Τον Ιανουάριο 2012 ξεκινά η υποβολή αιτήσεων για gTLD (generic top level domain).

Η «κούρσα» ξεκινά τον Ιανουάριο του 2012: η Icann τον Ιούνιο ανακοίνωσε την επέκταση των καταλήξεων στις web addresses πέρα από τις υπάρχουσες (.com,. net κλπ). Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση για να αποκτήσουν μία κατάληξη που επιθυμούν, και να την κρατήσουν είτε για τον εαυτό τους είτε να την πουλήσουν με τη σειρά τους.

Αν και δεν είναι απαραίτητο οι καταλήξεις να είναι με λατινικούς χαρακτήρες, υπάρχουν κάποιοι κανόνες: για παράδειγμα, πρέπει να έχουν τουλάχιστον τρία γράμματα (παραμένει σε ισχύ το καθεστώς των δύο γραμμάτων για domains χωρών). Αυτό σημαίνει πως για πρώτη φορά οι εταιρείες θα μπορούν να αποκτούν τα δικά τους gTLD (generic top level domain), κάτι που θα μπορούσε ενδεχομένως να σημάνει το τέλος της «κυριαρχίας» του. com.

Η ακριβής ημερομηνία της έναρξης υποβολής αιτήσεων είναι η 12η Ιανουαρίου 2012. Η διαδικασία θα λάβει τέλος μετά από τρεις μήνες, στις 12 Απριλίου. «Οι εταιρείες πρέπει να αρχίσουν να ετοιμάζονται, και γενικά να σκέφτονται τι πρέπει να κάνουν» λέει ο Τιμ Κάλαν, επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ της Melbourne IT DBS, εταιρείας ειδικών σε θέματα domains.

Παρόλα αυτά, κάποιοι θα «μείνουν πίσω», λέει ο Σάιμον Μπρίσκμαν, της Field Fisher Waterhouse. «Νομίζω ότι είναι δύσκολο για πολλές εταιρείες να αξιοποιήσουν αυτό το μικρό χρονικό διάστημα για να αναλύσουν κατάλληλα τα δεδομένα και να λάβουν τη σωστή απόφαση», σχολιάζει σχετικά, συμπληρώνοντας ότι κάποιες εταιρείες έχασαν χρόνο διστάζοντας λόγω του κόστους.

«Κάποιες μεγάλες φίρμες θα χάσουν το ‘παράθυρο’, έτσι απλά. Οι μεγάλοι οργανισμοί δεν μπορούν να κινηθούν γρήγορα».

Το κόστος είναι όντως μεγάλο- θεωρείται ότι η διατήρηση και διαχείριση ενός gTLD θα κυμαίνεται μεταξύ 150.000 και 200.000 δολαρίων ανά έτος, οπότε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι δεν θα είναι οι μικρές επιχειρήσεις, αλλά οι εταιρικοί κολοσσοί. Η Ρεμπέκα Μούντι, της διαφημιστικής Euro RSCG, συμφωνεί. «Η John Lewis και η Coca Cola για παράδειγμα δεν θα διστάσουν καθόλου. Πρόκειται για επιτυχημένες εταιρείες, οι οποίες μπορούν να ‘σηκώσουν’ οικονομικά κάτι τέτοιο».

Όταν η περίοδος υποβολής αιτήσεων λάβει τέλος, η Icann θα εξετάσει ποιες από αυτές θα γίνουν αποδεκτές. «Παίρνουν το ‘δημόσιο’ Ίντερνετ, κόβουν κομμάτια του και τα δίνουν σε κάποιους για να τα διαχειριστούν. Οπότε θέλουν να είναι σίγουροι ότι αυτή η διαχείριση θα γίνει σωστά» λέει σχετικά ο Κάλαν.

Όταν υπάρχουν πολλές αιτήσεις για την ίδια κατάληξη, τότε υπάρχουν κάποια κριτήρια για να γίνεται επιλογή. Εάν δεν επιλυθεί το θέμα, τότε γίνεται δημοπρασία. Τα πρώτα gTLD θα «ενεργοποιηθούν» στις αρχές του 2013.

Ο λόγος που οι εταιρείες επιδιώκουν την απόκτηση των δικών τους καταλήξεων δεν είναι άλλος από την «προστασία» των trademarks, αλλά και το όφελος στο μάρκετινγκ: «οι εταιρείες θεωρούν ότι θα υπάρχει καλύτερη σύνδεση μεταξύ του offline μάρκετινγκ και της κίνησης online εάν χρησιμοποιούνται ονόματα που είναι μικρότερα, πιο εύκολο να τα θυμάται κανείς και ευκολότερο να προβληθούν σε μία καμπάνια μάρκετινγκ». Επίσης, βελτιώνονται τα οφέλη σε σχέση με τη λειτουργία των μηχανών αναζήτησης.

Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι η ασφάλεια: «είναι πολλοί αυτοί που δεν κάνουν αγορές μέσω Ίντερνετ λόγω ενδοιασμών για την ασφάλεια- πιστεύω ότι τώρα θα υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες» λέει σχετικά ο Σάιμον Μπρίσκμαν, της Field Fisher Waterhouse.

Ο δρ. Τζόναθαν Φρίμαν, καθηγητής ψυχολογίας του University of London, θεωρεί ότι θα έχει επιτυχία όσον αφορά την αντίληψη των καταναλωτών, αλλά θα χρειαστεί χρόνος: «οι συνήθειες των ανθρώπων θα καθορίσουν το πώς το καταναλωτικό κοινό θα δεχτεί το ‘dot brand’. Νομίζω ότι θα χρειαστεί λίγος καιρός μέχρι να ενσωματωθεί στη συμπεριφορά των καταναλωτών» λέει σχετικά.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από BBC



Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.

Αφήστε μια απάντηση