Η Πολιτιστική Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ( ΠΟ.ΚΕ.ΠΕ. ), οργάνωσε διημερίδα στις 10-11 Μαιου 2014 στο Κέντρο Πολιτισμού στην Αθήνα με θέμα Η ψυχική υγεία του παιδιού στην κοινωνία της κρίσης ( ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών ) και Σχολικός εκφοβισμός .
Την πρώτη ημέρα , οι εισηγήσεις αφορούσαν σε θέματα που είχαν να κάνουν με την ψυχική υγεία του παιδιού και έθιξαν πολύ ενδιαφέροντα θέματα όπως το άγχος και οι εκδηλώσεις του στα παιδιά ( διαχείρηση θυμού στα παιδιά, διαταραχή μετατραυματικού στρες παιδί και ψυχοσωματικές εκδηλώσεις ), καθώς και οι συναισθηματικές του διαταραχές .
Η δεύτερη ημέρα ήταν αφιερωμένη στο ανησυχητικό φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και της σχολικής θυματοποίησης .Η πρώτη εισήγηση ( Σταυρου Λάμπρος , καθηγητής Ψυχολογίας, Παν/μιο Ιωαννίων ) αφορούσε τις καταστάσεις των παιδικών διαταραχών και των ορίων τους, των διαταραχών συμπεριφοράς και μάθησης καθώς και των εννοιών της κανονικότητας και παθολογικότητας .
Η δεύτερη εισήγηση ( Ζώτα Θεοδώρα , Ψυχολόγος Διδάκτωρ Παν/μίου Ιωαννίνων )ασχολήθηκε με θέματα σχολικού εκφοβισμού στην προσχολική ηλικία . Έγινε αναφορά στα αίτιά της ( φύλο, ηλικία, εθνικότητα ) που καθιστούν ένα παιδί θύτη, θύμα ή παρατηρητή , εστιάζοντας στην αυτοαντίληψη των παιδιών. Τα παιδιά στο νηπιαγωγείο αναλαμβάνουν τους παραπάνω ρόλους κατά περίπτωση, ανάλογα με με το πώς αξιολογούν τα ίδια τον εαυτό τους ( αυτοαντίληψη )
Μία από τις σημαντικότερες εισηγήσεις ( Μάλαμα Βασιλική – Φιλόλογος , Δασκάλα Ειδικής Αγωγής ) ήταν αυτή του ηλεκτρονικού εκφοβισμού ο οποίος στις μέρες μας έρχεται να εξειδικευτεί ακόμη περισσότερο με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Η νέα αυτή για την Ελλάδα μορφή και χροιά επιθετικότητας , δεν έχει αποκρυσταλλωθεί ακόμη σε αριθμούς , εξαπλώνεται ωστόσο τόσο γρήγορα όσο γρήγορα εξελίσσεται και η τεχνολογία .Πέρα από έρευνες και στατιστικές για τα αίτια του φαινομένου και τη χαρτογράφησή του, το ζητούμενο καθώς και η πρόκληση είναι η στοιχειωθέτηση προγραμμάτων πρόκλησης και ενημέρωσης αλλά και ο εμπλουτισμός της εκπαιδευτικής νομοθεσίας για τον περιορισμό εως και την εξάλειψη του φαινομένου.
Το συνέδριο ολοκλήρωσε τις εργασίες του με στοχασμούς για την ανατροφή των παιδιών καθώς και για τον επαναπροσδιορισμό των σχέσεων μεταξύ γονέων ,παιδιών και δασκάλων προκειμένου να εδραιωθούν μεταξύ τους σχέσεις σταθερότητας που θα βοηθήσουν την ομαλή ανάπτηξη του παιδιού