Μαρ 09
30
Μαθητές – αστέρια στη NASA
ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ | 30 Μαρτίου, 2009 | Γράψτε σχόλιο
Θα ζήσουν για λίγο τη μαγεία του Διαστήματος… από τη Γη. Μαζί με τη διάκρισή τους στον 14o Πανελλήνιο Διαγωνισμό Αστρονομίας, ο 17χρονος Γιώργος Βαλογιάννης από τα Τρίκαλα και η 16χρονη Ελευθερία Δρακονταειδή από την Κεφαλλονιά κέρδισαν ένα «εισιτήριο» για τη Διαστημική Κατασκήνωση της NASA στο Χάντσβιλ της Αλαμπάμα, όπου θα «γνωρίσουν» από κοντά τον κόσμο του Διαστήματος και θα εκπαιδευτούν σαν αληθινοί αστροναύτες. Ο Γιώργος Βαλογιάννης μάλιστα, εκτός από τις ΗΠΑ, θα ταξιδέψει τον Οκτώβριο και στην Τεχεράνη, μαζί με άλλους τέσσερις Ελληνες, για να μας εκπροσωπήσει στην 3η Ολυμπιάδα Αστρονομίας. Ο 17χρονος μαθητής του 4ου Λυκείου Τρικάλων έλαβε και πέρσι μέρος, αποσπώντας και έπαινο. «Στην Ολυμπιάδα γνώρισα τους καλύτερους από το χώρο της Αστρονομίας και ανταλλάξαμε ιδέες. Εκεί διαπίστωσα ότι οι μαθητές άλλων χωρών υποστηρίζονται πολύ περισσότερο από το εκπαιδευτικό σύστημα σε σχέση με την Αστρονομία». Στην Ελλάδα η Αστρονομία διδάσκεται ως μάθημα επιλογής στη Β’ Λυκείου, ενώ σε πολλά σχολεία δεν συγκεντρώνονται καν παιδιά ώστε να γίνουν τμήματα. Κάτι ανάλογο ίσως να γινόταν πέρσι και στο δικό του σχολείο, αν ο ίδιος δεν έδινε «αγώνα» να δημιουργηθεί τμήμα, παρακινώντας συμμαθητές του να το επιλέξουν. «Μέσα σε αυτό το σύστημα και με τη βοήθεια της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος προσπαθούμε να βγάλουμε τη χώρα ασπροπρόσωπη», είπε χαρακτηριστικά.
«Δεν είχα τολμήσει να σκεφτώ ότι θα πήγαινα στη NASA», δήλωσε η 16χρονη Ελευθερία, μαθήτρια του Λυκείου Ληξουρίου Κεφαλλονιάς, καθώς άρχισε να ενημερώνεται για αστρονομικά θέματα τα τελευταία δύο χρόνια ψάχνοντας απάντηση στο ερώτημα «τι γίνεται εκεί έξω».
Συμφωνεί ότι οι δυνατότητες που προσφέρει το σχολείο σε σχέση με την Αστρονομία είναι περιορισμένες, καθώς πρόκειται για μάθημα επιλογής, αν και στο σχολείο της «επειδή ο καθηγητής έχει μεράκι, δεν περιοριζόμαστε στο βιβλίο, αλλά παρακολουθούμε και εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ».
Ο πανελλήνιος διαγωνισμός διεξάγεται κάθε χρόνο από την Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος του Βόλου υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε τρεις φάσεις. «Η πρώτη φάση έγινε μέσω Ιντερνετ και η δεύτερη στα σχολεία. Από αυτές επιλέχθηκαν 43 μαθητές, που ήλθαν στο Βόλο για τον τελικό διαγωνισμό», εξηγεί ο πρόεδρος της Εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Μαυρομμάτης. «Φέτος οι συμμετοχές ήταν πολύ λιγότερες (μόλις 100, ενώ άλλες χρονιές είχαμε φτάσει και τις 600), κάτι που αποδώσαμε στα επεισόδια του Δεκεμβρίου και στις καταλήψεις».
Η σκληρή δουλειά ήταν το «μυστικό» της επιτυχίας για τον Ορφέα Βουτυρά, μέλος της 5μελούς ομάδας που θα μας εκπροσωπήσει τον Οκτώβριο στην 3η Ολυμπιάδα Αστρονομίας, στην Τεχεράνη.Το μάθημα της Αστρονομίας στο Α’ Αρσάκειο Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης όπου φοιτά «γίνεται πολύ παραστατικά, με την προβολή ντοκιμαντέρ και βίντεο, ενώ υπάρχει και τηλεσκόπιο το οποίο έχουμε χρησιμοποιήσει πολλές φορές για να παρατηρήσουμε τον Ηλιο», υπογραμμίζει και εξομολογείται ότι έχει ήδη αρχίσει να προετοιμάζεται για την Ολυμπιάδα.
Ετοιμος να διεκδικήσει για την Ελλάδα μια καλή θέση εμφανίζεται και ο «βενιαμίν» της ολυμπιακής ομάδας, Γεώργιος Λιούτας. Ο 16χρονος μαθητής του 1ου Λυκείου Τρικάλων αποφάσισε να συμμετάσχει στον πανελλήνιο διαγωνισμό «διερευνητικά αρχικά και βλέποντάς τον σαν αφορμή για περισσότερο διάβασμα και ενημέρωση πάνω στο αντικείμενο», αν και δηλώνει πλέον βέβαιος ότι θέλει να ασχοληθεί επαγγελματικά με την Αστρονομία, την Αστροφυσική ή τη Διαστημική.
Η σύντομη ιστορία του θεσμού έχει αποδείξει ότι συμμετέχουμε με αξιώσεις. «Στην πρώτη διοργάνωση είχαμε πάρει χάλκινο μετάλλιο, ενώ πέρσι, εκτός από τον έπαινο του Βαλογιάννη, η ελληνική ομάδα πήρε δύο ακόμη επαίνους», σημείωσε ο κ. Μαυρομμάτης. «Γι’ αυτό και διεκδικούμε τη μοριοδότηση των παιδιών που πετυχαίνουν διακρίσεις στην Ολυμπιάδα Αστρονομίας, όπως γίνεται και για τους μαθητές που ξεχωρίζουν σε άλλες Ολυμπιάδες (Μαθηματικών, Χημείας, Φυσικής)», πρόσθεσε.
«Η έκλειψη Ηλίου που έγινε ορατή και από την πόλη μου με ώθησε πριν από δύο χρόνια να αποκτήσω τηλεσκόπιο και να ασχοληθώ περισσότερο με το αντικείμενο».
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ
ΜΑΘΗΤΗΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ
«Θέλω να μάθω περισσότερα για την αρχή του Σύμπαντος. Είμαστε τόσο μικροί μέσα σ’ αυτή την απεραντοσύνη που είναι δελεαστικό να ρίχνουμε φως στο μακρινό παρελθόν μας»
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗ
ΜΑΘΗΤΡΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
«Με ενδιαφέρουν τα ακραία φαινόμενα, π.χ., μαύρες τρύπες, γιατί εκεί οι νόμοι της Φυσικής, όπως τους μαθαίνουμε στο σχολείο, καταρρίπτονται ολοκληρωτικά»
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΙΟΥΤΑΣ
ΜΑΘΗΤΗΣ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Ανακτήθηκε από: http://www.e-tipos.com

Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.