, βέβαια, το σύνηθες είναι να το ερωτεύονται για δυο-τρεις εβδομάδες, ένα διάστημα κατά το οποίο δηλώνουν πως «είναι φανταστικό» και το χρησιμοποιούν για να έρθουν σε επαφή ακόμη και με ανθρώπους που τους είναι μάλλον αδιάφοροι, όμως ο ενθουσιασμός σύντομα εξαντλείται όταν συνειδητοποιούν πόσο πολύ χρόνο τους απασχολεί και πόσο λίγη ικανοποίηση μπορεί να πάρουν από αυτό το επίπεδο επικοινωνίας.

Ο Ζούκερμπεργκ λέει στον Σάιμον Γκάρφιλντ του βρετανικού «Ομπζέρβερ» πως η μόνη λέξη που είχε στο μυαλό του όταν ονειρευόταν το Facebook, το 2004 στον κοιτώνα του στο Χάρβαρντ, ήταν η λέξη «μοιράζομαι». Δεν σκεφτόταν τα χρήματα ή τη διασημότητα, ήθελε απλώς να «μοιραστεί» περισσότερα με τους άλλους φοιτητές στο έτος του- να μάθει γι΄ αυτούς περισσότερα απ΄ όσα έγραφαν στο ετήσιο λεύκωμα του Χάρβαρντ, ποιον θεωρούσαν τα κορίτσια γοητευτικό, αν ήταν μόνα τους ή είχαν σχέση κ.λπ. Έτσι δημιούργησε το Facebook, το οποίο έγινε ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους ιστότοπους στην ιστορία του Ίντερνετ.

Ο Ζούκερμπεργκ γεννήθηκε σ΄ ένα πλούσιο προάστιο της Νέας Υόρκης. Ο πατέρας του ήταν οδοντίατρος. Ήταν από μικρός πολύ καλός στους υπολογιστές και ενώ πήγαινε ακόμη σχολείο τού προσφέρθηκαν δουλειές στη Μicrosoft και την ΑΟL. Δεν ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Χάρβαρντ, όμως έγινε πλουσιότερος απ΄ όλους τους συμφοιτητές του μαζί. Φοράει σχεδόν πάντα, εν είδει στολής, τζιν, Τ-σερτ και φλις της Νorth Face. Και σ΄ όλες τις απαντήσεις του υπάρχει ένα κοινό μήνυμα: το Facebook και τα πάντα γύρω από αυτό έγιναν και εξακολουθούν να γίνονται για να μπορεί ο κόσμος «να μοιράζεται». Τι κακό μπορεί να έχει κάτι τέτοιο; Όσο περισσότερα μοιραζόμαστε, τόσο περισσότερα μαθαίνουμε· όσο περισσότερα μαθαίνουμε, τόσο περισσότερα γνωρίζουμε· και όσο περισσότερα γνωρίζουμε, τόσο ευτυχέστεροι θα είμαστε. Ο Σάιμον Γκάρφιλντ σημειώνει ότι και το Facebook θα είναι έτσι ευτυχέστερο και όλο και πλουσιότερο, το ίδιο και οι διαφημιζόμενοι σ΄ αυτό, ώστε στο τέλος μπορεί να είναι αδύνατο να ξεχωρίσεις το «να μοιράζεσαι» από το «να ξοδεύεις» και την «κοινότητα» από την εμπορική κοινοπραξία.

Άρθρο στα Νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων