Ειδικότερα χρειάζεται να τονιστεί ότι από το 2007 οι απόφοιτοι του τμήματος Φιλοσοφίας Πάτρας μπορούν να διεκδικήσουν τον διορισμό τους ως φιλόλογοι στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Γι αυτό, άλλωστε, η βάση του συγκεκριμένου τμήματος εκτινάχτηκε στα 14.733 μόρια.

Το περιεχόμενο των 7 τμημάτων Φιλολογίας (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Ρεθύμνου, Ιωαννίνων, Πάτρας, Καλαμάτας, Κομοτηνής) επικεντρώνεται στη μελέτη της ελληνικής γλώσσας, της λογοτεχνίας και του πολιτισμού.

Τα τμήματα προσφέρουν στους φοιτητές τους την απαραίτητη παιδαγωγική κατάρτιση για την επιστημονική και την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.

 

Οι πτυχιούχοι μπορούν να εργαστούν ως καθηγητές στη δημόσια και την ιδιωτική εκπαίδευση, ως συγγραφείς και διορθωτές κειμένων σε εκδοτικούς οίκους και εφημερίδες, ως ερευνητές σε αρχεία και βιβλιοθήκες αλλά και στον χώρο των ΜΜΕ.

 

Έρευνες των Γραφείων Διασύνδεσης των Πανεπιστημίων πιστοποιούν ότι μόνο το 17,7% των αποφοίτων Φιλολογίας απασχολείται σε σχετική με το αντικείμενο του πτυχίου εργασία, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό 42,9% είναι άνεργοι. Από τον Πίνακα 2 προκύπτει ότι οι απόφοιτοι Φιλολογίας είναι σε σχετικά καλύτερη κατάσταση συγκριτικά με τους αποφοίτους άλλων τμημάτων φιλοσοφικών και ιστορικών σπουδών.

 

ΙΣΤΟΡΙΑΣ – ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ
Τα τμήματα των ΑΕΙ που προσφέρουν σπουδές στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας, της Αρχαιολογίας, αλλά και στις επιστημονικές ειδικεύσεις της Εθνολογίας και της Λαογραφίας είναι συνολικά 8 [Αθήνας, Θεσ/νίκης, Ιωαννίνων, Θεσσαλίας (Βόλος) με κατεύθυνση στην Κοινωνική Ανθρωπολογία, Κρήτης (Ρεθύμνου), Ιονίου (Κέρκυρας) στην Ιστορία, Θράκης (Κομοτηνής) με κατεύθυνση Εθνολογίας].

 

Οι πτυχιούχοι των τμημάτων Ιστορίας – Αρχαιολογίας μπορούν να ακολουθήσουν ακαδημαϊκή καριέρα, να εργαστούν στην Αρχαιολογική Υπηρεσία, σε μουσεία, βιβλιοθήκες, υπηρεσίες αρχείων, αλλά και ως καθηγητές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

 

Πάνω από 1.000 νέοι πτυχιούχοι αποφοιτούν κάθε χρόνο από αυτά τα τμήματα. Από έρευνα του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης διαπιστώνεται ότι μόνο το 60,3% των πτυχιούχων του Τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας εργάζονται και από αυτούς το 42,3% αποτελείται σε τομείς μη σχετικούς με τις σπουδές του.

 

Ειδικότερα για τους αρχαιολόγους χρειάζεται να σημειώσουμε ότι ουσιαστικά το επάγγελμα είναι κλειστό, αφού υπάρχει μικρός αριθμός μονίμων αρχαιολόγων (350 με 400 θέσεις) για όλη τη χώρα. Αρχαιολόγος, βέβαια, θεωρείται αυτός που δουλεύει στην Αρχαιολογική Υπηρεσία. Όσοι, σήμερα, θέλουν να ακολουθήσουν αυτό τον στενό δρόμο, καλό είναι να ακολουθήσουν μεταπτυχιακά, γιατί ο πυρετός της εξειδίκευσης έχει περάσει και στην αρχαιολογία.

 

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Σκοπός των τμημάτων αυτών είναι η εκπαίδευση στελεχών της Παιδείας που θα εξυπηρετήσουν βασικές ανάγκες σε μαθήματα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας και επαγγελματικού προσανατολισμού, όπως επίσης και τις ανάγκες σε επίπεδο σχολικής συμβουλευτικής και ψυχοπαιδαγωγικής καθοδήγησης. Οι απόφοιτοι, αποκτώντας πτυχίο Φιλοσοφικής Σχολής, έχουν τις δυνατότητες απασχόλησης που έχει ένας καθηγητής φιλόλογος. Επιπλέον, οι απόφοιτοι μπορούν να εργαστούν ως καθηγητές – εκπαιδευτές σε διάφορες σχολές (Ενόπλων Δυνάμεων – ΟΑΕΔ κ.λπ.). Σε κέντρα συμβουλευτικής γονέων και παιδιών. Σε ιδρύματα και φορείς προστασίας της ψυχικής υγείας του παιδιού. Ως σύμβουλοι αγωγής σε υπουργεία και ΟΤΑ. Ακόμα και ως ψυχολόγοι (ελεύθεροι επαγγελματίες), με την προϋπόθεση ότι έχουν παρακολουθήσει το κατάλληλο μεταπτυχιακό πρόγραμμα. Τέλος, σε εκδοτικούς οίκους και οργανισμούς. Ωστόσο, τα προβλήματα και οι δυσκολίες στην αγορά εργασίας είναι σοβαρά.

 Ανακτήθηκε από τον ιστότοπο: http://www.ethnos.gr
Σχετικός δεσμός:http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11460&subid=2&tag=8607&pubid=2114892



Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να υποβάλλετε σχόλιο.

Αφήστε μια απάντηση

  • Ημερολόγιο καταχώρησης άρθρων

    Ιανουάριος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • Αρχεία

  • Ετικέτες

  • Αποποίηση ευθυνών

    Οι πληροφορίες που παρατίθενται στο τρέχων blog προέρχονται από ψηφιακό υλικό που βρίσκεται διαθέσιμο στο χώρο του διαδικτύου.