>Το Βίντεο των "Αρβύλα"για τα greeklish

>

>Η γλώσσα των νέων

>Θυμάστε τον πατέρα στη διαφήμιση, που ακούει έντρομος την κόρη του να του μιλάει σε μια γλώσσα ακατάληπτη, στο τέλος να της λέει αμήχανα, «Στη μάνα σου το ‘πες;»; Το ύφος του ταλαίπωρου γονιού θα πρέπει να εμφανίζεται συχνά στις διμερείς επαφές των γενεών. Έτσι, όμως, μέσα από την αμηχανία των μεγαλύτερων για τις γλωσσικές μηχανορραφίες των μικρότερων, οι νέοι διαμορφώνουν τη δική τους ταυτότητα, δικτυώνονται και μας… τη λένε κιόλας! Ο,τι πρέπει, δηλαδή. Όχι ό,τι να ‘ναι…
Οι νέοι όχι μόνο δεν πάσχουν από λεξιπενία, αλλά έχουν γλώσσα πλούσια και συνεχώς ανανεούμενη. Απλώς, είναι άλλη από αυτήν που μιλάνε οι μεγάλοι. Δεν λέμε και τίποτα καινούργιο. Από την εποχή της boom generation (της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς εφήβων στις δυτικές κοινωνίες), το φαινόμενο μιας ιδιαίτερης γλώσσας για τη νεολαία έχει γιγαντωθεί. Οι τινέιτζερ -και δεν μιλάμε μόνο για τους Αμερικανούς, αλλά και για τους Αγγλους, τους Γάλλους, ακόμη και για τους Έλληνες τεντιμπόηδες- επιχειρούσαν να διαφοροποιηθούν από τους ενηλίκους και μέσω της γλώσσας. Η αργκό είναι ανατρεπτική και επιχειρεί να σοκάρει, οπότε υπήρχε (και, φυσικά, υπάρχει) ευρύτατη χρήση υβρεολογίου, μόνο που σήμερα ελάχιστοι γονείς σοκάρονται αν το παιδί τους πει «και γαμώ» αντί για «σού- περ» ή «επικό!» Αυτοί που όντως σοκάρονται ακόμη (οι παππούδες, π.χ., ή οι καθηγητές των θρησκευτικών) είναι αυτοί που καταγγέλλουν τη νέα γενιά για το φτωχό της λεξιλόγιο.
Όσο οι έφηβοι χωρίζονται σε υποομάδες, η γλώσσα τους θα αποκτά και περισσότερο πλούτο – αφού αλλιώς μιλάνε οι γκοθάδες, αλλιώς οι emo, αλλιώς οι φανατικοί φίλαθλοι, αλλιώς οι γκέιμερ, οι σκέιτερ, οι μοδάτες κ.ο.κ.
Το βασικό χαρακτηριστικό της γλώσσας των νέων είναι ότι εκφράζει και εκφράζεται μέσα στην «παρέα», το δίκτυο των συνομηλίκων. Κατά συνέπειαν, δεν υπάρχει μια ενιαία γλώσσα· κάθε παρέα έχει δικό της κώδικα επικοινωνίας, που μπορεί να τον «αρπάξει» μια άλλη παρέα και μετά μια άλλη, μέχρι που κάποιες εκφράσεις να υιοθετηθούν από μεγάλο μέρος της νεολαίας, ειδικά με την εξέλιξη της τεχνολογίας της επικοινωνίας.
Γιατί οι νέοι αναπτύσσουν δικούς τους τρόπους έκφρασης; Ο διδάκτωρ Γλωσσολογίας Γιάννης Ανδρουτσόπουλος, που ασχολείται ειδικά με τη γλώσσα στη νεανική κουλτούρα, σημειώνει: «Τα κοινωνικά δίκτυα των νέων είναι στενότερα από αυτά των ενηλίκων, γεγονός που εντείνει την πίεση γλωσσικής συμμόρφωσης με την παρέα. Απ’ την άλλη, οι συμβάσεις γλωσσικής ευγένειας και απόστασης που απαιτούνται στην ενήλικη ζωή δεν έχουν αναπτυχθεί ακόμη πλήρως κατά την εφηβεία. Έτσι εξηγείται το ότι η συχνότητα μη πρότυπης γλώσσας είναι μεγαλύτερη στη νεότητα από ό,τι στην ενήλικη ζωή. Ψυχολογικά, κατά τη νεανική ηλικία διαμορφώνεται η προσωπική και κοινωνική ταυτότητα. Η απόρριψη κατεστημένων τρόπων συμπεριφοράς και ο πειραματισμός με εναλλακτικά μοντέλα, τάσεις που γενικότερα χαρακτηρίζουν την εφηβεία, εκφράζονται και γλωσσικά. Με την ιδιαίτερη γλώσσα τους οι νέοι συμβολίζουν ότι ανήκουν σε μια ηλικία με δικά της ενδιαφέροντα και αξίες, που διαφέρει τόσο από τα παιδικά όσο και από τα ενήλικα χρόνια».
Η ατυχία της σημερινής νεολαίας είναι ότι οι ενήλικοι αρπάζουμε τη γλώσσα της και τη χρησιμοποιούμε ευρύτατα. Μια ενδιαφέρουσα έρευνα για τη γλώσσα, που έκανε η ALCO το 2005 για το Ινστιτούτο Επικοινωνίας, ρωτούσε Έλληνες 16-56 ετών ποια λέξη θα χρησιμοποιούσαν για να αντιδράσουν σε κάτι αναπάντεχο: Το 20% δήλωσε ότι προτιμά τη λέξη «έμεινα», το 13% το «κουφάθηκα», το 5% το «καράφλιασα», το 25% το «απίστευτο» και μόλις το 15% το «εξεπλάγην» ή το «εκπλήσσομαι»! Το συμπέρασμα; Το «απίστευτο» έχει εισχωρήσει βαθιά στην καθομιλουμένη των ενηλίκων· άλλο συμπέρασμα, λίγο άσχετο, είναι ότι το «καράφλιασα» είναι πλέον «πασέ», ή μήπως πρέπει να πω λαστ γίαρ;
Από την άλλη, οι σημερινοί 16άρηδες έχουν στη διάθεσή τους όλο τον γλωσσικό πλούτο που δημιουργήσαμε εμείς οι παλαιότεροι 16άρηδες. Η εξέλιξη της γλώσσας έχει φέρει και εξέλιξη στη νεανική αργκό, και έτσι, π.χ., το παλιότερο «Την κάνω» = φεύγω, έχει γίνει «τηγκανά», ενώ το «τζάμι» = τέλειο, σούπερ, έχει παραλλαχθεί επιτυχέστατα σε «τζαμάουα», αλλά και στο «τζαμιροκουάι» (που αποτελεί και αναφορά στον γνωστό μουσικό)! Περισσότερα Η γλώσσα των νέων | Otherside.gr“>εδώ

Δείτε Περισσότερα: http://www.otherside.gr/2009/09/i-glwssa-twn-newn/#ixzz1jfA9zSnP

>Δυναμικά οι Νέες Τεχνολογίες στο 4ο Λύκειο!

>
Διαρκώς εμπλουτίζεται ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του Σχολείου μας.
Ένα καινούργιο εργαστήριο απέκτησε το σχολείο μας χάριν των ερευνητικών εργασιών από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων. Κοντά σε αυτό που ήδη υπήρχε το σχολείο μας δίνει την ευκαιρία στις ερευνητικές ομάδες να κάνουν συχνότερα τις διαδικτυακές αναζητήσεις τους στο σχολείο απολαμβάνοντας ταυτόχρονα την έρευνα και τη συνεργασία.
Αξίζει όμως να αποδώσουμε και την ανάλογη τιμή στο Διευθυντή του Σχολείου μας που δαπανά πολύ προσωπικό χρόνο στην ανανέωση και εγκατάσταση του εξοπλισμού, εξελίσσοντας πραγματικά το Σχολείο σε όλη τη διάρκεια της θητείας του σε ένα πρότυπο σε υποδομές εκπαιδευτήριο.
Πρόσφατα λοιπόν το νέο εργαστήριο απέκτησε προβολικό σύστημα,διευρύνοντας τις δυνατότητες χρήσης των τεχνολογικών μέσων και δίνοντας δυνατότητες μιας ακόμη αίθουσας προβολών, παρουσιάσεων και διάδρασης των πληροφοριών μέσα από ενεργητική παράλληλα συμμετοχή των μαθητών.
Βοηθοί στην εγκατάσταση και οι καθηγητές , υπεύθυνοι του εργαστηριακού χώρου και των ερευνητικών εργασιών.
Αξίζει πραγματικά να τιμούμε τους δασκάλους που αγωνίζονται παρά τις απαξιωτικές συγκυρίες του εκπαιδευτικού έργου , γιατί πιστεύουμε πραγματικά στη δύναμη της παιδείας .

>Τι θα δούμε στο σινεμά το 2012

>Ποια είναι η γνώμη σας για τις ταινίες που θα κυριαρχήσουν στον εμπορικό κινηματογράφο;
Δείτε τι θα παίξουν τα σινεμά το 2012 και γράψτε τη γνώμη σας, cinefil ερευνητές και όλοι οι αναγνώστες του blog μας.
Ενημερωθείτε και εκφραστείτε!

>Οι κλιματικές αλλαγές και εμείς

>Και επειδή “Το μέλλον έχει πολλή ξηρασία”, η αναζήτηση νέων μορφών ενέργειας και μιας στάσης ζωής με αξία το μέτρο και την απλότητα κάνουν πιο επίκαιρα τα θέματα ενέργειας που πραγματεύεται η ερευνητική μας ομάδα ” Βιοκλιματικά σπίτια”.
Ίσως το άρθρο της εφημερίδας που σας παραπέμπει ο υπερσύνδεσμος να σας παρακινήσει να γράψετε και εσείς τη γνώμη σας.

>Η δομή και συγγραφή της ερευνητικής εργασίας

>Καθώς πλησιάζει το τέλος των χριστουγεννιάτικων διακοπών και με τις ευχές μας σε εορταζόμενους και μη, προετοιμαζόμαστε ολοταχώς για την τελική φάση της πορείας των ερευνητικών εργασιών του Α΄τετραμήνου.
Η φάση αυτή περιλαμβάνει τη σύνθεση του υλικού καθώς και την κριτική και επεξεργασμένη καταγραφή του σε μια συνολική και ενιαία εργασία. Πέρα από τις οδηγίες των καθηγητών που καθοδηγούν, εμψυχώνουν και επιβλέπουν την έρευνα, οδηγίες χρήσιμες και αναλυτικές σχετικά με τη δομή, τις βιβλιογραφικές παραπομπές και τη συνολική καταγραφή της βιβλιογραφίας, θα βρείτε στο Ιστολόγιό μας :Ψηφιακό Σχολείο -Γ΄Λυκείου – Έκφραση Έκθεση – Ερευνητική Εργασία.
Επιπλέον, στο ιστολόγιο θα βρείτε αναρτημένο παράδειγμα ερευνητικής εργασίας, ώστε να έχετε ένα πρότυπο και να εργαστείτε με την προσωπική κριτική σας ματιά πάνω στα δομικά μέρη που οικοδομούν μία εργασία.
Καλή δουλειά και καλή επιτυχία!!!

>Η επικαιρότητα συμπλέει με τις εργασίες μας

>Σήμερα, στις 5/1/2012 δημοσιεύεται στην εκπαιδευτική ηλεκτρονική εφημερίδα του Υπουργείου παιδείας έρευνα που αφορά τη σχολική βία και αντίστοιχες πρωτοβουλίες του υπουργείου για την αντιμετώπιση και διαχείρισή της. Το θέμα αφορά όλη την εκπαιδευτική κοινότητα γενικά αλλά και ειδικά την ερευνητική ομάδα της “επιθετικότητας”του σχολείου μας.Μπορείτε να μελετήσετε εδώ.
Επίσης :
1 στους 10 μαθητές θύμα επιθετικής παρενόχλησης — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

http://www.madata.gr/epikairotita/social/161847.html

>ΕΥΧΕΣ

>Καλή Χρονιά Ερευνητές μας!!!

>Η δική μας δημοσιογραφία

>Ένα ιστολόγιο ή blog όπως είναι γνωστό μπορεί επίσης να δίνει την ευκαιρία σε όλους μας να αρθρογραφούμε για θέματα επικαιρότητας που σχετίζονται με την καλλιέργεια της κριτικής μας σκέψης και τη διαμόρφωση της κοινωνικής μας συνείδησης.
Θέματα επιστήμης και τεχνολογίας, παιδείας και πολιτισμού, οικολογίας και τέχνης ασφαλώς μπορούν να φιλοξενηθούν στον ιστοχώρο μας και να δώσουν την ευκαιρία σε μας τους ίδιους να προβάλλουμε τις ειδήσεις, που εμείς πια επιλέγουμε και αξιολογούμε.
Μπορούμε μάλιστα να κάνουμε και διαγωνισμό της πιο ενδιαφέρουσας είδησης.
Ας κάνω πρώτη την αρχή…

Τα μάθατε; Ανακαλύφθηκε πριν δεκαπέντε μέρες το … αδερφάκι της Γης και σήμερα δημοσιεύεται και η ύπαρξη και άλλου παρόμοιου πλανήτη που περιφέρεται γύρω από έναν άλλο ήλιο , έχουν και οι δύο θερμοκρασία υψηλή ( 22 βαθμούς Κελσίου)και πάνω που είχα αρχίσει να ελπίζω σε κάποιο ταξιδάκι, τα σημερινά δημοσιεύματα με απογοήτευσαν λιγάκι.
Διαβάστε και σεις και πέστε μου, παρακαλώ αν μπορώ ακόμη να ελπίζω…
ΤΟ ΒΗΜΑ – Αντίγραφα της Γης σε μακρινό ήλιο – science – Φυσική – Διάστημα

>Ένα ενεργειακά αυτόνομο σπίτι!!!

>

 
Posted by Picasa


Η ερευνητική ομάδα των βιοκλιματικών σπιτιών επισκέφθηκε σήμερα το σπίτι του αρχιτέκτονα κ. Δημητρακόπουλου Δημήτρη στη Μάκρη και θαύμασε την αντίληψη μέτρου , οικονομίας και αειφορίας, που διδάσκει με το έργο του ένας άνθρωπος της καταναλωτικής και άμετρης κοινωνίας μας.

Οι ειδικοί θα μας εξηγήσουν τις εικόνες.

Copyright © Η έρευνα στο 4ο Γενικό Λύκειο Αλεξανδρούπολης          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση