Ηταν πρωτίστως η ανάγκη μαμάδων ανά τον κόσμο να επικοινωνήσουν και να ανταλλάξουν εμπειρίες που δημιούργησε την άνθηση των μαμαδο-blogs ή απλώς η αγορά αποφάσισε ότι υπάρχει πολύ ψωμί σε ένα κομμάτι του πληθυσμού, σε κάθε κοινωνία μάλιστα, οπότε πρέπει να βρεθεί επειγόντως ένας δίαυλος προσέγγισης; Ισως και να πρόκειται για δίλημμα επιπέδου «η κότα έκανε το αβγό ή το αβγό την κότα», οπότε και θα το αφήσουμε να πλανάται ως προβληματισμός.

Το σίγουρο είναι ότι όλο και περισσότερες μαμάδες βιώνουν ένα κομμάτι της κοινωνικής ζωής τους μέσω Δικτύου, επικοινωνούν και ανταλλάσσουν απόψεις με άλλες μαμάδες, μοιράζονται τη μοναξιά, βγάζουν απωθημένα, κουτσομπολεύουν, περνάνε καλά, προβληματίζονται, ενημερώνονται, διατυπώνουν ερωτήματα αλλά και παίρνουν απαντήσεις και τέλος πάντων ζουν σε έναν παράλληλο με την πραγματική τους ζωή κόσμο.

Μαμάδες-μπλόγκερ παραδέχονται ότι εταιρείες συνωστίζονται σε ουρές προτεραιότητας για να τις βομβαρδίσουν με τα τελευταία παιδικά dvd, βιβλία, εξειδικευμένα έντυπα για γονείς αλλά και αμέτρητα προϊόντα από ρούχα, παπούτσια και εξοπλισμό για ένα παιδικό δωμάτιο μέχρι πακέτα διακοπών φιλικά στα παιδιά και όλα σε ένα απολύτως ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Μαμαδίστικα blog

Οπως λέει στον «Independent» μια Βρετανίδα μαμά, που εδώ και 13 μήνες έχει το δικό της μαμαδίστικο blog, «δεν μπορώ να το πιστέψω πόσο γρήγορα προχωράνε όλα. Μέχρι πρόσφατα ήταν μόνο κάποιες μαμάδες μπλόγκερ υψηλού προφίλ, αλλά κάθε βδομάδα μπαίνουν κι άλλες και από ένα σημείο και μετά είναι πάρα πολύ δύσκολο να κρατήσεις επαφή με όλες. Μοιάζει να ανταγωνίζονται όλες τους για μια θέση στο Top-100». Εννοείται ότι ανάλογη πορεία… ανάπτυξης ακολουθεί και αγοραστικά η ομάδα των μαμαδίστικων μπλογκ.

Στα τέλη Αυγούστου το φόρουμ British Mummy Bloggers γιόρτασε για την εισδοχή του 500ού μέλους του και βέβαια από τότε έχουν προστεθεί και πολλές νέες συμμετοχές.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι ήδη ενεργά περισσότερα από 6 χιλιάδες μπλογκ. «Οι μαμάδες συνήθιζαν να λένε δυο κουβέντες και να μιλάνε για την εμπειρία τους πίνοντας έναν καφέ. Τώρα… μπλογκάροντας μπορούν να πίνουν καφέ οπουδήποτε, οποιαδήποτε ώρα της μέρας, αρκεί να μπορούν να βρεθούν μπροστά σ’ έναν υπολογιστή και να έχουν στη διάθεσή τους έστω και λίγα λεπτά.

Από την άλλη οι διαφημιστικές λιγουρεύονται τα μπλογκ, τα προσεγγίζουν, προχωρούν σε καταχωρίσεις και αφήνουν στις μαμάδες επιλογές από τη μια, ποντάροντας στην αγοραστική τους δύναμη από την άλλη!

Πρόσφατα η comScore δημοσίευσε στοιχεία με βάση τα αποτελέσματα έρευνας για τη συμπεριφορά των Βρετανίδων μαμάδων. Το δείγμα της είχε οριστεί σε γυναίκες ηλικίας 25-54 ετών με τουλάχιστον ένα παιδί.

Η συχνότητα χρήσης του Διαδικτύου μεταξύ των μητέρων συμπίπτει με αυτές του μέσου χρήστη, ωστόσο από την ανάλυση των ιστοσελίδων που επισκέπτονται, προκύπτει ότι οι Βρετανίδες δείχνουν σαφή προτίμηση στις ιστοσελίδες λιανικής. Για την ακρίβεια, έξι από τις δέκα κατηγορίες ιστοσελίδων που επισκέπτονται αφορούν αγορές λιανικής, κυρίως παιχνιδιών (32%), αρωμάτων και καλλυντικών (30%), ενώ μεγάλο μερίδιο ενδιαφέροντος έχει κερδίσει και η παιδική ψυχαγωγία (28%).

«Οι Βρετανίδες μητέρες δεν περνούν απλά σημαντικό μέρος του χρόνου τους στο Ιντερνετ κάθε μήνα, αλλά επίσης είναι αυτές που έχουν τον έλεγχο των οικονομικών μέσα στην οικογένεια και αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σε πολλές οικογένειες» εξήγησε ο Μάικ Ριντ, διευθυντής του ευρωπαϊκού τομέα της comScore. «Είναι ξεκάθαρο ότι οι μητέρες συνιστούν σημαντικό αγοραστικό κοινό, συνεπώς θα πρέπει να γίνει κατανοητή η επιρροή τους στις καταναλωτικές δαπάνες του νοικοκυριού αλλά και να βρεθούν αποτελεσματικοί τρόποι ικανοποίησης των αναγκών τους στο Ιντερνετ». Από τις 4,6 εκατ. Βρετανίδες μητέρες, που έκαναν χρήση Ιντερνετ μέσα στον περασμένο Ιούνιο, τα 3,6 εκατομμύρια επισκέφτηκαν τουλάχιστον μια ιστοσελίδα λιανικής, ποσοστό 77%. Ο πιο δημοφιλής προορισμός λιανικής ήταν οι ιστοσελίδες του Amazon, με 1,5 εκατομμύριο επισκέπτες, ενώ στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα διαδικτυακά καταστήματα των Argos και Homebase, με 970.000 επισκέψεις.

Λύσεις μαμαδίστικης λογικής

Κι αν όλο αυτό το… πακέτο σάς ακούγεται άξενο και υπερβολικό, σημειώστε ότι ειδικά σε περιόδους κρίσεων, όπως αυτή που διάγουμε, αναπτύσσονται κι άλλες δυναμικές, που υπό άλλες συνθήκες ίσως και να ήταν δύσκολο να αναφανούν. Είναι χαρακτηριστικό αυτό που συνέβη στη διάρκεια των γιορτών της περασμένης χρονιάς, όταν ζούσαμε (όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά στην Ευρώπη κυρίως) την ύφεση στο φόρτε της. Προκειμένου να περιορίσουν το κόστος, ορισμένες μαμάδες οργάνωσαν μέσω του Διαδικτύου συναντήσεις με άλλες μητέρες με τις οποίες αντάλλασσαν ρούχα, παιχνίδια και βιβλία. Αλλες αγόραζαν dvd και ηλεκτρονικά παιχνίδια χοντρικώς από αποθήκες και τα είχαν διαθέσιμα, ώστε να μπορούν να τα μοιραστούν με άλλες μαμάδες σε πολύ χαμηλότερες τιμές.

Ο,τι και να λέμε, οι εποχές έχουν αλλάξει. Μαμάδες, μέλλουσες μαμάδες, γιαγιάδες, γυναίκες γενικώς που έχουν σχέση με παιδιά βρίσκουν τρόπους να επικοινωνήσουν κι όταν υπάρχουν δίαυλοι επικοινωνίας, δεν υπάρχει λόγος κανείς να «σωπαίνει».

enet.gr

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων