Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση

Ετοιμο να ανοίξει τις εικονικές πόρτες του στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας, τον Νοέμβριο, το Trillenium, το πρώτο εικονικό εμπορικό κέντρο. Εμπνευστής του φιλόδοξου πρότζεκτ είναι ο Hrvoje Prpic, πρώην ιδιοκτήτης της μεγαλύτερης αλυσίδας καταστημάτων με προϊόντα πληροφορικής στην Κροατία.

Κατά την παρουσίαση του φιλόδοξου εγχειρήματος πριν από λίγες μέρες στο Ζάγκρεμπ, ο Prpic δήλωσε ότι πρόκειται για επένδυση ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ, η οποία αναμένεται να έχει ημερήσια επισκεψιμότητα περί τους 30 χιλιάδες πελάτες και ετήσιο τζίρο περί τα 100 εκατομμύρια κούνα (13 εκατομμύρια ευρώ). Ηδη έχουν υπογράψει συμβόλαια συνεργασίας πάνω από 80 αλυσίδες σουπερμάρκετ και άλλων ειδών, από είδη ένδυσης μέχρι ηλεκτρονικά είδη.

 

Το Trillenium θα καταλαμβάνει 180 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα εικονικού χώρου και αρχικά θα απευθύνεται μόνο στους Κροάτες αγοραστές, με προοπτική όμως μέσα στο επόμενο έτος να επεκταθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, όπως της Γερμανίας και της Ισπανίας, αλλά και των ΗΠΑ.

 

Για να κάνουν τις αγορές τους οι πελάτες θα αρκεί να επισκέπτονται την ιστοσελίδα www.trillenium.hr, όπου θα μπορούν να κάνουν τη βόλτα τους με το καροτσάκι τους σε έναν τρισδιάστατο χώρο, σαν να ψωνίζουν σε πραγματικό σουπερμάρκετ, να συνομιλούν με εικονικές πωλήτριες, να βλέπουν τα προϊόντα τρισδιάστατα, ακόμη και να τα δοκιμάσουν. Το εικονικό περιβάλλον θα μοιάζει πολύ με αυτό των βιντεοπαιχνιδιών.

 

Με την ολοένα και μεγαλύτερη διάδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω του Διαδικτύου, η δημιουργία εικονικών καταστημάτων και κατ’ επέκταση εμπορικών κέντρων ήταν αναμενόμενο να αποτελέσει το αμέσως επόμενο βήμα. Και εκ πρώτης όψεως φαίνεται να είναι μια λύση εξίσου συμφέρουσα για τους επιχειρηματίες και τους καταναλωτές. Για τους μεν επιχειρηματίες, λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους, αφού δεν θα χρειάζεται να πληρώνουν λογαριασμούς ηλεκτρικού ή μισθούς πολλών υπαλλήλων, μολονότι θα καταβάλλουν ενοίκιο για την κατάληψη του εικονικού χώρου. Για τους δε καταναλωτές, λόγω της εξοικονόμησης χρόνου, αφού δεν θα χρειάζεται να μετακινούνται προκειμένου να φτάσουν στο εμπορικό κέντρο ούτε να περιμένουν στην ουρά για να πληρώσουν. Με δεδομένο μάλιστα ότι η επίσκεψη σε ένα πραγματικό σουπερμάρκετ σε μια μεγαλούπολη είναι συνήθως εξαιρετικά χρονοβόρα υπόθεση, η προοπτική να αποκτά κάποιος ό,τι χρειάζεται με ένα απλό «κλικ» είναι εξαιρετικά δελεαστική. Μολονότι όμως φαίνεται να λύνει ορισμένα από τα προβλήματα του σύγχρονου καταναλωτή, εντούτοις δημιουργεί άλλα, όπως αύξηση της ανεργίας, αφού είναι προφανές ότι με την εξάπλωση των εικονικών καταστημάτων μεγάλο μέρος των υπαλλήλων θα χάσουν τη δουλειά τους. Επίσης, θα οδηγήσει στην αύξηση της απομόνωσης και στον περιορισμό της κοινωνικής ζωής στις αναπτυγμένες κοινωνίες.

 

Συνεπώς κάθε άλλο παρά κεφάτοι θα πρέπει να αισθάνονται οι κυρίες και οι κύριοι που θα ψωνίζουν από το εικονικό σουπερμάρκετ.*

http://www.enet.gr/?i=news.el.episthmh-texnologia&id=92793

 



Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.

Αφήστε μια απάντηση

  • Ημερολόγιο καταχώρησης άρθρων

    Ιανουάριος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • Αρχεία

  • Ετικέτες

  • Αποποίηση ευθυνών

    Οι πληροφορίες που παρατίθενται στο τρέχων blog προέρχονται από ψηφιακό υλικό που βρίσκεται διαθέσιμο στο χώρο του διαδικτύου.