Καλύτερες προϋποθέσεις εντοπισμού μελών πληρώματος πλοίου που έχουν πέσει στη θάλασσα υπόσχεται καινούργιο σύστημα μέσω δορυφόρου. Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος, ο άμεσος εντοπισμός των ατόμων που χάνοντας την ισορροπία τους βρίσκονται στο νερό μπορεί να είναι εφικτός εάν έχουν την κατάλληλη συσκευή στο τζάκετ διάσωσης. Μόλις βρεθεί στη θάλασσα κάποιο μέλος του πληρώματος, αρχίζει η λειτουργία της συσκευής, η οποία -και μέσω δορυφόρου- συνεισφέρει στον άμεσο εντοπισμό.

Η πρόταση ανήκει στη βρετανική εταιρία Sci-Tech Systems, η οποία περιγράφει το συγκεκριμένο πλάνο διάσωσης με αξιοποίηση του δορυφορικού συστήματος Global Navigation Satellite System (GNSS). Το σύστημα ονομάζεται «Person Overboard» (POB) και, όπως αναφέρεται σε σχόλια στελεχών της, θα χρησιμοποιείται για συνεχή επιτήρηση των ατόμων που φορούν την κατάλληλη συσκευή. Επίσης, το σήμα που εκπέμπει ο ναυαγός δεν θα το λαμβάνει μόνο το σκάφος από το οποίο έπεσε, αλλά και κάθε άλλο παραπλέον το οποίο θα διαθέτει τον ίδιο εξοπλισμό.

 

Επομένως θα παράσχει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, τα οποία θα είναι εξαιρετικά χρήσιμα σε περίπτωση που ένα μέλος του πληρώματος βρεθεί στη θάλασσα. Επισημαίνουν δε ότι το σύστημα παρέχει κάθε στιγμή την ακριβή θέση που έχει ο ναυαγός και όχι το σημείο στο οποίο έπεσε αρχικά. Η διαφοροποίηση αυτή θα συνεισφέρει στον ταχύτερο και ακριβέστερο εντοπισμό του.

 

Και το εξηγούν περισσότερο. Αν, για παράδειγμα, ένας άνθρωπος πέσει στη θάλασσα και επικρατεί πολύ χαμηλή θερμοκρασία, είναι περίπου δεδομένο ότι κινδυνεύει να χάσει τη ζωή του σε μικρό διάστημα. Επίσης, αν πνέουν ισχυροί άνεμοι, είναι πολύ πιθανό να παρασυρθεί από ισχυρά ρεύματα και να απομακρυνθεί από το σκάφος που τον μετέφερε. Και στις δύο αυτές περιπτώσεις, αλλά και σε κάθε άλλη σχετική, είναι μεγάλης σημασίας να υπάρχει συνεχές σήμα για τον ανά πάσα στιγμή ακριβή εντοπισμό της θέσης του ναυαγού.

 

Ας δούμε πώς το περιγράφουν αναλυτικά οι ειδικοί. Τη στιγμή που πέφτει κάποιος από το σκάφος, το σύστημα αμέσως ενημερώνει ότι μέλος του πληρώματος βρίσκεται στη θάλασσα. Το σύστημα λαμβάνει σήματα GNSS και μεταδίδει την ακριβή του θέση πίσω στο σκάφος. Επισημαίνεται ότι επειδή το σήμα της ακριβούς θέσης μεταδίδεται πίσω στο σκάφος και όχι στο δορυφόρο, δεν δαπανάται πολλή ενέργεια από τη συσκευή μεγέθους κινητού τηλεφώνου που είναι προσαρμοσμένη στο τζάκετ διάσωσης, άρα μπορεί να έχει επαρκή αυτονομία λειτουργίας.

 

Επιπλέον έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να παραμένει πάντα στη σωστή θέση, ακόμη και αν επικρατεί τρικυμία στην περιοχή του ατυχήματος. Θεωρείται μεγάλης σημασίας από τους ειδικούς ο ακριβής εντοπισμός θέσης του ναυαγού. Και αυτό επειδή είναι πιθανόν να επικρατεί θαλασσοταραχή, σε συνθήκες με ελάχιστη ορατότητα κατά τη διάρκεια της νύχτας. Συνθήκες που οπωσδήποτε θα δυσκολέψουν πολύ την ομάδα διάσωσης.

 

Αρχικά το σύστημα σχεδιάσθηκε κατά τέτοιο τρόπο ώστε να βασίζεται σε σήματα GPS, με την αυξημένη ακρίβεια που προσφέρει το EGNOS. Ωστόσο, στο προσεχές μέλλον θα βασίζεται στο νέο δίκτυο GALILEO προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή ακρίβεια εντοπισμού με τα νέα τεχνικά μέσα. Η χρησιμότητα του συστήματος φαίνεται να γίνεται μεγαλύτερη από τη δυνατότητα να απεικονίζεται η θέση ενός ναυαγού-μέλους του πληρώματος σε συσκευή του πλοίου που λειτουργεί συνεχώς. Και αυτό θεωρείται σημαντικό σε περιπτώσεις που η πίεση και ο πανικός κορυφώνονται.

Ανακτήθηκε από: http://www.e-tipos.com



Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.

Αφήστε μια απάντηση

  • Ημερολόγιο καταχώρησης άρθρων

    Απρίλιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • Αρχεία

  • Ετικέτες

  • Αποποίηση ευθυνών

    Οι πληροφορίες που παρατίθενται στο τρέχων blog προέρχονται από ψηφιακό υλικό που βρίσκεται διαθέσιμο στο χώρο του διαδικτύου.