Η Google, το Facebook, η comScore και η Quantcast ήταν μεταξύ των κορυφαίων ληπτών ονομάτων χρήστη και πληροφοριών για την ταυτότητα του χρήστη.

Οι καταναλωτές είναι λιγότερο ανώνυμοι απ’ ότι νομίζουν όταν «σερφάρουν» στο Ιντερνετ, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιοποιήθηκε την Τρίτη και προκάλεσε νέες αντιδράσεις-εκκλήσεις για ρυθμίσεις «do not track» (ρυθμίσεις που προστατεύουν τα ίχνη και τα δεδομένα των χρηστών).

Πάνω από τις μισές ιστοσελίδες, σε σύνολο 185 – με υψηλή επισκεψιμότητα, «μοιράζονται» το όνομα του χρήστη ή την ταυτότητά του με κάποιο άλλο site, αναφέρεται στην έρευνα που έκανε το Εργαστήριο Ψηφιακής Ασφάλειας του πανεπιστημίου του Stanford.

Η Google, το Facebook, η comScore και η Quantcast ήταν μεταξύ των κορυφαίων ληπτών ονομάτων χρήστη και πληροφοριών για την ταυτότητα του χρήστη. Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος της FCC (Ομοσπονδιακή Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών της ΗΠΑ) δήλωσε ότι η έρευνα θα βοηθούσε τις προσπάθειες της επιτροπής για προστασία της ιδιωτικότητας των καταναλωτών online και για απομάκρυνση των αποκαλούμενων «cyberazzi»: όσων ασχολούνται με τη συμπεριφορική διαφήμιση και συγκέντρωση δεδομένων για να έχουν συνέχεια υπό τον έλεγχό τους, τους καταναλωτές (όπως οι ‘παπαράτσι’ τους διάσημους).

Ο πρόεδρος της FCC είπε ακόμη ότι οποιαδήποτε τοποθεσία επισκεπτόμαστε στο Ιντερνετ, αναφέρεται σε εταιρείες μάρκετινγκ πουμε τη σειρά τους συνθέτουν το προφίλ της online συμπεριφοράς των χρηστών. Σε μια προκαταρκτική έρευνα που δημοσιεύτηκε πέρσι, η FCC υποστήριξε τη δημιουργία μιας επιλογής «do not track», σε μια προσπάθεια περιορισμού της διαφημιστικής παρέμβασης-συλλογής καταναλωτικών δεδομένων.

«Πολλές φορές οι προγραμματιστές δεν σκέφτονται για ζητήματα προσωπικών δεδομένων και, δυστυχώς, αποτελεί πραγματικότητα το ότι οι πληροφορίες διαρρέουν σε τρίτους. Νομίζω ότι πρέπει να καταλάβουμε ότι έτσι δουλεύει ο Παγκόσμιος Ιστός», λέει χαρακτηριστικά ο Μayer, απόφοιτος του Stanford.

Μεταξύ των ευρημάτων, αναφέρεται ότι όταν κάποιος εγγράφεται στο site του NBC «μοιράζεται» την διεύθυνση του email του με 7 άλλες εταιρείες, την ίδια στιγμή που παρακολουθώντας μια τοπική διαφήμιση στην ιστοσελίδα του Home Depot τα ίδια στοιχεία στέλνονταν σε 13 εταιρείες.

Και ενώ αρκετές μη κυβερνητικές οργανώσεις είναι εδώ και χρόνια υπέρ της λίστας «do not track», η FTC φέρεται να μην έχει πρόθεση να σταματήσει την συμπεριφορική διαφήμιση αλλά, τουλάχιστον, να είναι υπέρ κάποιων επιλογών στους καταναλωτές.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Reuters



Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.

Αφήστε μια απάντηση