Το καπέλο του οικολόγου φορούν ολοένα και περισσότεροι Έλληνες, όταν αποφασίζουν να αγοράσουν ηλεκτρικές συσκευές. Πρόκειται για νέα τάση που αρχίζει να αποκτά μόνιμα χαρακτηριστικά και στην Ελλάδα, εκτοπίζοντας σταδιακά τις παραδοσιακές και ενεργοβόρες λύσεις. Έτσι, οι πωλήσεις των πράσινων συσκευών κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Την περασμένη χρονιά το μερίδιο των οικολογικών συσκευών αυξήθηκε 10% έως και 14% σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες, από ψυγεία και ηλεκτρικές κουζίνες μέχρι στεγνωτήρια και κλιματιστικά.

Εκτός από τα φιλικά προς το περιβάλλον υλικά από τα οποία κατασκευάζονται, οι εν λόγω συσκευές διαφοροποιούνται χάρη στη δυνατότητά τους να εξοικονομούν ενέργεια (συνήθως 30%- 40%) έναντι μιας συμβατικής επιλογής. Πλεονέκτημα που απέκτησε ιδιαίτερη σημασία, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, για την τσέπη των καταναλωτών εδώ και περίπου ένα χρόνο οπότε άρχισαν οι σταδιακές αυξήσεις στα τσουχτερά τιμολόγια της ΔΕΗ. Η άνοδος των πωλήσεών τους ενισχύθηκε ακόμα και από τα προγράμματα προσφορών των λιανεμπόρων, τα οποία αναμένεται ότι θα ενταθούν σταδιακά. Εφόσον οι συσκευές αυτές είναι κάπως ακριβότερες από τις πιο ενεργοβόρες, οι λιανέμποροι- επισημαίνουν στελέχη της αγοράς- έχουν κάθε λόγο να προωθήσουν τις πωλήσεις τους. Ως εκ τούτου, εκτιμούν ότι η στροφή προς τις πράσινες συσκευές θα ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια, αφενός λόγω των προσφορών από την πλευρά λιανεμπόρων και κατασκευαστών και αφετέρου εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, που ωθεί τους καταναλωτές σε οικονομικότερες μακροπρόθεσμα λύσεις.

Επιτυχημένη εμπορική κίνηση
Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο κ. Πάτρικ Φόγκελ, επικεφαλής του γερμανικού ομίλου Μedia Μarkt και Saturn στην Ελλάδα, η στροφή των Ελλήνων προς τις οικολογικές συσκευές αποτελεί βασικό παράγοντα για τη μελλοντική μεγέθυνση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών.

Για τον γερμανικό όμιλο, «η προώθηση των πράσινων συσκευών στην ελληνική αγορά αποτέλεσε όχι απλώς ευσυνείδητη στάση, αλλά και επιτυχημένη εμπορική κίνηση». Έχοντας παρακολουθήσει την πορεία των πωλήσεων πράσινων συσκευών στη Γερμανία- παρότι υστερεί σε σύγκριση με άλλες δυτικοευρωπαϊκές χώρες- ο κ. Φόγκελ εκτιμά ότι ολοένα και περισσότεροι Έλληνες «θα αντικαθιστούν τις συμβατικές συσκευές με οικολογικές».

«Παρότι η ελληνική αγορά δεν έχει ωριμάσει αρκετά ως προς την προώθηση πράσινων συσκευών, παρατηρούμε ότι ειδικά στα ψυγεία οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να ανεβαίνουν προς υψηλότερες ενεργειακές κλάσεις» παρατηρεί ο κ. Σπύρος Καλημέρης, γενικός διευθυντής της εταιρείας GfΚ που καταγράφει τις πωλήσεις των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών. Πράγματι, τα πράσινα ψυγεία έφτασαν το 70,3% των συνολικών πωλήσεων του είδους το διάστημα Ιανουάριος- Νοέμβριος 2008, από 56,4% την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρονιάς. Ανάλογη ήταν η πορεία των πωλήσεων οικολογικών συσκευών σε άλλες κατηγορίες. Στις ηλεκτρικές κουζίνες, για παράδειγμα, οι πράσινες πωλήσεις έφτασαν το 75,6% κατά το εντεκάμηνο του 2008 από 62,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2007.

«Κάθε χρόνο βλέπουμε πως οι πωλήσεις των οικολογικών συσκευών αυξάνονται με πολύ ικανοποιητικό ρυθμό» παρατηρεί ο κ. Κρις Μάθιους, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας DSGΙ Ελλάδος, ιδιοκτήτριας των αλυσίδων Κωτσόβολος και Εlectroworld. «Υπολογίζουμε ότι σε λίγο άνω του 60% των συσκευών που θα πωλούνται, θα ανήκουν σε αυτή την κατηγορία».

Και πλυντήριο χωρίς νερό!
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, μεγάλοι κατασκευαστές ερευνούν πολλές δυνατότητες για να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας από τις συσκευές. Όπως επισήμανε στέλεχος της αγοράς, «μέχρι και πλυντήριο ρούχων χωρίς τη χρήση νερού προσπαθούν να κατασκευάσουν».

Ποιες είναι οικολογικές συσκευές

Οι πράσινες ηλεκτρικές συσκευές φέρουν μια ετικέτα ενεργειακής σήμανσης στην οποία αναγράφονται πληροφορίες, όπως είναι η επωνυμία ή το εμπορικό σήμα του προμηθευτή, η κατάταξη της συσκευής βάσει της ενεργειακής της απόδοσης σε κλίμακα από το Α (η αποδοτικότερη κατάταξη) έως το G (η λιγότερο αποδοτική ενεργειακά κατάταξη). Ο χαρακτηρισμός μιας οικιακής συσκευής ως περισσότερο ή λιγότερο ενεργειακά αποδοτικής σχετίζεται με την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος. Για την παραγωγή του ίδιου αποτελέσματος, η πλέον αποδοτική συσκευή καταναλώνει λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια. Στη σήμανση περιλαμβάνεται επίσης το ευρωπαϊκό οικολογικό σήμα Εcolabel, μόνο στις συσκευές όμως στις οποίες έχει απονεμηθεί σύμφωνα με τον κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πηγή: ΚΕΠΚΑ
Στρατηγική όλων των μεγάλων αλυσίδων

Η προώθηση των οικολογικών συσκευών αποτελεί πλέον στρατηγική όλων των μεγάλων αλυσίδων.

Κατά τον κ. Γιάννη Στρούτση, διευθύνοντα σύμβουλο της Ηλεκτρονικής, αποτελεί προτεραιότητα της εταιρείας «να προτείνουμε στους καταναλωτές μας, αλλά και να αναδεικνύουμε προϊόντα χαμηλής κατανάλωσης». Τα δύο τελευταία χρόνια, χάρη και στο πρόγραμμα προώθησης οικολογικών συσκευών το οποίο ενισχύθηκε από επιπλέον οικονομικά κίνητρα, η Ηλεκτρονική καταγράφει αύξηση των πωλήσεών τους κατά 50%.

Κ ίνητρα
Σύμφωνα πάντως με τον κ. Καλημέρη, η προώθηση των οικολογικών συσκευών θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και από την πολιτική που θα ακολουθήσουν οι αρμόδιοι φορείς. «Στην Ιταλία, όπου η κυβέρνηση θεσμοθέτησε στις αρχές του 2007 μέτρα φοροαπαλλαγής για τους αγοραστές πράσινων ψυγείων, οι πωλήσεις παρουσίασαν κατακόρυφη αύξηση», επισημαίνει. Πράγματι στην Ιταλία, όπου οι καταναλωτές που αγοράζουν πράσινο ψυγείο ή καταψύκτη φοροαπαλλάσσονται κατά το 20% (μέγιστο 200 ευρώ) της τιμής του, οι πωλήσεις των εν λόγω συσκευών αναλογούν στο 85% των συνολικών πωλήσεων, από 15% που ήταν πριν από οκτώ χρόνια.

 

Ανακτήθηκε από: http://www.tanea.gr



Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.

Αφήστε μια απάντηση

  • Ημερολόγιο καταχώρησης άρθρων

    Απρίλιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • Αρχεία

  • Ετικέτες

  • Αποποίηση ευθυνών

    Οι πληροφορίες που παρατίθενται στο τρέχων blog προέρχονται από ψηφιακό υλικό που βρίσκεται διαθέσιμο στο χώρο του διαδικτύου.